Мета: формувати художні смаки учнів, мовну та сценічну культуру, поповнювати словниковий запас, розвивати навички дикції, виразного читання поетичних творів сучасних дитячих письменників, виховувати в учнів любов до поезії, почуття патріотизму.
Ведуча. Рідна мова в рідній школі,
Що бринить нам чарівніш?
Що нам ближче і миліш?
Рідна мова. Рідна мова, -
Скаже кожен з нас.
Добрий день, дорогі діти, вчителі, гості! Сьогодні, у День украї́нської писе́мності та мо́ви , свято, яке щороку відзначається в Україні 9 листопада, ми проведемо літературний конкурс «Срібне слово» серед учнів 1-2 та 3-4 класів.
Також у цей час стартує Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика. Саме він став засновником цього конкурсу.
Народившись в селі Верхнє Синьовидне на Львівщині у селянській родині, закінчивши семирічку, ставши помічником машиніста і виїхавши за кордон, П. Яцик не переставав вболівати за долю своєї Батьківщини. Канадський будівельник-землевласник українського походження, з кінця 50-х років почав направляти значні кошти на реалізацію різноманітних наукових і культурних проектів української діаспори. А у 2000 році Петро Яцик запалив свічку міжнародного конкурсу знавців української мови. Вперше він пройшов у селі Моринцях (на батьківщині Тараса Шевченка).
Конкурс буде оцінювати журі у складі ____________________
Критерії оцінювання: виразність, дикція, емоційність, чіткість вимови, інтонація, мовна та сценічна культура.
В ході підготовки та підбору віршів учні використали «Хрестоматію сучасної української дитячої літератури для читання». Це збірка творів сучасних українських письменників для дітей. Ці поети – і визнані прихильними читачами за роки незалежності, і молоді, чиї талановиті голоси зазвучали впродовж останніх кількох років. Отож запрошую зазирнути до світу сучасної української дитячої літератури – світу, який розвивається і постає разом із нами.
Дитяча письменниця, перекладачка, докторка наук у галузі освіти – Оксана Лущевська. ЇЇ творчому доробку два десятки дитячих та підліткових книжок для читачів різного віку. Книжки Оксани постійно потрапляють до списків найкращої української сучасної літератури, яку експерти радять для юних читачів, а також – до списків найбільш читаних книжок в українських дитячих бібліотеках.
Оксана Лущевська «Пташка» - Марусик Ірина - 3-А клас.
Оксана Лущевська «Я – мов зайчик» - Чайка Анастасія – 3-В клас
Ганна Черінь писати почала з дитинства. Вона є автором оповідань та дуже цікавих нарисів і творів у жанрі дитячої літератури. Вірші та оповідання Ганни Черінь добре відомі маленьким читачам Америки та інших країн, де живуть українські родини. У різних країнах світу вийшли дитячі книжки письменниці, пройняті великою любов'ю авторки до України.
Ганна Черінь «Українські квіти» - Матвієнко Поліна – 3-Б клас
У переліку творчих здобутків Анатолія Качана – добірки поезій, що увійшли до шкільних підручників і посібників, численні публікації в зарубіжних виданнях, пісні, написані у співавторстві з відомими українськими композиторами.
Анатолій Качан «Гойдалка біля Дунаю» - Радченко Софія – 4-А клас
Анатолій Качан «Після бурі» - Свиненко Єлизавета – 4-Б клас
Іван Андрусяк дуже полюбляв книжки, яких йому в дитинстві бракувало. У шкільній бібліотеці перечитав усі. І навіть улюблена вчителька приносила йому свої книжки. Щодня намагався зекономити трохи грошей, які батьки давали на обід і «булочку». Мешкав у селі неподалік містечка, в якому були дві книгарні. Раз на місяць ішов пішки п’ять кілометрів у райцентр до книгарні і купував книжок на всі гроші. Лише трохи залишав на молочний коктейль.
Іван Андрусяк «Про вміння читати» - Марченко Валерія – 4-В клас
Людмила Савчук – один з небагатьох винятківє те, що вона пише тільки для дітей. У четвертому класі Людмилка написала свій перший вірш. Її віршики як ковток джерельної води, прозорої і чистої. Вони – невигадливі, образні. Щирі, на диво мелодійні. Легко запам'ятовуються, дохідливі, прості і мудрі, як усе справжнє.
Людмила Савчук «Рідна мова» - Трачук Аліна – 1-В клас
Сашко Дерманський — чи не найталановитіший і найпопулярніший в Україні молодий дитячий письменник. Деякі твори виходили під псевдонімами Сашко Володарський та Назар Діброва. На думку письменника, дитяча книжка повинна бути цікавою. Якщо дитині читати цікаво, то книжка вже непогана. А якщо ще й торкається струн дитячої душі, то просто чудова. І, зрештою, якщо книжка ще й весела, то це найкраща книжка!
Олександр Дерманський «Латочка на лапці» - Харламова Поліна – 1-Б клас
Мар’яну Савку з дитинства оточувало дуже багато книжок, бо батьки мали гарну бібліотеку. Їй так подобалося читати, що і мріяла про якусь таку професію. Сиди собі і читай! Але мрії збуваються: тепер вона пише книжки, видає їх і, звичайно ж, читає. І це справжня насолода!
Мар’яна Савка «Україна» - Жинжер Єлісей – 2-А клас
Любов Відута у дитинстві після прочитання захопливої книжки зазвичай шукала інші твори автора. Хоча не завжди в бібліотеках, крамницях чи у знайомих можна було їх знайти. Щоразу. Відвідуючи бібліотеку чи книгарню. Знову і знову перепитувала й неабияк раділа, коли отримувала бажане.
Любов Відута «У царстві лева» - Вовчук Юлія – 2-Б клас
Оксані Кротюк цікао придумувати книжкових героїв. Та не менш цікаво й себе уявляти таким персонажем. Вона любить, коли герої книжки такі, начебто вони й не вигадані. Буває, прочитавши гарну дитячу книжку, думає: «Ех… Як шкода, що, коли була дитиною, не мала такої…»
Оксана Кротюк «Упертий цапок» - Єлецька Орина – 2-В клас
Перегляд відеоролика про рідну мову.
Підведення підсумків, нагородження учасників.