Матеріали для батьківських зборів "Проект-контракт для батьків: Щастя моєї дитини"

Про матеріал

В роботі представлені матеріали, що можуть бути використані НА БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРАХ як психологічні поради батькам учнів середніх класів щодо ефективних способів виховання дітей. Поради розділені на три частини: особливості спілкування батьків один з одним, особливості спілкування батьків з дитиною та особливості впливу на підлітка оточуючого середовища. В матеріалі асимільовані поради психологів та власний багаторічний досвід автора.

Перегляд файлу

        Всі нижче викладені поради базуються на на  апробованих порадах  психологів, які,  на мою думку,  дають позитивний результат, на власному досвіді вчителя з 25- річним стажем та на досвіді  матері двох дітей.  Можливо, деякі тези не будуть прийнятними для всіх, проте я ділюся своїм баченням.

Проект-контракт для батьків «Щастя моєї дитини»

Розділ 1.

 Особливості спілкування батьків один з одним

1.Відносини батьків між собою  мають бути партнерськими, дружелюбними, взаємоповажними.

2. Не бійтеся при дитині показувати свої емоції.  Дитина має виростати серед живих людей, а не серед беземоційних роботів. Проте, якщо вони негативні та надто бурхливі, постарайтеся вияснити відносини якомога стриманіше, а в особливо критичних ситуаціях  – наодинці (без дитини).

3.Не варто перед дитиною постійно грати роль людей, близьких до ідеальних, бо в такому випадку рано чи пізно дитина викриє ваші акторські здібності, буде безмежно розчарована і морально вбита брехнею, а ви (а можливо і всі  оточуючі) втратите її довіру.

 4. Важливо, аби між вами, як подружжям, була довіра  і вміння пробачати одне одному помилки. В будь-якому випадку найкращий варіант, якщо дитина бачитиме періодичні непорозуміння між вами, вияв емоцій (однозначно без взаємних обзивань,  нецензурщини чи рукоприкладства) і  нормальне вирішення проблеми, вміння вибачатися та пробачати.

5.Ніколи в присутності дитини не дискутуйте між собою про форми та шляхи її виховання, бо це завжди ставитиме її в ситуацію вибору: хто більше її розуміє і любить, хто для неї рідніший і дорожчий. Такі дискусії  без дитини мають приводити до спільного рішення, прийнятного для вас обох і оптимального з вашої точки зору для дитини.

6.Важливо мати певні сімейні (родинні ) традиції і зацікавлювати в їх підтриманні дітей (походи на природу, зимове катання на лижах,  спільний спів улюблених пісень на свята, походи в гості до бабусь – дідусів на Різдво та Великдень та ін.)

7.Старайтеся дотримувати даної будь-кому обіцянки. Це дає приклад дитині надійності та пунктуальності.

8.Не здійснюйте одне на одного морального тиску. Лідерство в сімї  одного з  подружжя –  це нормально. Але це не має нічого спільного з тиранією, насиллям та енергетичним вампіризмом.

9. Робіть одне одному подарунки, компліменти, говоріть ласкаві слова, спілкуйтеся між собою якомога більше, з добрим гумором – і в дитини закладатиметься  відповідна модель поведінки в своїй майбутній сім’ї.

10. Батьки, як і кожна людина, мають як позитивні, так і негативні риси. Не бійтеся показувати дитині свої негативні сторони, тоді і вона не відчуватиме обов’язку бути ідеальною. Старайтеся виправити при можливості свій негатив. Добре, якщо дитина спостерігатиме за динамікою вашої роботи по самовдосконаленню

11.Всі риси, які ви хочете бачити в своїй дитині, ви можете закласти лише власним прикладом, а не словами, якими б розумними і правильними вони не були.

 

Розділ 2

Особливості спілкування батьків з дитиною.

1.Не намагайтеся через дітей реалізувати свої нездійснені плани та мрії. В дітей має бути своє життя і право вибору.

2.Не відгороджуйтеся від їх «несерйозних дитячих» проблем. Обговорюйте, при необхідності – давайте поради, бажано кількохваріантні, аби дитина відчувала власну значущість і можливість вибирати.

3.Любіть свою дитину і показуйте їй цю любов: обнімайте, держіть за руку, погладжуйте, хваліть, говоріть, що гордитесь її досягненнями. Не варто демонструвати вияви своєї батьківської любові всім і всюди, бо етикетка «маминого синочка» чи «маминої доньки»   може нашкодити самоствердженню вашої дитини серед однолітків.

4.Не порівнюйте свою дитину з іншими, а лише динаміку її результатів (раніше ти був таким, а тепер-ось такий). Оцінюйте вчинки дитини, а не її саму.

5.Не говоріть  дитині  та в її присутності погане про людей, особливо про тих кого вона добре знає і з ким спілкуєтесь ви і вона, бо це навчить  її нещирості та багатоликості.

6. Дитина повинна мати посильні для її віку обовязки і виконувати їх.

7.Ви маєте чітко прописати певні правила, порушення яких буде наказуватися. Коли з якихось причин ці правила порушуються, спочатку необхідно обговорити ці причини і після цього уточнити ступінь наказання (наприклад: якщо ти не прийдеш після диско-теки додому о ……годині, то три слідуючі дискотеки успішно відбудуться без тебе) 8.Приділяйте дитині увагу при виконанні спільних справ, вчіть її необхідному в майбутньому житті  (дівчаток – готувати, прасувати, шити, робити макіяж

і т. д.;   хлопців – розбиратися в техніці, електроприладах і т.п.)

9.Ніколи не говоріть дитині що вона погана: незграба, ледащо, тупиця і т.д. Це не лише принижує дитину в даний момент, а й відкладається насамперед в емоційній пам’яті, закладає комплекси, замкнутість дитини, нездатність в майбутньому до самореалізації

10.Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може. Якщо в неї гуманітарний склад розуму не чекайте «дванадцяток» з геометрії чи хімії. Якщо вона фізично слабо розвинута, то  не вимагайте бути кращим футболістом чи волейболісткою школи, як це колись було у вас. Знайдіть справжні здібності вашої дитини і сприяйте їх розвитку.

11.Побільше говоріть на цікаві для неї теми, спілкуйтеся, підтримуйте довіру, яка закладена генетично в кожного малюка до своїх батьків, проте в багатьох дітей зникає як наслідок ігнорування, небажанням зрозуміти, відгородження батьків від дітей різними проблемами.

12. Вчіть дитину бути асертивним: мати власну гідніть, не принижуючись ні перед ким і не принижуючи при цьому інших.

Ніколи не вимагайте і не очікуйте від дітей більшого, ніж ви самі своєю поведінкою можете закласти в їх свідомість та підсвідомість

 

Розділ 3.

Особливості впливу на підлітка оточуючого середовища.

       Яким би авторитетом ви не користувалися у вашої дитини, настане час, коли вплив ззовні на неї буде в кілька разів більшим, ніж ваш. Проте, в цей період йде протистояння власного «Я» підлітка та всього і всіх, що і хто знаходиться поруч. Якщо ви раніше заклали в дитини стержень характеру, то тепер ваша роль буде лише помічником з орієнтації у вирі інформації (друзі, знайомі, ЗМІ, соціальні мережі). І ваші коментарі чи поради, щонайменше,  будуть почутими.  Якщо ж до підліткового віку у вас не було часу допомагати дитині формувати характер, погляди, ви втратили довіру, то тепер щось робити запізно. Всі ваші поради, повчання і вимоги не лише ігноруватимуться, а й зустрічатимуть протилежний ефект, «на зло».

     До підліткового віку з допомогою батьків у дитини мають  бути вироблені

          -власна система цінностей та життєвих пріорітетів;

          -інтерес до якихось видів занять (спорт, музика, література  і т. д.);

          -вміння постояти за себе;

          -сексуальна культура (знання і вміння їх застосовувати);

         -вміння говорити «ні, це не для мене»,  «ні, мені це не потрібно», «ні, мені це не                

           подобається».

Ви не зможете відгородити дитину – підлітка від реалій сучасного світу, де пропагується насильство, безнаказаність, сексуальна розпуста, духовна деградація, але виховуючи дитину до підліткового віку, даючи їй певні знання ви можете  виробити в неї свого роду імунітет:  зробити її здатною тверезо оцінювати ситуацію і робити правильні висновки, протистояти і виживати серед жорстокості, не втрачаючи людського обличчя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку