Магнітні властивлсті речовини. Урок фізики для 11 класу

Презентація про магнітні пластивості манітів- пара-, діа- та феромагнетиків, наповнена візуальним матеріалом з накладанням анімаційних ефектів - комп'ютерна модель електричного струму та магнітного поля навколо нього.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Магнітні властивості речовини 11 клас Вчитель Тернова А.С. школа № 72 м. Запоріжжя

Номер слайду 2

Никто не знает, как и когда было впервые обнаружено, что намагниченная железная стрелка, свободно вращающаяся по кругу, всегда показывает северное направление. Одно время считалось, что это открытие сделали китайцы около 4500 лет тому назад, но сейчас эта версия подвергается сомнению. В любом случае китайцы были среди самых первых людей, знавших принцип компаса

Номер слайду 3

Постійні магніти Кітайскі та арабські компаси

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Пророк Магомет

Номер слайду 7

Легенда про висячу труну Пророка Магомета

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Природа магнітного поля Природу магнітних властивостей ніхто пояснити не міг. Тільки у 19 столітті французський фізик Ампер припустив, що вони обумовлені наявністю в тілах замкнених колових струмів. В

Номер слайду 10

В Рух електронів по орбітах в атомах можна розглядати як деякий мікрострум. Усі ці мікроструми утворюють свої магнітні мікрополя, які, додаючись, утворюють власне елементарне магнітне поле атома.

Номер слайду 11

Речовини Парамагнетики Діамагнетики Феромагнетики μ≥1 μ≤1 μ»1 μ – магнітна проникність речовини

Номер слайду 12

Парамагнетики Речовини атоми яких мають власне елементарне магнітне поле, що утворилося внаслідок руху електронів по орбітах атомів (цей рух може розглядатися як деякий мікрострум), називаються парамагнетиками.

Номер слайду 13

В=0

Номер слайду 14

Парамагентики Якщо парамагнітне тіло піднести до полюсів магніту, воно притягується, а лінії магнітної індукції власного магнітного поля встановлюються вздовж силових ліній поля зовнішнього магніту. Втягуються у зовнішнє магнітне поле

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Діамагнетики Речовини, атоми яких власного елементарного магнітного поля не мають, називаються діамагнетиками.

Номер слайду 17

Діамагнетики В=0 Якщо діамагнетичну речовину помістити у зовнішнє магнітне поле, то на мікроструми в його атомах з боку поля діятимуть сили Лоренца, які викличуть зміну просторової орієнтації орбіт електронів.

Номер слайду 18

Діамагнетики У зв'язку з цим в атомах з'являться наведені елементарні магнітні поля, напрями яких протилежні зовнішньому полю (правило Ленца). У результаті додавання цих елементарних полів утворюється власне магнітне поле речовини, яке спрямоване назустріч зовнішньому полю і його послаблює Виштовхуються зі зовнішнього магнітного поля

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Парамагнетики та діамагнетики мають слабкі власні та наведені магнітні поля Парамагентики Діамагнетики μ≥1 μ≤1

Номер слайду 21

Феромагнетики Феромагнетиками називають тверді речовини , що можуть мати спонтанну намагніченість: тобто складаються з мікроскопічних зон (S= 1-2 мм кв.), в яких природа самовільно зорієнтувала міліарди магнітних мікрополів в один бік, які намагнічені вже при відсутності зовнішнього магнітного поля. Типові представники феромагнетиків – це залізо, кобальт і багато їхніх сплавів. μ»1

Номер слайду 22

Феромагнетики Такі речовини, внесені в магнітне поле, під його дією намагнічуються так, що підсилюють зовнішнє магнітне поле, тобто магнітні силові лінії зовнішнього магнітного поля В і магнітного поля речовини В' мають один і той же напрям.

Номер слайду 23

Феромагнетик Домен — це область в феромагнитном кристалі, в якій існує самовільна намагниченість

Номер слайду 24

Повернення домен під дією зовнішнього магнітного поля

Номер слайду 25

Петля гістерезіса Після внесення феромагнетика у зовнішнє магнітне поле, з часом намагнічення речовини досягне максімума – насичення намагнічення. Якщо магнітне поле прибрати -- феромагнетик не втратить власне намагнічення та буде мати властивості постійного магніта

Номер слайду 26

Постійний магніт

Номер слайду 27

Парамагнитики втягуються у зовнішнємагнітне поле Діамагнетики виштовхуються зі зовнішнього магнітного поля Феромагнетинки: втягуються??????? чи виштовхуються ?????

Номер слайду 28

Парамагнетики: по полю Діамагнетики: проти поля Насичення феромагнетиків: J=соnst J Bo Коли усі домени повернуться та зорієнтуються в один бік, власне насичення феромагнетика досягне максимума. (відкриття німецького фізика Баркгаузена в 1919 році

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

ppt
Фізика, 11 клас, Презентації
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 11 клас (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф.)
27 жовтня 2023