Методична розробка на тему:
Лото «Зимуючі птахи»
«Гра — це вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається потік уявлень про навколишнє середовище. Це іскра, що запалює вогонь допитливості..»- підкреслював В.О. Сухомлинський.
Дидактична гра - це одне або декілька завдань, запропонованих в цікавій формі і, як правило, з елементами змагання.
В процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватися, самостійно мислити, швидко орієнтуватися і знаходити правильне рішення, розвивається кмітливість, увага, виховується впевненість у власних силах і довіра до інших.
Обладнання: картки-завдання, картки-відповіді.
Умови проведення гри
У грі можуть приймати участь від одного до декількох учнів в команді.
I Варіант
Кожна команда отримує картку-завдання з описовою характеристикою зимових птахів нашого краю і картки –відповіді (з додатковими хибними відповідями).
Картки-завдання – описова характеристика зимових птахів нашого краю.
Картки-відповіді – зображення зимових птахів нашого краю.
Картки-додаток – зображення птахів, які не відповідають описовим характеристикам.
Ведучий зачитує по черзі опис пташки ,учасники гри повинні накрити картки-завдань карткою-відповіддю.
Учасникам можуть грати без урахування часу, або виконувати завдання на час.
Після завершення ведучий розкладує картку з правильною відповіддю, учасники самостійно виправляють помилки.
Виграє команда, яка або швидше та правильніше впоралась із завданням або правильніше (при грі без урахування часу).
Після гри ведучий додатково розповідає про зимуючих птахів та спосіб їх існування взимку (назву, характеристику, харчування птахів). Також дає назву кожному птаху на картинці.
II Варіант
Перед учасниками гри розкладуються картки-завдання (картки з назвами птахів) та картки-відповіді ( картки з зображенням).
Картки з назвами птахів
Ведучий називає в будь-якому порядку назви птахів, учасники повинні покласти на назву зображення птахів.
Виграє команда яка швидше та правильніше впоралась із заданням.