Виховна година. Людина починається з добра.

Про матеріал

Формувати у дітей почуття доброти, любові до навколишніх людей, допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ, розвивати потребу робити добро, не чекати винагороди. Виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати ближнього у скрутну хвилину

Перегляд файлу

Тема: Людина починається з добра.

Мета: Формувати у дітей почуття доброти,  любові до навколишніх людей,

   допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого  ставлення

            потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати       

  потребу робити добро, не чекати винагороди.

  Виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати

  ближнього у скрутну хвилину.

Обладнання. Малюнки дітей про добро, дерево добра, квіточки жовтого, червоного, блакитного, рожевого, чорного кольору, плакати із приказ­ками та прислів'ями до яких потрібно підібрати кінець, м'яч, пелюстки з яких  потрібно зробити квіточку, презентація про добро.

 

Вступне слово вчителя

 

 Розпочинається година доброти

Тож прошу вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець сказав: « Краса врятує світ!»

Але уже на протязі століть

Панує істина проста:

« Наш світ врятує доброта»

 

Шановні діти, гості! Сьогодні  ми зібралися щоб поговорити про добро. Ми маємо  показати і довести, що  вчимося жити добрими людьми.

Учитель.

— Отже, сьогодні на нашій виховній  годині ми будемо говорити про добро, добрі вчинки, добрих людей. 

Тема нашої виховної години:  «Людина починається з добра». 

 

А девізом будуть такі рядки: 

 Не залежить доброта від зросту, 

Не залежить доброта від віку. 

Доброта з роками не старіє, 

Доброта, як сонечко всіх гріє.

 

У кожній казці є добро і зло.

Між ними йде війна уже давно.

Та добре всі ми з вами знаєм.

Що зло герої подолають.

 

— Пригадайте, що завжди перемагає в казках?  Добро.

— Назвіть казки, в яких перемагає Добро.  Зайчикова хатка, Івасик – Телесик, Спляча красуня, Дюймовочка, Рукавичка,  оповідання.(Відповіді дітей.) 

 

Здавна люди на землі цінували чесне, щире, правдиве життя. Треба утримуватися від поганих вчинків. Зло, як відомо довго не забувається. А от  добро помножує добро.

Діти, щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас, не роби людям того чого не бажаєш собі.

  

                    Все: із доброго чи злого,

  Починається з малого.

  Листя  виросте з листочка,

  З нитки витчеться сорочка,

  Хліб з  маленької зернини,

  Дощ із чистої краплини.

Доброта -  добре ставлення до мами до тварин рослин, допомога слабшому, стан душі людини, що спонукає творити добро.

 

Створення асоціативного куща

 

 

                                               Доброта

 

 

 

 

З чим або з ким асоціюється слово доброта. Доброта це посмішка, мама, друзі, сонечко, допомога слабшому.

 

Учитель

- Сьогодні, діти, ми пройдемо дорогою добра. Це дорога, якою має йти кожна людина - від народження й до смерті. Адже людина народжується для того, щоб творити добро.

 

Слово вчителя. Послухайте історію, яка трапилась дуже–дуже давно.

(Звучить музика з твору І. Чайковського «Пори року».)

Притчя

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшла­ся далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у доло­нях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик поле­тить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

 Мудрець мав на увазі, що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.

В  цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла. 

Як ви вважаєте що таке доброта?

Учень.

Доброта - це чутливе, дружне ставлення до людей, привітність, ласка, прихильність.

Учень.

Доброта - це ще й співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов.

Учитель.

Добра людина з прихильністю із любов'ю ставиться не лише до людей, а й до рослин і тварин. Адже всі ми - частинка живої природи. Всім однаково боляче, коли нас вдарять, всім однаково образливо, коли нас принижують. Тому добра людина не образить, не принизить і не завдасть нікому болю.

 

Діти, у вас було домашнє завдання намалювати разом з батьками, чи старшими братиками або сестричками малюнок про добро.

(малюнки)

 Учень. 

Мудрець сказав: живи, добро звершай 

Та нагород за це не вимагай. 

Лише в добро і вищу правду віра 

Людину відрізня від мавпи й звіра. 

Нехай ця істина стара: 

Людина починається з добра. 

 Учень.

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

 Учень.

Людина починається з добра

Із світла, що серця переповняє,

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

 Учень.

Людина починається з добра

З уміння співчувати, захистити –

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Учень.

Тож люди на землі!

  Спішіть добро творити,

  Щоб нам не згинути у морі зла

  Щоб кожен міг серед краси прожити

  У царстві справедливості й добра.

Учитель. 

В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили  одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте. 

 

Учитель. 

Погляньте, друзі на дошку. Тут ви бачите дерево. А яким воно буде деревом Добра чи Зла вирішувати вам, яким цвітом заквітує це дерево.  На столі у мене символічні квіточки,  жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання, рожеві – кольору яблуневого цвіту. 

А ще чорного кольору- це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Оберіть квіточки, які вам до серця, підійдіть до деревця і подаруйте йому. І тоді побачимо, яким стане деревце. (Діти чіпляють квіти.) То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння.

 

Учитель.  Давайте послухаємо, що може кожен з вас доброго зробити?

 

Учень1 

Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу хатку пластилінову зліпити.

А біля неї тин, а поруч квіти,

А далі граються маленькі діти.

 Учень2

Що можу я на світі доброго зробити?

Природу можу, ліс, річки любити,

Кота і песика приблудного нагодувати,

І годівничку для птахів побудувати.

 Учень3

Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу математику учити,

Писати вчитись і учити рідну мову,

Щоб грамотно вести мені розмову.

 Учень4

 Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу намагатись не грішити,

Зусилля мої не будуть марні,

Бо я роблю такі справи гарні.

 Учень5

Що можу я найкраще у житті зробити?

Я можу все його іншим присвятити

Я буду Бога й ближнього любити

Тільки добро на світі буду я творити.

Учитель.

Розкажіть, будь ласка, які добрі вчинки здійснили ви? 

(Учні розповідають про свої добрі вчинки) 

 

Гра «А що нам каже народна мудрість?» (Учитель звертає увагу учнів на плакати із приказ­ками та прислів'ями до яких потрібно підібрати кінець).

1.Добро плодить добро,          а зло плодить зло.

2.У кого є злість,                     той своє серце їсть.

3. Добро не лихо –                   ходить тихо.

4.Добре слово і                         кішці приємно.

5.Життя дано на                        добрі справи.

6.За добро                                  добром платять.

7.Немає лиха без                       добра.

8.Погано тому,                          хто добра не робить нікому.

 

Гра «Чарівний м’ячик»

Я вам пропоную пограти в гру. Той, у кого опиниться м’яч  - повинен назвати ввічливе слово.

 

Гра «Склади квітку доброти»

Діти, на килимку  лежать пелюсточки, з яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину. Давайте почитаємо що написано на пелюстках.(На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, невихованість, жорстокість, ввічливість.)

Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.

 

А ще послухайте і запам’ятайте золоті  правила країни Доброти:

1.Ставитися до інших так, як ви б хотіли, щоб ставилися до вас.

2.Поважати інших, особливо старших і слабших від себе.

3.Шануй батька й матір.

4.Любити і берегти природу, тварин.

5.Не проходити байдуже мимо людської біди.

6. Дотримуйтеся правил поведінки у суспільстві.

7. Дотримуйся свого слова.

 

 А я бажаю вам успіхів у постійній роботі над собою.

Хай множаться зерна добра в ваших душах.

     А зараз я запропоную запитання, а ви, якщо вважаєте що  так вчинить добра людина, плеснете в долоні, а ті вчинки які буде робити зла людина тупнете ніжками.

• Допомагати по господарству.

• Не вмиватися.

• Берегти природу.

• Галасувати, коли хтось відпочиває.

• Добре вчитися.

• Не слухати батьків.

• Ділитися тим, що в тебе є з друзями.

• Ображати тварин.

• Любити батьків.

• Сваритися .

 

— Молодці, ви гарно впоралися із завданням.

 

Читання віршів

1 учень  

Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть.

 Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо

Що добрих не народжують, а добрими стають.

2 учень

Не лінуйтесь робити добро

Лише зла не бажайте нікому

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному.

3 учень

 І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину

 4 учень. 

Правда в світі є дуже проста:

Сонце землю теплом зігріває.

А людину – її доброта

І любов у житті прикрашає.

5 учень

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай теплом твої повняться груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Батьківську ти почисть криницю.

Ти не кинь у біді пташину,

Приголуб і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творить.

 

Пісня «Якщо добрий ти…» 

 

Питання.

 Про що ми говорили на вих.год?

 Що сподобалося найбільше?

Заключне слово вчителя.

Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не за­тьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зігріває усіх — і рідних, і друзів, і навіть незнайомих лю­дей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу  приношу людям радість!».

Любі мої  хочу подякувати вам за участь і сказати що ви молодці.

Нашу виховну годину я хочу завершити презентацією «Про добро».

 

Вчитель.   Тож люди на землі!

                     Спішіть добро творити,

                     Щоб нам не згинути у морі зла

                     Щоб кожен міг серед краси прожити

                     У царстві справедливості й добра.

                   Всього вам найкращого.

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку