МАТЕРІАЛИ НА ДОПОМОГУ КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ

Про матеріал
Ця добірка матеріалів стане у нагоді як молодим, так і досвідченим класним керівникам. Усі матеріали легко перероблюються за Вашим смаком! Користуйтеся на здоров'я!
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ІРПІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІРПІНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 5

 

 

МАТЕРІАЛИ НА ДОПОМОГУ

 КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ

 

 

хоровод

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІРПІНЬ 2020

Зміст

 

І. Вступ                                                                                                         3

ІІ. Сценарії виховних годин                                                         

  1. «Україна наш дім»                                                                              4

 

  1. Учнівські проекти оздоровчого напряму                                         8

     (Організація проектної діяльності )

 

3. «Чи вміємо ми спілкуватися?» Виховна година                            16

   

4. «Зроби крок до здоров’я!» Сценарій виступу агітбригади           21

 

    5. Як запобігти "шкільним хворобам" (Поради батькам)                 26

 

 

 ІІІ. Література                                                                                           29

 

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

       Дитинство, підлітковий вік і юнацтво - важливіші періоди людського життя. Від того, як пройшло дитинство, отроцтво, юність, хто вів дитину за руку в ці періоди життя, що увійшло в її розум і серце з оточуючого світу залежить, якою людиною вона стане.

Сучасне суспільство потребує високоосвічених, ініціативних, завзятих особистостей, спроможних творчо реформувати наше суспільство, збільшити інтелектуальний потенціал держави, відновити українську духовну культуру.

Одним з тих, на кого в школі покладено таку велику педагогічну  місію є класний керівник. Тому він має бути високоосвіченою, ерудованою, високоморальною і  висококультурною  людиною; вміти визначати  форми і методи формування наукового світогляду учнів, враховуючи їх вікові особливості, життєвий досвід, інтереси і захоплення, середовище проживання тощо; не допускати виникнення конфліктів, образ чи приниження гідності і почуттів учнів; мати педагогічний такт, творчий підхід до виховання; забезпечувати контроль щодо додержання учнями моральних та етичних норм, внутрішнього розпорядку навчального закладу; постійно підвищувати педагогічну майстерність і кваліфікацію; шляхом самоосвіти, самовдосконалення засвоювати нові науково – методичні  знання; оволодівати методами, засобами, підходами щодо вивчення виховних проблем і їх вирішення, зокрема у вихованні культури поведінки учнів; прищеплювати  учням стійкі знання про розуміння змісту  виховання культури поведінки, які розглядаються в контексті  понять про культуру, субкультуру, етикет тощо.

 Крім того, класному керівнику необхідно організувати методичне супроводження процесу виховання культури поведінки на основі власних доробок і передового досвіду інших виховних інститутів соціуму, а саме: розробляти заходи з виховання культури поведінки учнів в різних сферах – навчальній, педагогічній, сімейній, дозвільній; створити банк методичних розробок, відео матеріалів для підготовки заходів; забезпечувати наявність наочного матеріалу – стендів, вітрин, виставок тощо.

        Ця добірка матеріалів стане у нагоді як молодим, так і досвідченим класним керівникам. Усі матеріали легко перероблюються за Вашим смаком! Користуйтеся на здоров'я!

 

 

 

http://www.if.gov.ua/include/img/medium/%D0%9E%D1%80%D0%B4%D0%B5%D0%BD%20(1).jpgУрок, присвячений  річниці незалежності України.

 

Тема. Україна - наш дім.

Мета: поглибити знання про Україну як незалежну державу; розширити та уточнити знання учнів про державні символи України; учити висловлювати своє ставлення до рідної землі; формувати громадянські уявлення та патріотичні почуття приналежності до української нації; виховувати любов до Батьківщини, гордість за неї, бажання пишатися нею.

Обладнання: географічна карта України, плакат «Державні символи», комп’ютер, відеоролики «Є на світі одна країна» на пісню у виконанні К.Бужинської, відеоролик  «Розкажу про Україну» (автор М.Головач),   на дошці слова О.Тесленко.

 

Хід уроку:

Країна чудова-степи і Карпати,
Зелені сади біля кожної хати.

Як символ верба і червона калина

Вкраїну люблю-це моя

Батьківщина.

Тут чистоє небо і сонце в зеніті,

Зерно золотаве і грона налиті

Тут слово правдиве і мова єдина.

Тебе я люблю, ти моя, Україна!

(Ольга Тесленко)

 

 

Учитель:

Любі діти, Вас вітаю,

Поздоровляю  щиро Вас.

І запрошую ласкаво

На перший урок в наш п’ятий клас.

 

Учитель.

Щоб дізнатися тему нашого першого уроку, пропоную розгадати кросворд:

 

 

 

 

У

К

Р

А

Ї

Н

С

Ь

К

А

К

И

Ї

В

С

Ь

К

А

 

 

Г

Е

Р

Б

 

G:\клуб ОФОРМИТЕЛЬ\солнышки\20711.png

К

А

Л

И

Н

А

К

И

Ї

В

 

Г

І

М

Н

 

 

П

Р

А

П

О

Р

 

  1. Державна мова.
  2. Наша область.
  3. Символ України.
  4. Рослина - народний символ України.
  5. Столиця України.
  6. Урочиста пісня – символ України.
  7. Синьо-жовтий символ України.

 

Учитель.

  • Давайте разом прочитаємо ключове слово. Тобто ми будемо говорити про …

Святковий день – двадцять четверте серпня,

Так хочеться усмішок і пісень!

Віднині Україна незалежна.

Запам’ятайте, люди, світлий день!

Звучить відео ролик «Україно» на пісню у виконанні К.Бужинської.

 

24 серпня 2020 року незалежності нашої країни виповнилося 29 років. Багато це чи мало? Якщо на людський вік – зовсім мало, то для держави – ще менше.

За розміром Україна сама велика в Європі. І як кожна розвинута цивілізована держава має своє закони, які записано в основному документі України – Конституції.

Її площа – 603 700 км.кв.

На її території проживає понад 110 національностей.

Населення – 47 056 тис. осіб (на 01.08.2005 року)

Столиця України –  місто-герої  КИЇВ

 

Учитель:

Важко визначити, що позначає слово «Батьківщина». Адже в це слово люди вкладають широченний зміст: і країну, де вони народилися й живуть, і весь навколишній світ. Для одних -  це безмежні поля, для інших  - гори Карпати, для третіх – це копри великих шахт та верхівки будівель… Усе, що колись відбувалося на нашій землі, усі перемоги та втрати, радощі та горе, пісні, річки, осінь, весна, мама, тато, школа, лава біля рідної домівки, пісні, співи пташок, садок, фонтани -  все це Україна! Усього не перерахуєш, краще побачити!

Відео ролик «Розкажи про Україну»

 

У кожної країни є свої державні символи, які відображають свою історію. Назвіть їх, будь ласка. (діти відповідають)

Конституция України

Прийнята 28 червня 1996 року Верховної Радою України. Вона складається з преамбули, 15 розділів, 161 статей

28 січня 1992 року Верховна рада України затвердила Державним прапором синьо-жовте полотнище.

Синій колір символізує чисте небо, мир;  жовтий-достаток і працелюбність. Указом президента України щорічно 23 серпня відзначається День Державного прапора України.

 

Учень 1.

Прапор – це державний символ,

Він є у кожної держави,

Це для них – ознака сили,

Це для них – ознака слави.

 

Учень 2.

І повинен кожний знати,

Як два кольори єднати:

Синє небо – верхня смуга,

Жовте поле – нижня смуга.

Я підношу із любов’ю

Прапор ніжно кольоровий.

 

Герб нашої держави - тризуб - має глибокі історичні корені, належить до часів Володимира Великого(980-1015 рр.) Він символізує-Мудрість, Знання і Любов, які виходять з одного джерела. Ми можемо пишатися нашим Гербом як символом загальнолюдських цінностей, що мають історичні коріння.

 

Учень 3.

Наш герб – тризуб,

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,

Добро і щастя несемо ми людям.

 

 

 

Учитель.

  • В основу третього символу країни, сучасного Державного Гімну,  покладено мелодію пісні композитора XIX століття Михайла Вербицького «Ще не вмерла Україна». Музику до Гімну написав композитор Михайло Чубинський. Гімн слухають стоячи та мовчки. Хто знає слова, може підспівувати.

Звучить аудіо запис Державного  Гімну  України

Учень 4.

Слово горнеться до слова –

Гімн співається святковий.

Урочисто мовить тато: -

  • Незалежність наше свято!

Тож баритися не треба.

Ти ідеш! І я – іду!

І вітає сонце з неба

Україну молоду.

Серпень тішиться, що діти

Прапорці в руках несуть.

І шумить в каштанах вітер:

  • Українчики ідуть.

 

Учитель.

  • Про країну, де народилися й живемо, треба знати якомога більше. Її потрібно шанувати, любити, поважати її традиції і звичаї. А знання, отримані в школі, допоможуть Вам принести користь своїй рідній землі у майбутньому.

 

Хлопчик.

Багато держав є , людей і мов  різних

Та кожному мила одна лиш єдина

Найкраща з усіх, то є рідна країна

Мені ж наймиліша – моя Україна.

Дівчинка.

Іменинницю вітаєм  і щиро їй бажаєм:

Щоб під мирним небом квітла - розквітала,

Щоб іще багатша і міцніша стала.

Вільна, незалежна, молода держава.

 

Підсумок уроку.

  • Кожний із нас відповідає за долю Батьківщини. Від того, як ми до неї ставитимемося, залежить майбутнє нашої держави. Тож намагайтеся вчитися так, щоб нами пишалася Україна.

Учнівські проекти оздоровчого напряму

http://allforchildren.ru/pictures/sport_s/sport83.gif (Організація проектної діяльності оздоровчого напряму)

      Сучасна нормативно-правова база освіти передбачає не тільки турботу про здоров'я підростаючого покоління, а й виховання в молоді засад здорового способу життя, турботу про власне здоров'я тощо.

Загальновідомо, що найціннішим для кожної людини є здоров'я. Про здоров'я ми пригадуємо й замислюємось над ним, як правило, тоді, коли його не маємо чи коли маємо з ним якісь негаразди.

 

Організація проектної діяльності оздоровчого напряму має певну специфіку. Керівниками проектів, як правило, повинні бути ті педагоги, які дотримуються здорового способу життя і є своєрідним зразком для молоді. Щоб не сталось так, що проектом «Ні - нікотину!» керував учитель, який курить і не може відмовитись від цієї негативної звички.

 

Тематика проектів за цим напрямом може бути різноманітною. Наприклад: «Переможемо підлітковий алкоголізм», «Ні - наркотикам і нікотину!», «Здоровий спосіб життя - запорука доброго навчання», «Народні корені здоров'я», «Ранкова гімнастика для всіх» тощо. Вибираючи тему проекту зі школярами, варто пам'ятати, що вона повинна бути актуальною саме для цієї вікової категорії.

 

Тривалість проектів за цим напрямом може бути різною. На час виконання проекту впливатиме ступінь реалізації мети та завдань. Навчальні проекти варто планувати на 1-2 місяці. Це не стосуватиметься тих проектів, які пов'язані з упровадженням навчальних курсів на зразок «Здоровий спосіб життя», «Народна медицина» тощо. Такі проекти можуть здійснюватись упродовж навчального року.

 

Результатами проектів за цим напрямом повинні стати зміна ставлення учнів до власного здоров'я, пропаганда й утвердження здорового способу життя, відмова від тих звичок, які мають негативний вплив на здоров'я.

 

 

 

 

Проект «Молодь каже наркотикам «Ні»

Школярі дуже часто чують вислів «здоровий спосіб життя». Який зміст прихований у цих трьох словах? Як треба жити, щоби про тебе сказали, що ти ведеш здоровий спосіб життя? Коли треба починати впроваджувати здоровий спосіб життя? Можливо, це варто робити після закінчення школи, а можливо, як завжди, з наступного понеділка? Але чи варто відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні? Почни ранок із простих гімнастичних вправ. Вийди на вулицю та вдихни на повні груди. Відмовся від цигарки, коли її тобі пропонують підлітки. Повір, така відмова не зруйнує твого авторитету серед однолітків. Не ризикуй і не вживай наркотиків. Почати просто, але відмовитися - складно. Подумай про власне здоров'я та здоров'я твоїх майбутніх дітей.

 

Мета проекту: запобігати наркоманії та викорінювати її як явище серед підлітків, пропагуючи здоровий спосіб життя, сприяти позбавленню в молоді шкідливих для її здоров'я звичок.

 

Завдання проекту:

дослідити ставлення підлітків до проблеми наркоманії й необхідності її вирішення в суспільстві;

провести опитування школярів і дорослих про їхню оцінку наркоманії як суспільного явища, джерела походження та шляхів боротьби з нею;

формувати в підлітків загальне уявлення про шкідливий вплив наркотичних речовин на організм людини;

пропагувати необхідність заборони наркотиків і дотримання здорового способу життя, притягнення до відповідальності тих, хто залучає молодь до вживання та розповсюдження наркотичних речовин;

формувати активну громадянську та життєву позицію щодо здорового способу життя;

привернути увагу учасників проекту до вирішення проблеми в межах класу, навчального закладу, дому, вулиці тощо;

організувати та провести заходи та акції, спрямовані на вирішення проблеми.

 

Очікувані результати

 

а) учні знатимуть: про переваги здорового способу життя й негативний вплив на людський організм такої шкідливої звички, як уживання наркотиків; причини вживання окремими людьми наркотичних засобів та їх наслідки; категорії громадян, які найбільше піддаються впливу наркотиків; як запобігати наркотичним звичкам і від кого можна отримати допомогу в разі набуття наркотичної залежності.

 

б) учні вмітимуть: оцінювати різноманітні джерела інформації про проблему та критично ставитись до власних дій і вчинків; виходити на діалог з наркоманами; долати упередження та шкідливі звички, зокрема потяг до наркотиків; співпрацювати з різними категоріями громадян для вирішення проблеми; проводити заходи та акції для популяризації здорового способу життя.

 

Опис діяльності

І етап - підготовчий

 

Зміст:

  • визначення вікової категорії учасників проекту;
  • вибір та обговорення теми;
  • теоретична підготовка учасників проекту - отримання знань про здоровий спосіб життя, негативний вплив на здоров'я наркотиків, юридичну відповідальність за вживання, розповсюдження, зберігання й виготовлення наркотичних речовин;
  • зацікавленість учнів майбутнім проектом;
  • ознайомлення з метою та можливими аспектами діяльності.

 

  • Можливий алгоритм діяльності:
  • отримання згоди адміністрації навчального закладу на початок проекту;
  • узгодження керівником проекту питань про діяльність із колегами по роботі, учителями, які можуть допомогти при вирішенні навчальних завдань (учителі біології, основ правознавства, охорони безпеки життєдіяльності);
  • налагодження зв'язків з медиками, працівниками органів внутрішніх справ, соціальних служб;
  • визначення часу та потрібних ресурсів, наприклад, час - тиждень або один місяць; ресурси - написання листів-звернень; створення фотовиставки; проведення анкетування; опитування школярів; випуск листівок, іншої друкованої продукції, яка сприяє поширенню інформації про проект і заплановані заходи; необхідні кошти для організації акцій тощо;
  • планування роботи з урахуванням плану навчального закладу;
  • підбір необхідної літератури;
  • поширення інформації про проект;
  • мотиваційна діяльність - проведення різноманітних заходів з метою зацікавлення учнів майбутнім проектом;
  • обґрунтування необхідності дослідження проблеми, яку можна розв'язати спільними зусиллями;
  • переконання учнів у корисності їхньої діяльності й можливості отримання практичних навичок, які не тільки є важливими для ефективного навчання у школі, а й можуть бути використані в майбутньому; формування груп учасників проекту;
  • проведення першого заняття - повідомлення мети, завдань, тривалості проекту, його можливих наслідків для учнів і місцевої громади в цілому;
  • використання вправ, спрямованих на усвідомлення учнями власної відповідальності за стан справ у школі, на вулиці, розуміння необхідності співпраці з різними категоріями населення та установами для вирішення проблеми наркоманії, вироблення навичок працювати у групі, приймати колективне рішення.

 

ІІ етап - збір необхідної інформації

 

Зміст:

  • збір інформації;
  • накопичення матеріалів, що підтверджують актуальність проблеми боротьби з наркоманією;
  • навчання й набуття учнями досвіду активної діяльності;
  • вивчення проблеми за матеріалами преси, статистики;
  • ознайомлення з правовими документами, що мають відношення до проблеми.

 

Можливий алгоритм діяльності:

  • ознайомлення учнів із ситуацією поширення наркоманії як явища на території міста, села;
  • збір матеріалів про негативний вплив наркотиків на здоров'я людей;
  • проведення опитування, анкетування серед школярів і різних вікових категорій населення про їхнє ставлення до проблеми;
  • вивчення громадської думки про ставлення до здорового способу життя та шкідливих звичок;
  • визначення переліку організацій, установ, що займаються вирішенням проблеми.

 

ІІІ етап - планування, ключові моменти діяльності

 

Зміст:

  • узагальнення зібраного матеріалу, систематизація та аналіз отриманої інформації;
  • визначення найефективніших шляхів розв'язання проблеми;
  • планування діяльності для вирішення проблеми, розподіл обов'язків;
  • прогнозування наслідків діяльності;
  • розподіл завдань; визначення часу, необхідного для їх виконання;
  • вивчення ефективних шляхів взаємодії з представниками правоохоронних органів, медичних установ.

 

Можливий алгоритм діяльності:

  • організація презентації зібраних матеріалів, що підтверджують наявність проблеми у школі, мікрорайоні, місті, селі;
  • узагальнення результатів двох попередніх етапів;
  • визначення переліку можливих дій, спрямованих на розв'язання проблеми боротьби з наркотиками;
  • вибір найефективніших, але водночас реальних і доступних способів досягнення мети;
  • визначення плану конкретних заходів подальшої реалізації проекту з утвердження здорового способу життя й запобігання шкідливим звичкам;
  • пошук можливих шляхів фінансування, матеріальної підтримки, написання листів до потенційних спонсорів;
  • зустрічі з людьми, які не байдужі до вирішення проблеми.

 

IV етап - діяльність, вирішення проблеми

 

Зміст:

  • реалізація плану дій, спрямованих на вирішення проблеми;
  • здійснення заходів, визначених на попередньому етапі.

 

Можливий алгоритм діяльності

  • Форми діяльності: анкетування та опитування; семінарські заняття; конференції; агітаційні акції; тренінги; творчі конкурси; вікторини, кросворди, рольові ігри; диспути та дискусії; бесіди; практичні заняття; психологічні практикуми; художньо-прикладні форми (малюнки, стіннівки, реклама (антиреклама)); дебати; правовий «лікбез»; зустрічі зі спеціалістами; «круглий стіл»; інтерактивні акції; презентації тощо.

 

 

Можливі заходи

 

  • Правовий «лікбез»: ознайомлення з нормативно-правовою та законодавчою базою України з охорони здоров'я, пропаганди здорового способу життя, відповідальності громадян за вживання та розповсюдження наркотиків.

 

  • Творчий конкурс «Антиреклама - двигун дії»: виготовлення та розповсюдження плакатів, агітаційних листівок, спрямованих проти наркотиків та їх уживання.

 

  • Тематичні класні години у 7-11-х класах «Вирішуйте самі: з наркотиками чи без них?»

 

Ділова гра «Мрії на майбутнє»

 

Короткий опис гри:

1) кожний учасник гри виписує на окремому аркуші у два стовпчики: І) шість якостей та рис, які сприятимуть досягненню мети та здійсненню мрії; ІІ) шість якостей, які цьому перешкоджатимуть.

2) На аркуші, закріпленому на дошці, учасники гри по черзі називають записані риси та якості (у разі повторів навпроти вже названої риси ставиться якась позначка, наприклад «+»).

3) Обговорення написаного: Чи є серед перерахованих рис негативні звички, зокрема вживання тютюну, алкоголю, наркотиків? Скільки учасників навели їх у другому стовпчику? Про що це свідчить?

4) Висновки гри.

 

  • «Круглий стіл» для старшокласників на тему «Вплив середовища на появу згубних звичок у молоді. Як їх уникнути?».

 

  • Дослідницька робота «Статистика свідчить»: збір і доведення до підлітків інформації про кількість захворювань і смертельних випадків у районі (місті), що сталися через те, що підлітки вживали наркотики, дані про скоєні наркоманами правопорушення та злочини тощо.

 

  • Гра «Чого ти можеш позбавитись у житті і що придбаєш, якщо станеш наркоманом?». Використавши методику «мозкового штурму», запишіть у дві колонки «Досягнення» та «Втрати». Порівняйте отримані результати та зробіть висновки.

 

  • Установлення контактів, організація зустрічей та бесід із працівниками наркологічних диспансерів, лікарями.

 

  • Психологічний тренінг (проводиться психологом)
  • «Як позбавитися згубної звички?»

 

Акція «Кумири проти»:

1) Провести опитування серед школярів, схильних до шкідливих звичок, «Хто ваш кумир?»

2) Спробувати відшукати у статтях про кумирів та інтерв'ю з ними, опублікованих у періодичних виданнях та електронних джерелах, ставлення видатних людей до шкідливих звичок - алкоголю, тютюну, наркотиків.

 

3) Випуск агітаційних плакатів чи стінних газет «Кумири проти», де наведені їхні висловлювання чи випадки з життя.

 

Зустрічі з працівниками правоохоронних органів

  • Організація та проведення загальношкільного «Дня здоров'я» із проведенням агітаційно-пропагандистських, санітарно-просвітницьких, культурно-розважальних, спортивних заходів і туристських походів, спрямованих проти наркотиків.

 

Конкурс кросвордів «Наркоманія проти життя»

  • Складання замітки до ЗМІ про вибрану проблему та хід її вирішення.
  • Підбиття підсумків діяльності: анкетування старшокласників, соціологічні дані «Скільки підлітків утримались від уживання наркотиків чи перестали їх уживати під впливом проекту».
  • Перераховані вище заходи можуть використовуватись частково. Вони не є загальнообов'язковими. Із запропонованого переліку варто брати те, що буде найбільш ефективним в умовах школи, міста, села тощо.

 

V етап - презентація результатів діяльності

 

Зміст:

  • презентація результатів діяльності перед учнями школи, представниками громади, батьками;
  • інформування громадськості через радіо, пресу, листівки тощо про проведені заходи;
  • ознайомлення з вибраними шляхами вирішення проблеми.

 

Можливий алгоритм діяльності:

  • упорядкування матеріалів;
  • створення демонстраційного стенду;
  • представлення матеріалів роботи груп на учнівських зборах, конференції, семінарі вчителів, батьківських зборах;
  • поширення інформації у пресі;
  • дослідження громадської думки про актуальність і доцільність здійсненого проекту;
  • узагальнення отриманого досвіду.

 

VІ етап - оцінювання успішності проекту

 

Зміст:

  • оцінювання діяльності на різних етапах проекту його учасниками;
  • анкетування учасників проекту;
  • оцінювання проекту педагогічним та учнівським колективом школи.

 

Можливий алгоритм діяльності:

  • розробити критерії оцінювання проекту;
  • скласти анкету;
  • провести опитування;
  • узагальнити та систематизувати результати анкетування, опитування;
  • довести результати оцінювання до кожного учасника проекту, місцевої громади.

 

Умови реалізації проекту: вибрана проблема має бути посильною для розв'язання школярами; потрібні чітке планування діяльності й послідовне дотримання етапів проекту; обґрунтування часових меж і кола учасників; підтримка діяльності педагогічним колективом; доступ до засобів масової інформації; інформування про результати проекту; обов'язковість оцінювання внеску кожного учня за результатами проекту.

Ресурси: приміщення для проведення заходів; папір для випуску стіннівок, листівок, листів-звернень, анкет тощо; фломастери, кулькові ручки.

«Чи вміємо ми спілкуватися?»

Виховна година

Мета: навчити учнів спілкуванню між собою та дорослими і як уникати конфліктів.

Ведуча. Ми вже говорили з вами про типі характерів. Сьогодні ми поговоримо про спілкування. Наш життєвий досвід ще малий, і деколи ми не знаємо, як поводитися в різних ситуаціях, як поступати, щоб не було конфліктів. Давайте, перш за все перевіримо, чи конфліктна ви особа (далі пропонується анкета).

1. У класі почався спір на підвищених тонах. Ваша реакція:

- Не приймаю участі.

- Лише коротко висловлююся в захист тієї точки зору, яку рахую правильно.

- Активно втручаюся і «викликаю вогонь на себе».

2. Чи виступаєте ви на зборах (класної годині) з критикою керівництва?

- Ні.

- Лише якщо маю для цього вагомі підстави.

- Критикую завжди і по будь-якому приводу.

3. Чи часто ви сперечаєтеся з друзями?

- Лише жартома і те якщо це люди не образливі.

- Лише по принципових питаннях.

- Спори – моя стихія.

4. Ви стоїте в черзі. Як ви реагуєте, якщо хтось лізе вперед?

- Обурююся в душі, але мовчу: собі дорожче.

- Роблю зауваження – треба ж навчити грубіяна хорошому тону.

- Проходжу вперед і починаю спостерігати за порядком.

5. Удома на обід подали несолоний суп. Ваша реакція?

- Не підніматиму бучу із-за дрібниці.

- Мовчки візьму сільницю.

- Не стримаюся від їдких зауважень і, мабуть, демонстративно відмовлюся від їжі.

6. На вулиці або в транспорті вам стали на ногу...

- З обуренням погляну на кривдника.

- Сухо без емоцій зроблю зауваження.

- Висловлюся, не соромлячись у виразах.

7. Хтось в сім'ї купив річ, яка вам не подобається.

- Промовчу.

- Обмежуся коротким, але тактовним коментарем.

- Висловлю все, що я про це думаю.

8. Не повезло, на вулиці в лотерею ви програли купу грошей. Як ви до цього віднесетеся?

- Постараюся видаватися байдужим, але  дам собі слово ніколи більше не брати участь в цьому  неподобстві.

- Не приховаю досаду, але віднесуся до того, що сталося з гумором, пообіцявши узяти реванш.

- Програш зіпсує мені настрій, подумаю, як помститися лохотронщикам.

Оцінки: «I» – 4 очки, «II» – 2 очки, «III» – одне очко. Йде підрахунок балів. Клас розбивається на три психологічних типі.

 22-32 очка. Ви тактовні і миролюбні, не уходите від спорів і конфліктів, уникаєте критичних ситуацій на роботі і удома. Вислів «Платон мені друг, але істина дорожча!» не може бути вашим девізом. Вас інколи називають пристосованцем. Наберіться сміливості і, якщо обставини зажадають, висловлюйтеся принципово, незважаючи на обличчя.

 12-20 очок. Ви славитеся людиною конфліктною. Але це перебільшення. Ви конфліктуєте, лише якщо немає іншого виходу, коли всі інші засоби вичерпані. Ви здатні твердо відстоювати свою думку, не вважаючи, як це відіб'ється на стосунках до вас товаришів. При цьому ви не «виходите за рамки», не принижуєтеся до образ. Все це викликає до вас пошану.

 До 10 очок. Спори і конфлікти – це ваша стихія. Адже ви любите критикувати інших, якщо ж почуєте зауваження в свою адресу – можете з'їсти людину живцем. Це критика ради критики. Не будьте егоїстом. Дуже важко доводиться тим, хто поряд з вами. Ваша нестриманість відштовхує людей. Чи не тому у вас немає справжніх друзів? Постарайтеся приборкати свій характер.

Всім хочеться стати трішки краще. Це я знаю по собі. Адже є багато можливостей навчитися жити безконфліктно. Один із способів – уміння робити компліменти. Давайте повчимося говорити один одному приємні слова. (Викликається 2 людини – хлопчик і дівчинка. Роблячи вперед по одному кроку, вони говорять один одному компліменти. Хто виграє ?)

 Ведуча. Уміння висловити свою прихильність до співбесідника – це ще не все. Молодій людині треба уміти вести діалог, тобто підтримувати бесіду, не відволікаючись від основної теми. Отже, наступний конкурс називається «Культурна бесіда». Дві людини сідають один проти одного. Письмово на папері протягом двох хвилин кожен повинен викласти тему і мету розмови. Наприклад, я хочу знати, який фільм поглянув мій співбесідник останній раз і яка думка у нього склалася про цей фільм. Ви формулюєте перед учнями завдання: просите побудувати бесіду так, щоб можна було уважно вислухати свого партнера, допомогти йому розкрити тему, а заразом вирішити і свої завдання, які поставлені вами перед собою. Час діалогу – 4 хв.

У мові культурної людини, що уміє спілкуватися, обов'язково мають бути слова ввічливості. Ввічливість – невід'ємна якість спілкування. Давайте ж пограємо в «Мовний етикет». Грають дві людини.

Назвіть слова вітання. (Здрастуйте! Добрий ранок! Добридень! Добрий вечір! Вітаю вас! Привіт! Салют!)

Висловіть прохання. (Ви можете мені сказати?.. Не могли б ви мені?.. Скажіть, будь ласка... Дозволите попросити вас... Не могли б ви?.. Будьте добрі!)

Якими словами краще всього почати знайомство? (Дозволите представити вам... Дозволите познайомити вас... Познайомтеся... Як тебе звуть? Ви знайомі? Дозвольте познайомиться.)

Як прийнято вибачатися в культурному суспільстві? (Приношу вам свої глибокі вибачення... Дозвольте мені вибачитися... Не можу не принести вам свої глибокі вибачення... Пробачте за...)

Чи є декілька слів втіхи і підбадьорення у тебе в запасі? (Не засмучуйтеся... Немає приводу для занепокоєння... Немає нічого поганого в тому, що... Все буде добре... Заспокойтеся...)

Слова вдячності. (Дякую вам... Спасибі. Дозвольте подякувати вас... Заздалегідь вдячний... Вдячний вам... Прийміть мою вдячність.)

Як попрощатися, щоб людям було приємно знов зустріти тебе? (До побачення! Сподіваюся побачити вас ще! Доброї дороги! До завтра! Всього хорошого! Завжди ради вас бачити! Приємно було познайомитися!)

При спілкуванні дуже часто виникають важкі ситуації, знайти вихід з яких деколи нелегко. Але потрібно. Спробуємо це зробити.

Іра ображена: «Вчора ти, Вітя, йшов мені назустріч і не привітався. Це неввічливо». Вітя здивований: «А чому я повинен вітатися? Ти мене перша побачила, ось би і привіталася». Хто прав? (Хто культурне, той першим вітається.)

Настя говорить: «Зовсім не обов'язково вітатися зі всіма знайомими. Ось у нас сусідка така шкідлива, що я не хочу їй здоров'я бажати. Що ж мені, прикидатися?» Чи має рацію Настя?

Тебе обізвали. Твоя реакція?

1. Відбудуся жартом (демонстративно розкланяюся і подякую за «хороші» слова).

2. Віддячу тим же (обізву).

3. Поскаржуся старшим.

 Якими ж якостями характеру повинна володіти людина, яка гідна наслідування, якої можна завжди і у всьому довіритися? Створимо колективний портрет, заздалегідь розіб'ємося на три групи і порадимося.

 (В цей час біля дошки один учень розбирає на дві стопки картки, на яких вказані позитивні і негативні якості.)

 Позитивні: доброзичливість, безвідмовність, тактовність, миролюбність, ввічливість, чесність, великодушність, гостинність, делікатність, добросердість, життєрадісність, ініціативність, дотепність, чуйність, простосердість, скромність, справедливість, коректність, цнотливість, непідкупність, любов до Батьківщини.

 Негативні: грубість, нетактовність, нестриманість, прискіпливість, дратівливість, агресивність, заздрісність, байдужість, балакучість, нісенітність, єхидність, жадність, занудство, злопам'ятність, легковажність, лицемірство, користолюбство, недбалість, настирливість, образливість.

Ведуча. А тепер я пропоную всім найсерйозніше завдання. Суть його така. Протягом 5 хвилин 3 групи (по рядах в класі) напишуть свої пропозиції в спільне зведення законів спілкування нашого класу. За основу можна узяти досвід всього людства. Хтось згадує заповіді з Біблії, а хтось – поради психологів...

(Закони, про які у нас мова, можна узагальнити і записати, наприклад, так. Найголовніша людина на світі – це той, хто перед тобою. Полюбите його, постарайтеся, щоб він сподобався вам. Даруйте йому знаки пошани. Шукайте те, що вас зближує, відучите себе перечити по будь-якому приводу... Прагніть не відзиватися про людей погано, ні в чому не звинувачуйте співбесідника. Будуйте спілкування на рівних, а не з позиції зверху. Бережіть співрозмовника, позбавте його від образ і звинувачень. Не сперечайтеся із-за дрібниць. Не сперечайтеся з тим, з кім сперечатися марно. Не сперечайтеся з тим, кому важливіше  спори, а не істина. Уникайте категоричності, особливо в запереченнях. Прагніть погодитися, а не заперечити. Прагнете не до перемоги, а до істини і миру.)

 Ведуча. На закінчення  вам ще декілька таких рецептів поведінки.

1.Неввічливо під час розмови відводити кого-небудь убік, щоб говорити з ним окремо; ще не ввічливіше підслуховувати, що говорять двоє осторонь; у таких випадках слід просто відійти від них подалі.

2. Ніколи не шепчіть в гостях. Не переривайте того, хто говорить. Якщо хтось заговорить одночасно з вами, припинитеся, і дайте йому закінчити...

3. У суспільстві і за столом не спите, хоча краще мовчати, чим говорити дуже багато.

4. Ніколи не говорите іншим того, що було б неприємно вислухати вам самим.

5. Грубі, різкі слова часто повертаються бумерангом і б'ють того, хто говорить сильніше за того, кому вони направлені.

 Я вважаю, що після сьогоднішньої гри ми ще раз задумаємося про наше відношення до своїх близьких.

http://4.bp.blogspot.com/-4rWe58U2HkM/UntEktGcdjI/AAAAAAAAAAg/x-d5wGR8qVM/s1600/%25D0%25BD%25D0%25B565555+%25D0%25BA%25D0%25BE%25D0%25BF%25D0%25B8%25D1%258F.png «Зроби крок до здоров’я!»


Сценарій виступу агітбригади

 

Учениця. Доброго дня, шановні гості! Ми раді вітати вас у нашій світлиці краси та творчості. Ми пропонуємо вам переглянути виступ агітбригади, яка створена в нашій школі з ініціативи шкільного самоврядування. Під час своїх виступів члени агітбригади  сучасно, доступно доносять глядачам ідеї здорового способу життя. Виступи проводяться на загальношкільних лінійках у цій залі. Сьогодні наш виступ називається – «Зроби крок до здоров’я». (Виходять учасники агітбригади)

 
Пісня на мотив «Незримий бій»
Наша служба і важлива, і проста,
І на перший погляд зовсім неважка,
Якщо хтось і десь в житті є отакий-
Чесно жить не хоче.
Значить з ними нам вести великий бій,
Це призначення у нашій, у душі,-
Служба - дні і ночі!

 
Ось ця пісня, скажем прямо, без прикрас
І як зовсім би написана для нас.
І хоч праця, ви, як бачите важка,-
Треба,- це принада.
В час такий, що хоч є дощ, а чи мороз,
Заступаєм ми на свій важливий пост.
Ми - а г і т б р и г а д а.


Командир агітбригади. Вас вітає агітбригада -
Всі: «Динамо»
Командир агітбригади: «Динамо»
Всі: це сила!
Командир агітбригади: «Динамо»
Всі: це клас!
За здоров’я й сміливість -
Такий девіз у нас!


1-й учень. Сьогодні наша агітбригада нагадує всім -
Дар здорового життя - найдорожчий дар!
2-й учень. Закликає - бережіть своє здоров’я!
Ваше здоров’я - у ваших руках!
3-й учень. Здоров’я - то найбільший в світі дар!
Його цінуємо, коли втрачаємо ...
Молитви шлемо вище хмар,
Бо повернути як не знаємо...
4-й учень. Говорять, що купити все
на цьому світі можна.
Кар’єру, дачу, «Джипи» та автомобілі.
5-й учень. Але ти купиш книгу - та не розум.
І тільки їжу, а не апетит,
Прикраси найдорожчі - не красу,
Як ліжко купиш - про безсоння не забудеш,
Придбаєш дім – та не тепло і тільки ліки.
Всі: Бо здоров’я ти - не купиш!
6-й учень. (тримає у руках великий зошит, листає). Ось ми отримали дані з нашої місцевої лікарні! У нашій школі - серцево-судинні захворювання, гастрити, бронхіти. Просто жах!
5-й учень. А я гадаю, що це все тому, що багато учнів нашої школи самі не піклуються про своє здоров’я.
7-й учень. Хоча народна мудрість гласить: «Бережи здоров’я замолоду», «Твоє здоров’я у твоїх руках».
8-й учень. Тож, шановні учні, ми спробуємо вас у цьому переконати. Ось яка історія трапилась із одним старшокласником Дімою.

 

 На сцені за партою сидить Діма.
Діма. От вже ці нудні уроки!
Скільки можна їх терпіть?
Оці заліки, контрольні.
Щось писати, щось учить!
Єх, живуть же люди! Зустріти б чарівницю, щоб виконала моє бажання.

 
Музика _______________________( З’являється Чарівниця з чарівною паличкою)
Чарівниця. А що тобі для щастя треба,
Зумієш відповісти без вагання?
Діма. Запросто!
Чарівниця. Якщо зумієш – виконаю три бажання! (Діма замислюється)
Діма. У школу хочу не ходити,
Робити, що завгодно
І безтурботно хочу жити.
Чарівниця. Ну що ж – живи!


Музика _______________________(вбігають хлопці)
Хлопці. О привіт!
Діма. А я вже кинув школу.
1-й хлопець.(плескають по плечу) Ну, молодець! Будеш цигарки?
Діма. Давай.
2-й хлопець. А як ти ставишся до алкоголю?
Діма. Нормально, мужики.
Хлопці разом. Тоді ти наш!
1-й хлопець. Із нами хоч у рай, хоч за кордон.
Діма. Та я з вами!
2-й хлопець. Відірвемося. Давай, друг, врубай музон!

 

 Музика ______________(хлопці танцюють)
1-й хлопець. Послухай, у тебе п’ять гривень не знайдеться. На дискотеці, в центрі, є такі класні кралі. А без грошей щось веселитись не вдається. То що нєма?

(Діма показує, що немає). Тоді нам далі. ( Хлопці вибігають, залишають Діму).

 
Входить Чарівниця
Чарівниця. Ну, як ти?
Діма. Чудово! Кайф! Оце життя!
Чарівниця. Але цим дням не буде вороття!
Діма. Я хочу спробувати все!
Чарівниця. Є звички і шкідливі, нехороші!
Діма. Дарма! Моє бажання друге – гроші!
Чарівниця. Скільки ж, я не знаю.
Діма. Грошей багато не буває!
Звичайно, не одну зарплату!
Я хочу смачно їсти й м’яко спати!

 

 (Чарівниця змахує палицею, зникає. Діма сідає. )
Музика _____________________

(Дівчата виносять йому капелюх, чорний піджак, мобільний телефон. Йому підносять їжу, дипломат з грошима. Він щасливо їх перераховує. Та раптом зітхає і сидить нерухомо).
Чарівниця. Щось задумався ти бачу, хлопче.
Уже нічого ти не хочеш?
Яка для суму є причина?
Діма. От якби була в мене дівчина.
Чарівниця. Яка?
Діма. Сучасна, стильна!
Ну словом по мені...

 

 (Чарівниця махає палицею. З’являється дівчина)
Музика _______________________(виходить дівчина)
Діма (оглядає захоплено)
О, клас! Це те що треба!
Це потолок і крутизна!
Вона,єдина й неповторна!
Так, це вона, вона!
Дівчина. Привіт! Мене чекаєш? Цигаркою не пригостиш?
Діма (розгублено). Та я вже думав не палити...
Дівчина. То може пива даси?
Діма (у бік). Не про таку , звичайно, мріяв.! А як тебе хоч звати. Скажи хоч до пуття.
Дівчина. Я віддана, спокуслива і вірна.
А звати...
Хвороба Способу Життя.
Діма (злякано). Хвороба? Ні, ти мені не пара.
Хвороба. Ти слів не кидай даром!
А й справді я приваблива, красива,
Поки не знав, хто я насправді,
Ти жив і про здоров’я ти не думав.
Скажи по правді?!
Діма. Та ні! Я молодий, здоровий!
Хвороба. Здоровий? Ну ти насмішив!
Прислухайся до організму!
Із висновками ти поспішив... ( Виходять Печінка, Серце, Шлунок)
Серце. Я- твоє Серце.
Було я симпатичне
І билося ритмічно,
По судинах ганяло
Я швидко й справно кров.
Тепер я все в некрозах,
А м’язи, наче в сльозах,
Чи буду я життю радіти знов?
Печінка. Я твоя печінка -
Інфекціям бар’єр.
Та від тютюну і алкоголю
Я- забруднений кар’єр.
Шлунок. Я твій шлунок.
На мені ось жирні плями.
Від обжерства не прийду до тями.
А від шкідливих інгредієнтів
Пережив я безліч болісних моментів.
Серце, Печінка, Шлунок.(разом) Змилуйся над нами.
Хвороба. Що, здивувався? Та ти не бійся! Сам ти не залишишся. Зі мною 105 тисяч наркозалежних і 20 тисяч ВІЛ-інфікованих.
Діма. Я не хочу! Де Чарівниця? В мене є бажання!..


(З’являється Чарівниця)
Чарівниця. Ти свої бажання вичерпав! Ти маєш усе, що хотів: гроші, задоволення в житті. Але за все треба платити. Ти заплатив здоров’ям.
Діма. Але я віддам усі гроші!
Хвороба. Та ти й так віддаси - в аптеку, в лікарню. Але ти не надривайся! Може тебе залишать друзі, але з тобою буду я. Я не відійду від тебе до останнього подиху!
Діма. Не хочу, не хочу! (Сідає за парту і засинає)
Музика _______________________(сідає Чарівниця, сусідка по парті)
(Музика стихає)
Діма ( спить і кричить). Не хочу, не хочу!
Олена (тормошить його). Діма, ти чого кричиш? Заснув?
Діма. І правда – заснув! І таке привиділось.!
Олена. Зарядку треба робити, щоб на уроках не дрімати! Музика____________________________

 
Виходять всі учасники агітбригади
1-й учасник. Щоб дух зажди здоровим був,
А тіло не знівечилось в руїни,
Єднаймось, друзі, за здоров’я
Твоє, моє і цілої країни!
2-й учасник. Живи! Люби! Твори добро!
Щоб досягти непізнаних зірок
Цінуй життя в усій його красі
Зроби до здоров’я крок!
Пісня на мотив «Мы желаем счастья вам»
Нікотину скажем твердо: «Ні»!
Без наркотиків всі ночі й дні.
І спиртні напої нас не приваблюють.
Це давно віджите, це старе,
Нас воно за душу не бере.
Обрії нові, ясні нас вперед ведуть.
Приспів.
За здорові звички ми,
Звички ті, що силу дають,
Щоб тіло і душа
Бачили їх справжню суть.
Ми бажаєм щастя вам,
Хай воно ясніє усім,
Крокує тут і там,-
Щастям, щоб всміхавсь ваш дім!
Всі. Ми - за здоровий спосіб життя,
Сильні й сміливі йдемо в майбуття!
 

 

http://static.klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/2753/98250/sitepage_57/pljh.jpgЯк запобігти "шкільним хворобам"

(Поради батькам)

 

Шкільні роки - час чудовий, але не безтурботний. Учбовий процес - велике навантаження на організм дитини, і з атестатом зрілості учень одержує оберемок хвороб. Які недуги чекають на наших чад за дверима храмів знань, і як їм запобігти?

 

На жаль, хронічні захворювання реєструються у 90% українських школярів. Відхилення в здоров`ї у дітей 7-17 років з вини освітніх перевантажень, порушень умов навчання, режиму харчування і стресу носять визначення «шкільні хвороби». Проте до лікування краще не доводити.

 

Око за знання. Медична статистика вказує, що перший ворог учнів середніх шкіл - зниження зору. Найчастіше дитячі очі страждають від короткозорості (міопія), коли дитина погано бачить удалину. Згідно підрахунків, «окуляри для далечіні» носить кожен п`ятий учень молодших класів і майже половина старшокласників. Рідше у дітей розвивається далекозорість (коли очі погано бачать поблизу), а також астигматизм, - специфічне пониження зору. Благодатний грунт для розладів зору - тривала зорова робота на близькій відстані: читання, письмо, креслення, робота за монітором.

 

На жаль, падінню зору у школярів рідко вдається запобігти. Проте мінімізувати збитки можливо. Кращим методом профілактики медики вважають правильну організацію робочого місця в комплексі з правильним тренуванням і відпочинком. Книги і зошити повинні знаходитися не ближче ніж за 30 см від очей. Велика роль відводиться освітленню. Згідно санітарно-гігієнічних вимог, кожен шкільний клас зобов`язаний мати великі вікна. Ідеально, якщо дитина сидить біля вікна, коли природне світло падає зліва, а в темний час доби приміщення повинне освітлюватися люмінесцентними лампами. На перервах рекомендується давати очам відпочинок, а, прийшовши додому, не можна кидатися робити уроки або дивитися телевізор. Краще за все прогулятися.

 

Окрім цього, батьки повинні пояснити дітям користь тренування м`язів очей за допомогою простих вправ:

 

* Кілька разів з силою зажмурити, а потім розплющити очі.

 

* Обертати очима спочатку за годинниковою, а потім проти годинникової стрілки.

 

* Сфокусувати зір на віддаленому предметі, після чого близько до очей піднести палець і сфокусувати зір на ньому.

 

* Кілька разів подивитися вгору, вниз, ліворуч, праворуч.

 

Зарядку для очних м`язів варто робити регулярно протягом дня, а при скаргах дитини на втому очей, відчуття різі або піску в них потрібно звертатися до офтальмолога.

 

Живота не щадивши свого... Остання всеукраїнська диспансеризація школярів показала, що у учнів середніх шкіл поширені хвороби шлунково-кишкового тракту, особливо гастрит, - запалення слизистої шлунку з характерними болями. Причини - порушення режиму харчування, зниження імунітету і стреси. В умовах українських шкіл графік їжі часто буває незручним. Наприклад, молодшому школяру, який повинен їсти 4-5 разів на день, пропонується обід, коли він ще ситий після сніданку. При цьому до кінця учбового дня малюк встигає зголодніти знову, але терпить до приходу додому. Краща профілактика гастриту - добросовісне постачання вашого чада «кишеньковими обідами»: яблука, сирки, йогурт, низькокалорійні бутерброди, - і тоді шлунку вистачить сили дочекатися повноцінної трапези на маминій кухні.

 

Удар в спину. Порушення постави - наслідок тривалого сидіння за партою у 8 з 10 школярів. Щоб переконатися в цьому, досить поглянути на дітей в шкільному коридорі: майже всі сутуляться, стирчать лопатки, опущені плечі. Причини сутулості зрозумілі: учні не стежать за правильною посадкою за партою, а вчителі не встигають їх обсмикувати. Звична згорбленість закріплюється важким ранцем за плечима і втомою ніжних м`язів дитячої спини.

 

Як індивідуальна профілактика хороші вправи з гімнастичною палицею, яку потрібно притиснути руками до спини у ділянці лопаток і робити вправи:

 

* Ходьба по кімнаті на носочках, п`ятах, внутрішній і зовнішній поверхнях стоп.

 

* Присідання.

 

* Нахили вправо і вліво.

 

* Повороти управо і вліво.

 

* Нахили вперед.

 

Ефективні вправи з вантажем на голові. На тім`я кладеться невеликий мішечок з піском, який потрібно утримувати під час ходьби по кімнаті і присідань.

 

Залізні нерви. Не варто думати, що «школа - не робота, хвилюватися нічого». Навчання - це стрес, і психологи відзначають, що половина українських школярів страждають на різні форми неврозів. Для розладів нервової системи характерні тривога, неспокій, напруженість і неспокійний сон. Причини: великі навантаження, невідповідність академічним вимогам і хронічне недосипання. Легкий невроз важливо відмітити «у зародку», - поки він не переріс в серйозні психічні розлади. Вам слід бути тактовними з дитиною, прислухатися до її проблем, не перенавантажувати, не перебільшувати значущість шкільних оцінок. Створіть комфортне емоційне середовище вдома і стежте за режимом дня. Не варто дозволяти школяру довго «розслаблятися» перед телеекраном або за комп`ютерними іграми, особливо перед сном.

 

Краще докладіть зусиль, щоб захопити дитину якимось видом спорту, танцями, підберіть разом таке хобі, яке дозволяло б скидати стрес, задовольняти потребу в спілкуванні, змаганні і попутно зміцнювало б здоров`я дитини. А також цінуйте і бережіть психологічний спокій вашого чада, і тоді воно покине стіни школи з багажем знань, а не хвороб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

 

 

1. Жерносєк І.П. Науково-методична робота в загальноосвітній школі: Навч.-метод. посібник.– К.: ІЗМН, 1998.
2.  Мистецтво життєтворчості особистості: Наук.- метод. посібник: У 2ч. /Ред. рада: В.М.Доній (голова), Г.М. Несен (заст. голови), Л.В. Сохань, І.Г Єрмаков (керівники авт. колективу) та ін. – К.: ІЗМН, 1997.
3. Рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо планування роботи класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти. // “Директор школи” №3,4’2003
4.  Сорока Г.І. Методичне забезпечення виховної роботи. – Х.: Видавництво «Основа», 2008.

 

 

 

Інтернет ресурси

 

school125.edu.kh.ua/.../informacijni_materiali_.

 

  1. «На допомогу класному керівникові» | Методичний портал

metodportal.com/node/20406

  1. На допомогу класному керівнику. czh4zhahkiv.jimdo.com/

 

 

 

1

 

docx
Додано
31 липня 2020
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку