Літературний квест (за вивченими творами з української літератури у 7 класі)

Про матеріал
Провідна мета літературного квесту – формувати навички швидко і якісно виконувати певні завдання у групі з метою досягнення кінцевої цілі, розвивати вміння застосовувати знання у нестандартних ситуаціях. Квест дає гравцям змогу вчитися, виконуючи завдання спільно, перебувати в таких умовах, коли потрібно приймати швидкі рішення. У розробці подається повне пояснення, як провести квест. Також додаються маршрутні листи, пазли, розписані підказки.
Перегляд файлу

Провідна мета літературного квесту – формувати навички швидко і якісно виконувати певні завдання у групі з метою досягнення кінцевої цілі, розвивати вміння застосовувати знання у нестандартних ситуаціях. Квест дає гравцям змогу вчитися, виконуючи завдання спільно, перебувати в таких умовах, коли потрібно приймати швидкі рішення. У розробці подається повне пояснення, як провести квест. Також додаються маршрутні листи, пазли, розписані підказки.

 

Літературний квест для учнів 7 класу

 «Сторінками прочитаних творів»

Мета: актуалізувати знання учнів з української літератури; формувати навички швидко і якісно виконувати певні  завдання у групі  з метою досягнення кінцевої цілі; розвивати вміння застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; розвивати активність, комунікабельність, креативність; виховувати  допитливість, спостережливість, бажання здобувати знання.

Будова гри: маршрут.

Місце проведення: у приміщенні.

Умови проведення: квест передбачає, що учасники повинні пройти визначений маршрут і виконати завдання у певній послідовності. Гру побудовано ланцюжком - розгадавши одну підказку, учасники отримають іншу, і так доти, доки вони не дістануться фінішу. Підказки розташовані в кабінеті української мови та літератури та в бібліотеці.

Обладнання: маршрутні листи, конверти з підказками, аркуші, клей, збірник творів Ліни Костенка, «Кобзар» Т. Шевченка, портрет Т. Шевченка, сіль.

Хід гри

  1. Слово вчителя.

    Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож «Сторінками прочитаних  творів» у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?

  Квест – це змагання, основою якого є послідовне виконання  завдань. Після виконання завдань ви будете на кожній станції отримувати пазл як частину цілісної картини, який вам треба буде зібрати. 

 Гра у нас командна,  тому зараз ми об’єднаємося у три команди. Кожна команда повинна обрати капітана, який отримає маршрутний лист. Придумати назву. А потім спільно за підказками пройти маршрут.

( Учні об’єднуються у команди)

Отже,  на початку гри кожний  із вас буде шукати підказку,  шлях до якої вам вкажуть цифри.

Важливо! На кожному етапі разом з підказкою учні знаходять конверт, в якому знаходиться частина пазла.

І етап

Підказка для команди № 1

Скласти цифри числа, коли вся Україна святкує День незалежності (24.08.1991=2+4+8+1+9+9+1=34=3+4=7)

Підказка для команди № 2

Скласти цифри числа, коли народився  Тарас Шевченко ( 09.03.1814 = 9+3+1+8+4+1= 26 )

Підказка для команди № 3

Скласти цифри числа, коли відзначається Міжнародний день рідної мови 21.02.( 2+1+2=5)

М е т о д и ч н а       р е м а р к а

Учні у кабінеті знаходять конверти з розгаданими числами,  в яких знаходяться наступні підказки. А далі команди діють за підказками.

ІІ етап

Завдання для команди № 1

Підкресліть  іменники І відміни.

     Липень, лампа, корм, коров’як, ідея, король, нота, королівство, Африка, косар, кошик, корова, комар, край, оса, острів, олівець, сова, сич, світло, Тетяна, теремок, красень, крем, екскурсія, новина, калина, кришталь, кріп, соняшник, операція, кролик.

Ключ.У кожному слові підкресліть першу  букву. З цих букв прочитаєте ім’я та прізвище відомої української письменниці(Ліна Костенко).

Важливо! У книзі цієї письменниці зможете знайти наступний пазл, а також підказку, куди йти далі.

Підказка «Книги - німий вчитель».  Місце найбільшої кількості книг у школі.

( бібліотека) ( Команда напрявляєтья в бібліотеку)

Завдання для команди № 2

Підкресліть  іменники ІІ відміни.

     Зима, тепло, азбука, асфальт, алея, ракета, рак, радість, ананас, осінь, ніч, сонце, зірка, шарф, егоїст, думка, вінок, абетка, земля, човен, берізка, сорока, едельвейс, доля, троянда, нарцис, грива, краса, кобзар, повінь, книга, огірок, небезпека, стіна, казка.

Ключ.У кожному слові підкресліть першу  букву. З цих букв прочитаєте ім’я та прізвище відомого українського письменника(Тарас Шевченко).

Важливо! У книзі цього письменника  зможете знайти наступний пазл, а також підказку, куди йти далі.

Підказка

Наступне завдання ви тримаєте під річчю, за якою ходив Климко, з однойменної повісті Г. Тютюнника. ( Сіль).

Завдання для команди № 3

Підкресліть  іменники І відміни.

     Театр, опера, клоун, цирк, ластівка, шпак, Естонія, листопад, лист, канва, понеділок, вівторок, слава, Іван, дім, Англія, Київ, Ужгород, Ніна, Богдан, Степан, донечка, син, дідусь, рука, серце, думка, талант, лід, ополонка, четвер, віра, відро, жаба, кінь, етика, яблуко, апельсин, нитка, кандидатура, рік, тиждень, оплата, місяць.

Ключ.У кожному слові підкресліть першу  букву. З цих букв прочитаєте ім’я та прізвище відомого українського письменника(Олександр Довженко).

Важливо! У книзі цієї письменниці зможете знайти наступний пазл, а також

 підказку, куди йти далі.

Підказка

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

Наступне завдання отримаєте під портретом автора складених рядків (Т.Г. Шевченко)

ІІІ етап

М е т о д и ч н а   р е м а р к а

 Усі команди по черзі потрапляють на станцію «Бібліотека».  Учні відповідають на 12 питань  вікторини «Сторінками прочитаних творів» Завдання для всіх однакові, але команди отримують різні підказки. Після отримання підказок учні повертаються в кабінет.

Вікторина

1.Особа, яка написала літературний твір ( автор)

2. Цей герой думав, що сонце має золоті ключі і кожної весни ними відмикає землю( Михайлик)

3. Ким були батьки Тараса Шевченка ( кріпаками).

4. До 14 років жив у родичів, чужих людей, пас череду намагався знайти вчителя, аби опанувати мистецтво малювання. Потім його взяли в покої до пана Енгельгардта козачком. Про кого йде мова? (Т.Шевченко)

5. Найвідоміша книга Т.Шевченка ( Кобзар).

6. Оповідання з козацької старовини, герой якого відправся  до Криму, аби врятувати…..( сестру. «За сестрою». А.Чайковський)

7. З якого твору рядки «Завідуєте щастю мого Павлуся, а ніхто не схотів бути Павлусем» ( О.Стороженко «Скарб»)

8. Назвіть жанр твору Богдана Лепкого «Мишка» ( казка)

9. «Королевою української поезії» називають авторку віршів «Кольорові миші», «Дощ полив» ( Ліна Костенко)

10.Героїня цього твору покарала жадібних господарів, а ще боялася, що її діти навчаться від людей поганому. ( Мишка)

Підказка для команди № 1 та команди № 3

Наступне завдання ви тримаєте під річчю, за якою ходив Климко, з однойменної повісті Г. Тютюнника. Ця річ знаходиться в тому місці, з якого почалися ваші пошуки. ( Сіль)

Для команди № 3 – це останній етап.

М е т о д и ч н а      р е м а р к а

 Таким чином усі команди по черзі проходять такі етапи

1 команда: «Числа» - «Бібліотека»-«Річ»- «портрет»

2 команда: «Числа» - «Річ»- «Портрет»- «Бібліотека»

3 команда: «Числа» -  «Портрет»- «Бібліотека» - «Річ»

На останньому етапі слід зібрати пазли і скласти вислів. Пояснити зміст зібраного вислову.

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист для команди № 1

 

 

Маршрутний лист для команди  № 2

 

 

 

 

 

Маршрутний лист для команди  № 3

 

 

 

 

 

 

 

http://www.messer-ravensburg.de/images/jigsaw-puzzle-template-4-pieces-i3.jpg 

Література кожного

народу - це найкраще

дзеркало його життя...              

            (Іван Франко)) 

 

 

 

http://www.messer-ravensburg.de/images/jigsaw-puzzle-template-4-pieces-i3.jpg 

  Книги – морська глибина:
   Хто в них пірне аж до дна,

   Той, хоч і труду мав досить,
      Дивнії перли виносить.

                         ( І.Франко)

 

 

 

http://www.messer-ravensburg.de/images/jigsaw-puzzle-template-4-pieces-i3.jpg 

 

Книга — це могутня зброя.              Розумна, натхненна

       книга часто вирішує долю           людини. 

       (В. Сухомлинський

 

 

 

http://www.messer-ravensburg.de/images/jigsaw-puzzle-template-4-pieces-i3.jpg 

  

Книги – морська глибина:
   Хто в них пірне аж до дна,

   Той, хоч і труду мав досить,
      Дивнії перли виносить.

                         ( І.Франко)

 

 

 

doc
Додано
2 січня 2023
Переглядів
2160
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку