Матеріали до уроку "Гуси-лебеді летять" М.Стельмаха (за редакцією Л.Т.Коваленко. Українська література). Літературні завдання: тестові завдання, "Розповідь за опорними словами", хмаринка "Лебеді мого дитинства", будь уважним до слова - хмаринка "Хто більше?"
Літературні завдання на уроках української літератури у 7 класі
за повістю «Гуси-лебеді летять» М.Стельмаха»
Тестові завдання до повісті М.Стельмаха „Гуси-лебеді летять...”
1. Михайлик дивлячись на небо і бачачи я лебеді пролітають над хатою хоче бути…
А) художником; б) чародієм; в) казкарем.
2. Якої пори року відбуваються події на початку твору?
а) Восени; б)взимку; в) навесні.
3. Дід Дем’ян розповідав Михайлику, що лебеді на своїх крилах приносять:
а) щастя; б) життя; в) казку.
4. Михайлик від діда дізнався про ключі:
а) срібні; б) чарівні; в) золоті.
5. Я (Михайлик) був дуже допитливим і запитував чи знайшов перо жар-птиці…
А) Дід Демян; б) дядько Микола; в) Петро Шевчик.
6. У лісі Михайлик з Петром Шевчиком…
А) любить, коли березовий сік накрапає з жолобка, бо він гарно вистукує; бачить як проскакує вихудлий за зиму вухань; слухає як сойка веселить себе, бо вона мастак нищити дрібне птаство.
Б) любить прислухатись до річки, як щука пробиває ополонки; любить охоплювати руками березу і притулятись до неї вухами.
В) любить як лебеді приносять на своїх крилах весну, любить пальцем пробивати сніг і розгортами підсніжник; восени ходити по коліна в листі, напасти на лісове джерело…
7. Найкращим хлібом дитинства Михайлика був хліб…
А) Свіжий хліб із гарячою скоринкою; Б) Причерствілий хліб від зайця;
В) Зораний орачами, який приносять плугатарі з поля.
8. Яку Юхрим дозволив почитати книжку за гарбузове насіння?
А) «Пригоди Тома Сойєра»; Б) «Жага до життя»; В) «Кобзар».
9. Визначте художні засоби: вискакували клепки, розсихались обручі, губилися ключі від розуму, не варив баняк, у голові літали джмелі, замість мізків росла капуста, не родило в черепку, не було лою під чуприною, розум якось втулявся аж у п'яти і на в'язах стирчала макітра…
А) Порівняння; Б) Метафора; В) Фразеологізми.
10. Укажіть правильне твердження…
А) Люба – дівчинка років девяти, чорнява, худенька, у козуб збирала суниці.
Б) Люба називала автомобіль чортопхайкою, уміла варити куліш та брщ.
В) Михайлик розповідав Любі про те як бачив білу трясогузку, борсука.
11. Попи дали Михайликові читати не Біблію, а …
А) Космографію; Б) Стельмахографія; В) Метеорологія.
12. Знайдіть помилкове твердження:
А) Вчитель сказала Панасу Дем’яновичу (батькові), що запише Михайлика відразу до другої групи у школі.
Б) Коли випав перший сніг, Михайликові всерівно довелося вчитися – тато брав на руки, загортав у кирею і носив до школи.
В) З ярмарку тато до школи приніс Михайликові яблука і справжнісінькі чоботята.
13. Продовжіть речення «Гуси-лебеді летять», «Щедрий вечір» становлять ….. (Автобіографічну дилогію).
Ключі відповіді:
1 – Б
2 – В
3 – Б
4 – В
5 – Б
6 – А
7- Б
8- А
9 – В
10 – Б
11 – А
12 – В
«Розповідь за опорними словами»
Завдання: за хмаринкою слів складіть розповідь про дитинство Михайлика, використовуючи у мовленні опорні слова.
Хмаринка «Лебеді мого дитинства»
Будь уважним до слова
Хмарка «ХТО БІЛЬШЕ?»
Завдання: прочитати слова правильно наголошуючи, і пояснити якомога більше значень.