Література рідного краю

Про матеріал

Розробка уроку літератури рідного краю - Рівненщина, на основі творчості Любові Пшеничної за казкою "Квіткая"

Перегляд файлу

Урок №32

Тема. Література рідного краю №2. Чарівний світ природи (за казкою Любові Пшеничної «Квіткая»).

Мета уроку: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Л.Пшеничної, змістом казки «Квіткая»; розвивати творчу уяву, вміння зв’язно висловлювати свої думки, порівнювати та узагальнювати; виховувати любов та повагу до творчості письменників рідного краю, бережливе ставлення до природи, почуття відповідальності за навколишній світ, гордість за свою Батьківщину.

Тип уроку: урок літератури рідного краю.

Обладнання: портрет Л. Пшеничної, ілюстрації з квітами, текс казки.

Епіграф «І навіть із росточками трави, будь ласка, будь на «Ви»».

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.          Ознайомлення з творчістю Л. Пшеничної

Любов Антонівна Пшенична (нар. 29 червня 1955 року, с. Закриниччя, Баранівського району Житомирської області) — українська поетеса, педагог. Дружина письменника Миколи Пшеничного. Закінчила дошкільне відділення Рівненського педагогічного інституту. Працювала учителем та вихователем. Відмінник народної освіти УРСР. Викладала у Дубенському педагогічному коледжі, працювала в Дубенському міськвідділі соцзахисту на Рівненщині.

Голова Дубенської регіональної організації Національної спілки письменників України.

Твори Любові Пшеничної введені у шкільні підручники для учнів молодших класів, друкувалися в перекладах російською, білоруською, тувинською мовами.

Лауреат обласної літературної премії імені Валер'яна Поліщука.

Книги

  •    «Чорногузики» (1988),
  •    «День народження сопілки» (1989),
  •    «Весела абетка» (1992),
  •    «Боря з Мухоморії та його друзі» (1991),
  •    «Дитейка» (1992),
  •    «Картопляна історія» (1992),
  •    «Сонна лічилка» (1992),
  •    «Босоніж по материнці» (1995),
  •    «Вогник на калині» (2001), "
  •    «Любавин дзвін» (2003),
  •    «Дика лілея» (2005),
  •    «Калиновий дід» (2005),
  •    «Бегемотове болото» (2007),
  •    «Коли зацвітуть лілеї» (2008),
  •    «Микола Жулинський. Літературний портрет» (2000) та ін.
  1.          Виразне читання казки «Квіткая»
  2.          Бесіда за змістом казки

-Про що ця казка?

-Якою була дівчинка Оксанка? Доведіть, читаючи уривки із тексту.

-Чому Квіткая захотіла допомогти хворій дівчинці?

-Чи багатьох жителів квіткової країни впізнала Оксанка? Про що це свідчить?

-Як поставилися квіти до своєї гості? Чому?

-Що у казці вам сподобалося найбільше?

4.Визначення основної думки твору.

Учитель.Що хотіла сказати письменниця своїм твором? Яка основна думка казки?

Учень.Я думаю, письменниця хотіла нагадати нам про шанобливе ставлення до природи, бо саме вона дає нам все необхідне для життя.

Учениця.Я вважаю, що Л.Пшенична закликає нас берегти природу, розуміти її. Про це говорить й ім’я уроку, адже в єднанні з природою людинасама стає щасливою(коментування висловів про природу).

  1.          Обговорення проблемного питання про ставлення до дарунків природи (метод "Прес").

Учитель.То після сьогоднішнього уроку ви перестанете зривати квіти і прикрашати ними свої оселі, не даруватимете друзям і рідним букети квітів, бо цим ви завдаватимете шкоди природі?

Учениця.Я вважаю, що коли хтось зірве кілька квіточок, він не завдасть великої шкоди природі, тому що квіти ж призначені для того, щоб дарувати людям радість, милувати око своєю красою.Наприклад, прикрасивши кімнату квітами, я зроблю приємність своїм батькам і собі, буду вдихати чудовий аромат і дякувати природі за таку красу. Отже, зірвавши квітку, я не завдам великої шкоди.

Учениця. А я думаю інакше. Я вважаю, що не треба нищити природу, зриваючи квіти. Для чого ж тоді придумали освіжувачі повітря з квітковим запахом? Прикрасивши свою кімнату квітами, тільки ти і твоя сім’я матиме змогу ними милуватися, а коли квіточка ростиме в квітнику, її побачить більше людей. Отже, якщо ви по-справжньому любите природу, ви не будете завдавати їй шкоди.

ІV. Підсумок уроку

Щедро беручи дарунки природи, слід так само щедро віддавати. Зірвавши квітку, посади або посій натомість іншу. Тоді зможеш бути певним, що по-справжньому піклуєшся про природу.

V. Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал

docx
Додано
29 грудня 2019
Переглядів
2466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку