Конспект уроку з фізики в 8 класі по темі: «Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів»

Про матеріал
До уроку ввійшли такі завдання, за допомогою яких можна було перевірити теоретичні знання за темою ( «Теплові явища»), а також уміння застосувати їх у практичній діяльностіі. Це такі види завдань: 1. Знайди відповідь (Робота в групах. Кожен учень має по дві відповіді. Потрібно швидко відшукати правильну) 2. Наповни валізу (Із запропонованих зображень, необхідно вибрати тільки ті, які відповідають даній темі). 3. Вивчення нового матеріалу відбувалося шляхом групової пошукової роботи з подальшою презентацією.( Учні використовували додаткову літературу та інтернет джерела)
Перегляд файлу

Комунальний заклад Сумської обласної ради

"Шосткинський ліцей спортивного профілю"

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з  фізики в 8 класі

 по темі:

«Теплові двигуни.

Принцип дії теплових двигунів»

                               

 

                                     Підготувала

вчитель фізики

вищої кваліфікаційної категорії,

старший вчитель

Дудукова В.А.

 

 

 

 

Шостка – 2022

 

Тема: Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання уроку: комп’ютер, проектор, картки з завданнями, мобільні телефони.

Мета і завдання уроку:

  • ознайомити учнів із принципом дії теплової машини, розглянути вплив різних видів теплових машин на навколишнє середовище,  недоліки та переваги теплових машин;
  • розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, творчі здібності;
  • формувати вміння знаходити необхідний матеріал, аналізувати, виділяти головне, узагальнювати,  систематизувати вивчений матеріал;
  • виховувати культуру поведінки учнів, інтерес до навчання.

Очікувані результати:

Учні зможуть:

  • визначати переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля;
  • усвідомлювати необхідність використання енергозбережувальних технологій;
  • оцінювати роль видатних учених у  розвитку знань про теплоту.

Компетентності, що формуються:

ключові (вміння вчитися -  спостерігати, аналізувати, робити висновки; інформаційні - вміння осмислювати й використовувати інформацію з різних джерел (мовлення вчителя, однокласників,  результати спостережень);  комунікативні – вміння вільно висловлюватися, оптимально використовувати власні знання та навчальну  інформацію уроку для результативної комунікації;

 соціальні – вміння продуктивно співпрацювати  з однокласниками, вчителем;

Інновації уроку: проблемно-пошукові метод шляхом використання електронних засобів навчання.

 Епіграф уроку.

«Ми навчаємося не для школи, а для життя.»

     Сенека Анней Люцій

    (давньоримський філософ)

Хід уроку

І. Організаційна частина

На початку уроку необхідно учнів об’єднати в три групи.

 ІІ. Актуалізація опорних знань

У кожного учня в групі є по дві картки з відповідями на запитання які підготував учитель. Учні повинні швидко зорієнтуватися і обрати правильну відповідь. (Правильна відповідь  в групі є тільки одна.)

Доходить до завершення вивчення теми «Теплові явища», тому запитання будуть саме з цієї теми.

Запитання

  1. За якою формулою можна обчислити кількість теплоти, яка необхідна для нагрівання тіла, або виділиться при охолодженні?
  2. За якою формулою можна обчислити кількість теплоти, яка необхідна для плавлення тіла, або виділиться при кристалізації?
  3. За якою формулою можна обчислити кількість теплоти, яка необхідна для пароутворення, або виділиться при конденсації?
  4. За якою формулою можна обчислити кількість теплоти, яка виділиться при згорянні палива?
  5. При якій температурі відбувається випаровування?
  6. При якій температурі відбувається інтенсивне перетворення речовини з рідкого стану в газоподібний?
  7. Що називають кипінням?
  8. Одиницею вимірювання кількості теплоти є …
  9. Від чого залежить швидкість випаровування рідини?
  10. Від чого залежить температура кипіння рідини?

III. Вивчення нового матеріалу

  • Ознайомлення учнів з темою уроку.
  • Учні чітко ставлять мету і завдання уроку.
  • Повторення правил роботи в групі.

Правила роботи в групах:

Бути уважними та активними ;

Слухати один одного;

Поважати думку іншого;

Учитись оцінювати свої знання та знання друзів;

Не сміятися над чужими помилками;

 Завжди допомагати один одному.

  • Робота в групах (15-20 хвилин)

Пошук необхідної інформації. Для цього учні використовують підручник та інтернет джерела.

Узагальнення і систематизація інформації.

Презентація. ( для кожної групи 1-3 хвилини)

Взаємооцінювання (в кожній представленій роботі необхідно знайти 1-3 позитива і надати 1 рекомендацію)

IV. Рефлексія

Зараз кожен учень вибере смайлик для визначення свого емоційного стану.

Самооцінювання.

ПІ

Від 1 до 3 балів

Відповіді на запитання

 

Робота в групі

 

Валіза

 

1 – Багато помилок, потребую допомоги.

2  незначні помилки, потребую підтримки.

3 – Виконаю все сам, допоможу іншим.

V. Д.З

Скласти сенкан до слова Двигун

Скласти кросворд

Додаткове завдання

Наповни рюкзак.

Рюкзак наповнюємо тим матеріалом, який відповідає темі уроку.

 

Тепловий двигун — це машина, яка працює

 циклічно й перетворює енергію

палива на механічну роботу.

 

Робоче тіло – газ, який виконує

роботу в процесі свого розширення.

 

Нагрівник – пристрій, від якого робоче

 тіло одержує певну кількість теплоти.

 

Холодильник – об'єкт, якому робоче

тіло віддає певну кількість теплоти.

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 16. Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна
Додано
26 квітня 2022
Переглядів
1322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку