Квест «В Європу з Україною в серці»
Мета:
формувати ключові компетентності:
уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати, мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;
соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;
громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;
загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;
інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;
формувати предметні компетентності:
навчальна - ознайомити учнів з країнами Європи, розширити кругозір та знання учнів про країни Європейського Союзу; дати уявлення про переваги євроінтеграції для України, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів, поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини; розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, патріотичні почуття, створити умови для ефективної роботи в команді;
виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю, виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів.
Обладнання: мультимедійна презентація ,ксерокси слайдів, аудіозапис пісень.
Хід заходу
I.Організація класу
Є багато країн на землі, в них – озера, річки і долини.
Є країни великі й малі, та найкраща завжди Батьківщина.
Звучить пісня «Діти України» Світлани Весни. https://youtu.be/f8gPUJ7tHN4
Дорогі учні! Ми з вами живемо в молодій незалежній державі. Нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання – відродження української державності, мови, нації, будувати європейську Україну, стати частиною європейської спільноти. За нас ніхто цього не зробить.
«Кожна людина народжується для якоїсь справи» – писав Е. Хеменгуей.
ІІ. Повідомлення теми заходу.
Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― в нашій славній Україні. Сьогодні ми з вами будемо брати участь у квесті «В Європу з Україною в серці» . А спочатку давайте з вами відравимося у віртуальну подорож по Європі. А перед тим як ми почнемо подорожувати послухайте уважно питання, на яке вам потрібно буде дати відповідь після перегляду.
-Які країни ви побачили у відео?(Україна,Чехія,Велика Британія, Данія, Італія,
Франція,Австрія,Монако)
1.Перегляд відео Віртуальна подорож "Європа нашими очима» https://youtu.be/JA6Bj7Gr3ko
Діти, сучасний світ – багатомірний, динамічний і суперечливий.
Це світ складних альтернатив, тривог і надій.
Тому важко знайти країну, яка б не вступала в стосунки з іншими державами. Європа не навколо нас. Вона – у нас самих.
Що ж це за організація Європейський Союз і як вона була створена? Давайте переглянемо відео. Дайте відповідь на питання після перегляду : -Хто поклав початок Євросоюзу?(Давні запеклі вороги, дві панянки Німеччина і Франція)
2.Перегляд відео «Дітям Європи» https://youtu.be/rHQORHX2MJk
Деякі учні підготували повідомлення до теми нашого заходу «В Європу з Україною в серці»,а саме :
-Що таке Європейський Союз?
-Історія створення прапора Європейського Союзу.
-Гімн Європейського Союзу.
3.Виступи учнів з повідомленнями. Довідкове бюро.
Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 демократичних європейських країн. Країни, що входять до його складу, заснували спільні органи управління, яким делегована частина повноважень, завдяки чому стало можливим приймати рішення з певних питань, які становлять спільний інтерес на європейському рівні. Ідея створення цієї організації була задумана для того, щоб більше ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни. Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи.
Прапор ЄС. Історія створення прапору припадає на 1955 рік. Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання, до якого входило шість країн. Довго йшло обговорення ескізу прапора. Згодом було прийнято нинішній варіант – коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.
Європейський гімн. У широкому значенні – це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. У фінальній частині своєї симфонії Бетховен поклав на музику «Оду до радості», написану у 1785 році Фрідріхом фон Шіллером. У цьому вірші знайшла відгук ідея братання народів, яку поділяв і Бетховен. У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» як свій гімн. У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн ЄС.
4.Лунає гімн Європи
https://youtu.be/L7Sp1YQBlRs
Діти! Погляньте на екран.
Які асоціації з жовтим кольором виникають у вашій уяві? Які з блакитним? А якщо поєднати ці кольори? Які асоціації виникають тепер?
Звичайно, це прапор нашої держави – України.
Сьогодні я пропоную вам здійснити казково-пригодницьку подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?
5.Словникова робота. Довідкове бюро.
Слово квест походить від англ. quest – пошук, пошуки пригод. Квест – це інтелектуальні перегони-змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань.
Ви будете змагатися не в звичайному квесті, а в євроквесті. Тому що подорожувати ми будемо чарівними країнами Європи.
Ми здійснимо подорож по 4 станціях:
1 станція – «Мандрівка країнами Європи»
2 станція – «Європейська держава-столиця»
3 станція – «Україна – наша країна»
4 станція – «Кулінарні страви».
Команда синіх (І група)– готова? Команда жовтих (ІІ група)– готова?
Отже квест «В Європу з Україною в серці»!( Пояснює умови змагання. Команди І групи і ІІ групи відповідають по черзі. За кожну правильну відповідь – 1 бал).
Хто отримає більшу кількість балів, то отримають з предмету Я досліджую світ високий рівень за урок та 5 грошиків кожний, які можна буде обміняти на привілегії. Приготувались?
І станція «Мандрівка країнами Європи»
1.Питання
Це сонячна країна з багатою історією і культурою, яка щорічно приваблює мільйони туристів. Країну омиває 5 морів: Егейське, Середземне, Іонічне, Фракійське і Крітське. У столиці Афінах – проживає більше 40% всього населення країни. Бачимо величезну оселю богів – Олімп.
Навколо невеличкі містечка. Мешканці сердечно усміхаються і танцюють «Сиртакі»,
вітаючи нас. (Греція).
2.Питання
Назва країни перекладається як «земля телятка». Це країна смачної піци, пасти, оливок і сонячного настрою. Вона має багату історію, інтерес до неї не вщухає навіть у наш час. 80% території — гори і
горби. На території республіки розташовано дві незалежні карликові держави: Ватикан і Сан-Марино. (Італія).
3.Питання
Найбільші композитори світу — Моцарт і Штраус уродженці саме цієї держави. Країна, яка дала світу Віденський вальс і найстаріше колесо огляду. Бачимо засніжені Альпи, світить сонце. Люди сидять на призьбах біля будиночків і приязно нам посміхаються. На привітання схиляють низько голову і махають правою рукою. (Австрія)
4.Питання
Прекрасна столиця держави – Мадрид. Хоча корида і є одним з символів країни, багато мешканців виступають за скасування цієї кривавої традиції. Так, в Каталонії і на Канарських островах корида
заборонена. Усі вітаються словами «Буенос Діас» і цілуються в обидві щоки, тримаючи руки на плечах партнера. (Іспанія)
ІІ станція. Знайди пару «Європейська держава-столиця».
Європейська держава |
Столиця |
Україна |
Київ |
Франція |
Париж |
Іспанія |
Мадрид |
Італія |
Рим |
Австрія |
Вена |
Швейцарія |
Берн |
Данія |
Копенгаген |
Греція |
Афіни |
Чехія |
Прага |
Польща |
Варшава |
ІІІ станція «Україна – наша країна»
Питання
1.Український народний танець (гопак).
2.Дата прийняття акту проголошення незалежності України (24 серпня 1991 р.)
3.Грошова одиниця України. (Гривня).
4.Давня назва річки Дніпро (Славутич).
5.Які моря омивають територію України (Чорне та Азовське).
6.Скільки страв повинно бути за столом у Святий вечір? (Дванадцять).
7.Коли було прийнято Конституцію України? (28 червня 1996 року).
8.Найвища гора українських Карпат. (Говерла).
ІV станція Кулінарні страви. Завдання: Відгадайте як називаються національні страви.
1.Це традиційна українська страва, хоча виготовляють її і інші (німці, поляки, чехи, румуни). В Україні зазвичай цю страву готують на Пасху та Різдво. Необхідними компонентами цієї страви є м’ ясо, часник та перець. Сама страва продовгувата, витягнута за формою і дуже смачна.
(Домашня ковбаса)
2. Ця випічка віноситься до солодощів. Має прямокутну форму, перемащена заварним кремом. Вона названа на честь відомого французького полководця. Ця страва дуже солодка та смачна.
(Торт Наполеон)
3.Національна страва Італії у формі відкритого круглого пирога, покритого за класичним рецептом томатами, м'ясом, грибами і овочами, затерта розплавленим сиром. ( Піца)
4. Овоч, який має забарвлення яскраво-жовтого, оранжевого, червоного та зеленого кольорів. Його фарширують і подають як гарячу страву, що нагадує українські голубці. Названий він на честь країни, звідки походить.( Болгарський перець )
5. Харчовий продукт, що виготовляється з молока домашньої худоби: корів, кіз, овець. Зазвичай має світло-жовтий або білий колір. Пліснява з цвіллю у ньому може мати білий, синювато-зелений або темно-червоний колір. Це один з найкалорійніших продуктів харчування. У світі виготовляються сотні його сортів. (Сир)
ІІІ.Підсумок
Давайте підсумуємо наші результати євроквесту». Підрахуймо ж кількість балів, які отримала кожна команда протягом нашої гри-подорожі.
Ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Завершується наша подорож. Ми побували лише у кількох країнах, але на цьому наші мандрівки не завершуються. Подорожувати країнами Євросоюзу ми будемо й надалі.
Заключне слово вчителя:
Дорогі учні, бажаю добре вчитися, аби згодом свої знання віддати нашій рідній Україні. Я переконана, що наша держава може з впевненістю просуватися до єдиного європейського простору, бо здатна зробити вагомий внесок у розбудову нової об’єднаної Європи. Наше місце — в Європейському Союзі. Наша мета — Україна в Об’єднаній Європі. У Європі — історичний шанс України розкрити свої можливості. Кожен крок до Європи — це нові можливості для мільйонів українців. Ми — вже не «узбіччя» Європи. Ми знаходимося у центрі Європи, і лише в єдності сила Європи. Мирного неба!
Звучить гімн України. https://youtu.be/oIEDRHEJl5U