Лідери Учнівського самоврядування

Про матеріал
Лідер – це член групи, який наділений певними індивідуально-психологічними і особистісними характеристиками, що обумовлюють розвиток здібності вести за собою інших членів груп, впливати на групові настрої, думки, норми, на формування ціннісних орієнтацій в групі.
Перегляд файлу

Виявлення лідерських здібностей ”

Тільки в єдності ми — си­ла

 

  1. „Привітання-знайомство” 

Учасники по черзі називають своє ім'я та пові­домляють деяку інформацію про себе (вік, клас, успішність, свої захоплення тощо). На основі цього кожен за 10 хв оформляє свою «візитну картку».

Розповідь ведучого про мету занять, завдання, можливості, укладання групового контракту (не запізнюватися, не пропуска­ти заняття, дотримуватися правил роботи групи тощо). Потім на заздалегідь підготовлений великий ватман клеяться «візитки» і разом з усіма оформляється «Візитівка школи «Лідер». Кожен учасник клеїть свою картку самостійно.

  1. Очікування.

Визначення запитів та очікувань учасників тренінгу. Учас­ники по черзі відповідають на запитання:

— Що ви очікуєте від занять?

— Що ви очікуєте від групи?

  1. Вироблення правил роботи групи 

Ведучий зачитує «Правила роботи групи», Усі обговорення і дії відбуваються за принципом «тут і зараз»; учасники відкрито висловлюють свої думки, проявляють почуття; члени групи гово­рять від свого Імені «Я гадаю..», «Мені здається...»; в дискусії учасники звертаються до конкретної людини; вони не оцінюють один одного, а описують те, що відбувається, вносять свої про­позиції і доповнення.

  1. Інформаційні повідомлення «Стилі лідерства» 

Лідерство – складне і неоднозначне за складом елементів явище соціальної психології, яке включає сукупність трьох основних складових його компонентів (факторів) – ситуації, особливостей групи і особистісних характеристик лідера.

Лідер – це член групи, який наділений певними індивідуально-психологічними і особистісними характеристиками, що обумовлюють розвиток здібності вести за собою інших членів груп, впливати на групові настрої, думки, норми, на формування ціннісних орієнтацій в групі.

Учням дається завдання підготувати повідомлення про стилі лідерства.

Стиль лідерства — сукупність соціально-психологічних при­йомів і засобів, які застосовує керівник чи лідер з метою впливу на залежних від нього людей.

Авторитарний стиль  характеризується вираженою владою лідера, директивністю його дій, самостійністю у прийнятті рі­шень, систематичним контролем за діями залежних осіб. Авто­ритарний лідер зазвичай не дозволяє іншим втручатися в керів­ництво, піддавати сумніву, оспорювати прийняті ним рішення. Він чітко розмежовує свої права та обов'язки підлеглих, обмежує дії останніх тільки виконавчими функціями.

Демократичний стиль  відрізняється від авторитарного тим, що лідер постійно цікавиться думкою залежних від нього людей, радиться з ними, запрошує до прийняття рішень, до співпраці у керівництві колективом» чітко не розмежовує власні обов'язки і права залежних людей. Частину своїх повноважень він передає іншим членам колективу і» своєю чергою, бере на себе частину їхніх обов'язків, якщо в цьому є потреба. Демократичний лідер активно підтримує ініціативу, постійно турбується про ство­рення і підтримання в колективі хороших стосунків з іншими людьми.

Ліберальний стиль це така форма поведінки лідера, за якої він фактично відходить від своїх функцій керівника і поводиться в колективі так, ніби він не лідер, а один із членів колективу. Цю форму поведінки можна назвати лідерством лише умовно.

Спочатку вважалося, що демократичний стиль лідерства є найкращим. Однак непоодинокими є випадки, коли ефек­тивнішими виявлялися авторитарний і навіть ліберальний стилі лідерства. Зараз же вважають, що жоден з них не можна назвати ні найкращим, ні найгіршим. Ефективність різних стилів залежить від індивідуальних рис лідера, поставленого завдання, рівня розвитку колективу і ситуації, що склалася в ньому.

  1. Експрес-діагностика  лідерських  здібностей

Опитувальник «Оцінка фахівця на лідерство». Учасники здійснюють самоаналіз  лідерських здібностей.

1. Дружба для вас:

а) співпраця;

б) підтримка;

в) альтруїзм.

2.  Справжній художник (артист) має насамперед володіти:

а)            талантом;

б)            рішучістю;

в)            підготовкою.

3.  На вечірці ви найчастіше почуваєтеся:

а)            півником;

б)            куркою;

в)             курчам.

4.  Якби ви були геометричною фігурою, то:

а)            циліндром;

б)            сферою;

в)            кубом. 

5.  Коли вам подобається дівчина (хлопець), ви:

а)            робите перший крок;

б)            чекаєте, поки він (вона) зробить перший крок;

в)             робите дрібні кроки.

6.  Ви зіткнулися з несподіванкою і:

а)             гальмуєте;

б)            додаєте швидкості;

в)       нічого не змінюєте.

7. Якщо вам доводиться виступати перед аудиторією, ви від­
чуваєте, що:

а)             вас слухають;

б)            критикують;

в)             бентежитеся.

8.  В експедицію краще брати товаришів:

а)            міцних;

б)            розумних;

в)            досвідчених.

9.  Попелюшка була:

а)             нещасною дівчинкою;

б)            хитрункою - вкар'єристкою

в)             буркункою.

10.  Як би ви визначили своє життя:

а)             партія в шахи;

б)            матч з боксу;

в)             гра в покер. 

Оцінка результатів відповідей 

  1. а—3,6—2, в—1
  2. а—3,6—2, в—1
  3. а—3, 6—2, в—1
  4. а—1,6—3, в—2
  5. а—3,6—2, в—1
  6. а—3,6—2, в—1
  7. а—3,6—2, в—1
  8. а—3,6—2, в—1
  9. а—1,6—3, в—2
  10. а—2,6—1, в—З

 Інтерпретація

16 балів і менше. Ви — «рядовий». Ви занадто поважаєте ін­ших і ототожнюєте свої слабкості зі слабкостями ближніх, атому не здатні командувати і конкурувати, адже для цього необхідно вміти «поглинати й перетравлювати» чужі труднощі. Якщо і без лідерства ви почуваєтеся прекрасно, залишайтеся трохи осторонь подій. По суті, це не так вже й погано — так спокійніше.

1723 бали. Ви — «офіцер». Це досить неприємне стано­вище — між молотом і кувалдою. Ви з труднощами приймаєте рішення, трошки керівник і трошки підлеглий. Вам важко домагатися великого визнання, ваші аргументи занадто раціональні й грунтуються тільки на власному досвіді.

24 бали і більше. Ви — «капітан». З дитячих років ви завжди в числі перших. З віком ваш вплив на людей міцнів і особливо виявлявся у тяжкі хвилини. Якщо ви честолюбні Й не боїтеся роботи, це може вас підняти дуже високо..

  1. Вправа "на увагу"

 Уявляємо, що ми "атоми". Кількість атомів у моле кулі різна. Вони швидко рухаються. Тренер дає команду - атоми об'єднуються у молекули по три, поп'ять..."
 

  1. Вправа «Емблема лідерства»

 Учні отримують завдання символічно зобразити власну «Ем­блему лідерства» на малюнку (своє бачення лідерства). Потім кожен захищає свою емблему, пояснює, чому саме такі емблеми включено в зображення. За бажання можна придумати і девіз.

Пам'ятка «Риси лідера» 

  • Вольовий, здатний переборювати перепони на шляху до мети;
  • наполегливий, вміє розумно ризикувати;
  • ініціативний, хоче працювати без дріб'язкової опіки;
  • психічно врівноважений;
  • добре пристосовується до нових умов і вимог;
  • самокритичний, вміє оцінити не лише свої успіхи, а й невдачі;
  • вимогливий до себе та інших;
  • критичний, здатний бачити у привабливих ситуаціях слаб­кі боки;
  • надійний, тримає слово, на нього можна покластися;
  • витривалий, може працювати в умовах інтенсивних навантажень;
  • оптимістичний, ставиться до труднощів як до переборних перешкод;
  • здатний міняти стиль поведінки, може і вимагати, і підбадьорити.
  1. Взаємна характеристика «Дзеркало» 

 Взаємна характеристика проводиться у письмовій формі й має за мету продемонструвати учням їхні переваги і вади, побачені очима інших. Для цього кожному дається заготовка — аркуш, поділений навпіл. Одна частина — «Похвальна грамота», дру­га — «Аркуш порад». Кожен учень унизу записує своє прізвище, ім'я або псевдонім, за яким він працює в групі. Ведучий збирає аркуші й роздає їх у довільному порядку. Кожному дістається листок з іменем іншого члена групи. 

 Інструкція. Ви тримаєте папірець, підписаний вашим това­ришем. У «Похвальній грамоті» напишіть ті риси лідера, за які слід було б його відзначити, а в «Аркуші порад» — у тактовній формі пораду, яку можна дати щодо вад його характеру. Заува­ження не повинні стосуватися зовнішності чи якихось особистих проблем.  По закінченні роботи загортаєте свій запис і передаєте сусідові праворуч. Аркуш має обійти все коло і повернутися до вас. Наприкінці вправи за бажанням  учасників характеристики зачитуються. Хто не готовий до того, щоб «колективний портрет» зачитувався вголос, отримує його особисто. 

ПРИТЧА ПРО МАЙСТРА

 Якось увечері зібралися разом му­зичні інструменти: скрипка, саксо­фон, труба, сопілка й контрабас. І ви­никла між ними суперечка: хто краще за всіх грає.

 Кожний інструмент прийнявся виводи­ти свою мелодію, показувати свою май­стерність. Але виходила не музика, а жах­ливі звуки. І чим більше старався кожен із них, тим не зрозуміліша й потворніша ста­вала мелодія.

 Але з'явилася людина й помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: «Друзі, мело­дія — це одне ціле. Нехай кожний прислу­хається до іншого, й ви побачите, що вий­де».

 Людина знову змахнула рукою, і спочат­ку несміливо, а потім усе краще зазвучала мелодія, у якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки, величність контрабаса.

 Інструменти грали, з замилуванням стежили за чарівними помахами рук лю­дини. А мелодія все звучала і звучала, по­єднуючи, виконавців і слухачів в одне ціле.

 Як важливо, щоб оркестром хтось дири­гував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об'єднані однією метою й спря­мовані єдиною волею в єдиному пориві...

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
18 вересня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку