Матеріали до уроку «Я досліджую світ». Тема «Одяг (Призначення одягу. Сезонність)» Мета. Навчити дітей класифікувати одяг за призначенням.
Завдання. Формувати вміння підбирати одяг і взуття з урахуванням сезону і призначення. Сприяти розвитку естетичного смаку. Виховувати акуратність, відповідальність, самостійність.
Матеріали до уроку
«Я досліджую світ»
Тема «Одяг».
« Призначення одягу. Сезонність»
Лаврушко Галина Богданівна
вчитель початкових класів
НВК "Загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №1-гімназія"
м.Копичинці
Мета. Навчити дітей класифікувати одяг за призначенням.
Завдання. Формувати вміння підбирати одяг і взуття з урахуванням сезону і призначення. Сприяти розвитку естетичного смаку. Виховувати акуратність, відповідальність, самостійність.
- Сьогодні діти, ми поговоримо про одяг.
- Почнемо з самого простого. Що ж таке одяг?
(Відповіді дітей)
- Одяг – це речі, якими покривають тіло людини.
- За якими ознаками та на які групи можна розділити одяг?
- За порами року: літній, зимовий, осінній, весняний.
- Правильно, одяг залежить від пори року.
-Скільки пір року?
- Чотири.
- Вірно. А одяг можна розділити на три групи: літній, зимовий і
демісезонний. Що таке демісезонний одяг?
- Напевно, для двох сезонів.
- А яких двох сезонів?
- Для осені та весни.
- А чому ці два сезони об'єднали?
- Погода у цих сезонів схожа.
- Ще за якими ознаками можна розділити одяг?
- За кольором.
- Отже, одяг різноманітний за кольором. Кожна людина сама собі вибирає той колір, який їй більше подобається.
-А чи є випадки в житті, коли людина має бути в одязі тільки - певного кольору?
- Наприклад, в більшості країн, під час весілля наречена повинна бути в сукні світлого кольору. Люди, у яких траур, в одязі чорного або темного кольору.
- Правильно. Але традиції в різних країн відрізняються один від одного. Наприклад, в Індії наречена повинна бути в яскравому, бажано червоному платті – сарі. І колір жалоби в цій країні не чорний, а білий.
А ще в нашій країні є традиція перев'язувати новонародженого хлопчика - блакитною або синьою стрічкою, а дівчинку – червоною або рожевою. Тому одяг можна розділити на...
- Чоловічий і жіночий.
- А ще за якими ознаками можна розділити одяг? (За віком)
- А на які групи? (На дитячу і дорослу)
- Як ще можна розділити?
- На верхній і нижній, святковий і повсякденний.
- Навіщо такий поділ? Чому не можна кожен день бути у святковому одязі?
- Швидко брудниться..
- Вибір одягу ще пов'язаний і з призначенням, тобто для чого він потрібний. Наприклад, вдома можна ходити в простому, зручному чи старенькому одязі.
- Скажіть. А гостей приймати вдома в такому одязі можна?
- Ні. У домашньому одязі людина буде виглядати недбало.
- Для яких занять існує спортивний одяг? (Для занять спортом у залі або на вулиці). Чим такий одяг відрізняється від іншого?
- А чи можна по одязі сказати, ким працює людина?
- Так. (Називаються спеціальності людей і вид одягу)
-Люди різних спеціальностей носять форму, професійний (спеціальний) чи виробничий одяг.
- Ви учні, давайте поговоримо про шкільну форму.
Навіщо вона потрібна і якою вона повинна бути?
- (Роздуми на дану тему: повинна дисциплінувати, налаштовувати на навчання, тощо)
- А зараз перевіримо, як ви зрозуміли все те, про що ми з вами говорили.
Гра «Одягнися»
Завдання. Обрати картики із зображенням одягу чи предметів для певної події. (Картки підготувати завчасно) Можна використати і справжній одяг.
Йдемо в театр (театральний бінокль, сумочка, вечірнє плаття, колготки, туфлі)
Зимова прогулянка (рукавиці, шапка, куртка і штани, зимове взуття, шарф)
День народження (ошатне плаття, колготки, туфлі, букет квітів, коробка цукерок)
Допомагаю мамі на кухні (фартух, косинка, прихватки, рушник, віник)
Зустрічаємо Новий рік ( карнавальний костюм, нарядна сорочка з метеликом (сукня), маски ..
Йдемо в школу на урок (сорочка, блузка, піджак, брюки, спідниця, жилетка, шпилька для волосся, сарафан, шкільний портфель)
Розкласти всі картки на парти в довільному порядку. Ділимо всіх учасників гри на шість команд. Кожній команді даємо завдання підібрати одяг і аксесуари з нагоди. Кожна команда має приготувати свій образ.
Ось і підійшло до кінця наше заняття.
-А тепер прошу, продовжити фразу
- Було цікаво...
- Було важко...
- Я зрозумів, що...
1