Тема: Порівняння предметів заввишки. Орієнтування в часі
Мета: ознайомити дітей з поняттям «висота предметів», учити порівнювати предмети заввишки, позначаючи результати порівняння словами «вищий», «нижчий», «рівні» (однакові заввишки); продовжувати вчити дітей розрізняти й називати частини доби (день — ніч); розвивати увагу, пам’ять, мислення, вміння працювати з LEGO конструктором ; виховувати бажання займатися розумовою діяльністю.
Матеріал: зображення героїв казок (Колобок, Курочка Ряба, Котик і Півник, Лисичка та Журавель); ватман із зображенням будинків різних розмірів та кольорів; плоскі зображення ляльок та ялинок різних за висотою, картинки до гри «Високий – низький», розрізні картинки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Організаційний момент
Психогімнастика «На стежину»
Вихователь промовляє слова віршика, а діти виконують відповідні рухи.
На стежину, на стіжок
Тихо падає сніжок.
Дружно вийшли ми на ґанок,
Ми співаємо пісень:
— Сніже, сніже, добрий ранок!
Сніже, сніже, добрий день!
II. Основна частина
— Діти, ви любите казки?
— Завітаймо до героїв казок на гостину.
Вихователь за допомогою чарівної палички «відправляє» всіх дітей у казку.Потім виставляє на фланелеграфі героїв казок: Колобка, Курочку Рябу, Котика і Півника, Лисичку та Журавля.
— Діти, усі герої казок сперечаються, хто з них вищий.
— Визначимо, хто вищий — Колобок чи Курочка Ряба. Поставимо їх спинками один до одного поруч і порівняймо.
Аналогічно порівнюють усіх героїв.
— А зараз ходімо на вулицю (умовно).
Вихователь підводить дітей до стіни, на якій закріплено ватман із зображенням будинків різних розмірів та кольорів. Високий — червоного кольору, низький — зеленого кольору, два будинки — жовтого кольору однакові заввишки.
— Діти, що знаходиться на вулиці? Чи всі будинки однакові заввишки? Які є будиночки? Який заввишки червоний будиночок? Який заввишки зелений будиночок? Які заввишки жовті будиночки? Якого кольору високий будинок? Якого кольору рівні заввишки будинки? Як ви вважаєте, у якому будинку мешкатимуть Журавель? Лисичка? Колобок? Курочка Ряба? Півник? Котик?
Дидактична гра «Розсели в будиночки»(LEGO конструктор)
Вихователь роздає дітям конструктор, з якого необхідно побудувати два будинки — високий та низький, роздає кожній дитині по дві пласкі ляльки та ялинки — високі та низькі.
— Діти, розселіть ляльок у будиночки: високу ляльку — у високий будиночок, а нижчу — у низький будиночок. Ялинки потрібно розмістити за висотою будинків: біля високого будинку — високу ялинку, біля низького — нижчу. Діти виконують завдання по черзі.
Фізкультхвилинка
Дінь-дзелень, дінь-дзелень,
Працювали цілий день.
А тепер спочинем трішки,
Розімнемо ручки й ніжки.
Руки вгору, руки вниз,
На всі боки повернись.
У долоньки поплескали
І руками помахали.
Ніжками затупотіли,
Потім дружно всі присіли.
Встали хутко, посміхнулись
І до праці повернулись.
Дидактична гра «Збери з частин»
Вихователь роздає дітям дві розрізані картинки. Необхідно зібрати їх і сказати, хто зображений на малюнках і назвати, хто високий, а хто — низький. (Високий вовк, а низький зайчик.).
Рухлива гра «День - ніч»
Давайте з вами пригадаємо частини доби. Вихователь називає дії людей удень або вночі. Діти, якщо чують дії вдень, то стрибають, кружляють, танцюють, ходять, а якщо дії вночі, то присідають, заплющують очі, кладуть ручки під щічку.
Підсумок
Дидактична гра «Високий - низький»
Дітки, ми вже вміємо визначати предмети за висотою, тому в нас є ще одне завдання. Необхідно розмістити предмети по комірках відповідно до висоти.
— Молодці, діти, ви чудово справилися з усіма завданнями, нам час повертатися у садок, а героям — у свої казки!
Глухівський навчально – виховний комплекс: дошкільний навчальний заклад –
загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4
Глухівської міської ради Сумської області
Заняття з ознайомлення з величиною предметів.
Тема «Порівняння предметів заввишки. Орієнтування в часі.»
Підготувала:
вихователь НВК№4
Горєлая А.Б.