Матеріали з досвіду роботи Андрієвської Тетяни Сегріївни вч

Про матеріал

Опис педагогічного досвіду

1.1. Відомості про педагогічного працівника………………...………………….……………………………... 3

1.2. Анотація досвіду роботи вчителя…………………………………………………………………............... 6

1.3. Відгук на педагогічну діяльність вчителя керівника закладу освіти ……..…..………..…….....….…….. 8

1.4. Відгук на професійну діяльність вчителя керівника міської циклової предметної комісії……............. 12

ІІ. Творча лабараторія

2.1. Самоаналіз досвіду роботи педагога ..………..…………………....………...…………..………………31

ІІІ. Творчий доробок

3.1. Результативність педагогічної діяльності працівника в міжатестаційний період...…......……………… 40

3.2.Участь вчителя у педагогічних та методичних заходах з фахової майстерності .…...……………..…. 43

3.3. Психолого – педагогічна характеристика ………..……………..………..………………………………… 45

3.5. Каталог уроків та виховних заходів

VI. Навчально-методична скарбничка

V.Все для батьків

VI.Скринька дрібничок

VII.Фотоальбом шкільного життя

Перегляд файлу

Шабська Загальноосвітня школа №1 І-ІІІ ступенів

Білгород –Дністровський район Одеська область

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали з досвіду роботи

 

     Андрієвської Тетяни Сегріївни                                                         

 

вчителя початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шабо 2013

 

 

Опис педагогічного досвіду

1.1. Відомості про педагогічного працівника………………...………………….……………………………...   3

1.2. Анотація досвіду роботи вчителя…………………………………………………………………...............   6

1.3. Відгук на педагогічну діяльність вчителя керівника закладу освіти ……..…..………..…….....….…….. 8

1.4. Відгук на професійну діяльність вчителя керівника міської циклової предметної комісії…….............  12

ІІ. Творча лабараторія

2.1. Самоаналіз  досвіду роботи педагога   ..………..…………………....………...…………..………………   31

ІІІ. Творчий доробок

3.1. Результативність педагогічної діяльності працівника в міжатестаційний період...…......………………   40

3.2.Участь вчителя у педагогічних та методичних заходах з фахової майстерності .…...……………..….   43

3.3. Психолого – педагогічна характеристика ……..……………..………..…………………………………   45

3.5. Каталог уроків та виховних заходів

               VI. Навчально-методична скарбничка

               V.Все для батьків

               VI.Скринька дрібничок

                VII.Фотоальбом шкільного життя

 

 

 

 

 

 

 

Відомості про педагога

 

  1. Прізвище, ім’я, по батькові                             Андрієвська Тетяна Серіївна

     2.   Рік народження                                                 1981

  1. Освіта                                                                   вища, Ізмаїльський гуманітарний університет,2003 рік

 

  1. Спеціальність за дипломом                             Початкове навчання
  2. Місце роботи                                                       Шабська   загальноосвітня школа I-III ступенів №1              

                                                                                                                          

  1. Посада                                                                  вчитель початкових класів                                       
  2. Стаж безпосередньої педагогічної роботи    12 років
  3. Стаж роботи на даній посаді                           12 років

     9. Результати попередньої атестації                   перша кваліфікаційна категорія  2008 рік

    10. На що претендує                                                вища кваліфікаційна категорія

 

 

 

 

 

 Директор школи С.М.Тихоплав

 

Анотація досвіду роботи

вчителя початкових класів

Шабської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Білгород-Дністровського району Одеської області

 Андрієвської Тетяни Сергіївни

  Андрієвська Тетяна Сергіївна  – висококваліфікований спеціаліст, творчий ініціативний педагог, виявляє високий рівень професіоналізму, досконало володіє методикою викладання предметів у початковій школі

   Вчитель працює над проблемою «Інтерактивні технології формування життєвих компетентностей». Метою якої є:

  • підвищення розумової та пізнавальної активності;
  • створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває себе успішним, інтелектуально спроможним;
  • набуття життєво необхідного досвіду.

 Для цього ефективно використовує інноваційні технології в своїй практиці, а саме: технологію роботи в парах, роботу в малих групах, «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Навчаючись - вчуся», аналіз ситуації, рішення проблем, «Дерево рішень»; симуляції або імітаційні ігри, розігрування ситуації за особами.

   В.О. Сухомлинський відзначав: «В однієї дитини потік думок тече бурхливо, стрімко народжуючи все нові і нові  образи, в іншої, - як широка, повноводна, могутня, таємнича в своїх глибинах, але повільна ріка». Ситник І.Г. приймає дитину такою, якою вона є, і допомагає розвиватися їй вільною, освіченою людиною. Вона завжди пам’ятає, що кожна дитина неповторна, має свої індивідуальні особливості росту і розвитку.

  Ірина Григорівна активний член методичного об’єднання вчителів початкових класів та шкільної творчої групи щодо функціонування учнівського самоврядування. Вона постійно виступає з доповідями та цікавими пропозиціями.

   Неодноразово брала участь в засіданнях міського круглого столу, де ділилася своїми думками щодо наступності між д ошкільним та шкільним навчанням.

 Андрієвська Т.С.  - переможець конкурсу «Вчитель року – 2010»(районий рівень).

 

Вчитель забезпечує високу результативність та якість своєї роботи. Її учні неодноразово брали участь та перемагали в олімпіадах, конкурсах різного рівня:

На пртязі навчального року  2011-2012 р.р.діти прймали активеу участь у різноманітних шкільних, районних конкурсах,олімпіадах,а саме:

 

Олімпіада з математики

 

    1. Астахов Артем - ІІ місце.

    2. Франчук Корнилій - ІІ місце.

    3. Бурлаченко Богдан - І місце

 

Олімпіада з української мови

 

  1. Пономаренко Марія- I V місце.
  2. Кравченко Катерина-III місце.

      3.Білошицька Ганна - ІІІ  місце.

                  4.Савенко Ольга-ІІ місце.

                  5.Марченко Олена – І місце

 

Олімпіада з предмету «Я і Україна»

 

  1. Демчук Ганна - I Vмісце.
  2. Жиров Нікіта- ІІІ місце.
  3. Савенко Ольга -ІІ місце
  4. Білошицька Ганна -І місце

 

Математичний конкурс «Кенгуру»

  1. Франчук Корнилій - Імісце
  2. Астахов Артем - І місце

 

 

 

 

  Тетяна Сергіївна підготовила та провела для вчителів школи і району такі відкриті уроки:

  1. Інтегрований урок з громадянської освіти «Правила гостинності»- 2012 рік
  2. Курс з предмету Дорога в дивосвіт «Особливості поведінки тварин восени.Як тварини спілкуються між собою.Спостереження за свійськими тваринами»

 

   Велику увагу приділяє виховній роботі з учнями. Яскраво пройшли свята: «Прощавай, початкова школо!», «Читацька панночка», «Зимовий вернісаж», «Новорічна казка».

   Вдосконалює свою професійну майстерність засобами освітньої діяльності з використанням інформаційно – комунікаційних технологій.  Створила власний сайт у мережі Інтернет (http://nash1class.ucoz.ru/), яким користуються вчителі, батьки, учні. На ньому також розміщені власні розробки уроків та позакласних заходів.

 

   Андрієвська Т.С. – творча особистість, виявляє високий рівень професіоналізму. Вона відповідальна, дисциплінована, вимоглива до себе, користується авторитетом серед учнів, батьків, учителів.

 

 

 

 

 

 

                                           Директор школи                                                                   С.М. Тихоплав

 

Відгук на педагогічну діяльність вчителя початкових класів

 Шабської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Білгород-Дністровського району Одеської  області

 Андрієвська Тетяна Сергіївна

 

    Андрієвська Тетяна Сергіївна працює в загальноосвітній школі №1 с. Шабо з  серпня 2000 року.

Під час своєї роботи виявила досконалі знання програми і змісту навчального матеріалу. Вчитель володіє інформацією щодо змін та доповнень до програми початкових класів, чітко співвідносить матеріал підручника з вимогами програми, які стосуються знань, умінь та навичок учнів.

Андрієвська Тетяна Сергіївна    вміло використовує навчальний матеріал під час уроку, враховуючи індивідуальні особливості кожного учня класу та учнівського колективу вцілому. При підготовці до занять аналізує попередні уроки, доводячи доцільність обраних методів і прийомів навчання та змісту уроку. Система вправ та завдань на уроках спрямована на те, щоб навчити дітей вчитися, зберегти і розвинути пізнавальні потреби учнів, забезпечити засоби, необхідні для засвоєння основ наук. Вчитель вважає необхідним, щоб під час її уроків дитина відчула, що навчання - це радість, а не тільки обов'язок, навчанням можна займатися з задоволенням.

   В роботі Тетяни Сергіївни чітко прослідковується системний підхід до опанування учнями новими знаннями з кожного предмета. Вчитель творчо використовує передовий педагогічний досвід, новітні інтерактивні технології. Проблема над якою вона працює: «Інтерактивні  методи навчання в початковій школі» актуальна на сучасному етапі розвитку освіти. Ірина Григорівна вдало застосовує передові технології при вивченні нового матеріалу на уроках читання, російської та української мов, математики. Її уроки викликають цікавість в учнів, ведуть до успіху, стають джерелом розумового задоволення та душевної радості. Андрієвська Тетяна Сергіївна створює на уроках насичене інтелектуальне середовище, використовує варіативні та альтернативні завдання, здійснює особистісно-орієнтований підхід до кожного учня, створює позитивну мотивацію, що сприяє розвитку пізнавальної самостійності та глибокому засвоєнню навчального матеріалу, викликає прагнення до пошукових дій.

   Доцільне використання ТЗН та наочності на різних етапах уроку, допомагає учням в засвоєнні навчального матеріалу, формує вміння виділяти головне, бачити загальну закономірність та робити висновки.

   Тетяна Сергіївна вчить дітей застосовувати здобуті на уроках знання в житті. Добирає матеріал, який позитивно впливає на почуття, волю та свідомість учнів. На основі здобутих знань та досвіду учнів формує соціальні, комунікативні, полікультурні та інформаційні компетентності.

   Вчитель забезпечує високу результативність своєї праці, проводить моніторингові дослідження якості знань учнів. Її вихованці успішно навчаються в старших класах. Вчитель постійно підвищує свою професійну майстерність шляхом самоосвіти,  володіє комп’ютером. Бере активну участь в роботі методичних об’єднань школи, , виступає з доповідями, проводить відкриті уроки, майстер – класи, виховні заходи.

   Тетяна Сергіївна здатна до особистісного творчого зростання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Директор школи                                                               С.М Тихоплав

Відгук на професійну діяльність вчителя початкових класів

 Шабської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Білгород- Дністровського району  Одеської області

Андрієвська Тетяна Сергіївна

 

Андрієвська Тетяна Сергіївна    - вчитель першої кваліфікаційної категорії, педагогічний стаж – 19 років. Вона постійно працює над удосконаленням свого фахового рівня. Працює над проблемою «Інтерактивні  методи навчання в початковій школі».

   Ключовим питанням у педагогічній діяльності Тетяни Сергіївни є розвиток дітей молодшого віку у процесі засвоєння навчального матеріалу. Велику увагу вчитель звертає на такі ознаки: якість знань, уміння застосовувати їх у навчальній роботі, на практиці, орієнтування у матеріалі, темп і легкість засвоєння нового матеріалу, міцність запам'ятовування та інше. При цьому враховуються індивідуальні особливості учнів.

   У своїй педагогічній діяльності вчитель використовує інтерактивні технології: навчання через гру, технологію кооперативного навчання, технологію колективно-групового навчання, ситуативного моделювання, технології обробки дискусійних питань. Тетяна Сергіївна – талановитий, творчий вчитель, працює з відкритим серцем. ЇЇ очі світяться яскравим вогником, що освітлює життєвий шлях її вихованців не тільки в шкільні роки, а й далі. Це погляд самої щирості добра і любові. Саме такі педагоги, як Тетяна Сергіївна Андрієвська – щирі, гуманні, уважні, що завжди бачать себе у дітях, поєднують омріяність і реальність у планах та діяннях. Вчитель має відмінну науково-теоретичну підготовку, досконало володіє методикою викладання у початкових класах, вміло реалізує дидактичні принципи і вимоги до сучасного процесу навчання. За роки своєї педагогічної праці створила певну систему індивідуального впливу на розвиток особистості  молодшого школяра. ЇЇ уроки відзначаються гуманістичним ставленням до учнів, логічною завершеністю. Уміло організовує учнівську самостійно-пошукову діяльність. Успіхи вчителя зумовлені її розумінням сучасних вимог до навчально-виховного процесу, запровадження у практику роботи диференційованого навчання, педагогіки співробітництва, інтерактивних методик.

Працюючи над проблемою «Використання інтерактивних  методів навчання в початковій школі» Тетяна Сергіївна окреслює для себе основні завдання:  

  •                  розвивати творчу особистість;
  •                  забезпечувати умови для розвитку «внутрішнього» я;
  •                  вчити висловлювати свої думки, не ображаючи інших;
  •                  формувати найкращі людські риси, бажання і вміння бачити і творити красу і добро;
  •                  створювати умови для отримання почуття радості і задоволення від навчання та бажання вчитися;
  •                  не лише передавати учням певну суму тих чи інших знань, а навчити здобувати ці знання самостійно, вміти застосовувати їх для розв’язання  пізнавальних і практичних завдань.

Нормативним підґрунтям реалізації даної ідеї слугують: Державні  національні програми  «Освіта (Україна XXІ століття)»,  «Діти України», Закон України «Про освіту» та інші нормативні документи, що стосується початкової школи.

Ідея досвіду базується на творчості класиків педагогічної науки Ш.Амонашвілі, К.Ушинського, В.Сухомлинського, Я.Коменського, Й.Песталоцці, Я.Корчака,  О.Захаренка. 

Проблема «Використання інтерактивних технологій з впровадженням  гуманної педагогіки в навчально-виховний процес» знайшла своє відображення у наукових дослідженнях О.Я.Савченко, М.П.Гузика, О. Пометун, С.М.Гончарова, які переконливо доводять важливість системи впровадження інтерактивних методик та гуманної педагогіки в сучасній школі. Так, сучасні вчені-дослідники С.Гончаренко та Ю.Мальований розробили цілісну концепцію гуманізації освіти. 

Інноваційна значущість пропонованого досвіду полягає у тому, що, враховуючи вимоги до розвитку системи освіти, завдання формування найкращих людських рис шляхом впровадження принципів гуманної педагогіки з використанням інтерактивних технологій  реалізуються через поєднання системи особистісно орієнтованого навчання з класно-урочною системою.  

Практична значущість досвіду полягає у  впровадженні гуманно-особистісного підходу до кожного учня в навчально-виховному процесі, використанні творчих завдань, які спрямовані на виховання гуманних якостей особистості.

Гуманна Педагогіка Ш.Амонашвілі  та «Школа радості» В.Сухомлинського стали  для Тетяни Василівни прикладом того, як потрібно вести сходинками дитину, щоб вона відчула радість від навчання і творчості. 

Використання  гуманної педагогіки  допомогло вчителю створити таку атмосферу душевної щедрості, в якій кожен учень спрямований на самопізнання, прагне духовного самовдосконалення. Уроки Тетяни Василівни починаються з посмішки. Посміхаючись, учитель подумки посилає натхнення кожній дитині,бо саме в посмішці сила і мудрість учителя. Вона вчить дітей радіти за успіхи інших, позбуватися почуття заздрощів, співпереживати, бути милосердними. Вчитель вважає, що навчання без виховання  не буває. Тетяна Василівна намагається проводити всі уроки так, ніби світло всіх зірок і всіх сонць зібралось для її учнів. Вчителька, прилучаючи дітей до знань, одночасно передає їм свій характер, постає перед ними як зразок людяності. Вчитель переконана, що тільки в умовах атмосфери свободи, довіри і доброзичливості яскравіше розвивається дитина, розвиваються її здібності, схильність до творчості, оригінального мислення і бачення.

Тетяна Сергіївна використовує ряд цікавих прийомів роботи (ігри, вчитель стає учнем, нашіптування на вухо, хвилинки релаксації, рукостискання, виконання учнями творчих завдань, участь учнів у виборі видів занять на уроці). В експериментальному навчанні вона широко використовує спеціальні завдання, спрямовані на загальний розвиток дітей, що були побудовані, з одного боку, на основі тих знань і досвіду, що є у дітей, а з другого – на творчому використанні набутих знань у нестандартних ситуаціях. Вчитель приділяє велику увагу емоційному стану дітей, вважаючи, що без живого емоційного спілкування вчителя з дітьми неможливо зацікавити учнів, зробити їх активними творцями уроку.  На думку вчителя бажання дитини, інтерес, емоційне напруження інтелекту піде їй на користь. Надаючи дитині свободу вона не лише не заперечує, а передбачає ненав’язливу, розумну, доброзичливу допомогу вчителя, що є теж важливою умовою успішного розвитку дитини. За гарну відповідь учня вчитель говорить «Дякую», а за певні досягнення – «Я дуже рада за тебе». Вона вчить учнів слухати, не перебиваючи співрозмовника, стримувати негативні емоції, толерантно критикувати товаришів.

Уроки учитель старається проводити в нестандартній формі: уроки-мандрівки, уроки-конкурси, уроки-диспути, уроки-казки. Тетяна Сергіївна постійно запроваджує в свою роботу інтерактивні форми і методи навчання, метод проекту. Вона так організовує роботу на уроці, щоб запалити в очах дітей вогник цікавості, допитливості. На власному досвіді вчителька переконалася, що при запровадженні інтерактивних методик знання засвоюються набагато краще, так як інтерактивні методи і прийоми роботи розраховані не на запам’ятовування, а на вдумливий, творчий процес пізнання світу, на постановку проблемних завдань та пошук їх вирішення. Тетяна Василівна переконана, що під час інтерактивного навчання , учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми,  конструктивно мислити, приймати продумані рішення, а навчальний процес є більш ефективним, цікавим.

Технологію «Мікрофон» вчитель використовує майже на всіх уроках. За допомогою цієї вправи на уроці читання вона з’ясовує думку учнів щодо прочитаного, перевіряє домашнє завдання, підводить підсумки уроку. На уроці української мови дану технологію застосовує з метою повторення вивченого матеріалу, виявлення ставлення дітей щодо доцільності вивчення поданого матеріалу.

Найчастіше на уроках математики для інтенсивної перевірки  знань учнів використовує технологію «Карусель». А також на ранкових зустрічах, перервах з метою виявлення вміння говорити один одному компліменти, слова ввічливості.

«Обери позицію» Тетяна Сергіївна використовує на уроках з курсу «Я і Україна», предмету «Основи здоров’я», уроках розвитку зв’язного мовлення, на виховних годинах під час обговорення певних ситуацій. На уроках читання, української мови, курсу «Я і Україна»- «Сенкан», «Гронування», «Кубування», «Діаграму Вена». Також використовує «Прес-конференцію»,  «Мозковий штурм», «Інтерв’ю» парну та групову роботу. Роботу в парах – під час вивчення вірша напам’ять, під час рольового читання, вивчення нового правила, таблиці множення. Педагог майстерно поєднує парну та індивідуальну форми роботи з дітьми, що дає хороші результати. В груповій роботі особливо цінним є те, що учні мають можливість брати на себе ролі, а саме: експертів, співрозмовників, мислителів, партнерів, друзів.

Тетяна Сергіївна впевнена, що таке навчання дає можливість учням вчитись доводити твердження, відстоювати думку, набувати досвіду спілкування, розвивати творчі здібності, формувати свою особистість.

Вихованці Тетяни Сергіївни дуже люблять виховні заходи: чи це родинне свято, чи будь-який інший святковий захід, де вони можуть розкрити свої здібності, де кожен відчуває безмежну батьківську любов, відчуває себе часточкою колективу.

Вчитель хоче довести всім дітям, що немає людей – невдах, що кожен із нас творець свого «Я», своєї долі. Намагається відкрити їхні душі чарівним ключем своєї любові.  

Використовуючи інтерактивні методи з впровадженням принципів гуманної педагогіки досягла таких результатів: учні на уроках швидше сприймають новий матеріал, кожне завдання виконують із задоволенням. Учні Тетяни Василівни є призерами районної олімпіади з математики, є учасниками Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», де отримують високий і добрий результати, переможцями районних та обласних оглядах-конкурсах «Грайлива веселка» серед читців. Вчитель неодноразово отримувала подяки відділу освіти за роботу з обдарованими дітьми. Вона помітила, що учні стали доброзичливішими, уважнішими один до одного, допомагають одне одному у навчанні, проявляють почуття радості за успіхи інших.

Вчитель  прийшла до висновку, що формування особистості і її встановлення , розвиток творчих здібностей відбувається в процесі навчання,  якщо  дотримуватися поставлених перед собою завдань. Тетяна Василівна вважає, що потрібно спрямувати всю систему роботи на формування людяності, бути Людьми, необхідно лише любити дітей, вірити в свої і їхні сили, намагатися приносити своїм вихованцям якомога більше радощів пізнання, запалити у дитячих серцях жагу до знань, впевненість в своїх силах і розуміння того, що справжнє щастя полягає в твоїй  потребі іншим  людям, вміння дарувати іншим усмішку, радість, добро.

 

 

 

 Керівник МОПК                               О.В.Сушицька         

 

 

Самоаналіз педагогічної діяльності

 

 «Опанування нового, плекаючи старе – шлях до справжнього вчителя»

                       Конфуцій

Моя педагогічна філософія

Не поряд, не над, а разом.

Дітей немаж – є люди, але з іншим масштабом понять, іншим джерелом досвіду, іншими прагненнями, іншою гаммою почуттів.

І велике щастя, що ми не в змозі підкорити їх нашим педагогічним вплим та дидактичним замахом та їхній здоровий розус, здорову волю,

БО

  • Якщо дитину постійно критикувати, вона вчиться ненавидіти;
  • Якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності;
  • Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою;
  • Якщо дитина росте в докорах, вона вчится жити з почутям провини;
  • Якщо дитина росте в терпимості, вона вчится сприймати інших;
  • Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться вірити в себе;
  • Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.

 

      

Натхнення до дії

Чого чекає дитина, яка перестає поріг школи? Лише успіху. Ситуація успіху — необхідна умова для становлення позитивного відношення школяра до навчання та переростання його в активний, творчий процес. Я переконалася, що успіх пов'язаний з відчуттям емоційного  підйому, створює відчуття внутрішнього благополуччя. Один раз, переживши успіх, учень буде знов і знов прагнути  до нього.

 

 

 

 

 

 

  • Мова – це фортеця, і штурмувати її потрібно усіма можливими засобами!

 

  • Не зупинятися доти, допоки не стане краще.

 

  • Школа — виноградник, де вчитель покликаний діяти виховавчо і плідно. Ці і подібні думки, які завжди близькі вчителеві і постійно витають перед його розумовим зором, підтримують у ньому веселість і бадьорість, зберігають йому мужність і спокій, якщо випали йому на долю невдячність і невизнання. Без таких думок, безсумнівно, не може бути постійно щасливого шкільного вчителя.

А. Дістєрвег

 

  • Дитяча природа потребує наочності.

К.Д. Ушинський

  • Повір у себе та зроби все, щоб у тебе повірили інші.

 

  • Учитель, будь сонцем, що випромінює людське тепло, і будь благодатним ґрунтом для розвитку людських почуттів; сій знання не лише в пам’яті й свідомості твоїх учнів, а передусім у їхніх душах і серцях.
    Ш Амонашвілі.

 

Актуальність досвіду

Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти.

Компетентнісний підхід до вивчення іноземних мов розглядається як такий засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що забезпечує засвоєння ними змісту навчання та досягнення мети навчання при розв’язанні певних проблемних завдань. Сучасна педагогіка визначає декілька груп компетентностей. Відповідно до рішень Європейської Ради основною компетентністю на уроках іноземної мови є комунікативна компетентність, тому що вона забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.

Необхідність формування комунікативної компетентності учнів зумовлено реалізацією не тільки відповідно оновленого змісту освіти, але й адекватних методів і технологій навчання. Найбільш ефективними шляхами реалізації комунікативного підходу до вивчення іноземної мови є застосування інтерактивних методів навчання. Системне використання інтерактивних методів є актуальним для сучасної освіти, та виступає ґрунтовною складовою у формуванні компетентної особистості учня як громадянина демократичного суспільства.

 

Теоретична база

    Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спирається на Національну доктрину розвитку освіти, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцію загальної середньої освіти (12-річна школа)», Регіональну програму впровадження компетентісно-орієнтованого підходу в навчальний процес  тощо. 

 Вивчення комунікативної компетентності особистості має як наукове, так і практичне значення, оскільки впливає на успішність порозуміння між людьми, уміння спілкуватися і налагоджувати стосунки. У результаті аналізу досліджень комунікативної компетентності було виявлено, що вона розглядається як: комунікативні знання (Л. Е. Орбан-Лембрик, Л. А. Петровська, А. П. Панфі­лова, О. Г. Коваленко), комунікативні здібності (Ю. М. Єме­льянов, А. П. Панфілова, С. С. Макаренко, B. R. Nancy), комунікативні характеристики (комунікативні риси) (Н. М. Мельникова, В. П. Черевко, Т. Д. Щербан, О. І. Гринчук, А. М. Сухов, А. О. Дер­кач). Узагальнюючи проаналізовані дані визначимо, що комунікативна компетентність має динамічний характер, представляє собою сукупність знань, які дозволяють розвивати здібності, орієнтуватися в комунікативних ситуаціях і формувати сталі комунікативні характеристики.

 Інтерес до технології інтерактивного навчання як освітньої інновації з’явився в Україні близько десяти років тому. Методичне підґрунтя досвіду роботи та його практична реалізація спираються на наукові дослідження та теоретичні розробки відомих педагогів О.Пометун, І.Родигіної, Л.Пироженко, Т.Ремех, О.Мокрогуза, І.Якиманської, М.Махмутова тощо.

 

Технологічне підґрунтя досвіду

          Реалізувати стратегічну мету досвіду, створити умови для розвитку й самореалізації кожної особистості неможливо без урахування наступних умов: знання вікових особливостей та рівня комунікативної компетенції учнів; ознайомлення їх з особливостями інтерактивних методів; поступового введення інтерактивних прийомів у процес навчання; постійної роботи щодо розвитку навичок групової взаємодії.

Комунікативна компетентність учня характеризується цілою низкою  здібностей, що виявляються  у швидкості, глибині та міцності оволодіння  засобами і прийомами діяльності, таким як:

-         умінням слухати, сприймати і відтворювати інформацію;

-         вести діалог;

-         брати участь у дискусіях;

-         вести переговори;

-         уміння переконувати  і відстоювати  свою точку зору, тобто спілкуватися.

Картинка 3 из 7 Моделювання проблемних  ситуації, постійна організація пізнавальної діяльності учнів  забезпечує  на уроці  інтерактивне  спілкування, що  передбачає  обмін  думками, ідеями,  почуттями між  співрозмовниками,  умінням критично і творчо  мислити.

Дослідження, проведені Національним тренінговим центром (США) показують, що інтерактивне навчання дозволяє різко збільшити процент засвоєння матеріалу, оскільки впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю (дії, практику). Результати цих досліджень відображені в схемі, що отримала назву „Піраміда навчання”. З піраміди видно, що найменших результатів можна досягти за умов пасивного навчання (лекція – 5%, читання –10%), а найбільших – інтерактивного.

Треба звернути увагу на ще один аспект освітньої діяльності - процес впровадження інтерактивних прийомів відбувається в умовах модульно-розвиваючого навчання. Ця система на відміну від класно-урочної має своє програмно-засобове забезпечення навчально-виховного процесу. До незаперечних здобутків модульно-розвивальної системи слід віднести те, що вона теоретично й технологічно розв’язує проблему внутрішньої вмотивованості навчально-освітньої діяльності вчителя й учня, вимагає від них максимальної пізнавальної регуляційної пошукової активності й самостійності.

Спираючись на  принципи модульно-розвиваючого навчання, запроваджуючи інтерактивні методи та прийоми   вчитель організує процес навчання на основі проблемного підходу до засвоєння знань, виступає в ролі консультанта-координатора.

 

Сутність досвіду

Досвід роботи дозволяє оцінити потенціал інтерактивної технології навчання з позиції її адекватності завданню формування комунікативної компетентності школярів.

 

Об’єктом досвіду  виступає процес формування компетентної особистості учня.

    Предмет досвіду   - інтерактивні методи навчання.

    Методи дослідження проблеми:

  • спостереження, аналіз;
  • розробка науково-методичних матеріалів з проблеми;
  • впровадження інтерактивних прийомів під час навчальних занять;
  • запровадження елементів аналізу діяльності роботи під час уроку, самоаналізу, взаємоаналізу;
  • розробка дидактичного матеріалу, тестових завдань;
  • моніторинг якості навчальних досягнень учнів;
  • узагальнення досвіду роботи з проблеми дослідження;
  • презентація досвіду роботи на рівні міста.

 

Завдання досвіду:

  1. Виявити можливості інтерактивних методів у формуванні комунікативної компетентності учнів під час викладання англійської мови.
  2.  Обґрунтувати та експериментально підтвердити ефективність використання інтерактивних методів як складову процесу формування компетентної особистості.

 

Гіпотеза досвіду

          Якщо систематично використовувати на уроках інтерактивні методи навчання, то можна очікувати якісного формування комунікативної компетентності в учнів, що в свою чергу сприятиме:

  1. продуктивному засвоєнню навчального матеріалу та розвитку навичок його практичного використання;
  2. збагаченню соціального та комунікативного досвіду школярів;
  3. підвищенню пізнавальної активності та мотивації навчання в учнів.

 

Що має зробити вчитель і який результат з позиції діяльнісного підходу буде свідчити про формування комунікативної компетентності?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тому основними формами навчання є групова та індивідуальна. Значне місце у формуванні комунікативної компетентності посідають проблемні ситуації, письмові роботи у формі твору, комунікативні творчі  завдання, асоціативні кола, розробка проектів, широко використовую технології колективно-групового навчання, методи «Карусель», «Коло ідей», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Ажурна пилка» тощо.

 

 

Для ефективного застосування методів та прийомів інтерактивного навчання необхідно детально планувати роботу на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовна структура уроку

із застосуванням інтерактивних технологій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складові ефективності й успішності уроку:

Глибокі теоретичні    +     ретельне планування   +     творчий підхід
          знання                        та підготовка уроку                   учителя

Труднощі щодо впровадження досвіду

 

  • діагностика  початкових знань та вмінь із предмету;
  • навчання навичкам самоконтролю та взаємоконтролю;
  • визначення рівня  досвідченості школярів;
  • організація  групової та парної работи.

 

Практична реалізація досвіду

 

Приклади практичного використання  методів та прийомів інтерактивної роботи систематизовані  в навчально-методичний посібник «Впровадження інтерактивних методів навчання на заняттях англійської мови». Посібник – результат плідної роботи міської творчої групи вчителів англійської мови -  містить чітку аргументацію мети, технологію використання кожного методу на різних етапах уроку.  

Результати досвіду апробовані на міському практичному семінарі-тренінгу вчителів англійської мови „Інтерактивні методи навчання в практиці роботи вчителя англійської мови ” (20.05.2009р.). Практична реалізація ідей втілена в розробку навчального заняття «Донецьк – відоме місто» для учнів 5 класу, яка посіла перше місце в міському конкурсі «Кращий компетентнісно – орієнтований урок з основ наук» у 2008-2009 н.р. в номінації «Іноземні мови».

 Практичне значення досвіду полягає в тому, що його матеріали можуть бути використані вчителями англійської мови  при плануванні та здійсненні навчально-виховного процесу з предмету, в організації роботи з обдарованими учнями, в діяльності творчих груп тощо.

 

Висновки та результативність

 

Кожен з методів навчання має певні переваги і недоліки. Ефективність їх застосування визначається специфікою конкретного процесу навчання. Універсальних рекомендацій щодо складу і застосування методів навчання не існує. Педагог самостійно приймає рішення про використання того чи іншого методу на основі свого власного досвіду, врахування особливостей учнівської аудиторії з метою максимальної ефективності процесу навчання.

У ході інтерактивного навчання учні вчаться критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу ситуацій і відповідної інформації, приймати продумані рішення, брати участь у дискусіях, спілкуватися з іншими людьми.

Інтерактивні методи відкривають нові можливості для ефективної взаємодії учителя й учнів: учитель стає наставником саморозвитку учня, провідником в інформаційному просторі, а учень в свою чергу, перетворюючись на суб’єкта пізнавальної життєдіяльності протягом уроку,  набуває особистісних компетентностей.

Інтерактивне навчання розвиває в учнів комутативні вміння та навички, забезпечує виховну мету, привчає їх працювати в команді, знімає нервове навантаження.

Стійка динаміка якості знань учнів є підтвердженням ефективності впровадження досвіду та обґрунтовує доцільність використання інтерактивних методів для формування компетентної особистості.

          Навчальні заняття для мене та моїх учнів — постійний пошук,  спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформаційні джерела:

 

  1.    Александр Долгоруков. Метод case-study как современная технология профессионально-ориентированного обучения [Електронний ресурс]  http://www.vshu.ru
  2.    Г.Л. Багиев, В.Н. Наумов. Руководство к практическим занятиям по маркетингу с использованием кейс-метода [Електронний ресурс]  http://www.marketing.spb.ru
  3. Боровская О.Р. Использование интерактивных форм обучения в украинской школе // Преподавание истории в  школе. – 2001. - №4. – С.70-71.
  4. Гін А. Безкровна атака: Технологія проведення навчального мозкового штурму: [Цікава і проста форма навчальної діяльності] // Завуч (Перше вересня). – 2000. - №8. – С.7-8.
  5. Кларин М.В. Интерактивное обучение – инструмент обучения нового опыта // Педагогика. – 2000. - №7. – С.12-18.
  6. Крамаренко С.Г. Інтерактивні техніки навчання, як засіб розвитку творчого потенціалу учнів // Відкритий урок. – 2002. - № 5-6. – С.7-10.
  7. Пометун О. Як оцінити діяльність учнів на інтерактивному уроці // Доба. – 2002. - №2. – С.2-6.
  8. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. — К., 2004. — 192 с.
  9. Ігри дорослих. Інтерактивні методи навчання/Упроряд. Л. Галіцина. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2005. – 128с.
  10. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи/ Упорядн. О.В. Стребна, А.О. Соценко. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 147с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Самоаналіз педагогічної діяльності

«Опанування нового, плекаючи старе – шлях до справжнього вчителя»  

Конфуцій

   Формування життєвих навиків розглядається сьогодні як необхідний компонент освіти. Це вимагає використання освітніх технологій, які активізують учнів, на відміну від передачі абстрактної, готової інформації відірваної від життя й життєвого досвіду.

   На мою думку, перспективний шлях розвитку освіти - впровадження інноваційних, рефлексивно - предметних, ігрових технологій. Я вважаю,  що найефективнішими технологіями навчання життєвим навичкам є проектні, ігрові та тренінгові технології.  Вони ставлять дитину в позицію творця, а не виконавця чужої волі.     

   Впроваджую різноманітні інтерактивні форми як у цілому, так і їхні окремі елементи, які більш раціональні на різних етапах уроку.

   Найбільше дітям цікаві технології ситуативного моделювання, які передбачають створення моделі навчання учнів у грі, тобто побудова навчального процесу за допомогою залучення учнів у гру. Дітям також подобається потрапляти в  так звані «ігрові оболонки». Наприклад: учні попадають у якийсь дивний світ, де вони повинні пройти випробування, щоб когось знайти або врятувати. Кожне випробування - це завдання на розвиток певних навичок. Гра в цьому випадку виступає «міфом», захисним шаром тренінгової роботи, який надає цій роботі привабливості й інтересу в очах учасників. З цією метою розробила й провела уроки - ігри: «Подорож у казку» (1 клас, читання по темі «Усна народна творчість»); «Польоти в сні й наяву» ( 1 клас, математика по темі «Склад чисел»). Сюжетно-рольові ігри допомагають мені залучати дітей у різні сфери соціального життя, різні літературні твори, казки, поєднувати казкових і реальних персонажів. На своїх уроках намагаюсь використовувати 2-3 короткочасні ігрові ситуації або весь урок будую у вигляді сюжетно-рольової гри. Наприклад, на математиці ділю клас на три команди (по рядах). Кожна команда - це окрема ракета. Учні - космонавти. Кожний ряд одержує маршрут польоту на Місяць - картки із прикладами. Який ряд швидше розв’яже приклади, та й ракета швидше долетить до Місяця. Такі ігри дають можливість познайомити учнів з різними професіями, виховують повагу до праці, відповідальне відношення до будь-якої справи, вчать дітей працювати в команді. У грі дитина починає відчувати себе членом колективу, справедливо оцінювати дії та вчинки своїх товаришів.

   Велику увагу приділяю дидактичним іграм. Склала й проводжу на уроках математики два - три рази на місяць, починаючи з першого класу, зорові диктанти. Частіш за все вони проходять у формі ігор: «Хто більше запам’ятає?», «Фотограф», «Не помилися», «Не підведи свою команду!», «Знайди помилку».

   Такі ігри сприяють розвитку зорової, оперативної (короткочасної) пам’яті. Учні вчаться умінню аналізувати, порівнювати малюнки, геометричні фігури, знаки, установлювати закономірності, знаходити порушення даної закономірності.

   Щоб заохотити дітей до навчання використовую на уроках математики цікаві розминки, але обов’язково пов’язані з основною темою уроку. Деякі з них беру з методичних посібників, а деякі «народжуються» під час підготовки до уроку.

   Дітям завжди  подобаються і віршики про дні тижня, і віршовані задачі, і лічилки. Дуже важливо, що в учнів такі завдання розвивають гнучкість мислення, ділову активність.

   Геометрична гра «Бусинка» дуже подобається учням. На аркуш картону наклеюю вирізані з кольорового паперу геометричні фігури – квадрат, прямокутник, трикутник і коло. У правому верхньому куті роблю отвір і закріплюю в ньому яскраву нитку з бусинкою на кінці. Прикладаючи бусинку до фігури, показую крапку на геометричній фігурі. За допомогою натягнутої нитки роблю відрізки, кути, сторони фігур. За допомогою цієї гри діти вчаться мислити та аналізувати.

   Багато дидактичних ігор будую на матеріалі різного ступеня складності. Наприклад, даю самостійну роботу у вигляді гри «Хто перший?». Якщо це гра, то учні почувають себе вільно, тому впевнено й з інтересом починають працювати. Кожний одержує картку із завданням. Наприклад, добре підготовленим учням пропоную розв’язати завдання по короткому запису, скласти по ній вираз. Учням, які недостатньо засвоїли тему, - скласти завдання по короткому запису й закінчити його розв’язання. Той, хто перший виконає завдання швидко й правильно, може вважати себе спортсменом - переможцем. Це дає можливість здійснити індивідуальний підхід, забезпечити участь в одній грі учнів з різним рівнем знань.

   Уроки читання є безмежним полем для творчості вчителя. З різноманітної кількості нових інтерактивних технологій викладання матеріалу на уроках читання використовую  постановку й розв’язування певної проблеми саме на початку уроку. Це активізує учнів, допомагає їм логічно мислити. Дітям подобається гра «Інтрига». Суть її полягає в тому, щоб потрапивши в казковий світ, підводне царство, космічний простір визначити тему уроку, а це допомагає відчути задоволення від процесу навчання.

    «Мозковий штурм» допомагає мені використовувати досвід учнів з метою вирішення проблем, одержувати несподівані, але оригінальні відповіді.

   Діти полюбляють читання - гру «Піраміда», яка дозволяє розширити поле зору дітей та швидкість читання.

   Задіяти всіх учнів у роботі дозволяє мені «Стратегія невеликих груп». Цікаві завдання можна провести на етапі «Словникова робота». Це нові технології М.Ганькиної «Світлофор» і «Американські гірки». Цей вид роботи дуже корисний і цікавий. Діти, особливо 1-4 класів, люблять усе кольорове і яскраве, тому, коли бачать перед очима текст оздоблений червоним, жовтим, зеленим кольором, зацікавлюються й починають працювати більш активно. Ціль вправи «Світлофор» - це автоматичний розподіл учнями слів на склади й наступна робота з ними. Тепер кожний урок читання - це «похід по сигналах світлофора». Вправа «Американські гірки» заснована на тому ж принципі, тільки робота ведеться не зі словами, а із цілим текстом. Ліва сторона тексту оздоблена червоним кольором, охоплює тільки перші слова, права - зеленим, інші слова пропозиції - жовтим. А далі сковзаємо по стовпчиках і рядам. Підсумок уроку часто проводжу по методу «Рефлексія». Учні дають відповіді на три питання:

                                   Що я вмію? Що я знаю? Що я ціную? (на основі сьогоднішнього уроку).

   Такі інтерактивні методи допомагають мені подолати байдужність і відчуженість дітей, згуртувати й підбадьорити, довільно захопити й розговорити їх, навчити читати швидко й розуміти зміст прочитаного, брати участь в обговоренні.                                          Вправи по читанню розділила для зручності на чотири групи: для розвитку свідомого читання, для формування правильності читання, для розвитку швидкості читання, для розвитку виразності читання. Ці вправи завжди на уроці. Використовую їх або безпосередньо самі вправи, або вигадую до них «ігрові оболонки». Завдяки цьому, якість знань з читання протягом року у 4 – Б класі підвищилась на 4% і склала 90%.

   Метою проведення ігор на уроках російської мови є формування фонематичного слуху, орфографічної грамотності, розвитку зв’язної мови. Враховуючи варіативність окремих ігор, опираючись на здатність роботи класу й окремих учнів, вибираю необхідні для уроку завдання, а саме «На що схожа буква?», «Це цікаво» (скоромовки, загадки, прислів’я й ін.), «Словник» (крилаті слова й вираження, походження слів). У першому класі, щоб діти краще запам’ятали букву, пропоную їм пофантазувати. На що вона схожа, викласти її з паличок для рахунку, вискубти з паперу, вирізати, показати за допомогою людини. Учні дописують елементи букв, яких не вистачає, відіграючи «Розставте правильно букви», «Напівбуква ».Такі ігри добре впливають  на інтелектуально пасивних учнів, вони активізують власну діяльність.

        Для формування орфографічної грамотності використовую, на мій погляд,  найефективніші прийоми навчання. Одним з них є підвищення грамотності - розвиток орфографічної пильності при колективній роботі над помилками. Починаю її з перевірки робіт у зошитах. Використовувала різні прийоми виправлення помилок. А тому що діти в силу своїх розумових і психологічних особливостей потребують індивідуального, диференційованого підходу, у більшості дітей  я не виправляю невірно написану букву , а лише її закреслюю, у більш сильних учнів підкреслюю все слово з помилковим написанням. Моя ціль - допомогти учневі замислитися над орфограмою й виправити її. У більш слабких учнів виправляю й надписую вірну відповідь. Завдяки такому прийому роботи, учні підвищили свою грамотність (протягом 2009 – 2010 року) на 1,5%.

   Аналізуючі досвід своєї роботи вважаю, що одним з важливих прийомів навчання є коментоване письмо. Використовую індивідуальні картки, в які включаю слова на досліджувані орфограми. Велику увагу приділяю словниковим словам. Я беру всі слова, які вивчаються в навчальному році, і ділю їх на групи слів близьких за змістом. Кожну групу слів пишу на окремому аркуші й працюю окремо із групою два тижні за наступною схемою:

1 день - списування з дошки;

2 день - читання з дошки по складах;

3 день - написання слів під диктовку, але орієнтир залишається;

4 день - промовляння слів без зорового орієнтира;

5 день - словниковий диктант;

6 день - робота за картками.

Картки роблю у формі предмета, відповідного до теми. Якщо ці слова відносяться до групи «Овочі», то картки у вигляді «огірка», до групи «Школа» - у вигляді «зошиту», до «Транспорту» - у вигляді «тролейбусу» і т.д. На уроці це займає 1-2 хвилини, а грамотність підвищується суттєво. На кінець учбового року, у класі, який я випустила, не було жодної дитини, яка б мала початковий рівень з російської мови навчання.

   Під час навчання учнів велику увагу приділяю розвитку мови учнів. Вважаю, що на сьогоднішній день уже знайдена ідеальна інтерактивна форма роботи з розвитку мови - це дискусія. Уже з першого класу додаю в словниковий запас дітей фрази: «Я вважаю», «На мій погляд», «Я з вами не згодний» і т.д. Це є тренінгом коммуникативних навичок, а також яскраво демонструє результати багатогранної роботи з формування зв’язної мови, сприяє виробленню власних цінностей, створює атмосферу співробітництва.

      Велике значення у своїй роботі я приділяю інтегрованим урокам. Інтеграція - це вимога часу. Головна моя ціль - допомогти дітям виробити цілісне бачення навколишнього світу й самого себе. Зайняти певну життєву позицію стосовно природи й суспільства. Формуючи цілісне бачення миру, дитина поступово розуміє, яким він прагне бути, що для нього найголовніше в житті. Мною розроблені та проведені уроки: «Свято птахів»(4 клас, читання, Я та Україна, праця), «Моя Країна – Україна»(3 клас, читання, Я та Україна), «Людина починається з добра»(2 клас, читання, образотворче мистецтво). Один з таких уроків – «Зустріч зими»(3 клас, читання, Я та Україна, трудове навчання) розміщено на порталі «Учительський журнал он-лайн» (Видавничої групи «Основа»). Такі нестандартні уроки дають мені можливість як учителеві, разом з учнями охопити значний по змісту навчальний матеріал, досягати формування міцних, осмислених міжпредметних зв’язків, уникнути дублювання у вивченні низки питань.

     Інтерактивні методи навчання дозволяють залучити до роботи всіх учнів класу, сприяють виробленню соціально важливих навиків роботи в колективі, взаємодії, дискусії, обговорення. При застосуванні інтерактивного навчання поглиблюється мотивація.

   Як показали результати, після запровадження мною інтерактивних методів навчання на уроках математики, російської та української мов можна констатувати помітне зростання здібностей школярів:

- учні набули культури дискусії;

- виробилося вміння приймати спільні рішення;

- поліпшились вміння спілкуватися, доповідати;

-        діти навчилися аналізувати та узагальнювати.

   Але у процесі застосування інтерактивного навчання постійно виникали різні проблеми та труднощі:

  • часто молодші школярі не вміють слухати інших, об’єктивно оцінювати їх думку, рішення. 
  • труднощі в малих групах: лідери намагаються “тягнути” групу, а слабші учні відразу стають пасивними.

   Для подолання складності застосування інтерактивних технологій я ретельно аналізувала свою роботу. Мені вдалося за допомогою різних спостережень, ігор, форм спілкування як в урочний, так і позаурочній час здобути довіру дітей, встановити з ними контакт, зрозуміти їхні задуми, переживання. А це все допомагає знайти правильний підхід до кожної дитини. Але, на жаль, наприклад, бути «лідером» в групі навчилися не всі діти, тому що дитяча творчість заснована і на наслідуванні.

    Через актуальність проблеми, над якою працюю, мої виступи обговорюються на методоб’єднаннях. Були підготовлені доповіді: «Інтерактивні технології формування життєвих компетентностей», «Формування життєвих компетентностей через сюжетно-рольові ігри».

   Виступи на засіданні круглого столу «Наступність між дошкільною й шкільною ланкою освіти» теж стосувалися моєї проблемної теми - «Життєва компетентність учнів 1- го класу на початок навчального року».

   Позакласна робота є добрим помічником у реалізації багатьох навчальних і виховних завдань. У своїй роботі приділяю цьому багато часу, виховна робота допомагає досягти кращого засвоєння школярами досліджуваного на уроках матеріалу.

   Виховну роботу в класі я планую враховуючи сучасні вимоги до розвитку особистості дитини - розумної, творчої, активної. Засвоєння, збереження й розвиток традицій і звичаїв українців - важливий спосіб зміцнення національної свідомості. У народі є повір’я: той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми й богом. Знання про свої родини охоплюють походження батьків, їх соціальний стан, місце й роль у сімейній ієрархії, сімейні зв’язки. Із цією метою вже з учнями 1 класу починаємо збирати фотографії самих старших членів родини: прабабусь, прадідів та інших членів родини. Діти не тільки приносять, але й вчаться розповідати про членів своєї родини. Ця робота цінна тим, що діти вивчають свій родовід. Я намагаюся підкреслити, що за давнім українським звичаєм неодмінно треба було знати про всю родину до 7-го коліна. Батьки разом зі мною отримали задоволення від сімейних свят «Моя родина» та «Мої батьки».

  Мій клас завжди бере участь у всіх загальношкільних заходах. З радістю діти приймали участь у «Шевченківських читаннях», конкурсі інсценованої пісні та української казки.

   З батьками дітей у мене склалися партнерські відносини. Вони моя надійна підтримка й опора. Проводжу дискусії, засідання «Круглих столів», обговорення. Мною були проведені дискусії на теми: «Чим з того, що ви виховали у своїй дитині, ви можете пишатися?», «Які якості, на ваш погляд, повинні мати батьки, щоб правильно виховувати дітей?».

   Це все створює умови для зближення батьків класу.

   В самоосвітній діяльності використовую не тільки фахову та спеціальну літературу, але велику увагу приділяю сучасним новітнім інформаційним технологіям. Але на питання, що зроблено, чого я досягла мені важко було відповісти. Мабуть, не звертала уваги на результати своєї діяльності. З цього з’являлась нерішучість, невпевненість у своїх діях. Курси допомогли мені зосередитись на досягнутому, систематизувати накопичене, тим самим ліквідувати цю прогалину, а також дали мені багато в особистому розвитку. Мені здається, що я стала сильнішою, як особистість. Приємно було спілкуватися з людьми, які переймаються тими ж проблемами, що і ти. Розуміння того, що є однодумці, творчі і невгамовні вчителі, підбадьорює, заряджає  енергією, з’являється бажання бути вчителем, який використовує передові технології.   Був створений персональний сайт(http://nash1class.ucoz.ru/), осучаснила свою творчу лабораторію. На цьому сайті можна знайти багато різної цікавої інформації і для дітей, і для батьків, і для вчителів. Крім того у мене з’явились нові цілі, які дозволять йти уперед, удосконалюючи професійні вміння.

   Підводячи підсумок, хочеться ще раз відзначити, що проаналізувавши свою роботу,  знову переконалася в правильності вибору проблеми, над якою працюю.

Мій педагогічний світ - це світ інтерактивних технологій, за допомогою них я можу реалізувати будь-яку навчальну або виховну задачу, максимально наблизившись  до життєвих ситуацій, а в таких умовах розвиток життєвих компетентностей учнів досягає найвищого результату.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

Результативність фахової діяльності

у період з 2008 по 2012 рік Андрієвської Тетяни Сергіївни вчителя початкових класів,

першої кваліфікаційної категорії, Шабської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

 

Якість знань учнів

 

 

 

Навчальні досягнення

2008-2009

2009-2010

2010-2011

2011-2012

2012-2013

 

1

Якість знань учнів

 

вербальне

оцінювання

 

 

 

  89%

 

 

69%

 

 

85%

 

 

вербальне

оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діаграма моніторингу навчальних досягнень учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діаграма моніторингу навчальних досягнень учнів з української мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діаграма моніторингу навчальних досягнень учнів з математики

 

 

 

 

 

 

 

 

Моніторинг навчальних досягнень учнів з мови навчання (читання)

 

 

 

 

 

Рік

 

Кількість учнів

 

І рівень

 

ІІ рівень

 

ІІІ рівень

 

ІV рівень

кількість

%

кількість

%

кількість

%

кількість

%

 

2008-2009

 

29

 

-

 

-

 

3

 

14%

 

12

 

45%

 

11

 

41%

 

2009-2010

 

29

 

-

 

-

 

2

 

10%

 

11

 

42%

 

12

 

48%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діаграма моніторингу навчальних досягнень з мови навчання (читання)

 

 

 

 

 

 

 

На протязі навчального року  2011-2012 р.р.діти прймали активну участь у різноманітних шкільних, районних конкурсах,олімпіадах,а саме:

 

Олімпіада з математики:

  1. Астахов Артем – II місце.
  2. Франчук Корнилій-II місце.
  3. Бурлаченко Богдан-I місце

 

          Олімпіада з української мови:

 

1. Пономаренко Марія-VI місце.

2. Кравченко Катерина- ІІІ місце.

3. Білошицька Ганна-ІІІ місце.

4. Савенко Ольга-ІІ місце.

5. Марченко Олена-І місце

 

          Олімпіада з предмету «Я і Україна»:

 

1. Демчук Ганна-IV місце.

2. Жиров Нікіта - ІІІ місце.

3. Савенко Ольга –ІІ місце

4. Білошицька Ганна -І місце

 

       Математичний конкурс «Кенгуру»

  1. Франчук Корнилій-І місце
  2. Астахов Артем- І місце

 

Конкурс з українського читання

     «Погляд дітей на сучасну літературу»

Пономаренко Марія, Демчук Ганна, Коцюрубенко Ангеліна.

 

 

Конкурс малюнків з основ здоров`я

«Моя сім`я і дорожній рух»

   Конкурс з читання «Різдво»

Астахов Артем, Бондар Ольга, Демчук Ганна.

 

Конкурс з читання  «Створи вірш»

Всі учні класу

   Свято рідної мови

 

   Виразне читання віршів

Марчеко Олена, Куровський Дмитро, Жиров Нікіта, Бурлаченко Богдан, Бондар Ольга.

 

   Виставка квітів до 8 Березня

Всі учні класу

    Свято Фестиваль дівочої краси

Всі дівчата класу

    «Веселі старти»

          Збірна команда дівчат та хлопців

 Учасники:Бурлаченко Богдан;

Астахов Артем,

Кравченко Катерина;

Кіровський Дмитро;

Волошинов Микита.

Виставка «Дари осені» - І місце серед початкових класів

 

Акція «Макулатура» - серед початкових класів І місце

Всі учні класу

Ярморок солодощів

 

 

Участь працівника в розповсюдженні прогресивного педагогічного досвіду

 

Форми

Вид досвіду

(визнаний

або власний)

Рік

Назва (тема)

 

Шкіль -

ний

рівень

Міський

рівень

Облас-ний рівень

 

Всеукраїнський рівень

1

Виступи на засіданні шкільного круглого столу

власний

жовтень

2008

«Життєва компетентність учня першого класу на початок навчального року»

 

+

 

 

 

власний

жовтень

2008

Наступність у роботі вихователів дошкільних навчальних закладів та вчителів початкових класів»

+

 

 

 

власний

жовтень

2009

Тема «Опитувальник для батьків «Готовність дитини до школи»

+

 

 

 

2

Виступи на методичному об’єднанні

власний

2010

Робота з батьками. «Координація зусиль родини та школи у формуванні здорового образу життя»

 

 

+

 

 

 

 

 

власний

2011

Побудова сучасного уроку в початковій школі.

 

+

 

 

 

 

4

 

Участь у роботі творчої групи по самоврядуванню

 

власний

 

(2009 – 2010 н. р.)

«Форми організації шкільного самоврядування у 2 – Б класі. Умови ефективності діяльності учнівського самоврядування в початковій школі».

 

 

+

 

 

 

 

 

5

Участь у роботі

 М О початкових класів

 

 

.2010

 Інтерактивні методи навчання на уроках української мови

 

+

 

 

 

 

 

6

Публікація в мережі Інтернет персонального педагогічного

веб - сайту

 

власний

 

2013

 

Розміщення власних методичних доробок.

http://nash1class.ucoz.ru/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівень професіоналізму

Параметри вимірювання

Базовий

рівень

Достатній рівень

Ґрунтовна компетент -

ність

Високий рівень, ініціатива, творчість

1

Результати тестування

з визначення фахової компетентності

 

+

 

 

 

2

Результативність підвищення кваліфікації. Творчий проект «Модель власного педагогічного досвіду»

 

+

 

 

 

3

Результати самоосвіти в міжатестаційний період (за результатами тестування, співбесіди)

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Особисті досягнення педагогічного працівника

в професійних конкурсах (переможці, дипломанти, призери  тощо)

 

 

Участь у фахових

конкурсах

Шкільний рівень

Міський рівень

Обласний рівень

Всеукраїнський (міжнародний) рівень

Рік

   Результат

Рік

Результат

Рік

Результат

Рік

Результат

1

Всеукраїнський конкурс «Учитель року»

 

 

 

 

 

 

2010

І місце

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Психологічна характеристика

          Андрієвська Тетяна Сергіївна , педагогічний стаж 12 років, працює вчителем початкових класів з 2000 року.

  1. Психолого – педагогічна культура вчителя.

          У вчителя розвинені експресивні здібності, на уроках, при поясненні нового матеріалу, завжди використовуються оптико-кінестичні засоби (міміка, погляд, жести), просторово - часова організація спілкування та ділове та художнє мовлення. Розвинені перцептивні здібності, прослідковується зворотній зв’язок, уміння слухати та почути дитину. Вчитель працює активно, використовуючи нові технології, дидактичний матеріал, досконало володіє  знаннями педагогічної психології та якісно використовує їх на практиці з дітьми.

     2. Створення психоемоційного комфорту на уроці.

          Обладнання та матеріали, які використовує вчитель на уроці, естетичні, спрямовані на інтелектуальну активність. Вчитель на уроці спілкується багатофункціонально: і для обміну інформацією, і для організації стосунків між учнями та вчителем, і для пізнання особистості дитини, і для впливу. Вміє забезпечити своєчасно регуляцію емоційних спадів та підйомів  учнів (своєчасна зміна видів діяльності) та оперативно і м’яко реагує на поведінку дітей. Часто контактує з дітьми у позаурочний час.

3.Особистісні якості.

Спостережлива, професійно компетентна та спрямована, ініціативна, зацікавлена та завжди прагне до творчості, спільної  культури, високого інтелекту.

Доброзичлива, здатна до емпатії, принципіальна, ретельна, впевнена у собі, дотримується моральних норм.

4. Комунікативна компетентність.

          Вчитель володіє інтеракційним контактом, компромісною поведінкою, належить до співпрацюючого типу, конвенціальний.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
18 липня 2018
Переглядів
5182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку