Лекція - методична панорама «Емоційний інтелект як соціально значуща інтегральна властивість особистості. Технології, методи розвитку емоційного інтелекту на уроках літератури»

Про матеріал
Сучасні діти зростають у динамічному, непередбачуваному, часто прагматичному, цинічному, комп’ютеризованому світі. Вплив технологій на розвиток малечі настільки великий, що говорять про так зване “екранне покоління”. Дитина XXI століття без допомоги дорослого може запам’ятати послідовність “кнопкових дій” — увімкнути техніку, вправно керувати “мишкою” і грати в ігри на планшеті.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лекція- методична панорама «Емоційний інтелект як соціально значуща інтегральна властивість особистості. Технології, методи розвитку емоційного інтелекту на уроках літератури»Презентацію підготувала. О. С. Мироник,учителька української мови та літератури. Кумарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Номер слайду 2

“Морально вихованою і зрілою людиною є не та, що лише знає норми і правила поведінки, а та, у якої знання пов’язані з почуттями, з певним емоційним ставленням і складають переконання, серцевину її особистості”. Г. Шингаров

Номер слайду 3

Емоційна сфера — це той структурний компонент особистості, рівень розвитку якого певною мірою визначає ефективність регуляції особистістю своєї соціальної поведінки, ставлення до інших людей і себе самої.

Номер слайду 4

Людські переживання. Емоції – це відображення ситуативного ставлення людини до певних об’єктів і явищ. Почуття – стійке і узагальнене ставлення людини до об’єктів і явищ.

Номер слайду 5

Емоційний інтелект – це здатність людини до точного розпізнання своїх і чужих емоцій, уміння керувати своїми і чужими емоціями та стратегічно використовувати емоції для мотивування себе на вирішення різноманітних життєвих завдань.(За П. Саловеєм і Д. Майєром )

Номер слайду 6

Компоненти емоційного інтелекту: - сприйняття, оцінка та вираження емоцій;- використання емоцій для підвищення мислення; - розуміння й аналіз емоційної інформації; - здатність розмірковувати та контролювати й регулювати їх.(за Д. Майєром і П. Соловеєм)

Номер слайду 7

(За Д. Гоулманом)Модель емоційного інтелекту

Номер слайду 8

♦ краще здоров’я;♦гармонійні особистісні стосунки;♦можливість досягнення успіху у високих рівнях суперництва.(За Д. Гоулманом)Переваги емоційного інтелекту:

Номер слайду 9

високий. Рівні сформованості емоційного інтелектунизькийсередній

Номер слайду 10

Чинники розвитку емоційного інтелекту

Номер слайду 11

Шляхи розвитку емоційної компетентностіповедінка вчителя;зміст навчального матеріалу;методи і прийоми;набір «емоційно-психологічних чудес»;методи емоційного занурення учнів;прийоми взаємодії на уроках зарубіжної літератури;методи і прийоми емоційного налаштування на урок;техніки розвитку емоційного інтелекту.

Номер слайду 12

Поведінка вчителя:

Номер слайду 13

Зміст навчального матеріалу. У програмах відображено чотири змістові лінії літературного компонента Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: емоційно-ціннісну, літературознавчу, культурологічну, компаративну. Емоційно-ціннісна лінія забезпечує розкриття гуманістичного потенціалу та естетичної цінності творів художньої літератури. Емоційно-ціннісна лінія спрямована на формування духовно-емоційного світу учнів, їхніх етичних позицій, світоглядних уявлень і переконань, а також на розвиток інтересу учнів до художньої літератури, розширення кола їхнього читання, орієнтування у світі класичної і сучасної літератури (зокрема в бібліотечних фондах, інтернет-ресурсах) із метою пошуку необхідної книги, розвитку вмінь і навичок читацької діяльності.

Номер слайду 14

- ігри та завдання, що сприяють оволодінню прийомами міжособистісного спілкування;- дискусії, рольові ігри, елементи психодрами;- завдання, що сприяють підвищенню самооцінки;- релаксаційні вправи для зняття психологічної напруги, тривожності;;- асоціювання з позитивними споминами;- вербалізація учнями свого емоційного стану;- завдання, в яких учні повинні дізнатися про інтереси один одного;- вправи на символічне перетворення негативних емоцій на позитивні;- малювання палітри фарб головного героя твору, що вивчається;- малювання настрою та асоціацій, викликаних прочитанням твору;- проблемні ситуації, що передбачають самостійний пошук, вихід;- наведення прикладів емоційних або суто особистісних тверджень у логічно побудовані докази для підсилення аргументації тощо. Методи та прийоми(за А. М. Богосвятською)

Номер слайду 15

Набір «емоційно-психологічних чудес»(за А. М. Богосвятською)

Номер слайду 16

Методи емоційного занурення учнів(за посібником «Розвиток емоційного інтелекту у процесі соціалізації учнів на уроках зарубіжної літератури»)

Номер слайду 17

Прийоми взаємодії та взаємовпливу на уроках зарубіжної літератури.(за посібником «Розвиток емоційного інтелекту у процесі соціалізації учнів на уроках зарубіжної літератури»)

Номер слайду 18

Методи і прийоми емоційного налаштування на урок(за Л. В. Коваленко)

Номер слайду 19

Прийоми сугестії«Ланцюг довіри»;«Коло компліментів»;«Коло успіху»;«Хвастощі»;«Добрі новини»;«Абетка гарних слів»;«Спіймай мій настрій»;«Бажаю тобі»;«Чаша сподівань»;«Рожеві окуляри»;«Чарівна крамниця»;«Яскраві вогники»;«Формула щастя»;«Подаруй букет»;«Кошик для сміття».

Номер слайду 20

 *** Ти молодець, Бо правило ти вивчиш! Ти молодець - працюєш неустанно, Ти молодець - добра сусіду зичиш. Ти молодець. І світ з тобою кращим стане! (О. В. Самаруха)   *** Видумуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви! Активним і уважним будь І про кмітливість не забудь.   Сугестивні поезії

Номер слайду 21

«Асоціативні» формули 1. Праця + мовлення + мислення = ? (розум) 2. Абстрактне мислення + виховання + навчання = ? (інтелект)3. Досвід + розум = ? (мудрість) 4. (Інформація + праця) х пам'ять = ? (знання) 5. Знання – практика = ? (ерудиція) 6. Знання х самовпевненість – практика = ? (дилетантство) 7. Помилки теорія + помилки практика = ? (досвід) - Яка формула надихає вас на роботу?   Сугестивні тексти

Номер слайду 22

Демотиватори

Номер слайду 23

Афірмації - позитивна думка, регулярне повторення якої наближає втілення бажаного у дійсність. Наприклад: Я вірю в себе!Я пізнаю істину!Я все зможу!Я зможу розібратися і оволодіти матеріалом уроку.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Дихальні вправи

Номер слайду 26

Техніки розвитку емоційного інтелекту. Арт-методи. Вправи для рефлексіїРольові ігри та елементи психодрамитеатралізаціїКазкотерапія «Скринька емоцій»«Літературне лото»(за В. Фененко)

Номер слайду 27

релаксаційні вправи;дискусії;асоціація;вікторини;уявні подорожі;аплікація. Методичні прийоми(за В. Фененко)

Номер слайду 28

• сприяє формуванню емоційно-ціннісного ставлення учнів до себе, інших людей, навколишньої дійсності;• дає можливість учням висловлювати індивідуальне ставлення до речей та подій, спираючись на емоційну сферу;• навчає творчо підходити до розв’язання проблем;• підвищує мотивацію до навчання;• посилює активність учня на уроці;• сприяє значному зростанню якості знань з української мови та літератури. Розвиток емоційного інтелекту:

Номер слайду 29

«Діти не вміють приховувати своїх почуттів, та, коли їх переслідуватимуть за почуття, вони швидко навчаться таїти їх і тоді вчитель блукатиме в темряві». К. Д. Ушинський

pptx
Додав(-ла)
Mironik Olga
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку