Квест "Ми з природою єдині"

Про матеріал
Екологічний квест має на меті сформувати у дітей свідоме ставлення до природи та розвинути екологічну культуру. Він допомагає учням зрозуміти, що природа — це наш спільний дім, який потребує турботи й відповідального підходу. Основні цілі квесту: Освітня: поглибити знання про навколишнє середовище, його мешканців і важливість екологічної рівноваги. Практична: навчити учнів реальних дій для збереження природи, як-от сортування сміття, економія води, турбота про тварин і рослини. Виховна: розвинути у дітей почуття відповідальності за свої вчинки, які впливають на стан довкілля. Соціальна: навчити працювати в команді, разом вирішувати завдання та підтримувати одне одного. Творча: дати можливість учням висловити свої екологічні ідеї через створення колажів, розробку обіцянок та власних екологічних правил. Цей квест допомагає дітям не лише теоретично зрозуміти важливість збереження природи, а й засвоїти практичні навички, які вони зможуть застосовувати у повсякденному житті. Він виховує дбайливе ставлення до довкілля, формує активну громадянську позицію та мотивує змінювати світ на краще.
Перегляд файлу

Квест "Ми з природою єдині"

Мета заходу: Формувати екологічну свідомість та любов до природи.

Виховувати дбайливе ставлення до довкілля. Розвивати навички роботи в команді, логічне мислення та творчі здібності, взаємодіяти та підтримувати один одного. Підкреслити важливість збереження природних ресурсів. Виховувати почуття єдності з природою та бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Місце проведення: Класна кімната.

Учасники: Учні 4-го класу, об’єднані в команди.

Обладнання:

  1. Маршрутні листи для кожної команди.
  2. Таблички із назвами станцій:
    • "Лісова галявина",
    • "Водний світ",
    • "Сміттєва лабораторія",
    • "Пташиний дім".
    • "Друзі Природи"
  3. Картки із завданнями: загадки, кросворди, ребуси, природні пазли.
  4. Реквізити для гри "Я обіцяю" (картки).
  5. Матеріали для виготовлення колажу (аркуші, ножиці, клей, фотографії дітей на природі).

 

Хід заходу

 

1. Вступна частина

Дорогі діти!
     Сьогодні ми  поговоримо про щось надзвичайно важливе — про нашу природу. Уявіть собі на мить, що навколо немає дерев, не співають пташки, а річки стали сухими та непридатними для життя. Це дуже сумна картина, чи не так? Але, на жаль, саме так може статися, якщо ми не навчимося дбайливо ставитися до навколишнього середовища.

     Природа — це наш дім, наш друг і наш скарб. Вона дає нам все необхідне: чисте повітря, воду, їжу, красу, яка надихає. Але іноді люди забувають про це. Вони залишають сміття в лісах, витрачають воду даремно, вирубують ліси без потреби. У результаті наша планета, яка є такою прекрасною, починає страждати.

      Екологічна культура — це наш спосіб сказати природі: "Ми тебе любимо й хочемо зберегти для майбутніх поколінь!". Це означає не лише прибирати за собою, але й економити ресурси, саджати дерева, допомагати тваринам і піклуватися про чистоту наших річок, полів і міст.

         Сьогодні ми проведемо захопливий квест, щоб дізнатися більше про те, як ми можемо бути друзями для природи. Ви відвідаєте кілька станцій, де на вас чекають загадки, ігри, випробування та творчі завдання. Разом ми з’ясуємо, як стати справжніми природолюбами, які своїми вчинками допомагають нашій планеті залишатися гарною та здоровою.

       Ми навчимося жити в гармонії з природою, розуміти її потреби й робити перший крок до її збереження. Я вірю, що ви станете тими, хто змінить світ на краще. Пам’ятайте: кожен добрий вчинок, навіть найменший, має велике значення для природи!

     Тож вирушаймо разом у подорож, яка зблизить нас із природою!

Природа — це скарб, що завжди з нами,
І сонце, і вітер, і небо над нами.
Дерева, річки, травинка мала —
Усе це дарує природа свята.

Тож будемо друзі її берегти,
У гармонії жити й природу любити.
Сьогодні ми з вами в подорож вирушаємо,
Про екологію більше дізнаємось, обіцяємо!

Сонце, дерева, річки і пташки,
Кличуть нас в гості, і там — загадки.

2. Формування команд

  1. Розподіл учасників

     Учитель пояснює, що всі учасники будуть змагатися в командах. Склад команд він об’єднує так, щоб у кожній команді були приблизно рівні сили.

  1. Придумування назви

    Також запитує дітей, як би вони хотіли назвати свою команду, пов'язуючи це з природою. Якщо дітям складно визначитися наводить приклади назв:                                    

  • "Зелені Листочки"
  • "Еко-Сила"
  • "Друзі Природи"
  • "Сонячні Промінчики"
  • "Лісові Мандрівники"
  • "Водограї"
  • "Сміттєві Рятувальники"
  • "Пташиний Загін".
  1. Створення девізу

     Учитель пояснює дітям, що девіз має бути коротким, яскравим та таким, що підкреслює ставлення до природи. Також допомагає  вигадати девіз, якщо їм складно.

Приклади девізів:

  • "Лісу поможемо — світ врятуємо!"
  • "Ми за чисте майбутнє!"
  • "Захищай природу — живи щасливо!"
  • "Сміття сортуй — планету рятуй!"
  • "Будь природі другом!"
  1. Підготовка команд до змагань

        Після вибору назви й девізу учитель дає кожній команді маршрутний лист. У якому вказані назви станцій та їх порядок для конкретної команди. Наприклад:

  • "Станція 1: Лісова галявина → Станція 2: Водний світ → Станція 3: Сміттєва лабораторія".
  1. Презентація команд

        Кожна команда виходить  і голосно проголошує свою назву та девіз.

(Це створює командний дух і налаштовує дітей на активну участь у квесті).

3. Квест-гра: станції

Станція 1: "Лісова галявина"

       На станції діти бачать набір рослинних матеріалів: листя, гілочки, плоди, насіння. Їм пропонують відповісти на запитання або впізнати рослини за підказками. Для цього вчитель  зачитує опис рослини чи загадку, а діти шукають відповідь серед представлених зразків.

1. Завдання

  1. У кого листочки, як долоньки, і горішки смакують білочці?  (Клен)
    • Пояснення: листя клена має форму, схожу на розчепірену долоню, а його плоди — крилатки, які обожнюють гризуни, особливо білки.
  2. Я росту повільно, але живу довго. Мої плоди — ласощі для кабанів. Хто я?   (Дуб).
    • Пояснення: Дуб — дерево-довгожитель, а жолуді є важливою частиною корму для багатьох тварин.
  3. У мене кора біла, як сніг, і з весни тече солодкий сік. Як мене звати?                     (Береза).
    • Пояснення: Береза легко впізнається за білою корою, а весною люди часто збирають її сік.
  4. На мені восени ви знайдете зелені їжачки, у яких ховаються гладкі коричневі горішки. Що це за дерево?       (Каштан).
    • Пояснення: Йдеться про плоди каштана, які вкриті колючою оболонкою.
  5. Мене не злякає зима, бо я завжди зелена. Мої гілочки прикрашають на Новий рік.              ( Ялина).
    • Пояснення: Ялина — символ зимових свят, яка залишається зеленою цілий рік.
  6. Мої голочки ростуть парами, а з мене роблять духмяні ліки для застуди. (Сосна).
    • Пояснення: У сосни голки ростуть парами, а смола має лікувальні властивості.
  7. Мої квіти збирають на чай, а листя — серце, мов знак любові. Що це за дерево?                   (Липа).
    • Пояснення: Липа цінується за її ароматні квіти, з яких роблять цілющий чай.

      Після виконання завдання діти  створюють невелику композицію з листя та замалювати у своїх маршрутних листах знайдену рослину, щоб запам’ятати її вигляд.

2. Завдання

Загадки

"Усі у нас зелено-голубе, до сонця тягнеться живе. Що це?               (Дерево).

  • Дерево має зелене листя (або хвою), яке живиться енергією сонця, а його гілки тягнуться вгору, ніби прагнуть до світла й тепла.

"Вона вдень сіра, а ввечері — чарівна, вкрита блиском роси. Що це?" ( Лісова галявина.)

  • Вдень вона здається звичайною частиною лісу, а вранці або ввечері, коли роса вкриває траву й листя, вона починає мерехтіти, створюючи казкову атмосферу.

"Ніжна, гарна, весело росте, до сонця тягнеться, пелюстки несе." ( Квітка.)

  •  Квітка — символ краси природи, її яскравий вигляд прикрашає довкілля.

"Завжди тече, ніколи не спиняється, жива вода, що звірів напуває." ( Річка.)

  •  Річки є джерелом життя для багатьох істот і невпинно течуть, змінюючи ландшафт і з'єднуючи різні екосистеми.

"Я старий, міцний і сильний, дощів і вітру не боюсь. Восени плід подарую — кабанам смакує він." ( Дуб.)

  •  Дуб — символ сили та довголіття, його жолуді є кормом для тварин у лісі.

"Мереживо сплів невтомний майстер, прозоре й гарне, але не для всіх приємне." ( Павутина.)

  • Павутина є неймовірним витвором природи — вона одночасно ніжна, міцна і функціональна.

"Після дощу з’являюся я, барвами сяю, як чарівна мрія." (Веселка.)

  •  Веселка є природним явищем, яке завжди вражає своєю красою та кольоровістю.

"Лечу я високо, пухнаста й сіра, а часом проливаю сльози на землю." ( Хмара.)

  • Хмари несуть воду, що згодом випадає у вигляді дощу, важливого для всього живого.

"Встає вранці, лягає ввечері, гріє та світить усім нам без винятку." ( Сонце.)

  •  Сонце — джерело світла й тепла, яке підтримує життя на Землі.

"М’яка ковдра для землі, завжди зелена, хоч її топчуть."( Трава.)

  • Трава покриває ґрунт, оберігаючи його від висихання, і є їжею для багатьох тварин.
  • Вчитель читає загадки командам або надає картки із загадками.
  • Кожна команда повинна знайти правильну відповідь і пояснити, чому вони вважають її правильною.
  • Успішно виконані загадки дають можливість переходити до наступної частини квесту.Конец формы

Станція 2: "Водний світ"

     На цій станції командам пропонують скласти пазл із малюнком природного ландшафту (наприклад, річки, озера, водоспаду).

Завдання 1: Скласти природний пазл (малюнок річки чи озера).

     "Природа — це справжній витвір мистецтва! Сьогодні ви будете художниками, які зберуть один із її куточків. Ваше завдання — скласти пазл, який покаже красу річки або озера. Це завдання вимагає командної роботи, адже природа потребує злагоджених дій кожного з нас!"

      Діти розпочинають роботу разом, кожен учасник шукає потрібні шматочки, співпрацює з іншими.

  Під час складання вчитель  допомагає, ставить підказки:

  • "Подивіться на форму шматка: він може бути берегом!"
  • "Знайдіть, де вода переходить у відображення!"

       Після завершення складання пазла кожна команда розповідає, що саме зображено на їхньому малюнку.

    Учитель пояснює значення цього природного об’єкта:

  • Річки забезпечують нас водою, напоюють тварин і є домом для риб.
  • Озера допомагають регулювати клімат і слугують місцем відпочинку для багатьох живих істот.
  1. Питання до учасників під час гри:
    • "Як ви думаєте, чи є подібна річка чи озеро у нашій місцевості?"
    • "Чому важливо зберігати чистоту річок і озер?"
  • Завдання 2:

      Вода — це безцінний дар природи, без якого неможливе життя. Хоча на нашій планеті багато води, лише невелика її частина придатна для пиття. Тому дуже важливо навчитися берегти воду, щоб її вистачило і нам, і майбутнім поколінням.

        Учитель пропонує дітям розповісти, як можна економити воду в побуті (наприклад, закривати кран, користуватися душем замість ванни).

Способи економії води у побуті

  1. Закривайте кран, коли вода не потрібна
    • Чому це важливо? Коли ви чистите зуби, намилюєте руки або посуд, не обов’язково, щоб вода весь час текла. Це допоможе зберегти багато літрів води.
    • Приклад:
      • Якщо ви чистите зуби 2 хвилини із відкритим краном, витрачається до 20 літрів води! Якщо закривати кран під час чищення, можна заощадити більшість цієї води.
  2. Приймайте душ замість ванни
    • Чому це ефективно? Душ витрачає набагато менше води, ніж повна ванна.
    • Приклад:
      • Приймаючи душ 5 хвилин, ви витрачаєте приблизно 50 літрів води. А для наповнення ванни потрібно близько 150-200 літрів!
  3. Слідкуйте за справністю кранів та труб
    • Чому це важливо? Навіть невелика протікання може витрачати до 10 літрів води за день.
    • Що можна зробити? Повідомляйте дорослим, якщо бачите, що кран чи труба протікає.
  4. Використовуйте воду розумно
    • Під час миття посуду:
      • Змивайте залишки їжі губкою до миття.
      • Користуйтеся посудомийною машиною, якщо вона у вас є — вона витрачає менше води, ніж миття вручну під проточною водою.
    • Для прання:
      • Вмикайте пральну машину лише тоді, коли вона повністю завантажена.
  5. Полив квітів чи рослин на вулиці
    • Використовуйте воду з-під миття овочів чи фруктів (якщо вона чиста).
    • Поливайте рослини рано вранці або ввечері, щоб вода не випаровувалася через спеку.
  6. Використовуйте економічні пристрої
    • Аератори для кранів: Ці пристрої змішують воду з повітрям, зменшуючи споживання без втрати напору.
    • Економні зливні бачки: Вони дозволяють використовувати менше води під час змиву.
  7. Збирайте дощову воду
    • Як це зробити? Поставте на вулиці відро чи спеціальну ємність для збору дощової води. Її можна використовувати для поливу рослин або прибирання у дворі.

Чому економія води важлива?

  • На планеті багато місць, де люди не мають доступу до чистої води.
  • Вода потрібна для життя рослин, тварин і людей.
  • Економія води допомагає зберегти природу, зменшує кількість відходів і витрат енергії на її очищення.

Гра "Я обіцяю": Діти по черзі кажуть, як вони будуть економити воду в побуті (наприклад: "Я обіцяю закривати кран, коли чищу зуби"). Це допомагає усвідомити, що кожен може зробити свій внесок у збереження води.

      Економлячи воду, ми дбаємо не лише про сьогодення, а й про майбутнє нашої планети!

  • Гра: Дізнатися, які предмети в водоймі недоречні, та пояснити чому.

      "Уявіть, що ви прогулюєтесь біля річки чи озера. Ви милуєтесь природою, дивитесь на воду, уявляєте, як там плавають рибки. Але раптом ви помічаєте щось дивне: у воді є те, чого там не має бути. Ваше завдання сьогодні — дізнатися, які предмети у водоймі недоречні, і пояснити, чому це погано для природи."

        Діти підходять до макету водойми, де "розкидані" різні предмети.

  • Їм потрібно:
    • Вибрати предмети, які не мають бути у водоймі.
    • Обґрунтувати, чому цей предмет шкодить природі.

      Кожна команда або учасник по черзі вибирає один предмет і пояснює:

  • Чому цей предмет потрапив до водойми (наприклад, через недбалість людей).
  • Як він впливає на воду, тварин чи рослини.

Наприклад:

  1. Пластикова пляшка:

       Вода не може розкласти пластик, і він може плавати у водоймі сотні років. Риби та птахи можуть заплутатись у пластику або навіть проковтнути його, що може їх убити.

  1. Пакет із пластику:

         Пакети забруднюють воду й можуть задушити тварин, які їх проковтнуть. Вони також заважають росту рослин.

  1. Консервна банка:

   Метал із часом іржавіє, отруюючи воду й роблячи її небезпечною для живих істот.

  1. Обгортки від цукерок:

          Вони не розкладаються в природі, а мікрочастинки пластику можуть потрапляти в організми риб і через харчовий ланцюг у людей.

  1. Гумова шина:

           Гума розкладається дуже довго, виділяючи у воду токсичні речовини, які вбивають водяних комах і риб.

Після гри вчитель запитує дітей

  • "Що ви відчували, коли бачили сміття у водоймі?"
  • "Як ви думаєте, що можна зробити, щоб цього не сталося?"

       "Сміття у водоймах — це результат людської недбалості. Воно шкодить не тільки річкам чи озерам, а й усій природі, включаючи нас із вами. Тому важливо не лише не смітити самим, а й навчати цього інших!"

 

Станція 3: "Сміттєва лабораторія"

  • Завдання 1: Розсортувати сміття за категоріями (папір, пластик, органіка).

        "Чи знаєте ви, що кожного дня ми виробляємо багато сміття? Але не все це сміття — сміття! Багато речей можна використовувати знову, якщо правильно їх розсортувати. Ваше завдання сьогодні — врятувати природу, допомігши їй позбутися непотрібних речей!"

  1. Інструкція для дітей:
    • Перед вами кілька контейнерів із позначками: Папір, Пластик, Органіка.
    • У вас є набір різних предметів.
    • Ваша задача — покласти кожен предмет у правильний контейнер.

      Кожна команда по черзі підходить до набору сміття й обирає один предмет. Діти вирішують, в який контейнер його помістити, і пояснює свій вибір. Якщо вибір правильний, команда отримує 1 бал.

Учитель може ставити запитання, щоб спрямувати дітей:

  • "Чи цей предмет можна переробити?"
  • "Що відбувається з пластиковими пляшками, якщо їх не сортувати?"
  • "Чи розкладається цей предмет у природі?"

Категорії сміття та приклади

  1. Папір:
    • Газети, журнали, зошити, картонні упаковки.

       Папір легко переробляється і може стати новим зошитом чи коробкою.

  1. Пластик:
    • Пляшки, обгортки, пластикові кришки.

       Пластик довго не розкладається, але його можна переплавити на нові речі, наприклад, іграшки чи меблі.

  1. Органіка:
    • Шкурки фруктів, сухе листя, трава.

       Органічні відходи можуть перетворитися на добриво для рослин, якщо їх компостувати.

  1. "Підступні предмети" (додаткові):
    • Скло: окремо від паперу чи пластику.
    • Фольга: не завжди очевидно, чи вона паперова чи металева.
    • Змішані упаковки (наприклад, коробка від соку): складається з паперу й пластику — вимагає спеціальної переробки.

Обговорення після гри

  • "Чому важливо сортувати сміття?"
  • "Що відбувається зі сміттям, яке ми не сортуємо?"
  • "Як сортування допомагає природі?"

        "Кожен із нас може допомогти природі! Сортування сміття дозволяє використовувати багато матеріалів знову і зменшити кількість відходів на звалищах. А ще це робить нашу планету чистішою та красивішою!"

  • Завдання 2: Ребуси про переробку сміття:

       "Ви знаєте, що багато предметів, які ми викидаємо, можна використати повторно або переробити? Але для цього потрібно знати, що робити з різними відходами. Сьогодні ви спробуєте розгадати ребуси, які допоможуть вам дізнатися, як правильно поводитися зі сміттям. Команда, яка розгадає більше ребусів, стане чемпіоном у цій грі!"

Інструкція для дітей:

  • Кожна команда отримує набір ребусів.
  • Вони повинні розгадати їх і записати відповіді.
  • За кожну правильну відповідь команда отримує бал.

 

Приклади ребусів про переробку сміття

  1. Ребус:
    • Намальований старий журнал із трьома стрілками у формі трикутника (символ переробки).
    • Питання: "Що робити зі старими журналами?"
    • Відповідь: "Здавати в макулатуру."
  2. Ребус:
    • Намальована пластикова пляшка з написом "Новий шанс" і стрілка до контейнера.
    • Питання: "Що робити з пластиковими пляшками?"
    • Відповідь: "Здавати у спеціальний контейнер для пластику."
  3. Ребус:
    • Слово "скло", розділене на частини (С-К-Л-О) із символом контейнера поруч.
    • Питання: "Куди викидати скляні пляшки?"
    • Відповідь: "У контейнер для скла."
  4. Ребус:
    • Малюнок: яблучний огризок → земля → дерево.
    • Питання: "Що робити з органічними відходами?"
    • Відповідь: "Компостувати, щоб отримати добриво для рослин."
  5. Ребус:
    • Малюнок коробки від піци із закресленим символом смітника і стрілка до знака макулатури.
    • Питання: "Чи можна коробки від піци здавати на переробку?"
    • Відповідь: "Можна, якщо вони не забруднені."
  6. Ребус:
    • Малюнок батарейки із знаком заборони.
    • Питання: "Що робити з використаними батарейками?"
    • Відповідь: "Здавати у спеціальні пункти збору, бо вони небезпечні для природи."

 

Обговорення після гри

  1. Запитання для команд:
    • "Що вас здивувало під час розгадування ребусів?"
    • "Яке із завдань було найскладнішим?"
    • "Як ви тепер ставитеся до переробки сміття?"

        "Молодці! Ви розгадали ребуси й дізналися, як правильно поводитися з різними типами сміття. Якщо кожен із нас буде правильно сортувати й переробляти відходи, ми зможемо зробити нашу планету чистішою й зберегти її ресурси для майбутніх поколінь!"

Конец формыГра "Час сортувати": за 2 хвилини команда має правильно розкласти всі предмети по контейнерах.

      "Діти, сьогодні ми будемо грати у гру, де кожна з вас матиме можливість не тільки перевірити свої знання про правильне сортування сміття, але й допомогти планеті стати чистішою! Кожна команда отримає набір відходів, і вам потрібно буде за 2 хвилини правильно розподілити їх по контейнерах — папір, пластик та органіка. Пам'ятайте: чим швидше і точніше ви це зробите, тим більше балів отримає ваша команда. Ну що, готові почати?"

        "Кожна команда отримує однакову кількість предметів. Ви повинні розкласти їх по трьох контейнерах: для паперу, пластику та органіки. Ви маєте на це 2 хвилини. За кожен правильний предмет у правильному контейнері команда отримає бал. Пам'ятайте, що чим більше правильно виконаних завдань, тим більше шансів на перемогу!"

  • Після старту гри вчитель дає сигнал для початку.
  • Діти повинні швидко і правильно сортувати предмети.
  • Кожен член команди по черзі підходить до столу з предметами, бере один і кладе його в контейнер відповідно до його категорії. Якщо предмет неправильний для цієї категорії, його можна повернути та вибрати інший.

       Якщо команда сумнівається в класифікації певного предмета, вчитель може дати підказку (наприклад, “Це можна переробити” або “Це швидко розкладається в природі”). Вчитель також може нагадати, що категорії відходів повинні бути чітко поділені.

Приклад категорій для сортування:

  1. Папір:
    • Газета, картонна коробка, журнали, листівки, паперові стаканчики без пластикових вставок.
    • Неправильне: Папір, забруднений їжею (наприклад, коробки для піци), клейові стрічки.
  2. Пластик:
    • Пластикові пляшки, пакети, упаковки, пластикові стаканчики, кришки від пляшок.
    • Неправильне: Продукти, що містять змішані матеріали (наприклад, картон з пластиковим покриттям).
  3. Органіка:
    • Шкурки фруктів, овочеві відходи, сухе листя, трава.
    • Неправильне: М'ясні відходи або великий жир.
  4. Підступні предмети:
    • Скло, батарейки, шкіра, гума, електронні пристрої, фольга.

      Кожна команда отримує бали за кожен правильно класифікований предмет. Якщо в команді є предмети, поміщені в неправильний контейнер, вчитель може зарахувати мінус (1 бал) або вказати на помилку.

       Переможе та команда, яка правильно розклала більшість предметів у відповідні контейнери.

       "Ви всі чудово впорались! Але ми пам’ятаємо, що не всі предмети легко піддаються сортуванню. Як ви думаєте, чому важливо сортувати сміття в побуті? Як це допомагає зберігати ресурси та зменшувати забруднення планети?"

      "Чи виникли у вас які-небудь труднощі під час гри? Що було найскладнішим, а що найбільш простим?"

        "Сортування сміття — це один із важливих кроків до збереження нашої природи. Якщо кожен із нас буде правильно сортувати відходи, ми допоможемо зменшити кількість сміття на звалищах і збережемо ресурси нашої планети для майбутніх поколінь."

 

Станція 4: "Пташиний дім"

  • Завдання 1: Упізнати птахів за описом.

       "Ми сьогодні будемо знайомитися з птахами, які мешкають поряд з нами. Ви маєте впізнати пташок за описами, а також визначити їх особливості. Кожна команда отримає набір описів птахів, і вам потрібно буде правильно назвати кожну пташку. Пам’ятайте: у птахів є характерні риси, за якими ми можемо їх впізнати. Це можуть бути кольори, форми, звички або навіть голоси."

     "Ваша команда отримує опис птаха, а ваше завдання — упізнати, про кого йде мова. Кожна правильна відповідь дає 1 бал. Команда, яка набере найбільше балів, виграє!"

     "Пам’ятайте, ви можете задавати питання, але тільки такі, що не впливають на відповідь інших команд. Давайте вчитися разом!"

   Вчитель зачитує опис птаха, а діти намагаються визначити його.

    Всі команди мають записати свою відповідь на аркуші, або вибрати правильну картинку із зображенням птаха. Після кожного питання вчитель називає правильний варіант і пояснює, чому саме ця пташка відповідає опису.  Кожна команда має кілька спроб, щоб відповісти правильно.

Приклад описів птахів:

          "Ця пташка коричнево-сіра з дзьобиком жовтим, любить зиму й ожеледь. Хто це?" ( Горобець.)

         Горобці мають коричнево-сіра пір'я з жовтими відтінками на дзьобах. Вони дуже активні взимку і можуть жити в міських умовах, харчуючись залишками їжі.

        "Цей птах міцним дзьобом, з червоною грудкою і чорними крильцями. Він часто можна побачити на стовбурах дерев. Хто це?"  (Дятел.)

         Дятли відомі своєю червоною грудкою та чорними крильцями. Вони живуть у лісах, де допомагають чистити дерева від шкідників. Їх можна побачити, коли вони стукають по дереву.

         "Цей птах непримітний, невеличкий. Він може співати дуже мелодійно, привертаючи увагу. Який це птах?" (Соловей.)

              Солов'ї відомі своїми чудовими співами, що робить їх популярними серед людей. Їх легко впізнати за  красивими голосами.

       "Цей птах має біле пір’я і чорні крила, він часто летить в групах. Він любить селитися на великих деревах і лісах, зокрема на вербах. Хто це?" ( Лелека.)

        Лелеки мають яскраво-біле пір'я і чорні крила. Вони часто будують свої гнізда на високих стовпах або деревах. Лелеки є символом весни у багатьох культурах.

      "Цей птах має чорний дзьоб і плаваючі пір’я. Він зазвичай зустрічається на озерах і річках, і любить пірнати під воду. Хто це?" (Качка.)

     Качки часто зустрічаються на водних об'єктах і мають адаптації для пірнання і плавання.

 

  1. Запитання для команд:
    • "Який птах вам сподобався найбільше і чому?"
    • "Чи є у вас у дворі або на шкільному подвір’ї такі птахи, яких ми сьогодні згадали?"

     Молодці, всі ви дуже добре справились із завданням! Пам’ятайте, що птахи — це частина нашої природи, і вони дуже важливі для екосистеми. Вони допомагають нам зберігати баланс у природі, боротися зі шкідниками та навіть є індикаторами здоров'я навколишнього середовища.

     Вивчаючи птахів, ми дізнаємося багато нового про природу та її мешканців. Продовжуйте спостерігати за птахами та досліджувати їхні особливості! Це допоможе вам краще зрозуміти, як важливо піклуватися про природу.

  • Завдання 2: Прослухати аудіо-записи та впізнати пташині голоси.

       "А ще ми з вами будемо працювати не тільки з картинками птахів, але й з їхніми голосами. Кожна команда прослухає кілька пташиних співів, і ваша задача — впізнати, який птах співає. Це цікаве завдання, адже багато птахів не тільки красиві на вигляд, але й мають свої унікальні звуки, якими вони спілкуються один з одним."

       "Зараз ми будемо прослуховувати кілька записів пташиних голосів. Після кожного запису ви повинні визначити, яка пташка це співає. У кожної команди є картки з назвами птахів. Потрібно буде підняти картку з правильною відповіддю. Ви можете обговорити відповіді в команді, але не забувайте бути швидкими!"

  • Вчитель відтворює аудіо-запис одного з пташиних голосів.
  • Діти мають 10-15 секунд на обговорення та вибір правильної відповіді.
  • Після того, як усі команди визначили птаха, вчитель називає правильну відповідь і пояснює, чому цей птах саме так співає (це може бути інформація про його місце проживання, характер звуків або інші особливості).

Питання після кожного запису:

  • "Які емоції викликає цей пташиний голос?"
  • "Як цей птах використовує свій голос для спілкування з іншими птахами?"
  • "Чи легко було впізнати птаха? Чому?"

 

Приклад аудіо-записів:

  1. Соловей
    • Запис: Мелодійний, багатоголосий спів.   (Соловей.)

     Соловей славиться своїм чудовим співом, і його мелодії часто можна почути в лісах під час ночі або ранку.

  1. Лелека
    • Запис: Клекотання.   (Лелека.)

      Лелеки часто використовують клекотання для комунікації, це їх основний голос.

  1. Сова
    • Запис: Глухе "ху-ху" чи "гу-гу".   (Сова.)

            Сови зазвичай голосно кричать ночами, щоб позначити свою територію.

  1. Куріпка
    • Запис: Шурхіт або короткі звуки.     (Куріпка.)

       Це птах, який має характерний сигнал, щоб попередити інших птахів про небезпеку.

 

  1. Запитання для команд:
    • "Який голос птаха вам сподобався найбільше?"
    • "Чи є птахи, голоси яких вам важко було впізнати? Чому так сталося?"
    • "Як ви думаєте, для чого птахи використовують свої голоси?"

      "Ви чудово впорались із завданням! Тепер ви знаєте, не тільки як виглядають ці птахи, але і які голоси вони видають. Це допоможе вам краще орієнтуватися в природі та впізнавати птахів за їхніми звуками."

       "Пташині голоси — це важлива частина їхнього життя. Вони використовують їх для спілкування, привернення партнера, позначення території або попередження про небезпеку. Чим більше ми будемо уважні до природи, тим краще зможемо розуміти її мешканців."

Станція 5:"Друзі Природи"

Завдання 1  Гра "Я обіцяю"

           Ми з вами  пограємо в гру, яка допоможе кожному з нас усвідомити, як ми можемо стати справжніми друзями природи. У кожній команді є картки, на яких зображені основні правила поведінки в природі. Ваша задача — доповнити ці правила своїми власними обіцянками щодо того, як ви будете ставитися до природи і які дії будете здійснювати для її збереження."

         "У кожної команди є картки з малюнками, на яких зображені основні екологічні правила. Ви маєте подумати і доповнити ці правила вашими власними обіцянками. Наприклад: якщо на картці є малюнок дерева, ви можете обіцяти не ламати гілки і не виривати квіти. Якщо картка зображає воду, ваша обіцянка може бути такою: 'Ми будемо економити воду, закриваючи кран, коли не використовуємо її'. Після того, як ви придумали свої обіцянки, ми разом обговоримо їх, і кожна команда презентує свої доповнення."

  • Кожна команда отримує картки з основними правилами (по одній картці для кожного правила).
  • На кожній картці є малюнок, що ілюструє правило (наприклад, дерево для правила "не ламати гілки", сміттєвий контейнер для "не залишати сміття").
  • Команди мають 5-7 хвилин на обговорення і доповнення кожного правила своїми конкретними обіцянками.
  • Всі обіцянки записуються  на плакаті, і  створюємо загальну "Екологічну обіцянку класу".

Приклад обіцянок для кожного правила:

  • Не ламати гілки дерев:
    • "Ми будемо обережно ставитися до дерев, не ламати їх гілки і не рвати квіти, щоб вони могли рости і радувати всіх."
    • "Ми будемо висаджувати дерева на нашій території, щоб природа була багатшою."
  • Не залишати сміття:
    • "Ми будемо збирати сміття, яке залишають інші, і викидати його в сміттєві баки."
    • "Ми не будемо залишати пластикові пакети і пляшки на природі, щоб не забруднювати довкілля."
  • Економити воду:
    • "Ми будемо економити воду, використовуючи її тільки за потреби і завжди закриваючи кран, коли не користуємося ним."
    • "Ми будемо закривати кран, коли чистимо зуби, і використовувати душ замість ванни, щоб не витрачати зайву воду."
  • Турбуватися про тварин і птахів:
    • "Ми будемо підгодовувати птахів взимку, залишати їжу для тварин і допомагати їм знайти притулок у холодні дні."
    • "Ми будемо оберігати птахів від небезпеки і не будемо їх лякати або турбувати."

       "Молодці! Ви чудово впоралися з цією задачею. Тепер у нас є колективна 'Екологічна обіцянка', яку ми можемо виконувати щодня, щоб піклуватися про природу та зберігати її для наступних поколінь."

  • "Що з обіцяного вам здається найважливішим?"
  • "Які обіцянки ви хочете виконувати в першу чергу?"
  • "Як ви думаєте, як можна надихнути інших людей слідувати нашим обіцянкам?"

 

      "Кожен з нас може внести свій вклад у захист природи. Пам'ятайте, що дрібні вчинки, як економія води або збір сміття, мають величезне значення для збереження довкілля. Продовжуйте виконувати ці обіцянки щодня, і природа буде вам вдячна!"

Завдання 2  

Творче завдання: виготовлення колажу "Я і природа"

     Учні створюють колаж зі своїх фотографій, зроблених під час прогулянок у природі.

          "У вас є багато матеріалів для створення колажу. Почніть з вибору фотографій, які найкраще відображають ваше перебування на природі. Можна додавати малюнки, вирізки з журналів, природні матеріали — все, що допоможе вам показати, як ви цінуєте природу і чому її треба захищати."

      "Важливо, щоб ваш колаж був не тільки красивим, а й мав глибокий зміст. Ви можете використати фрази, цитати чи слова, які пояснюють, чому природа важлива для вас."

      Учні обирають фотографії, які вони зробили під час прогулянок на природі.    Вони вирізають фотографії і приклеюють їх на папір, створюючи композицію. Колаж можна доповнювати вирізками з журналів (наприклад, малюнками тварин, дерев, птахів), кольоровим папером, листям, квітами, а також написами чи малюнками, які підкреслюють важливість природи.

       Після того, як всі учні завершать роботу, вони презентують свій колаж. Вчитель може задати запитання:

  • "Що ви хотіли показати через свій колаж?"
  • "Як ви думаєте, чому важливо піклуватися про природу?"
  • "Які елементи в колажі для вас найважливіші?"

       "Тепер ми маємо чудові роботи, які показують, як ми любимо природу. Кожен з вас продемонстрував свою індивідуальну думку і показав своє розуміння важливості природи. Я впевнена, що цей колаж  допоможе нам у майбутньому пам'ятати, що ми — частина природи, і ми повинні її берегти."

    "Колаж, який  ви створили, чудово передає вашу любов до природи і важливість її захисту. Природа оточує нас, і наше завдання — дбати про неї. Ця робота — чудовий спосіб нагадати собі і іншим, як ми можемо зробити світ кращим, якщо будемо обережними та відповідальними в нашому ставленні до природи."

 

        "Дорогі діти, сьогодні ми разом пройшли чудовий квест, який не лише допоміг нам краще зрозуміти важливість природи, але й нагадав, як ми можемо стати справжніми її друзями. Кожен із вас показав себе справжнім природолюбом, розв'язуючи завдання, відповідаючи на питання та виконуючи завдання, спрямовані на охорону нашого навколишнього середовища."

        "Я хочу, щоб кожен із вас подумав, що він дізнався нового сьогодні про природу та як кожен із нас може допомогти зберегти її. Чи є щось, що здивувало вас або що ви запам’ятали найбільше? Можливо, ви хочете поділитися, як саме ви будете захищати природу у своєму житті?"

        "Всі команди показали відмінні результати і чудову командну роботу. Ви пройшли всі станції, здолали всі перешкоди, і тепер ми можемо пишатися тим, що разом зробили важливу справу для нашої планети."

  1. Нагороди для учасників:

       "Тепер настав час для нагородження! Кожен із вас заслуговує на особливу нагороду за вашу участь і вклад у захист природи. Я хочу вручити кожному з вас екологічну грамоту за активну участь у квесті та за ваші обіцянки берегти природу. Пам'ятайте, що кожна маленька дія — це крок до великої мети!"

  1. Вручення грамот:

        Учитель по черзі вручає дітям грамоти з символічними назвами, такими як:

  • "Друг природи",
  • "За відданість природі",
  • "Екологічний лідер",
  • "Майбутній захисник природи".

          "Вітаю вас! Дякую за вашу активність, за те, що ви стали частиною цієї захоплюючої подорожі в світ природи. Ваші вчинки і ваша відповідальність мають велике значення для збереження навколишнього середовища. Спільними зусиллями ми можемо змінити світ на краще!"

      "Природа нам — як мати, вона завжди піклується про нас. Тож будемо їй дякувати не лише словами, а й вчинками! Наші маленькі зусилля можуть зробити великий внесок у збереження чистоти і краси нашої планети. Пам’ятайте, що навіть найменша дія має значення, і від нас залежить, чи буде природа процвітати. Давайте берегти її разом!"

 

 

 

docx
Додано
27 грудня 2024
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку