Учень досліджує, як виникає виштовхувальна
сила рідини; встановлює залежність виштовхувальної сили рідини від густини рідини.
Визначає величину виштовхувальної сили, що діє на занурене в рідину тіло.7 клас Дата _________________________________________________
Лабораторна робота №9
Визначення виштовхувальної сили, що діє на занурене в рідину тіло
Мета роботи: навчитися визначати виштовхувальну силу, що діє на занурене в рідину тіло.
Прилади і матеріали: динамометр; штатив з муфтою і лапкою; посудина з водою; посудина з розчином солі у воді; важок, масою 100 г, або будь-яке інше тіло, яке могло б входити в посудину з водою і розчином солі.
Вказівки до роботи.
1. Визначте ціну поділки шкали динамометра. Шкала поділки динамометра - _____Н.
2. Закріпіть динамометр у лапці штатива і підвісьте до нього важок, масою 100 г, або будь-яке інше тіло. Визначте показники динамометра в повітрі, результати запишіть у таблицю.
3. Підставте посудину з водою і опускайте муфту з лапкою та динамометром доти, поки все тіло не зануриться у воду. Запишіть значення, яке показує динамометр, у таблицю.
4. Знайдіть різницю між показниками динамометра у воді і повітрі. Ця різниця і буде дорівнювати виштовхувальній силі. Результати запишіть у таблицю.
5. Замість чистої води візьміть розчин солі і визначте виштовхувальну силу. Результати досліду запишіть у таблицю.
Рідина |
Показники динамометра |
Виштовхувальна сила F1- F2 = F, H |
|
в повітрі F1, H |
в рідині F1, H |
||
Вода |
|
|
|
Розчин солі у воді |
|
|
|
6. Зробіть висновок, чи залежить виштовхувальна сила від густини рідини.
Висновок: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________