Тренінг «Вчимося бути справжніми українцями»

Про матеріал

Тренінг «Вчимося бути справжніми українцями» стане у нагоді як педагогу-огранізатору, так і класному керівникові для патріотичного вихованняв учнів.

Перегляд файлу

Тренінг «Вчимося бути справжніми українцями»

 

Мета: формувати активну громадську позицію, розширювати її, 

поглиблювати поняття громадськості та знання про Україну;

розвивати прагнення бути свідомими громадянами, патріотами

своєї держави; виховувати свідоме  

ставлення до обов’язків людини, громадянина, бажання своєю

працею розбудувати державу, гордитися своєю Батьківщиною.

  Обладнання: ватман, на якому зображене сонце без промінчиків;

 жовті стікери прямокутної форми,малюнок калини, на якій не вистачає декількох китиць, червоні стікери у формі ягід калини; ручки  ватмани, маркери, глянцеві журнали з малюнками, шматочки тканини, клей,  ножиці, карта України; різнокольорові стікери у формі ступні (кроки)

 

 

Хід проведення

Вступне слово ведучого

Учасники сідають в коло.

Вступне слово тренера.

-          Я рада вітати всіх присутніх. Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини… Нехай тему нашого тренінгу вам підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.     

            Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе, як є дорога, явори.

Усе моє все зветься… (Україна)

Людина народжується не на безлюдному острові, а в певній сім'ї, в певному суспільстві, і за різних обставин свого життя спілкується з різними представниками оточуючого середовища, в якому вона живе, навчається, працює. Для того щоб людина могла  існувати як біологічна жива істота, і їй потрібно мати їжу, одяг, житло. Оскільки людина живе у суспільстві, їй як члену суспільства необхідно мати змогу вчитися, працювати, бути вільною і рівноправною з усіма іншими людьми. Україна для кожного з нас — це Батьківщина, яка подібна до величезного дерева, на якому не порахувати листя. І усе, що ми робимо доброго,  додає йому сили. Але будь-яке дерево  має корені. Без коренів його повалив  би навіть несильний вітер. Корені живлять дерево, зв'язують його із землею.

«Без кореня і полин не росте»,— говорить народна мудрість. Корені це те чим  ми жили вчора, рік тому. Це наша історія, конституція, символи, патріотизм, родина…

- Отож, тема нашого тренінгу «Вчимося бути справжніми українцями»

Наша країна прагне стати зразком  демократії, соціальної справедливості та правових гарантій. Такою вона не може стати сама по собі, такою її можуть зробити тільки її громадяни. То якими повинні бути громадяни України, що зробити, щоб Україна зайняла належне місце серед найкращих країн Європи? От саме це ми з вами сьогодні і обговоримо, зробимо спробу визначити найнеобхідніші умови, що сприятимуть розквіту нашої держави. Ну що, розпочнемо?

  1. Вправа «Правила» (5 хвилин).

Хід вправи:

Учасникам тренінгу пропонується пригадати правила, які, на їхню думку, потрібні для ефективної роботи під час тренінгу. Усі пропозиції записуються на ватмані. Кожне правило обговорюється – що воно означає, для чого потрібно. Тільки після того, як уся група прийме правило, його записують.

Отож, давайте пригадаємо  правила роботи, щоб працювати комфортно та ефективно.

(один з учнів записує правила на ватмані, які коментують інші учасники тренінгу методом «Мозкового штурму»: пунктуальність, толерантність, правило піднятої руки, правило «стоп», дотримання регламенту, активність)

  1. Вправа «Очікування» (5 хвилин).

Хід вправи:

Учасникам тренінгу пропонується написати та прокоментувати власні очікування від тренінгу на стікерах і прикріпити їх у навигляді промінців. Отож, чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі?

    3. Вправа «Привітання» (5 хвилин).

Хід вправи:

- Ви бачите перед собою кущ калини, але деякі грона її незаповнені. Вам потрібно написати на ягідці калини власне імя та свої якості, як громадянина, і наклеїти на вільну китицю.

(Діти пишуть, клеять, утворюючи китиці та коментуючи: « Я, _____, справжній громадянин своєї держави, тому що…).Під звучання музики

- Отже, ми можемо зробити висновок, що в Україні підростають достойні громадяни, адже їм притаманні такі риси як… (обговорення). Ви – запорука майбутнього нашої держави, її оберіг, так як і ця калина. Від вас залежить її майбутнє.

Отож, справжній громадянин — це людина, яка належить до певної країни, де вона має відповідний юридичний статус, або співвідносить себе з нею. Громадянин має певні права, а також відповідні обов'язки. Поняття громадянин визначає місце людини в державі. З юридичної точки зору громадянин — це загальне поняття, а індивідуальне поняття громадянина вміщено в його громадянській позиції — у певному ставленні до різних суспільних явищ і процесів з урахуванням інтересів суспільства та держави. Власне від умов соціалізації в суспільстві, від родинного виховання, від рівня розвитку особистої культури й освіченості залежить рівень громадянськості певної особи. Формування громадянськості відбувається у процесі соціалізації особи через систему суспільних відносин.

 

  1. Вправа «Алігатори» (5 хвилин).

(поділ на 2 групи)

Давайте по черзі, один за одним назвемо кольори нашого прапора (синій, жовтий)

Учасники утворюють групи по 5-7. Кожна група отримує від тренера смугу паперу, на якій всі учасники щільно, один за одним розташовуються.

Завдання групам: уявіть, що смужки – це човни, а навколо у воді плавають алігатори. Якщо хтось під час виконання завдання зійде зі смужки, то на нього нападуть алігатори. Готові. Отож вам потрібно стати від найвищого до найнижчого, не торкаючись ногами підлоги, переміщатися потрібно тільки по «човні», щоб вас не з’їли алігатори.

  •    Що вам дала ця вправа? (вправа на згуртованість, мета якої – створення атмосфери психологічного, емоційного комфорту)
  •    Для наступної вправи нам потрібен секретар. Хто бажає виконувати обов’язки секретаря? (один учень біля ватмана записує висловлювання інших учасників)
  1.                   Мозковий штурм «Що таке патріотизм?» (5хвилин)

Наша країна зараз фактично перебуває у стані неоголошеної війни з сусідом. ... Сьогодні наша країна пере живає непрості часи. Загроза прийшла звідти, звідки її ніхто не чекав

У ці складні для держави часи дедалі щиріше від наших співгромадян

звучить слово «патріотизм». Воно вже перестало бути лише формальним висловленням своєї приналежності до українського суспільства і щодня набуває більшого значення. Нині мільйони українців доводять конкретними справами свою любов до Батьківщини, відданістьУкраїнському народові.

- Аяк ви розумієте значення слова «патріотизм»?

Учасники пишуть асоціації до слова «патріотизм» на ватмані

- Нове сто­ліття, нова епоха диктують свої правила й особливості. Навіщо патріотизм в сучас­ному суспільстві? Зараз мета — поєднати всі народи в єдиний багатий економічний ринок, зв'язати інформаційною мережею усе людство. Людина повинна жити там, де їй краще. Людина — Це громадянин планети Земля...

Отож, патріотом називають людину котра любить свою Батьківщину, захищає її інтереси та авторитет. Патріотизм – любов до конкретної країни, відданість їй.

  • Я пропоную наступну вправу.
  1.                   Презентація моделей «Держава моєї мрії» (15 хвилин).

Хід вправи.

Формування груп.

Для виконання цієї вправи нам потрібно поділитися на 3 групи.

За допомогою картинок ( 3 групи – 3 картинки із зображенням українських квітів: чорнобривці, мальви, соняшник… 1гр. діти, 2- дорослі, 3 – і діти і дорослі).

-             Кожен з вас не раз у мріях уявляв державу, країну у якій би хотів жити. Завдання для вас – це створення моделі держави, у якій ви б хотіли жити, які права і свободи повинні мати громадяни цієї держави. Перед вами ватмани, маркери, журнали… Ви можете зробити у вигляді колажу, щось домалювати, але головне – щоб ми вам повірили, що саме ваша модель держави – найкраща тому, що в ній … (а далі ви перераховуєте переваги своєї країни мрій. У вашій країні може бути свій прапор, герб…, Конституція і т. д.).

Отож, на виконання цього завдання вам дається 15 хвилин

Також нам потрібні експерти, які охарактеризують кожну модель.

Отож привітаємо їх:

  1. Снігур Світлана Федорівна – педагог-організатор Бережанської ЗОШ І – ІІ ст.
  2. Зюбрій Алла Михайлівна– педагог-організатор Сокиренецької

 ЗОШ І – ІІ ст.

  1. Реджепова Руслана Сувхановича  - лідера учнівського самоврядування, голову центру Захисту прав дітей.

-кожна ваша модель показала ваше бачення, ваше сприйняття держави, в якій би ви хотіли жити.

  1. Гра «Подоляночка»

З метою зняття психоемоційного напруження проведемо гру «Подоляночка»

Учасники стають в коло, під музику виконують рухи.

  1. Вправа «Щаслива Україна» (10 хвилин).

Хід вправи:

-          Я бачу, що ви дійсно вірите в те, що майбутнє нашої України буде гарним. Та тільки є одне «але». Яке? Вам, як молодим громадянам, своєю працею, талантом втілювати в життя свої мрії. А з цього випливає  завдання, яке ми з вами повинні сьогодні вирішити: які кроки, дії треба зробити для практичної реалізації тих завдань, що стоять перед нашою молодою державою?

- Давайте разом створимо стежинку із маленьких ваших кроків, яка з’єднається із іншими такими стежинками і вистелить Україні широкий шлях до щасливого майбутнього. Отже всі отримали кроки (стікери) і кожен з вас пише на них своє розуміння подальших дій чи побажання Україні і наклеює його на карту України, що зображена на ватмані.

(Діти пишуть і розміщують ніжки (кроки) на ватмані від краю до карти – виходить дорога з ніжками – кроками). Музичний супровід

-           Тож проаналізуємо наше бачення розбудови нашої країни: це і … (коментарі).

Отож, я вважаю, що тільки сильні духом ініціативні, творчі громадяни можуть створити сильну, незалежну, квітучу державу.

  1. Притча  «Про юнака і щастя»

Зараз я пропоную вам послухати притчу про юнака і щастя.

Щастя бродило світом і робило те, що йому і слід робити - виконувало бажання всіх людей, які зустрічалися йому на шляху.
Одного разу Щастя через необачливість провалилося в яму і не змогло вибратися. До ями підходили люди і загадували свої бажання, а Щастя, природно, виконувало їх.
Одного дня до ями підійшов юнак. Він подивився на Щастя, але не став нічого вимагати, а просто  запитав:
- Щастя, а чого тобі хочеться?
- Вибратися звідси, - відповіло Щастя.
Хлопець допоміг йому вибратися і пішов своєю дорогою.
А Щастя побігло за ним.

Отож, не будемо шукати якогось примарного щастя. Нехай воно саме знайде кожного з нас і нашу країну, і завжди буде поруч.

10. Рефлексія очікування (5 хвилин).

Ми повернемось до ваших очікувань. Отож, чи здійснилися ваші очікування, якщо ні, то що ви можете побажати на наступний раз.

Отож, я вважаю, що  ми з вами відтворимо землю предків для кращої долі, своїми діями і вчинками збудуємо Державу нашої мрії, нехай  ці слова стануть  девізом у  нашому житті.

Дякую всім за плідну співпрацю.

1

 

docx
Додано
2 січня 2019
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку