Мандрівка до «Країна Кольорів»
Мета: Познайомити дітей із поняттям «колір»; зацікавити, показавши які є кольори (жовтий, білий, червоний, синій, зелений помаранчевий, чорний, фіолетовий, коричневий). Вчити малят виконувати вказівки дорослого, нагадати дітям про малювання тампончиком-мочалкою. Закрити поняття «довге». Розвивати кольоросприймання, впевненість у своїх можливостях, мовленнєву активність. Виховувати доброзичливість, охайність, допитливість, бажання допомагати. Викликати радість від спільної роботи.
Обладнання: Декорація до Країни Кольорів ( у різних кольорах); дев’ять лялечок-хлопчиків дев’яти кольорів; квітка з дев’ятьма пелюстками (білими), контури обведеної пелюстки; дві серединки квіточки (одна весела, а друга сумна); магнітофонний запис веселої музики; дев’ять кольорових фарб, тампончики-мочалки; серветки; шапочки різного кольору, хусточки, тощо.
Хід заняття:
Добрий день, малече щира,
Хай живеться вам у мирі.
Дитячий сміх нехай лунає!
А ми заняття починаєм!
Вихователь: За широкими лісами, за високими горами є Країна Кольорів, у ній живуть красиві, слухняні і не слухняні братики-кольори. Я запрошую вас у цю казкову та дивовижну країну. Хочете? Але, щоб потрапити до неї, потрібно одягнути, ось такі різнокольорові шарфики. І проговорити ось такі чарівні слова: « У Країну Кольорів ми підемо, багато кольорів віднайдемо!». Покрутились.
- А ось і стежинка. Яка вона? (довга, кольорова, килимок масажний для ніг Пазли)
- Давайте, пройдемо по ній і побачимо куди вона нас заведе (вихователь з дітьми проходить по стежині, яка привела до країни кольорів)
- Подивіться діти як тут гарно. Тут живуть братики-кольори. Давайте привітаємось. (діти вітаються).
- А скільки кольорів ви бачите? (багато)
- А які ці кольори?(різні, гарні, веселі)
- Кожен з цих кольорів має свій настрій, свою назву.
- Давайте подивимось, що у кошику (кошик з баночками на якій наклеєно обличчя. Вихователь бере по черзі баночки і говорить).
Червоний колір що червоним є у світі.
Пригадаймо разом діти,
Помідор і полуничка,
Яблуко, редис, суничка,
Щічки гарні у Катрусі,
І троянди у бабусі.
Діти, хто його не бачив?
Колір, звісно ж, цей чудовий,
А зовуть його-червоний.
- Давайте повторимо разом ім’я цього кольору.(червоний)
- А хто з нас одягнений у червоний колір?
Вихователь бере іншу кольору баночку
Ось красивий колір теж,
І йому немає меж.
Друзі є у нього щирі –
І такі ж на вроду милі.
Це листочок і травичка,
Жабенятко і яличка.
Здогадалися, маленькі,
Звуть цей колір – зелененький.
- То як звати цього братика? (зелений)
- А де ще ми можемо побачити зелений колір? (травичка, листочки, ялинка…)
- А хто з нас одягнений у такий колір?
Є цей колір у яйці,
Є у кислому лимоні,
У кожнім стиглім колоску,
В сонці, в сирі і в піску.
Здається, що він солоденький,
Зовуть його, діти, жовтенький.
- Давайте, всі разом повторимо слово «жовтий»
- Де ми можемо побачити жовтий колір?
Посміхаються хмаринки,
Щедро кидаючи краплинки.
А красуню-землю річка
Оперізує, як стрічка.
І дзвіночки раді нині-
Всі вітають колір синій
- То як зовуть цей колір?
- Де ми його можемо зустріти?
Сніг, сметана й молоко,
В синім небі хмари
Хоч не схожі речі ці,
але мають спільний колір.
Пахне свіжістю та снігом,
Називають його білим.
- Повторимо разом як називається цей колір?
А ось цей на нічку схожий,
Налякати навіть може.
Таємничий, загадковий,
Навіть трішечки казковий.
Вдень він любить, діти, спати,
А вночі – іде гуляти.
Хоч страшний, але моторний,
І зовуть цей колір – чорний.
- То як називається цей колір? (чорний)
- А хто одягнений у чорний колір?
- Де ми можемо побачити чорний колір?
Вихователь: То ж давайте зараз назвемо ще раз всі кольори з нашого кошика (називають 6 кольорів).
Кольори ми всі назвали.
Будемо їх пам’ятати.
При нагоді називати.
Завжди весело усім,
У Країні Кольорів.
- Скажіть з чим ми з вами познайомились ( з кольорами).
- Погляньте дітки, що у вас на столиках? (квітка) Яка вона? (сумна) Чому? (бо неї порвані пелюсточки)
- А чи хочете допомогти квіточці стати веселою? (так)
- Перед тим як допомогти давайте, зробимо гімнастику для пальчиків (пальчикова гімнастика «Квіточки»)
- Ще кольори хочуть квіточці допомогти. Біля вас є тампон-мочалочка. Ми його візьмемо покупаємо у кольорі, а потім легкими рухами будемо торкатися пелюсточки де вона пошкоджена, за межі пелюсточки мочалочка не виходить, тільки в середині. Ось так. А тепер спробуйте ви. (Діти сівши за столики замальовують пелюсточку тампоном-мочалкою. Вихователь стежить, допомагає0
- Яка стала тепер наша квіточка? (весела, кольорова)
- Ось і настав час повертатися додому. Давайте станемо на нашу стежинку, я промовлю чарівні слова: «Час додому повертатись із країни кольорів…» (Діти під веселу музику по чарівній доріжці повертаються додому)
- Сподобалась вам подорож?
- Про які кольори ви дізнались?