Майстер -клас "Кейс-метод на уроках в початкових класах"

Про матеріал
Вчити тільки традиційними методами не можна. Ось вчителю і доводиться постійно шукати ефективні методи навчання. Для себе я вибрала кейс-технологію, відмінною особливістю якої є навчання на конкретній ситуації. Виник метод у США в школі бізнесу Гарвардського університету. Назва походить від латинського «casus» заплутаний незвичайний випадок,а також від англійського «case»-портфель. І належить до інтерактивних методів навчання. Суть методу полягає в тому, що в основі його використовується опис конкретних ситуацій або випадку. По-перше, бажано, щоб представлений для аналізу випадок відображав реальну життєву ситуацію. По-друге, в описі має бути присутня проблема або ряд прямих чи непрямих труднощів, протиріч, прихованих завдань для вирішення дослідником. По-третє, потрібно оволодіння попереднім комплексом теоретичних знань для використання їх у практичній площині вирішення конкретної проблеми або ряду проблем. У процесі роботи над кейсом часто потрібно додаткове інформаційне підживлення самих учасників роботи над аналізом ситуації. В кінцевому результаті учні знаходять власні висновки, рішення проблемної ситуації і нерідко як неоднозначні множинні рішення.Мета кейс-методу—поставити учнів у таку ситуацію, за якої їм необхідно буде приймати рішення. Акцент робиться на самостійному навчанні учнів на основі колективних зусиль. Роль вчителя зводиться до спостереження і управління дискусією, роботою учнів. Види кейсів і їх застосування Пошук інформації пошук у мережі інтернет Розробка підходів надається вчителем Аналіз проблеми збір інформації групою з різних джерел Самостійне прийняття рішень Практика теорія Що? Графіки унікальність Плакат цікаво Групова робота інтерактивність Ментальна карта уява Мозковий штурм інтеграція знань Самостійно як? Кейс навіщо? мислення Презентація швидкість Цікаві вправи Де? пам`ять Кубування об`єм урок тематичний день батьківські збори На уроці позакласного читання за допомогою кейс-технології працюючи над текстом: Анатолія Григорука «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим» формую мовні. соціальні і громадянські компетентності, Матеріали для вирішення проблеми: І група- прочитайте уважно текст, подумайте, в чому полягає проблема цього оповідання з точки зору бабусі. Ваш варіант рішення. ІІ- група- прочитайте уважно текст, проаналізуйте завдання виконання яких допоможе вирішити проблеми Дениски. Представте ваш варіант рішення проблеми. ІІІ-група- прочитайте уважно текст, оцініть поведінку батьків. Ваш варіант . ІV-група- прочитайте уважно текст. Який висновок повинен зробити Дениско? Чому вчить цей текст? Питання- завдання, які приведуть до вирішення проблеми 1.Як ви розумієте значення слова «колінця» від стебел? 2.З яким проханням звертається бабуся до онука? 3.Чого не вистачало в Дениска, щоб виконати просьбу бабусі? 4.Чому бабуся не перевірила роботу хлопчика? 5.Як повів себе Дениско під час вечері? 6.Чому мама і тато не сварили хлопчика? 7.Скільки прислів`їв використав автор в оповіданні? 8.Чому вчать ці прислів`я? Чи важливо це для кожного із нас? Бесіда по тексту 1.Чи можна так виконувати просьби дорослих членів сім`ї? 2.Чи думаєте ви про те , що відчувають ваші батьки, коли ви не виконуєте їхні просьби? 3.Чому автор назвав так своє оповідання? Випишіть прислів`я в зошит.Застосування кейс-методу під час проведення тематичного тижня «День Землі» в 1 класі. Тематичний день Алгоритм роботи Грунт: місце та роль у природі й житті людини Діти, уявіть себе детективами, детективи люблять розгадувати таємниці. Треба знайти відповідь на запитання Чому не можна забруднювати грунт? Яку роль має грунт у природі? Основні методи, якими працюватимуть на уроках ---спостереження -математика --збір інформації -- українська мова --допомога друзів я досліджую світ Математика 1.Опрацюйте матеріал кейсу 2.Складіть графік Скільки років гниє непотріб? 3.Порівняйте на скільки років довше гниє батарейка, ніж консервна банка. 4.Запропонуйте власні рішення збереження грунту. Українська мова 1.Опрацюйте матеріали кейсу «Використання грунту» 2.Продовжіть дані вам репліки 3.Розіграйте діалог на тему « Чи вміє твоя родина використовувати грунт» Я досліджую світ 1.Ознайомтеся із матеріалами кейсу 2.Запропонуйте вирішення даної проблеми 3.Перегляньте лайфаки про використання грунту Що відбувається з грунтом? Чому це важливо? 4.Разом з дорослими складіть правила використання грунтів. 5.Оформіть плакат «Вплив людини на стан грунту» Щоб люди правильно використовували грунт, не забруднювали його, ми складаємо відео звернення до жителів нашого міста.
Перегляд файлу

Вчити тільки традиційними методами не можна. Ось вчителю і доводиться постійно шукати ефективні методи навчання. Для себе я вибрала кейс-технологію, відмінною особливістю якої є навчання на конкретній ситуації. Виник метод у США в школі бізнесу Гарвардського університету.   Назва походить від латинського «casus» заплутаний незвичайний випадок,а також від англійського «case»-портфель. І належить до інтерактивних методів навчання. Суть методу полягає в тому, що в основі його використовується опис конкретних ситуацій або випадку. По-перше, бажано, щоб представлений для аналізу випадок відображав реальну життєву ситуацію. По-друге, в описі має бути присутня проблема або ряд прямих чи непрямих труднощів, протиріч, прихованих завдань для вирішення дослідником. По-третє, потрібно оволодіння попереднім комплексом теоретичних знань для використання їх у практичній площині вирішення конкретної проблеми або ряду проблем. У процесі роботи над кейсом часто потрібно додаткове інформаційне підживлення самих учасників роботи над аналізом ситуації. В кінцевому результаті учні знаходять власні висновки, рішення проблемної ситуації і нерідко як неоднозначні множинні рішення.Мета кейс-методу—поставити учнів у таку ситуацію, за якої їм необхідно буде приймати рішення. Акцент робиться на самостійному навчанні учнів на основі колективних зусиль. Роль вчителя зводиться до спостереження і управління дискусією, роботою учнів.

                              

 

 

 

 

 Види кейсів і їх застосування

Пошук інформації                              пошук у мережі інтернет

Розробка підходів                               надається вчителем

Аналіз проблеми                                 збір інформації групою з різних джерел

Самостійне прийняття рішень

 

                        Практика                    теорія

                                                   Що?

 

Графіки                                                                                        унікальність

Плакат                                                                                         цікаво

Групова робота                                                                          інтерактивність

Ментальна карта                                                                        уява

Мозковий штурм                                                                        інтеграція знань

Самостійно                       як?          Кейс          навіщо?            мислення

Презентація                                                                                                           швидкість

Цікаві вправи                                  Де?                                       пам`ять

Кубування                                                                                                             об`єм

                               

                       урок    тематичний день   батьківські збори

 

 

 

 

 

 

На уроці позакласного читання за допомогою кейс-технології працюючи над текстом:  Анатолія Григорука «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим» формую  мовні.  соціальні і громадянські компетентності,

Матеріали для вирішення проблеми:

І група- прочитайте уважно текст, подумайте, в чому полягає проблема цього оповідання з точки зору бабусі. Ваш варіант рішення.

ІІ- група- прочитайте уважно текст, проаналізуйте завдання виконання яких допоможе вирішити проблеми Дениски. Представте ваш варіант рішення проблеми.

ІІІ-група- прочитайте уважно текст, оцініть поведінку батьків. Ваш варіант .

ІV-група- прочитайте уважно текст. Який висновок повинен зробити Дениско? Чому вчить цей текст?

Питання- завдання, які приведуть до вирішення проблеми

1.Як ви розумієте значення слова «колінця» від стебел?

2.З яким проханням звертається бабуся до онука?

3.Чого не вистачало в Дениска, щоб виконати просьбу бабусі?

4.Чому бабуся не перевірила роботу хлопчика?

5.Як повів себе Дениско під час вечері?

6.Чому мама і тато не сварили хлопчика?

7.Скільки прислів`їв використав автор в оповіданні?

8.Чому вчать ці прислів`я? Чи важливо це для кожного із нас?

Бесіда по тексту

1.Чи можна так виконувати просьби дорослих членів сім`ї?

2.Чи думаєте ви про те , що відчувають ваші батьки, коли ви не виконуєте їхні просьби?

3.Чому автор назвав так своє оповідання?

 

Випишіть прислів`я в зошит.Застосування кейс-методу під час проведення тематичного  тижня «День Землі» в 1 класі.                                                                                                                   

Тематичний день     

Алгоритм роботи

Грунт: місце та роль у природі й житті людини 

 Діти, уявіть себе детективами, детективи люблять розгадувати Результат пошуку зображень за запитом малюнок детектива

таємниці.

Треба знайти відповідь на запитання

Чому не можна забруднювати грунт? Яку роль має грунт у природі?

Основні методи, якими працюватимуть  на уроках 

---спостереженняРезультат пошуку зображень за запитом малюнок детектива           -математикаРезультат пошуку зображень за запитом малюнок школярів

 

--збір інформаціїРезультат пошуку зображень за запитом малюнок детектива     -- українська мова

--допомога друзівРезультат пошуку зображень за запитом малюнок детектива     я досліджую світ  Результат пошуку зображень за запитом малюнок діти міркуються

 

 

Математика

1.Опрацюйте матеріал кейсу

    2.Складіть графік

Скільки років гниє непотріб?                                                                              Результат пошуку зображень за запитом малюнок математичного графіка

3.Порівняйте на скільки років довше гниє батарейка, ніж консервна банка.

4.Запропонуйте власні рішення збереження грунту.

 

Українська мова

1.Опрацюйте матеріали кейсу «Використання грунту»

2.Продовжіть дані вам репліки

3.Розіграйте діалог на тему « Чи вміє твоя родина використовувати грунт»

Результат пошуку зображень за запитом малюнок діти міркуються

 

Я досліджую світ

1.Ознайомтеся із матеріалами кейсу

2.Запропонуйте вирішення даної проблеми

3.Перегляньте лайфаки про використання грунту

Що відбувається з грунтом? Чому це важливо?

 

4.Разом з дорослими складіть правила використання грунтів.

5.Оформіть плакат «Вплив людини на стан грунту»

Щоб люди правильно використовували грунт, не забруднювали його, ми  складаємо відео звернення до жителів нашого міста.

 

docx
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку