Лабораторна робота 4. Тема: Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників

Про матеріал
Лабораторна робота 4. Віртуальна лабораторія . Тема: Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників Мета роботи: розвиток експериментальних умінь досліджувати електричні кола, експериментальна перевірка закономірностей послідовного з’єднання провідників. Необхідне обладнання: комп’ютер або мобільний телефон, підключення до інтернету (у випадку першого разу виконання лабораторної роботи за допомогою інтернет-симуляції) Прилади і матеріали: джерело струму, 2 резистора, амперметр, вольтметр, лампа розжарення, ключ, з’єднувальні провідники, додатковий резистор 3, який виконує роль реостата (не обов’язково).
Перегляд файлу

Клас_______Прізвище та ім’я ______________________________ Дата _________

 

Тема. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників 

Мета: експериментально перевірити, що в разі послідовного з'єднання двох провідників справджуються співвідношення: 𝐼 = 𝐼1 = 𝐼2; 𝑈 = 𝑈1 + 𝑈2; 𝑅 = 𝑅1 +

𝑅2.

Обладнання:комп’ютер, ноутбук, планшет або мобільний телефон, підключення до інтернету (у випадку першого разу виконання лабораторної роботи за допомогою інтернет-симуляції)

Прилади та матеріали:джерело струму, 2 резистора, амперметр, вольтметр, лампа розжарення, ключ, з’єднувальні провідники, додатковий резистор 3, який виконує роль реостата (не обов’язково)

Хід роботи: 1. Відкрийте        віртуальну      лабораторію         з        електрики   за       посиланням  https://phet.colorado.edu/uk/simulation/circuit-construction-kit-dc-virtual-lab  .  

image

2.     Запустіть завантажений файл та у вікні, що з’явилось, виберіть Лабораторія.

3.     Зберіть віртуальне електричне коло, з’єднавши послідовно елементи кола, як показано на малюнку. Накресліть схему зібраного кола. Пам’ятайте, що резистор, який знаходиться на лівій стороні кола виконує роль реостату.

 

image 

4.     imageВстановіть опір резистора який виконує роль реостата 6 Ом.         Для    цього           виберіть резистор,         і         змініть налаштування за допомогою умовного           повзунка,    що з’явився          знизу.         Замкніть коло, натиснувши на ключ у зібраній схемі.

 

5.     Виміряйте силу струму, увімкнувши амперметр спочатку між джерелом струму і першим резистором (I1) – варіант а, потім між ключем і другим резистором (I2) – варіант б, а потім між двома резисторами (I) – варіант в. Накресліть схеми відповідних електричних кіл. А) 

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

6.     Результати вимірювань занесіть до табл. 1 і зробіть висновок.

Таблиця 1

I1, А

I2, А

I, А

Висновок

 

 

 

 

7.     У колі, складеному для проведення досліду у пункті 3 та 4, виміряйте напругу спочатку на першому резисторі (U1) – варіант а, потім на другому резисторі (U2) – варіант б, а потім на обох резисторах (U) – варіант в. Накресліть схеми відповідних електричних кіл.

А)

image

imageВ)

8.     Результати вимірювань занесіть до табл. 2. Закінчіть заповнення таблиці та зробіть висновок.

Таблиця 2

U1, В

U2, В

U, В

Висновок

 

 

 

 

 

Опрацювання результатів експерименту

1.   Використовуючи результати дослідів 1 і 2, обчисліть опір першого резистора

(R1), другого резистора (R2) та опір ділянки кола, яка містить обидва резистори (R).

𝑈1

𝑅1 = image = ______________________ = _______________;

𝐼1

𝑈2

𝑅2 = image = ______________________ = _______________;

𝐼2

𝑈

𝑅 = image = ______________________ = _______________;

𝐼

2.   Результати обчислень занесіть до табл. 3. Закінчіть заповнення таблиці, зробіть висновок.

Таблиця 2

R1, Ом

R2, Ом

R, Ом

(R1+ R2), Ом

Висновок

 

 

 

 

 

Аналіз експерименту та його результатів

Проаналізувавши експеримент і його результати, зробіть висновок, у якому зазначте:

а) які співвідношення для послідовно з’єднаних провідників ви перевіряли та які результати одержали;

б) які чинники могли вплинути на точність отриманих вами результатів.

 

Висновок

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________

 

 

Творче завдання

Запишіть план проведення експерименту, за допомогою якого можна визначити опір резистора, якщо ви маєте вольтметр, джерело струму, резистор відомого опору та з’єднувальні проводи. Проведіть відповідний експеримент.

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________

______________________________________________________________________ ______________________________________________________________________

 

pdf
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Лабораторна робота № 4
Додано
6 квітня 2022
Переглядів
5488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку