Майстер клас для педагогів ЗДО

Про матеріал
Ознайомити педагогів з формуванням елементарних математичних уявлень із використанням наборів Ф.Фребеля «Дари Фребеля» відповідно до вимог оновленого Базового компонента дошкільної освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Організувати професійний діалог для реалізації освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».
Перегляд файлу

                        Майстер клас на тему:

«Формування елементарних математичних уявлень із використання наборів  Ф. Фребеля «Дари Фребеля»

                                     Олена Погоріла,

                                     вихователь-методист

                                     ЗДО «Веснянка»,

                                     Гадяцької міської ради.

 

 

 

 

    Мета: ознайомити педагогів з формуванням елементарних математичних уявлень із використанням наборів Ф.Фребеля «Дари Фребеля» відповідно до вимог оновленого Базового компонента дошкільної освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Організувати професійний діалог для реалізації освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

Завдання: Ознайомити  педагогів з алгоритмом дії педагога в межах запропонованих дидактично-ігровим  матеріалом Ф.Фребеля; Надати практичні рекомендації щодо впровадження дидактичниго набору «Дари Фребеля» в освітній процес.

Матеріал: дидактичні  набори  « Дари Фребеля» №1,2, 5,7,10 , ігрове поле,  

зразки завдань: викладання гусениці, геометричні фігури: трикутник, чотирикутник, коло. Доріжки різної форми.

Вступне слово:

Вихователь-методист: - Доброго дня, шановні колеги! Сьогодні я хочу презентувати Вам методику Фрідріха Фребеля «Дари Фребеля», елементи цієї технології можна використовувати як фрагменти заняття, в індивідуальній роботі, в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, в гуртковій роботі, на заняттях фізичного розвитку, на музичних заняттях.

 

 

 

        

 

«Дари Фребеля» – це інтерактивно-дидактичний чудовий матеріал спрямований на розвиток дрібної моторики, тактильної стимуляції, координацію рухів, увагу, просторову уяву, інтелекту, розвитку мовлення, творчих здібностей. Розрахований на роботу з дітьми від раннього віку до старшого віку дітей,  а також дітьми з  особливими освітніми потребами.

Повний набір складається з 10 комплектів + 2 додаткових, в яких є різноманітний навчальний матеріал: конструктор, сенсорні м’ячики, кубики, бруски, призми, кільця, півкільця, різнокольорові дерев’яні палички: довгі та короткі, кубики з цифрами, різнокольорові маленькі круглі  фішки, різнокольорові маленькі геометричні фігури: трикутники, круг, ромб, квадрат, півкруг.

 Виготовлені ці комплекти із  якісних  натуральних дерев’яних безпечних матеріалів.

До першого дару входять два комплекти: різнобарвні вовняні текстильні м’ячики та різнокольоровий набір геометричних фігур з шнурівками.

До другого дару входять куб, куля і циліндр.

Третій дар являє собою 8 абсолютно однакових невеличких кубиків, які утворюють один великий куб.

Четвертий дар являє собою прямокутні призми, брусочки – 8 шт.

П’ятий дар  складається з 2 комплектів:  набір дрібних кубиків та трикутних призм, напівкуби та чверть куба, кубики з цифрами – всього 39 фігур.

Шостий Дар – це ускладнений варіант п’ятого дару. Куб – розділений на 27 кубів, але й розділені кубики ще й по діагоналі.

Сьомий дар являє собою – набір із різнокольорових квадратів, великих і маленьких трикутників, кругів, ромбів та півкругів.

Восьмий дар складається  з різнокольорових дерев’яних паличок  різної довжини.

Дев’ятий дар складається з різнокольорових кілець і півкілець.

Десятий дар  являє собою комплект маленьких різнокольорових круглих фішок та ігрове поле.

         Я пропоную детально познайомитися з дарами №1, 2, 5,7 та 10

           Пропоную до вашої уваги ідеї використання «Дарів Фребеля».

                                                 

  1. Завдання до  Дару №1 (Дар складається з кольорових вівняних текстильних м’ячиків).

                                              Хід проведення

- Шановні колеги, пропоную Вам дістати з скриньки  м’ячик, визначити  колір, форму,  асоціювати з предметами в просторі і сказати словосполученням на що схоже, наприклад : зелене яблуко, червоний помідор, жовте сонечко тощо.

         Далі  вам  пропоную   викласти з різнокольорових м’ячиків по зразку: гусеницю;  трикутник , чотирикутник. Молодці.

 

 

                                                

 

 

Завдання Дар №2  ( Дар складається з різнокольорових об’ємних фігур: куля, куб та циліндр)

                                              Хід проведення

 

- Пропоную Вам витягти   із скриньки  об’ємні  геометричні фігури, назвати їх, асоціювати з предметами в побуті, виставити їх. Запам’ятати. А зараз я накрию геометричні фігури серветкою, ваше завдання: запам’ятати в якій послідовності вони стоять. Запам’ятовуємо з двох сторін: зліва на право і навпаки.

- Як ви запам’ятали? (відповіді учасників)

    - У вас на столі знаходяться  подібні маленькі геометричні фігури та шнурівки.

Пропоную  Вам   нанизати на шнурівку  геометричні фігури в послідовності, яку ви запам’ятали від вікна до дзеркала.

Перевіримо відповідність до зразка.  Молодці, яке чудове у вас геометричне намисто!

 

20230112_124310Завдання Дар №5(набір дрібних кубиків та трикутних призм, напівкуби та чверть куба, кубики з цифрами ) , Дар №7(набір із різнокольорових квадратів, великих і маленьких трикутників, кругів, ромбів та півкругів).

                                                

 

 

 

 

                                           Хід проведення

 

 - Колеги, візьміть ігрове  поле. Виставіть кубики  з цифрами Дара №5 від 1 до 9 по порядку зростання.  Тепер  заплющить очі, а я  заберу один будь-який кубик (наприклад із трійкою). Відкривайте очі. Скажіть: у яких цифр зник сусід? (відповідь: у цифр 2 і 4) Яка цифра зникла?(відповідь: зник сусід 3)  Називаєте правильну відповідь – я вам поверну кубик із цифрою на місце. 

 У вас на столі знаходиться Дар №7 відкрийте:

-         пропоную знайти і виложити 4 круги,  6 квадратів, 8 ромбів і знайдіть    відповідну цифру до фігур які ви виклали. Молодці.

-         А тепер навпаки, візьміть  цифри 5,7,9 і виставіть відповідно до цифр кількість  геометричних фігур:  ромби,  квадрати,  трикутники.  Перевіряємо.

 

3.Завдання  Дар №7 ( набір із різнокольорових квадратів, великих і маленьких трикутників, кругів, ромбів та півкругів), Дар №10 (комплект маленьких різнокольорових круглих фішок та ігрове поле).

 

                                                Хід проведення

 

           -   До вашої уваги геометричний диктант з використанням  Дару № 7, №10. Я вам пропоную взяти ігрове поле і виконати завдання, уважно мене слухайте: по середині поля покласти білий круг,  взяти синій квадрат покласти його у верхній правий кут; потім взяти жовтий трикутник і покласти  у лівий нижній кут;  взяти червоний ромб і покласти у правий нижній кут, взяти  червоний круг і покласти  у лівий верхній кут, а тепер під синій квадрат покладіть жовтий пів круг, зелений трикутник покладіть під червоний круг, синій круг покладіть над червоним ромбом, а помаранчевий квадрат над жовтим трикутником; жовтий квадрат зліва від червоного ромба; фіолетовий ромб справа від червоного круга; взяти зелений круг і покласти  справа від жовтого трикутника; взяти червоний трикутник і покласти зліва від синього квадрата. А тепер подивіться до сусіда і перевірте схожість викладання.

 

4 Завдання Дар №10

 

                                  Хід проведення

 

        - Шановні колеги пропоную  погратися  з розумними фішками Дар № 10 і веселим кубиком. На ігрове поле  кидаємо кубик,  ви рахуєте скільки на кубику  крапок, а потім  викладаєте стільки різнокольорових фішок скільки на кубику.

 

Слідуюче завдання:

 

                                           Хід проведення

 

-         Перед вами зразок: коник стрибунець, пташка горобчик і качечка. Уважно роздивіться, у кого яка доріжка – по якій доріжці стрибає коник, летить горобчик, пливе качечка. А тепер – накриваємо чистим аркушем паперу доріжки і по пам’яті за допомогою Дару №10 викладіть для них доріжку. Молодці.

-         Дякую за роботу. Вам сподобалося?

 

Висновок: у вході вирішення кожного нового завдання ми  включаємося в активну розумову діяльність, прагнучи досягти кінцевої мети; у ході навчання способами вирішення завдання на кмітливість  даються у значній послідовності, починаючи з більш простих, щоб засвоєнні дітьми вміння і навички готували дітей до більш складним діям. Одже, з цими наборами малеча розвивається, грається, ще й отримує при цьому корисні знання.

 

-         Я пропоную Вам переглянути короткий фільм про використання методики Ф.Фребеля  педагогами ЗДО  у нашому  закладі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Погоріла Олена
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Майстер-класи
Інкл
Додано
29 березня
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку