Майстер-клас "Батьківські збори"

Про матеріал

Майстер-клас дає можливість вчителю показати важливість співпраці батьків та дітей. На емоційно-смисловому рівні допомагає батькам усвідомити роль батьківського впливу на становлення особистості дитини.

Перегляд файлу

Тема.   Майстер-клас   «Батьківські збори»

Мета: показати важливість співпраці батьків та дітей. На емоційно-смисловому рівні допомогти батькам усвідомити роль батьківського впливу на становлення особистості дитини.

Сприяти розумінню батьками того, що дорослі та їх дії є прикладом для наслідування дітей. Формувати моделі поведінки дорослих, що відповідають нормам стійкого розвитку. Виховувати ціннісне ставлення до сімї. .

Форма проведення зборів: тренінг

 

Вступне слово вчителя

 Сфера спілкування вчителя з  батьками учнів особливо заслуговує на  увагу, адже від узгодженості зусиль і  єдності вимог до  учнів у  сім’ї та школі чималою мірою залежить підвищення ефективності виховання. Учителі, як відомо, люблять повчати. І  не лише дітей, але й  їхніх батьків. Ці уроки називають батьківськими зборами.

 А якщо ризикнути і глянути по-новому на батьківські збори, що так нагадують нудний урок? Справді, не повторювати ж знову про погану поведінку, запізнення, відповідальність і таке інше, спостерігаючи, як батьки крадькома позіхають, підтакуючи з розумним виглядом. А  посадити нас на  їхнє місце, чого б нам з  вами не  вистачало?
Напевне, можливості поговорити — про дітей, клас, школу, про  свої, батьківські, проблеми.
БАТЬКИ — ЦЕ ДОРОСЛІ ДІТИ, І  ВОНИ ТЕЖ ЛЮБЛЯТЬ ГРАТИСЯ.  Тому необхідно організувати на батьківських зборах таке життя, щоб батьки могли дійсно отримати поради, рішення, оптимізм  — і  не від нас, а  одне від одного. І  чим більше вони заберуть із  собою, тим багатшими станемо ми з  вами.
 

Психологи стверджують, що перш ніж коригувати поведінку дитини слід добре розібратися у родинних відносинах. Сімейне виховання має величезне значення у вихованні, освіті і становленні будь-якої людини. Можна сказати, що це фундамент, на якому будується все подальше життя. І від того, наскільки добротний, і твердий цей фундамент залежить дуже багато чого в долі людини.

Саме тому хочу запропонувати до вашої уваги «Майстер-клас» проведення батьківських зборів на тему «Родина – амфора любові і добра»

Хід батьківських зборів

 

1.     Вправа «Коло ідей»

Кожен з батьків озвучує своє очікування щодо батьківських зборів.

  • Які думки у вас виникли з приводу цієї теми?

Ви отримали запрошення на сьогоднішні батьківські збори. Займіть місця відповідно до кольору запрошення.

2.  Гра «Музичний ансамбль»

- Шановні батьки. На парті є предмети, які можуть видавати певні звуки. Прошу вас за допомогою цих предметів створити музичну композицію.

- пропоную діяти за алгоритмом:

1. Вибрати диригента;

2. Обрати композицію;

3.Поділити інструменти;

4.Провести репетицію;

5. Показати виступ. (батьки у групах вибирають самостійно мелодію та проводять «репетицію»)

- Отже, ви показали, що у вас згуртована, дружня команда, яка здобула гарного результату.

- Завдяки чому ви досягли однієї мети?

Сімя – це теж оркестр, в якому необхідно поставити цілі, обрати засоби, прикласти  зусиль, щоб досягти певної мети. І мелодія родини  зазвучить чисто та гармонійно. Тож становлення повноцінної особистості дитини залежить насамперед від системи стосунків у сімї.

Сім’я – це те первинне середовище, де людина повинна вчитися творити добро. /Сухомлинський В. А./

 

3. Вправа «Знайди головне»

 Прочитайте текст та визначте головну думку у ньому

Внутрішній світ дитини необмежено великий і на його розвиток великий вплив має те, на скільки ми вміємо постійно підтримувати почуття самооцінки дитини, тобто наповнювати «Амфору» її душі любов’ю. Дитині потрібно, щоб її любили, визнавали, поважали, щоб вона могла себе реалізувати, розвивати свої здібності, самовдосконалюватись. Дитина народжується як «Амфора», яку необхідно заповнити любов’ю.  Перші краплинки любові, дитина отримує від сім’ї – через поцілунки, обійми, ігри, прогулянки, казки. Якщо «Амфору» дитини не наповнити любов’ю, то вона заповниться « не – любов’ю»: ненавистю, гнівом, агресією, страхом. Якщо ці почуття переповнюють «Амфору» то вони виплескуються назовні у вигляді аморальних вчинків та поведінки.

Сама дитина не може наповнити свою чашу, тому це повинні зробити люди, які люблять дитину – це батьки, дідусі, бабусі, вчителі.  

  • Назвати головне прочитаного

4. Вправа «Внутрішній світ дитини»

У вас на столах лежать аркуші із зображенням двох амфор.  Уявіть, що амфора – це внутрішній світ дитини.  Яким він буде внаслідок любові (перша) і внаслідок «не  любові» (друга).

  • Від чого залежить внутрішній світ дитини?

Висновок

Ми добре розуміємо, що дії  дорослих можуть приводити до позитивних та негативних наслідків виховання.  Шановні батьки, тож наповнюймо «Амфору» щедрістю, чуйністю, чесністю, толерантністю, терпимістю, справедливістю, порядністю, людяністю.

 

5. Вправа «Будуємо щасливий дім»

Будинки будуються руками, а дім створюється серцем та родиною. – говорить народна мудрість.

 

  • Тож давайте подивимося які умови ви, батьки, створюєте для того, щоб виховати гідну дитину.

Завдання.

На столі лежать цеглинки ЛЕГО, на яких написані слова. (любов, терпіння, взаєморозуміння,  доброта, повага, піклування) . Уявіть, що ви будуєте будинок. Подумайте, які  чесноти головні, і їх треба покласти у фундамент будинку, а які вторинні і їх можна використати під час будівництва стін та даху.

 

Висновок:

Коли ми будуємо "дім", у якому буде жити наша дитина, треба піклуватися про якості окремих цеглин і правильність їх укладки. Не треба забувати, що одночасно ми будуємо Храм його життя і долі. І від нас залежить, на скільки цей Храм буде наповнений світлом радості і важливими людськими цінностями". (Чіпляю дім на дошку)

6. Вправа «Діти – квіти життя»

 

  • Що ми можемо зробити, щоб дитина сприймала себе як любиму, гарну, здібну?

Шановні батьки! Мені дуже подобається твердження, що діти - квіти нашого життя. Але ніхто краще за вас не знає позитивні та негативні якості вашої дитини. Перед вами - зелеий листочок бур’яну, на якому я прошу вас написати недоліки вашої дитини.

- А тепер скажіть, як часто ви нагадуєте дитині про ї недоліки? Тим самим ви програмуєте її в майбутньому бути такою.

А зараз давайте спробуємо подивитися на недоліки дітей з іншої позиціі. Спробуйте поміняти «ярлики» та записати їх на квітках. Наприклад, «упертість» - наполеглівість, «нерішучість» - вдумливість, «кривляння» - артистичність. З бур’янами ми вчинимо так, як ми це робимо на наших городах: знищимо.

(Кожен чіпляє квіточку на дошку)

Погляньте, який гарний квітник у нас вийшов! Які розумні, талановиті,... наші діти.

Я пропоную вам зараз відпочити та подивитись на наші квіти, які подарувало нам життя.

(Фото галерея – «Наші діти»)

Метафора «Річки та береги»

Мета: Хід проведення: психолог (педагог) розповідає метафору.

«Мені подобається порівнювати дитину з водою. Це річка весела та стрімка, бурхлива, або ж глибока та повільна. Вона пливе собі, куди їй заманеться, рухається вільно та невимушено. Але рух кожної річки визначає її русло, ті береги, яких ми називаємо «батьками». Вони завжди ніби попереду, визначають основне спрямування її руху. Якщо батьки знають, як виховувати дитину, мають свої стійкі ціннісні настанови, розуміють, що є важливим для дитини - то це береги міцні, надійні. Тоді і річка почувається за­хищеною та більш впевненою.»

Де ви бачили такі береги, які б тиснули на річку чи змушували її плисти в інший бік? Річка пливе вільно у від­повідності до своєї природи, але береги дещо скеровують її рух. Річка, яка не має берегів, розтікається, поступово пе­ретворюючись на болото. Так і дитина, яка не відчуває під­тримки, розумного контролю з боку батьків не має життє­вих орієнтирів, чіткого самоусвідомлення своїх справжніх бажань та потреб, часто потрапляє під чужий вплив або тиск оточення.

 

7. Вправа «Чим я можу допомогти?»

-Тож,  як ми впливаємо на наших дітей? Які стилі,  прийоми та методи виховання обираємо?

Батькам необхідно визначити форми участі дорослого в житті дитини у напрямку її  розвитку. Написати їх на хмарках  і наклеїти їх на дошку.

(Кожна форма допомагає дитині формувати основні життєві цінності). Наприклад: підтримую, є зразком наслідування, спостерігаю, надихаю, контролюю, спілкуюся.

 

Висновок.

Діти наслідують своїх батьків, вони ніби віддзер­калюють їхню поведінку, манери спілкування, але, голо­вне, - засвоюють саме ті цінності, ті головні життєві прин­ципи, які сповідують батьки. Тому помиляються ті батьки, які впевнені, що дитина буде робити так, «як я говорю». Насправді ж вона буде робити так, «як я роблю». Тому ба­тькам важливо бути послідовними у думках, переконаннях та діях.

8. Творче завдання Вірш «Моя дитина»

Продовжити речення

Для мене щастя…

Я розумію…

Для нас…

Життя…

Я знаю …

Для мене щастя …

Обіймати її …

Я знаю …

Дитина …

Вона …

Для мене щастя …

Дитя …

Прекрасна …

Я знаю …

Радію …

 

Пам'ятайте, що дитина — це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами й тата. Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів, щастя вам і вашим дітям!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пащенко Валентина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
8400
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку