Мета: поглибити знання учнів про роки голодомору в Україні , сприяти усвідомленню наслідків цієї страшноїдрагадії для українського народу,виховувати в учнів особистісні риси громадянина України, патріотизм, виховувати у дітей співчуття, людяність, дотримання традицій вшанування померлих і загиблих.
Сценарій лінійки пам’яті жертв голодомору та політичних репресій
«Запалимо свічку»
Виходять діти розповідають вірші
Хвилина мовчання сльозою горить,
Пронизує струмом немов би ця мить,
Щипає за душу, бере за живе
І дзвоном тривожним у серці гуде.
Я бачу той розпач безсилих людей
І погляд голодних дитячих очей,
В долоні затиснуті п'ять колосків,
Гвинтівку і вирок жорстоких катів.
Спустошені села, порожні хати
І сни про матусю дитя-сироти,
Яке, наче паросток роду, живе
Й натхненно шукає коріння своє.
Я чую той стогін крізь щільність років,
Крізь спогадів тугу померлих батьків...
У вічність нестиму сторінку сумну -
Про жертв геноциду пам'ять святу.
Ведучий 2:
Многостраждальна історія нашого народу. Ми не повинні забувати її чорних сторінок. На цю лінійку ми прийшли зі свічками, як до храму. Хай же наша школа стане сьогодні храмом духовності, храмом Скорботи і Пам'яті.
Ведучий 1:
Пам'яті мільйонів українських селян, які загинули мученицькою смертю від голоду, заподіяного сталінським тоталітаризмом у 1932-1933 роках. Пам'яті українських сіл і хуторів, які щезли з лику землі після найбільшої трагедії XX століття, присвячуються ця хвилина мовчання.
Усі стоять. Хвилина мовчання
Ведучий 2:
Не сьогодні це сказано: час народжуватися і час помирати, час руйнувати і час будувати, час розкидати каміння і час збирати його, час мовчати і час говорити. Час — говорити! Хай ці гіркі слова Правди, народжені після десятиліть безмовства, ляжуть першим нашим каменем у підмурок всенародного пам'ятника трагічній історії українського народу.
Ведучий 1 :
На десятиліття можна засекретити архіви. Можна приховати в глибинах спецсховищ викривальні документи. Можна замести сліди злочину. Можна раз, і вдруге, і втретє переписувати історію. Та з пам'яттю народу нічого не вдієш.
Ведучий 2 :
Після заборон, утисків, принижень людської гідності вона оживає, відроджується — що б там не було. З правдою нічого не вдієш. А правда така.
Ведучий 1:
Цей стражденний 1933-й. Україну одну з найродючіших і найблагородніших земель, огорнули чорні крила голоду, сліз, страждань... Це крила хижака, які міцно стискали до нестями, до болю, до божевілля. Досі не віриться, що тут — в Україні — житниці — раптово зник хліб, люди – залишилися без зернини. І це в урожайний 1932-й рік.
Ведучий 2:
Про байдужість режиму до людських страждань свідчить ряд заходів, проведених у 1932 році. В серпні партійні активісти отримали юридичне право конфіскації зерна в колгоспах. Того ж місяця було введено в дію ганебний закон, що передбачав смертну кару за розкрадання державної власності. Кожні два тижні бригади активістів робили повні офіційні обшуки. Врешті, у селян забрали навіть горох, картоплю, буряки.
Ведучий 1:
Голодомор замахнувся на майбутнє нації: третина умертвлених голодом — діти, які не народили нащадків, не дали потомства.
За переписом населення 1926 року, дітей, віком до 4-х років виявилося 16%, тобто у голодний 33-й їм мало б виповнитися по 10 років. Та не судилося... В Богодухівському районі від голоду померло 109 тисяч 800 чоловік.
Ведучий 2: В останню суботу листопада в нашій державі відзначається День пам'яті жертв голодомору та політичних репресій. Народ України схиляє голову перед трагічною сторінкою свого життя. Прах семи з половиною мільйонів стукає в наші серця. Їх ніхто не судив, отже, ніхто не реабілітує. Ніхто, крім нас з вами, їхніх співвітчизників і довговічних боржників.
Ведучий 1:
І тільки виповівши минулі страждання, викричавши давній біль, крок за кроком пройшовши заново хресну путь своєї далекої і близької історії, віднайде себе наш славний народ, гідний прекрасної долі.
1