Квест з народознавства «Ми діти своєї країни»
Станція І. «Розминка команд. Активізація розумової діяльності.»
1. Яка страва вийде, якщо поєднати борошно, воду, олію, сіль, цукор і дріжджі, замісити тісто, дати йому підійти й випікати у печі?
а) пельмені;
б) хліб;
в) вареники;
г) борщ.
2. Яку людську чесноту характеризують такі українські прислів’я?
Узялися за діло, як воші за тіло.
Старанність і труд до мети ведуть.
Крутиться, як білка в колесі.
а) досвідченість;
б) сміливість;
в) працьовитість;
г) мудрість
3. Де розташована найвища точка України – гора Говерла?
а) у Києві;
в) у Кримських горах;
б) у Карпатах;
г) в Альпах.
4. Яке зі слів не використовують, коли вибачаються?
а) вибачте;
б) даруйте;
в) віддайте;
г) перепрошую.
5. Яка тварина є нетиповим мешканцем для території України?
а) ведмідь;
б) кабан;
в) рись;
г) лев.
6. Яке із закодованих слів є дієсловом?
а) ПРО 100;
б) ПРО 3;
в) ПРИ 5;
г) ВІ 3 НА.
7. Дмитрик полюбляє все перебільшувати, особливо завдання чи доручення, які дає йому вчитель. Щоб угамувати онука, бабуся йому постійно говорить:
а) Не роби рака з риби.
в) Не говори гоп, доки не перестрибнеш.
б) Не плюй у колодязь.
г) Не роби з мухи слона.
8. На обід до Івасика завітали гості. Він вирішив пригостити їх «гарбузовою господинею» з української народної пісні «Ходить гарбуз по городу».
Чим же пригощав своїх гостей Івасик?
а) морквою;
б) квасолею;
в) бараболею;
г) динею
9. До кольорів державної української символіки належать:
а) синій і жовтий; в) синій і білий;
б) жовтий і білий; г) червоний і зелений.
10. У якому з фразеологізмів ідеться про кота?
а) на ... не під’їдеш;
б) купити ... в мішку;
в) ось де ... заритий;
г) робити з ... слона;
11. Однорічна трав’яниста олійна рослина з високим грубим стеблом і великою жовтою квіткою...( Соняшник)
12. Скільки букв в українській абетці? (33)
13. Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма)
14. Як називається збірник віршів Тараса Шевченка?(Кобзар)
Станція ІІ. «Кухня».
1.Діти отримують предмет (ступку, сито). Мають назвати його, його призначення.
2. Підписати страви (борщ, банош, вареники, деруни, налисники):
Станція ІІІ. «Обереги. Прикмети. Традиції».
1. Діти отримують стрічки. Мають показати, як їх можна використати.
2. Назвати обереги у хаті (зображення): рушники, образи, посуд, скриня, трави.
Станція ІV. «Грошова одиниця»
2. Назвати історичні постаті, зображені на грошових купюрах (зображення, на яких відсутні імена).
1 грн – Володимир Великий
2 грн – Ярослав Мудрий
5 грн – Богдан Хмельницький
10 грн – Іван Мазепа
20 грн – Іван Франко
50 грн – Михайло Грушевський
100 грн – Тарас Шевченко
200 грн – Леся Українка
500 грн – Григорій Сковорода
1000 грн – Володимир Вернадський