Презентація "Квест-технології як засіб формування комунікативної, інтелектуальної, креативної, толерантної особистості на уроках географії"

Про матеріал

Квести - це цікава форма гри, яку можна застосовувати в освітньому процесі. Презентація містить алгоритм створення та проведення квесту, приклади готових розробок. Даний матеріал можна використовувати на уроках географії для узагальнення вивченої теми, як позакласний захід, інше.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

 Квест-технології як засіб формування комунікативної, інтелектуальної, креативної, толерантної особистості на уроках географіїконсультант. Шубіна Наталія Іванівна. Комунальна установа«Путивльський центр професійного розвитку педагогічних працівників»Путивльської міської ради

Номер слайду 2

Квест - це інтелектуально-динамічна гра, яка полягає у проходженні командою вказаного маршруту за умови виконання спільних завдань КВЕСТЛІДЕРСТВОКОМУНІ-КАЦІЯПІЗНАННЯУЯВАНАВЧАННЯ

Номер слайду 3

КВЕСТ виховує:уміння швидко приймати рішення, відповідати за інших, делегувати повноваження, згуртовувати колектив.

Номер слайду 4

Як створити квест? І. Організаційно-підготовчий етап. Визначення навчальних потреб учнів. Визначення теми, мети, типу квесту. Формулювання сюжету й завдань. Визначення термінів реалізації та тривалості квесту. Розробка та створення додаткових необхідних документів. Розробка критеріїв оцінювання діяльності учнів

Номер слайду 5

ІІ. Етапи реалізаціїОзнайомлення учнів із сюжетом, основними запитаннями, організаційними етапами. Об’єднання учнів у групи (уразі необхідності) та розподіл завдань. Ознайомлення учнів із платформою (місцем) для реалізації квесту. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання Ознайомлення з правилами квесту. Супровід проходження учнями квесту. Перевірка та оцінювання проміжних етапів

Номер слайду 6

ІІІ. Кінцевий етап. Оцінювання діяльності учнів за розробленими критеріями Представлення результату діяльності учнів Формулювання висновків і рефлексія. Нагородження переможців

Номер слайду 7

Алгоритм створення та проведення квестуІ. Організаційно-підготовчий етапІІ. Етапи реалізаціїІІІ. Кінцевий етап

Номер слайду 8

І. Організаційно-підготовчий етап. Визначення навчальних потреб учнів. Визначення теми, мети, типу квесту. Формулювання сюжету й завдань. Визначення термінів реалізації та тривалості квесту. Розробка та створення додаткових необхідних документів (пам’ятки, рекомендації тощо). Розробка критеріїв оцінювання діяльності учнів.

Номер слайду 9

ІІ. Етапи реалізаціїОзнайомлення учнів із сюжетом, основними запитаннями, організаційними етапами. Об’єднання учнів у групи (у разі необхідності) та розподіл завдань. Ознайомлення учнів із платформою (місцем) для реалізації квесту. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. Ознайомлення з правилами квесту. Супровід проходження учнями квесту. Перевірка та оцінювання проміжних етапів.

Номер слайду 10

ІІІ. Кінцевий етап. Оцінювання діяльності учнів за розробленими критеріями. Представлення результату діяльності учнів. Формулювання висновків і рефлексія. Нагородження переможців.

Номер слайду 11

Подорож Африканським континентом. Урок-узагальнення7 клас

Номер слайду 12

Мета: формувати й узагальнювати загальні уявлення про материк Африку; закріпити в учнів систему знань про загальні ознаки материка; формувати практичні уміння та навички визначати особливості географічних об’єктів; сприяти формуванню самоконтролю, самооцінки, прийняття рішень; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; закріплювати прагнення до роботи з картографічним матеріалом.

Номер слайду 13

Умови проведення Квест – це командна гра, яка зорієнтована на учнів 7-го класу. У грі задіяні: учитель географії, учні класу (команди), 5 помічників. В одній команді може бути від 4 до 8 осіб, які під час гри працюють над завданнями. У кожній команді обирається капітан, за яким залишається право остаточної відповіді.

Номер слайду 14

Територіальне обмеження локації – попередньо визначені кабінети шкільного приміщення. Максимальна тривалість квесту – 45 хв., залежно від гри, але учні завжди можуть блиснути швидкістю, дотепністю й талантом, виконати завдання набагато швидше цього часу (крім того, це збільшить шанс на перемогу, тому що за однакової кількості балів найліпшим вважається результат команди, яка витратила меншу кількість часу на проходження дистанції). Мета квесту – за мінімальну кількість часу виконати максимальну кількість завдань, отримати приємні емоції, закріпити знання з теми.

Номер слайду 15

Учасникам потрібно пройти 5 зупинок та отримати максимум балів за правильні відповіді. На кожній зупинці час для виконання завдань є регламентованим. Користуватися допоміжними засобами інформації забороняється. На кожній зупинці капітан команди дає маршрутний лист відповідальній особі, яка керує часом і спостерігає за роботою команди, для виставлення кількості набраних балів.

Номер слайду 16

Регламент:зупинка 1 «Портретна галерея» – 1-5 хв;зупинка 2 «Естафета» – 2-8 хв;зупинка 3 «Вірю – не вірю» – 3-4 хв;зупинка 4 «Картографічна» – 4-11 хв;зупинка 5 «Географічна символіка» – 5-7 хв.

Номер слайду 17

Хід гри. Зупинка 1 «Портретна галерея» (1-5 хв)(кабінет географії)Умови: На партах розкладено портрети відомих людей (першовідкривачів, дослідників і мореплавців епохи Великих географічних відкриттів). Під кожним із них лежить опис подорожей та відкриттів. Завдання: Знайдіть портрет відповідно до опису (більшість описів – переплутані та не відповідають портретам). Запропоновані портрети

Номер слайду 18

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ станціїВідповідь. Час. Бали. Станція 1     Старція 2     Станція 3     Станція 4     Станція5      Команда_______________________________________________________Капітан________________________________________________________

Номер слайду 19

Ібн Батута Арабський мандрівник із Марокко. Подорожував Аравією, Єгиптом, Іраном, Малою Азією; перепливши Чорне море, досягнув Криму. Згодом побував у Хорезмі, Бухарі, Афганістані, Індії та Китаї. Останні роки свого життя провів у місті Фесі. Оповіді про свої подорожі він продиктував секретарю місцевого султана й вони лягли в основу книги «Подарунок споглядачам про дива міст і чудеса подорожей». Цей твір є цінним джерелом з історії України

Номер слайду 20

Девід Лівінгстон Експедиція, яку він очолив, зібрала та зробила доступним для науковців Європи вражаючий обсяг наукових знань і спостережень у галузі ботаніки, екології, геології та етнографії Африки. Його авторитету у вивченні прибережних областей озера Ньяса був незламним. Відкривач ревучого й паруючого 120-метрового водоспаду на Замбезі. Перший з європейців, який його побачив, з притаманним йому патріотизмом назвав на честь британської королеви(за іншою версією – на честь своєї доньки).

Номер слайду 21

Васко да Гама Португальський дослідник і мореплавець, який відкрив морський шлях до Індії довкола Африки.

Номер слайду 22

Бартоломеу Діаш Один із найславетніших португальський мореплавців-першовідкривачів, який покоряв води Атлантики в ХV столітті. У 1486 році в пошуках морського шляху з Європи до Індії Бартоломеу Діаш першим із європейців обігнув Африку з півдня й відкрив мис Доброї Надії, вийшов у води Індійського океану. Там він трагічно загинув.

Номер слайду 23

Зупинка 2. «Естафета»(кабінет історії)Укажіть сучасну назву мису, який Бартоломеу Діаш назвав мисом Бур: А) мис Рас-Гафун;Б) мис Доброї Надії;В) мис Рас-Енгела;Г) мис Альмаді Назвіть географічні об’єкти, які могли бачити фінікійці під час плавання навколо Африки: А) вулкан Камерун, мис Доброї Надії, озеро Танганьїка;Б) витоки Нілу, мис Агульяс, мис Рас-Гафун;В) вулкан Камерун, півострів Сомалі, мис Агульяс;Г) витоки Нілу, островів Мадагаскар, мис Доброї Надії Який географічний об’єкт образно названо Африканським Рогом?А) півострів СомаліБ) острів Мадагаскар;В) Гібралтарська протока;Г) Гвінейська затока

Номер слайду 24

Форма рельєфу, північна частина якої утворилась одночасно з Африкою: А) Драконові гори;Б) гори Атлас;В) Ефіопське нагір’я;Г) Капські гори Піднята окраїна давньої платформи, яка круто обривається на південний схід: А) Драконові гори. Б) Капські гори В) гори Атлас. Г) нагір’я Тібесті Територія з кількома діючими вулканами, виникнення яких пов’язано з Великими Африканськими розломами: А) Ефіопське нагір’я. Б) Східно-Африканське плоскогір’я. В) нагір’я ТібестіГ) нагір’я Ахабар 

Номер слайду 25

Яку цінну корисну копалину видобувають у Південній Африці?А) алмази. Б) боксити. В) залізну руду. Г) кам’яне вугілля Із наведеного переліку річок оберіть три, які належать до басейну Атлантичного океану: А) Ніл, Конго, Оранжева. Б) Ніл, Замбезі, ШаріВ) Нігер, Замбезі, Лімпопо. Г) Оранжева, Нігер, Замбезі Найбільшим за площею озером Африки є: А) Танганьїка. Б) Чад. В) Ньяса. Г) Вікторія

Номер слайду 26

Географічний район в Африці, де знаходиться найгустіша річкова система: А) Південний. Б) Центральний. В) Східний. Г) Північний  У червні найзначніші температури спостерігаються в районі: А) південного тропіка. Б) пустелі Наміб. В) північного тропіка. Г) екватора   Водоспад Вікторія розташовано на річці: А) Оранжевій. Б) Конго. В) ЗамбезіГ) Лімпопо

Номер слайду 27

Зупинка 3. «Вірю – не вірю»(кабінет біології)Умови. У кабінеті скрізь (на партах, на підвіконні, на шафі, на дошці…) розкладено речі-підказки: дитячу іграшку «крокодил», портрет дівчинки, фото пустелі Атакама, фініки, картинку із зображенням саранчі. Учитель привертає увагу учнів до підказок. Учні слухають твердження, які їм зачитує помічник учителя, і відповідають на запитання словами «вірю» або «не вірю».

Номер слайду 28

Твердження «Вірю – не вірю»Друга назва річки Лімпопо – Крокодиляча. (Вірю)Давид Лівінгстон назвав водоспад Вікторія на честь англійської королеви Вікторії. (Не вірю. На честь своєї доньки)Найсухіша пустеля у світі – Наміб. (Не вірю. Атакама)Фінікова пальма – королева оазисів. (Вірю)Про цих комах в Африці кажуть «літаюча чума». Це муха цеце. (Не вірю. Саранча)Озеро Вікторія – найбільше озеро Африки. (Вірю)Сусідні племена африканський народів можуть не знати мови одне одного. (Вірю)

Номер слайду 29

Зупинка 4. «Картографічна»(кабінет початкових класів)Кожна команда має прапорець свого кольору та свою карту («німа» карта). Умови. Відмітити на карті прапорцем такі географічні об’єкти, як: Середземне море, мис Агульяс, мис Рас-Гафун, р. Нігер, Баб-ель-Мандебська протока, пів-в Мадейра, Коморські о-ви, Суецький канал, оз. Тана, Драконові гори, оз. Вікторія, влк. Кіліманджаро, оз. Чад,оз. Ньяса, р. Замбезі, р. Ніл, р. Оранжева

Номер слайду 30

Зупинка 5. «Географія символів»Геоаксиологія або географічна візитка. Умова. З’єднати цифри з буквами, що вказують на правильну відповідь.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Перцевий берега) Ліберія2. Берег скелетівб) Півострів Сомалі3. Місто «Вічної весни»в) Гана4. Африканський «ріг»г) Намібія5. Золотий берегд) Нігерія6. Середземноморський «фасад» Африкие) Аддіс-Абеба (Ефіопія, Африка)7. Берег Слонової кісткиє) Марокко, Алжир, Туніс, Лівія, Єгипет8. Невільничий берегж) Кот д’Івуар. Відповіді: 1 – а, 2 – г, 3 – е, 4 – б, 5 – в, 6 – є, 7 – ж, 8 – д.

Номер слайду 31

Зниклі скарбиҐрунти та ґрунтові ресурси України. Квест-урок8-й клас

Номер слайду 32

Мета:повторити, узагальнити, закріпити й систематизувати знання учнів про ґрунти;визначити рівень засвоєння знань, умінь та навичок;удосконалити вміння та навички застосовувати здобуті знання під час виконання практичних завдань;розвивати вміння організації пошукової та дослідної роботи, будувати та аналізу­вати картосхеми, схеми (гроно), працювати з картами атласу, виконувати тестові завдання різних рівнів складності;виховувати комунікабельність, уважність, організованість, відповідальність, зосередженість, аналітичне мислення, уміння поводитися в нестандартній ситуації, уміння працювати у групах;формувати й розвивати навички інформаційної діяльності: пошуку, обробки та створення графічної та текстової інформації.

Номер слайду 33

Діяльність учителя щодо підготовки та проведення квесту. Ознайомлення учнів із сюжетною лінією квесту;пояснення мети й завдань уроку-гри;організація пошукової діяльності учнів;перевірка й оцінювання результатів.

Номер слайду 34

Організація пошукової діяльності учнів. Поділ класу на групи;отримання кейсів із допоміжними матеріалами;ознайомлення з планом роботи;формулювання завдань.

Номер слайду 35

Діяльність учнівпошук карток-характеристик за етапами;отримання завдань-ключів доступу до карток;систематизація отриманих результатів пошуку;заповнення матриці-грона одного з типів ґрунтів України.

Номер слайду 36

Перевірка й оцінювання отриманих результатівоцінювання пошукової діяльності учнів за загальним часом, витраченим коман­дами на пошук потрібної інформації;презентація командами результату роботи;оцінювання змісту створеного продукту пошуку—грона одного з типів ґрунту України.

Номер слайду 37

Умови проведення. Сформувати команди (3-5). Ознайомитися з правилами проведення квесту (додаток 1).

Номер слайду 38

Додаток 1Інструкція для помічників учителя (далі — ПУ)Слідкують за дотриманням правил проведення квесту. Не мають права дати автоперехід швидше вказаного в завданнях часу. Не мають права давати підказки й надавати допомогу командам. За шум під час виконання завдання ПУ штрафують команду на 5 хв (час, який додається команді після успішного виконання фінішного завдання). Роблять відповідні записи в картці помічника вчителя та листах оцінювання. Після того як усі команди пройшли відповідний етап, ПУ віддає картку помічни­ка вчителю.Інструкція для учнів. Дискваліфікація за шахрайство, передавання відповіді іншій команді.

Номер слайду 39

Якщо вас включено в аналітичну групу експертів, то ви повинні послідовно виконати поставлені завдання; під час роботи дібрати гроно одного з типів грунту України.

Номер слайду 40

Картки-характеристики групи отримують, проходячи етапи,за результатами виконаних робіт. Оцінюється: розуміння завдання, аналіз, логічність, структурованість інформації, проходи щодо вирішення проблеми,індивідуальність, професіоналізм.

Номер слайду 41

Кожна команда вирушить у «подорож» за індивідуальним маршрутом. Цей шлях зазначено в маршрутному листі (формат маршрутного листа – довільний). Результати будуть фіксуватися в оцінному листі (формат оцінного листа – довільний). На кожному етапі відбувається підбиття підсумків – контроль знань, умінь та навичок. Залежно від результатів діагностики учитель проводить корекцію.

Номер слайду 42

Хронометраж. Час на проведення квесту – 2 год. (90 хв). Технічний час для проходження кожного етапу – 2-3 хв. Час для відповідей на завдання-ключ=1-3хв (за складністю завдання). Час на оформлення звіту (гроно) – 10 хв. Час на презентацію – 5 хв. Штрафний час додається до загального: за помилки, порушення правил, за перебір часу в процесі проходження кожного етапу.

Номер слайду 43

Хід гриІ. Діяльність учителя. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльностіСюжет квесту Одним із найдільших багатств, подарованих Україні природою, є її грунти. За їх складом та біопродуктивністю країна може претендувати на перше місце у світі. Для того щоб отримати світову першість, Україна повинна надати компетентній комісії повну інформацію про грунти. Але трапилася катастрофа: сервер, на якому була повна інформація про грунти України, зламано й інформацію про кожний тип грунту знищеною Шановні експерти, перед вами постало завдання: відновити дані по грунтах і створити загальну базу. На виконання цієї місії у нас є лише дві години.

Номер слайду 44

ІІ. Організація пошукової роботи учнів. Кожна команда отримує скриньку з допоміжними матеріалами: Маршрутним листом (додаток 2);Листом оцінювання;Матрицею-схемою-гроном одного з грунту (додаток 3);Інформатором щодо штрафних санкцій.

Номер слайду 45

ІІІ. Діяльність учнів. Знайти початок етапу І за стороною горизонту, визначеною у маршрутному листі. На першому та наступних етапах групи отримують завдання-ключі (додатки 4-8) для відкритого доступу до потрібної інформації, тобто таблиці з характеристикою (додаток 9). Виконавши завдання, група отримує фішку (червона — неправильно — 2 хв, жовта — неповна відповідь — 1 хв, зелена — правильно — 0 хв) і запис у лист оцінювання — час (визначається довільно), витраче­ний на виконання завдання. Потім група отримує доступ до карток-характеристик (додаток 10) типів ґрунтів і серед запропонованих карток обирає ту, що характеризує потрібний тип ґрунту. Пройшовши п’ять етапів, отримавши фішки за виконання завдань-ключів, зібравши картки-характеристики, учні у групах систематизують дібраний матеріал і заповнюють матрицю-гроно визначеного типу ґрунту.

Номер слайду 46

IV. Перевірка й оцінювання отриманих результатів. Оцінювання пошукової діяльності учнів за загальним часом, витраченим коман­дами на пошук потрібної інформації (складається із часу, використаного на вико­нання завдань-ключів + час за фішкою, технічного часу, додаткового часу, штраф­ного часу). Для оцінювання використовується лист оцінювання команд. Презентація командами результату роботи — матриці-грона типу ґрунту. Оціню­вання змісту створеного продукту. Визначення переможців:за загальним часом, витраченим на пошук і збирання табличок-характеристик типів ґрунту;за правильністю складання грона та часом, витраченого для цього. Підбиття підсумків. Нагородження переможців.

Номер слайду 47

Додаток 1Інструкція для помічників учителя (далі — ПУ)Слідкують за дотриманням правил проведення квесту. Не мають права дати автоперехід швидше вказаного в завданнях часу. Не мають права давати підказки й надавати допомогу командам. За шум під час виконання завдання ПУ штрафують команду на 5 хв (час, який додається команді після успішного виконання фінішного завдання). Роблять відповідні записи в картці помічника вчителя та листах оцінювання. Після того як усі команди пройшли відповідний етап, ПУ віддає картку помічни­ка вчителю.Інструкція для учнів. Дискваліфікація за шахрайство, передавання відповіді іншій команді.

Номер слайду 48

Додаток 2 МАРШРУТНИЙ ЛИСТКоманда__________________________________________Капітан___________________________________________{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ станціїВідповідь. Час. Бали. Станція 1    Старція 2    Станція 3    Станція 4    Станція 5     Станція 6    Станція 7    

Номер слайду 49

Додаток ЗВОДА і 

Номер слайду 50

Додаток 4 Завдання-ключ. Прийом «Географічна хвиля»Назвіть прізвище науковця — засновника вчення про ґрунти. Визначте основну ознаку ґрунту. Тіло, що утворилося внаслідок взаємодії всіх природних компонентів протягом тривалого часу. Що визначає тверда речовина ґрунту?Як у ґрунтовому профілі називається нижній горизонт С?Як називаються гірські ґрунти, у яких чимало уламків гірських порід?Як називаються ґрунти з переважанням у них піску?Як називається відновлення порушених земель?Який географічний закон зумовив розподіл ґрунтів на рівнинній частині України?Як називається горизонт

Номер слайду 51

Відповіді:1. Докучаєв. 2. Родючість. 3. Ґрунт. 4. Механічний склад. 5. Горизонт вмивання. 6. Щебенисті. 7. Піщані, супіщані. 8. Рекультивація. 9. Широтна зональ­ність. 10. Гумусовий.

Номер слайду 52

Додаток 5 Завдання-ключ. Розв’яжіть задачу.1. Розрахуйте, за скільки часу просочиться вода на глибину 20 см у супіщаному ґрунті, якщо відомо, що за 100 с у супіщаному ґрунті вода просочується на 1 см.2. Розрахуйте, за скільки часу просочиться вода завглибшки 20 см у суглинистому ґрунті, якщо відомо що за 100 с у суглинистому ґрунті вода просочується на 0,5 см.3. На 1 м2 ґрунту в помірному поясі припадає в середньому 15 дощових черв’яків. Кожний черв’як за рік виносить на поверхню 26,6 г ґрунту. Розрахуйте кількість ґрунту, що винесуть за рік на поверхню дощові черв’яки, які знаходяться на 1 га поля.4. Розрахуйте товщину ґрунту через 200 років, якщо він нині завтовшки — 100 см, змив становить 0,008 мм на рік, а процес ґрунтоутворення — 2 см на 100 років.

Номер слайду 53

ВідповідіРозв’язання 1 100 с — 1 см; х с — 20 см;х = 100 х 20 : 1 = 2000 = = 33,3 хв.  Розв’язання 2 100 с — 0,5 см; х с — 20 см;х - 100 х 20 : 0,5 = = 4000 = 66,7 хв. Розв’язання З 15 х 26,6 = 399 г;1 га = 10 000 м2;399 х 10 000 = 3 990 000 = 3,99 т.  Розв’язання 40,008 х 200 = 1,6 мм = 0,16 см;2 см — 100 років; х см — 200 років;х = 200 х 2 : 100 = 4 см;100-0,16 + 4= 103,84 см.

Номер слайду 54

Додаток 6 Завдання-ключ. Тест1. Зміну типів ґрунтів на рівнинах спричинено: А висотною поясністю. Б широтною зональністю. В довготною зональністю2. Серед ґрунтів України найзначнішу родючість мають: А чорноземи. Б сірі лісовіВ дерново-підзолисті3. Гірська порода, на якій утворюється ґрунт, називається: А материнська. Б батьківська. В рідна

Номер слайду 55

4. Найбільша кількість перегною у незміненому природному середовищі утворюється: А із трав’янистих рослин. Б з опаду широколистяних дерев. В з опаду хвойних дерев5. Фундатор учення про ґрунти: А О. І. Воєйков. Б В. В. Докучаев. В В. І. Вернадський6. Здатність ґрунту розпадатися на частини певного розміру називається: А структурою. Б будовою. В складом

Номер слайду 56

7. Для вирощування рослин найліпші за вологоємністю ґрунти: А супіщаніБ суглинистіВ глинисті8. Структура чорноземів здебільшого: А зерниста. Б горіхувата. В брилиста9. Меліорація ґрунтів, пов’язана із внесенням мінеральних добрив, називається: А водною. Б хімічною. В лісовою

Номер слайду 57

10. Сільськогосподарські угіддя України становлять близько: А 50%Б 70%В 90%Відповіді. 1 —Б. 2 —А. З—А. 4 —А. 5 —Б. 6 —А. 7 —А, Б. 8 —А. 9 —Б. 10—Б.

Номер слайду 58

Додаток 7

Номер слайду 59

Додаток 8 Завдання-ключ. Прийом «Географічна лабораторія»Складіть пазл. Карта поверхневих вод України. Тектонічна карта України. Фізична карта України. Карта ґрунтів України. Кліматична карта України

Номер слайду 60

Додаток 9 Умови формування типів ґрунтів України. Типи ґрунтів України. Умови формування. Дерново-підзолистіПомірно-теплий вологий клімат; на супісках і піщано-глинистих утвореннях, близький до поверхні рівень залягання ґрунтових вод зі слабким стоком СіріПомірно-теплий клімат із достатнім або трохи недостатнім зволоженням; на лесоподібних суглинках у межах горбистих вододільних рівнин, порізаних ярами та балками; відносно глибокий рівень залягання підземних вод. Чорноземи типовіПомірно теплий, недостатньо вологий клімат; на пухких гірських породах-лесах і лесоподібних суглинках у межах вирівняних вододільних рівнин; відносно неглибокий рівень залягання підземних вод. КаштановіПомірно-теплий, недостатньо вологий, посушливий клімат; територія недостатньої водності  

Номер слайду 61

Буроземи. Достатнє й надмірне зволоження, м’яка зима та прохолодне літо. Дерново-підзолистіВ умовах помірного теплого клімату на супісках, близько до підземних вод. Дерново-підзолисті ґрунти сформувалися під мішаними лісами. СіріФормуються здебільшого під лісами (листяними) з трав’янистим покривом в умовах континентального, помірно вологого клімату. Утворюються на лесоподібних покривних суглинках, карбонатних моренах та інших материнських породах, зазвичай багатих на кальцій, при промивному водному режиміЧорноземи звичайніРозвиваються в умовах помірно-континентального клімату з добре вираженою сезонною контрастністю, у посушливих умовах під степовою та лучно-степовою рослинністю на пористих карбонатних породах — лесах і лесоподібних суглинках

Номер слайду 62

КаштановіРозвиваються в умовах помірно-континентального клімату з добре вираженою сезонною контрастністю, у посушливих умовах. Сформувалися на сухих степових ділянках в умовах недостатнього зволоження й бідної рослинностіБуроземи. Утворилися під широколистяними, мішаними, інколи хвойними лісами з розвиненим трав’янистим покривом в умовах помірно теплого вологого клімату на різних за генезисом і гранулометричним складом ґрунтоутворювальних породах. Важливими умовами буроземоутворення є переважання атмосферних опадів над випаровуванням і вільний внутрішньоґрунтовий дренаж, що забезпечують глибоке сезонне промочування та промивний водний режим, а також відсутність або короткотривалість сезонного промерзання, що забезпечує високий рівень інтенсивності вивітрювання та вторинного мінералоутворення

Номер слайду 63

Додаток 10 Таблиці-характеристики ґрунтів України Мішані, сосново-дубові ліси. Гумусовий горизонт — 15—20 см Родючість — 22—43 бали (за 100-бальною шкалою)Потребують осушувальних меліорацій, внесення добрив, вапнування, глибокого розпушування. Потужність — 1—2,5%

Номер слайду 64

Широколистяні ліси — діброви. Гумусовий горизонт — 22—37 см. Родючість — 44—80 балів (за 100-бальною шкалою)Потужність — 2—5%Потребують внесення органічних і мінеральних добрив, вапнування, протиерозійних заходів

Номер слайду 65

Природна рослинність степів. Гумусовий горизонт — 55—80 см. Родючість — 65—100 балів (за 100-бальною шкалою)Не виснажені надмірним використанням, не потребують меліорації Потужність — 4—6%

Номер слайду 66

Розріджений трав’яний покрив сухого степу. Гумусовий горизонт — 35—45 см. Родючість — 40—45 балів (за 100-бальною шкалою)Потужність — 3—4%

Номер слайду 67

Широколистяні ліси, букові та смерекові ліси. Гумусовий горизонт — 30—40 см. Родючість — 40—45 балів (за 100-бальною шкалою)Потребують внесення органічних і мінеральних добрив, протиерозійних заходів Потужність — 2,5—4%

Номер слайду 68

Джерела: Географія. Квести. /Р. Бурківська, О. Гоменюк, О. Данчук (та ін.), упоряд. Ж. Страшко – Київ: «Видав. дім «Перше вересня», 2017. – 112 с. – (Бібліотека «Шкільного світу») Географія:підручник для 8 класяв./Бойко В. М., Дітчук І. П., Заставецька Л. Б. – К.-Подільський, 2016. Zoom-квести в навчальній та позаурочній роботі: принципи організації та цікаві ідеї. ТОВ «На Урок».

Номер слайду 69

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додав(-ла)
Шубіна Наталія
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку