Літературні піжмурки
«Були собі…»
Мета. Розвивати пам'ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою. Виховувати у дітей моральні якості на прикладі казок.
Обладнання. Ілюстрації до казок, магнітофон, диск з піснями з казок, сигнальні картки, емблеми, мішечок, предмети з казок, грамоти учасникам.
Казка — наче той горіх.
Ти попробуй розкуси —
Знайдеш стільки в нім краси,
Стільки мудрої поради,
Стільки вигадки і правди!
Валентин Бичко
Хід заходу
Вчитель. Чи любите ви казки? Казки — це добро та милосердя, дитинство людяності, мудрості. А чи знаєте ви, як народжувалися казки?
Нашу планету Земля населяє багато народів. І де народ не жив би — з ним живуть і його казки. Казки найрізноманітніші, але в усіх народів світу є казки про боротьбу добра та зла, про дружбу, вірність. У казках висміюють боягузів, злих і жадібних людей, а прославляють сміливих, справедливих, добрих. Добро породжує добро — так вчать казки. І всі народи натхненно бережуть у них вікову мудрість і заповіти дітям та онукам.
- Сьогодні я вас вітаю на вікторині « У світі казки чарівної».
— Ми побачимо, чи справді ви любите читати казки, чи уважні ви читці, чи знаєте, якого автора та чи інша казка.
У вікторині братимуть участь дві команди. За кожну правильну відповідь команда отримуватиме смайлик. Буде також враховуватись і швидкість відповідей.
Інтерактивна вправа «Очікування»
Приготовлені заздалегідь надуті кульки, смужки на яких учні записуватимуть свої очікування.
- Чого ви очікуєте від казкової гри? Напишіть на смужці та прикріпіть до кульки.
Наприкінці гри ми повернемося до ваших очікувань та порівняємо їх із тим, що ви отримали.
Спочатку проведем мовленнєву розминку.
Робота над скоромовками
Діти
Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.
Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.
Учитель
Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.
Діти
Начитався букварика та й малюю косарика.
Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.
Учитель
А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок.
Діти
Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»
Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці.
Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».
— Як сонечко радує теплом і світлом усе живе, так і казки зігрівають радістю, любов' ю і теплом душу і серце кожної дитини, кожного читця.
Почнемо ми наше змагання з відгадування загадок.
Відгадування загадок:
1. Всі взимку їх одягаєм – від морозу руки ховаєм. (Рукавиці).
2. Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає. (Вовк).
3. В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться
А зовуть її … (лисиця).
4. Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п'є,
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь).
- З якої казки до нас завітали ці герої? («Рукавичка»).
Заходять казкові герої.
- Сьогодні вони допоможуть визначити переможців вікторини.
Для участі в вікторині нам треба вибрати дві команди.( Вибір команд).
- Порадьтеся у командах і дайте їм назви.
На дошці записують назви команд.
— Ось подивіться, тільки но пригріло сонечко, а вже з'явилася перша квіточка. Але ця квіточка не звичайна, у неї на пелюстках написані завдання від різних казкових героїв, які ми будемо виконувати. А щоб зірвати пелюсточку треба промовити слова:
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
І конкурс «Відгадування казки за уривком»
- Відгадайте загадку:
Руденький клубочок – збирає грибочок. (Білочка).
Вчитель: Перше завдання від білочки.
- Білочка вам принесла кошик з гостинцями. Зараз вона зачитає уривки казок, які записані на картках. Вони прикріплені до фруктів. Ваше завдання – відгадати з якої казки цей уривок.
1. « Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку.
От біжить мишка…» (« Рукавичка».)
2. « От баба так і зробила: витопила в печі, замісила яйцями борошно, що назмітала, спекла … і поклала на вікні, щоб простиг…». («Колобок»).
3. « Жили собі двоє мишенят – Круть і Верть і
півник Голосисте Горличко…»(« Півник і двоє мишенят» або «Колосок»).
4. « Зробіть мені , тату, човник та весельце, то я буду рибку ловити, та вас при старощах годуватиму…» («Івасик-Телесик»).
5. «Приходь, кумоньку, приходь лебедику, чим зможу — тим тебе і пригощу!» ( «Лисиця та журавель»)
6. «Я піду по дрова, а ти нікому дверей не відчиняй».( «Лисиця та Півник»)
7. «Нічого я не пила, нічого не їла». ( «Коза-дереза»)
8. «А лисичка наскидала рибки з воза, а сама зіскочила та й ласує».
( «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат»)
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
Перед другим конкурсом гра «Загадкова яблунька». Хто більше відгадає загадок, тому у другому конкурсі добавляється один смайлик.
«Загадки про казки»
1. Підробив він голосок,
Став на маминім співати.
Здогадалися малята:
«Вовк – не наша мати!»
(«Вовк і семеро козенят»)
2. До школи прямує хлопчик дерев'яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
(«Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»)
3.Він звірят усіх лікує,
Від халеп різних рятує.
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
(«Лікар Айболить»)
4.Старенька бабуся у лісі жила
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(«Червона шапочка»)
5.На городі виростає,
Восени велика стала.
Дід почав усіх шукати:
«Час красуню нашу рвати!»
(«Ріпка»)
6. Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички. (Попелюшка)
ІІ конкурс «Хто швидше?»
Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок.
1) Як звали півника в казці « Колосок»? (Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? (Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
1) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
2) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
3) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
4) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
5) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
6) У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
7) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові)
8) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
- Перед третім конкурсом проведемо гру «Логічний ланцюжок»
Перша команда починає ланцюжок, називає будь-яке слово, друга додає
слово і пояснює, як воно зв'язане з першим.
Наприклад:
Баба Яга — мітла (щоб літати),
Колобок — вікно...
Лисичка — півник...
Котигорошко — булава...
Рукавичка — мишка, жабка, зайчик...
Телесик — човник, рибка, річка, берег тощо.
Яка команда впорається краще, та отримає додаткові 2 смайлики.
ІІІ конкурс «Впізнай з якої казки?»
Звучить музика. До глядачів виходить Лисичка з кошиком та співає пісню з дитячої опери М. Лисенка «Коза-Дереза»
- Ой, куди це я потрапила?
- На літературну вікторину «У казки на гостинах».
- Мабуть, тут зібралися справжні знавці казок?
- Так. Наші діти добре знають казки.
- А можна мені провести один з конкурсів?
- Проводь.
-У моєму кошику різні предмети. Спробуйте відгадати з яких вони казок.
Глечик з вузькою шийкою - «Лисичка та Журавель»
Борошно - «Колобок»
Солома - «Солом'яний бичок»
Яблуко - «Казка про сплячу красуню»
Колосок - «Колосок»
Пір'я - «Кривенька качечка»
Ключик- «Пригоди Буратіно»
Туфелька - «Попелюшка»
Чоботи - «Кіт у чоботях»
Капелюх блакитного кольору - «Пригоди Незнайка»
Яйце - «Курочка-Ряба»
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
Перед четвертим конкурсом гра «Відшукайте продовження прислів'я». Хто першим знайде продовження, той буде першим відповідати у конкурсі.
- Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.
- Де сила не візьме, там розум допоможе.
- Друзі пізнаються в біді.
- Чия відвага, того й перемога.
- Не одежа красить людину, а добрі діла.
ІV конкурс «Швидкіший потяг» (конкурс для капітанів)
Завдання від хлопчика який від горошини виріс богатирем. (Котигорошко)
- У цьому конкурсі необхідно швидко називати другу частину імені відомих казкових героїв:
Кіт (у чоботях, Леопольд, Матроскін),
тато (Карло),
Дід (Мазай, Мороз),
Баба (Яга),
крокодил (Гена),
Війні (Пух),
Соловей (Розбійник),
Чарівний (Капелюшок),
Муха (Цокотуха),
поштар (Пєчкін),
дядя (Федір),
стара (Шапокляк),
домовик (Кузя),
черепаха (Тортила).
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
Перед п'ятим конкурсом гра «Читання речень, записаних безвідривно». Хто першим прочитає речення, той отримає три смайлика.
Булисобілисичкатажуравель.
Япокоробуметений…
Бувсобічоловітажінка,маливоницапайбарана.
V. Конкурс «Телеграма від казкового героя»
На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.
1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
2) - Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя )
3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. (Лікар Айболить )
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. (Курочка Ряба )
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска. (Півник )
6) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати. (Коза –Дереза )
7) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. (Вовк-панібрат )
8) – Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників. (Падчерка )
Музичне вітання
Танок «Антошка»
( Виконує група підтримки)
VІ. Конкурс «Чи уважний ти читач ?»
- Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І на свято він дібрався —
Скажем дружно: «Здрастуй,... (Карлсон)».
Так це завдання підготувала для вас людина, яка живе на даху.
Вам треба назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев'ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
VІІ. Конкурс «Знавці казок»
- Кого врятував гусачок? (Телесика)
Вчитель називає слова, а команди відгадують назву казки.
Вчитель:
- Троянди, санки, сніг, олень, Герда, Кай. («Снігова королева»).
- Город, баба, ріпка, собачка, мишка.(«Ріпка»).
- Квітка, дюйм, жаба, жук, ластівка. («Дюймовочка»),
- Вовк, мисливець, бабуся, червона шапочка, дівчинка. («Червона шапочка»).
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
VІІІ. Конкурс «Підберіть автору казку»
Кожній команді дається набір карток. Потрібно швидко і правильно розкласти картки: навпроти автора, написану ним казку.
І.Я.Франко «Фарбований лис»
Український народ «Півник і двоє мишенят»
Російський народ «Морозко»
Ш. Перро «Кіт в чоботях»
Г-Х. Андерсен «Снігова королева»
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
ІХ. Завдання для глядачів.
Наступне завдання від тварини, яку було зроблено із соломи? (Бичок)
«Назвати казки за ілюстраціями до них»
На дошці приготовані ілюстрації до казок. Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
Х. Рольова гра «Українська народна казка»
Інсценізація казок жестами так, щоб команда - суперниця змогла відгадати казку.
1. «Колосок» 2. «Колобок»
Підсумок вікторини
Вчитель:
- Молодці, команди дуже гарно працювали. Тепер казкові герої, які були присутні на нашій вікторині допоможуть підвести підсумки.
Вчитель разом з казковими героями визначають переможця вікторини. Вручають призи кожному учаснику команди-переможниці.
- Я сподіваюся на те, що ви запам'ятаєте казки про які ви сьогодні чули чи читали раніше і візьмете з них щось корисне для себе.
- Дякуємо всім хто був присутнім на заході.
Літературні піжмурки
«Були собі…»
Підготував учитель початкових класів
Кондратенко Світлана Павлівна
2018 р.
Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою. Виховувати у дітей моральні якості на прикладі казок.
Обладнання. Ілюстрації до казок, магнітофон, диск з піснями з казок, сигнальні картки, емблеми, мішечок, предмети з казок, грамоти учасникам.
Казка — наче той горіх.
Ти попробуй розкуси —
Знайдеш стільки в нім краси,
Стільки мудрої поради,
Стільки вигадки і правди!
Валентин Бичко
Хід заняття
Вчитель. Чи любите ви казки? Казки — це добро та милосердя, дитинство людяності, мудрості. А чи знаєте ви, як народжувалися казки?
Нашу планету Земля населяє багато народів. І де народ не жив би — з ним живуть і його казки. Казки найрізноманітніші, але в усіх народів світу є казки про боротьбу добра та зла, про дружбу, вірність. У казках висміюють боягузів, злих і жадібних людей, а прославляють сміливих, справедливих, добрих. Добро породжує добро — так вчать казки. І всі народи натхненно бережуть у них вікову мудрість і заповіти дітям та онукам.
- Сьогодні я вас вітаю на вікторині « У світі казки чарівної».
— Ми побачимо, чи справді ви любите читати казки, чи уважні ви читці, чи знаєте, якого автора та чи інша казка.
У вікторині братимуть участь дві команди. За кожну правильну відповідь команда отримуватиме смайлик. Буде також враховуватись і швидкість відповідей.
Інтерактивна вправа «Очікування»
Приготовлені заздалегідь надуті кульки, смужки на яких учні записуватимуть свої очікування.
- Чого ви очікуєте від казкової гри? Напишіть на смужці та прикріпіть до кульки.
Наприкінці гри ми повернемося до ваших очікувань та порівняємо їх із тим, що ви отримали.
Спочатку проведем мовленнєву розминку.
Робота над скоромовками
Діти
Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.
Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.
Учитель
Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.
Діти
Начитався букварика та й малюю косарика.
Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.
Учитель
А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок.
Діти
Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»
Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці.
Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».
— Як сонечко радує теплом і світлом усе живе, так і казки зігрівають радістю, любов’ ю і теплом душу і серце кожної дитини, кожного читця.
Почнемо ми наше змагання з відгадування загадок.
Відгадування загадок:
1. Всі взимку їх одягаєм – від морозу руки ховаєм. (Рукавиці).
2. Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає. (Вовк).
3. В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться
А зовуть її … (лисиця).
4. Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є,
І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь).
- З якої казки до нас завітали ці герої? («Рукавичка»).
Заходять казкові герої.
- Сьогодні вони допоможуть визначити переможців вікторини.
Для участі в вікторині нам треба вибрати дві команди.( Вибір команд).
- Порадьтеся у командах і дайте їм назви.
На дошці записують назви команд.
— Ось подивіться, тільки но пригріло сонечко, а вже з’явилася перша квіточка. Але ця квіточка не звичайна, у неї на пелюстках написані завдання від різних казкових героїв, які ми будемо виконувати. А щоб зірвати пелюсточку треба промовити слова:
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
І конкурс «Відгадування казки за уривком»
- Відгадайте загадку:
Руденький клубочок – збирає грибочок. (Білочка).
Вчитель: Перше завдання від білочки.
- Білочка вам принесла кошик з гостинцями. Зараз вона зачитає уривки казок, які записані на картках. Вони прикріплені до фруктів. Ваше завдання – відгадати з якої казки цей уривок.
1. « Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку.
От біжить мишка…» (« Рукавичка».)
2. « От баба так і зробила: витопила в печі, замісила яйцями борошно, що назмітала, спекла … і поклала на вікні, щоб простиг…». («Колобок»).
3. « Жили собі двоє мишенят – Круть і Верть і
півник Голосисте Горличко…»(« Півник і двоє мишенят» або «Колосок»).
4. « Зробіть мені , тату, човник та весельце, то я буду рибку ловити, та вас при старощах годуватиму…» («Івасик-Телесик»).
5. «Приходь, кумоньку, приходь лебедику, чим зможу — тим тебе і пригощу!» ( «Лисиця та журавель»)
6. «Я піду по дрова, а ти нікому дверей не відчиняй».( «Лисиця та Півник»)
7. «Нічого я не пила, нічого не їла». ( «Коза-дереза»)
8. «А лисичка наскидала рибки з воза, а сама зіскочила та й ласує».
( «Лисичка-сестричка і вовк-панібрат»)
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
Перед другим конкурсом гра «Загадкова яблунька». Хто більше відгадає загадок, тому у другому конкурсі добавляється один смайлик.
«Загадки про казки»
1. Підробив він голосок,
Став на маминім співати.
Здогадалися малята:
«Вовк – не наша мати!»
(«Вовк і семеро козенят»)
2. До школи прямує хлопчик дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
(«Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»)
3.Він звірят усіх лікує,
Від халеп різних рятує.
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів, тигренят.
(«Лікар Айболить»)
4.Старенька бабуся у лісі жила
Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?
(«Червона шапочка»)
5.На городі виростає,
Восени велика стала.
Дід почав усіх шукати:
«Час красуню нашу рвати!»
(«Ріпка»)
6. Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички. (Попелюшка)
ІІ конкурс «Хто швидше?»
Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок.
1) Як звали півника в казці « Колосок»? (Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? (Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
1) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
2) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
3) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
4) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
5) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
6) У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
7) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові)
8) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
- Перед третім конкурсом проведемо гру «Логічний ланцюжок»
Перша команда починає ланцюжок, називає будь-яке слово, друга додає
слово і пояснює, як воно зв’язане з першим.
Наприклад:
Баба Яга — мітла (щоб літати),
Колобок — вікно...
Лисичка — півник...
Котигорошко — булава...
Рукавичка — мишка, жабка, зайчик...
Телесик — човник, рибка, річка, берег тощо.
Яка команда впорається краще, та отримає додаткові 2 смайлики.
ІІІ конкурс «Впізнай з якої казки?»
Звучить музика. До глядачів виходить Лисичка з кошиком та співає пісню з дитячої опери М. Лисенка «Коза-Дереза»
- Ой, куди це я потрапила?
- На літературну вікторину «У казки на гостинах».
- Мабуть, тут зібралися справжні знавці казок?
- Так. Наші діти добре знають казки.
- А можна мені провести один з конкурсів?
- Проводь.
-У моєму кошику різні предмети. Спробуйте відгадати з яких вони казок.
Глечик з вузькою шийкою - «Лисичка та Журавель»
Борошно - «Колобок»
Солома - «Солом’яний бичок»
Яблуко - «Казка про сплячу красуню»
Колосок - «Колосок»
Пір’я - «Кривенька качечка»
Ключик- «Пригоди Буратіно»
Туфелька - «Попелюшка»
Чоботи - «Кіт у чоботях»
Капелюх блакитного кольору - «Пригоди Незнайка»
Яйце - «Курочка-Ряба»
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
Перед четвертим конкурсом гра «Відшукайте продовження прислів’я». Хто першим знайде продовження, той буде першим відповідати у конкурсі.
- Хочеш їсти калачі - не сиди на печі.
- Де сила не візьме, там розум допоможе.
- Друзі пізнаються в біді.
- Чия відвага, того й перемога.
- Не одежа красить людину, а добрі діла.
ІV конкурс «Швидкіший потяг» (конкурс для капітанів)
Завдання від хлопчика який від горошини виріс богатирем. (Котигорошко)
- У цьому конкурсі необхідно швидко називати другу частину імені відомих казкових героїв:
Кіт (у чоботях, Леопольд, Матроскін),
тато (Карло),
Дід (Мазай, Мороз),
Баба (Яга),
крокодил (Гена),
Війні (Пух),
Соловей (Розбійник),
Чарівний (Капелюшок),
Муха (Цокотуха),
поштар (Пєчкін),
дядя (Федір),
стара (Шапокляк),
домовик (Кузя),
черепаха (Тортила).
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
Перед п’ятим конкурсом гра «Читання речень, записаних безвідривно». Хто першим прочитає речення, той отримає три смайлика.
Булисобілисичкатажуравель.
Япокоробуметений…
Бувсобічоловітажінка,маливоницапайбарана.
V. Конкурс «Телеграма від казкового героя»
На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.
1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
2) - Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя )
3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. (Лікар Айболить )
4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. (Курочка Ряба )
5) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска. (Півник )
6) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати. (Коза –Дереза )
7) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. (Вовк-панібрат )
8) – Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників. (Падчерка )
Музичне вітання
Танок «Антошка»
( Виконує група підтримки)
VІ. Конкурс «Чи уважний ти читач ?»
- Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І на свято він дібрався —
Скажем дружно: «Здрастуй,... (Карлсон)».
Так це завдання підготувала для вас людина, яка живе на даху.
Вам треба назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
VІІ. Конкурс «Знавці казок»
- Кого врятував гусачок? (Телесика)
Вчитель називає слова, а команди відгадують назву казки.
Вчитель:
- Троянди, санки, сніг, олень, Герда, Кай. («Снігова королева»).
- Город, баба, ріпка, собачка, мишка.(«Ріпка»).
- Квітка, дюйм, жаба, жук, ластівка. («Дюймовочка»),
- Вовк, мисливець, бабуся, червона шапочка, дівчинка. («Червона шапочка»).
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
VІІІ. Конкурс «Підберіть автору казку»
Кожній команді дається набір карток. Потрібно швидко і правильно розкласти картки: навпроти автора, написану ним казку.
І.Я.Франко «Фарбований лис»
Український народ «Півник і двоє мишенят»
Російський народ «Морозко»
Ш. Перро «Кіт в чоботях»
Г-Х. Андерсен «Снігова королева»
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
ІХ. Завдання для глядачів.
Наступне завдання від тварини, яку було зроблено із соломи? (Бичок)
«Назвати казки за ілюстраціями до них»
На дошці приготовані ілюстрації до казок. Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?
«Пелюсточку відірвем,
знання свої доведем».
Х. Рольова гра «Українська народна казка»
Інсценізація казок жестами так, щоб команда - суперниця змогла відгадати казку.
1. «Колосок» 2. «Колобок»
Підсумок вікторини
Вчитель:
- Молодці, команди дуже гарно працювали. Тепер казкові герої, які були присутні на нашій вікторині допоможуть підвести підсумки.
Вчитель разом з казковими героями визначають переможця вікторини. Вручають призи кожному учаснику команди-переможниці.
- Я сподіваюся на те, що ви запам’ятаєте казки про які ви сьогодні чули чи читали раніше і візьмете з них щось корисне для себе.
- Дякуємо всім хто був присутнім на заході.