Майстер-клас
« РАНКОВА ЗУСТРІЧ – ВАЖЛИВИЙ ЕЛЕМЕНТ СТВОРЕННЯ
ПОЗИТИВНОГО НАСТРОЮ УЧНІВ НА ВЕСЬ ДЕНЬ»
Підготувала вчитель початкових класів
Навчально-виховного комплексу
«Ківерцівська загальноосвітня школа І ступеня –
Ківерцівська гімназія Ківерцівської міської ради Волинської області»
Радченко Маргарита Володимирівна
МЕТА: Ознайомити колег із досвідом своєї роботи. Підвищити професійну майстерність педагогів-учасників майстер-класу в процесі активного педагогічного спілкування. Продемонструвати методи і форми роботи під час проведення ранкових зустрічей, спрямовані на формування ключевих компетентностей молодших школярів.
ЗАВДАННЯ: Розширити знання педагогів про значення та структуру ранкової
зустрічі. Вчити використовувати методику ранкових зустрічей у роботі
з дітьми. Моделювати та розвивати навички ефективного спілкування.
ОБЛАДНАННЯ: Клубок ниток, скринька із словами, моделі шапочок ,
конструктор LEGO, малюнок ялинки та прикрас, маркери,
аркуші паперу, презентація , сигнальні картки.
Слайд №1
Слайд №2
Слайд №3
Слайд №4
Слайд №5
Слайд №6
Слайди №7,8
Слайд №9
Слайд №10
Слайд №11
Слайди №12-14 Слайд №15
Слайд №16
Слайд №17
Слайд №18
Слайд №19
Слайд №20
Слайд №21
Слайд №22 |
Доброго чудового зимового дня, дорогі колеги. Сьогодні хочу поділитися з вами своїм досвідом і розповісти про маленьку часточку своєї роботи з молодшими школярами. Поєднаю основне з теоріє, иоскільки ви з цим знайомі, кожен з вас з цим працює. Паралельно, розповім , як я це бачу і втілюю. Як і заведено в НУШ ми з вами привіталися. А тепер побажаємо собі гарного продовження дня. Пропоную простеньку швидку вправу, яку ми виконуємо з дітьми «Кулачок» Утворимо в групі стовпчик із своїх кулачків і промовимо «Усім, усім, гарного дня». Пропоную вам наступну вправу «Загадкова скринька» для розкриття теми заняття. Також аналогічні вправи можна проводити для розкриття теми дня чи тижня. Це може бути не лише скринька, а мішечок, банка, конвертик і т.п. «Загадкова скринька» У мене скринька, у якій лежать аркуші зі словами. Витягніть, будь ласка , по-черзі аркуш і прочитайте слова, які і стануть підказкою , про що ми будемо сьогодні говорити . (ранкова, інформаційна, позитивна, шкільна, весела, спокійна продуктивна, пізнавальна, очікувана) Отож сьогодні ми поговоримо з вами про ранкову зустріч у НУШ. Адже вона є важливим елементом створення позитивного настрою школярів на весь день. Усі ми стикаємося у нашій роботі з тим, що у класі є різні діти. Одні ідуть із задоволенням до школи, старанно вчаться, зацікавлені ,але, на превеликий жаль , не усі такі. Не усі приходять у школу з хорошим настроєм. І причини можуть бути різноманітні. Серед усіх завдань ранкової зустрічі, про які ми будемо говорити, найважливіша , я вважаю, створити гарний настрій на весь робочий день. Принаймі, ми намагаємося зробити це для своїх дітей.
Пропоную провести нашу наступну роботу, застосовуючи усім вам відомий метод критичного мислення «Метод шести капелюхів». Але сьогодні в таку погоду в капелюхах ми б померзли . Тому нам допоможуть дослідити цю тему такі тепленькі зимові кольорові шапочки. Як годиться починаємо з білого капелюшка( шапочки, бейса, тут вже фантазія кожного вчителя) Що відомо з цього питання? По-перше, розповім вам ,як я йшла до впровадження цього елементу НУШ. НЕ скажу, що все одразу сприймалося на ура, що все легко й просто вдавалося. Почала по-трішечки знайомитись із цим елементом з учнями попереднього набору. Так маленькими кроками ми разом вчилися впроваджували його. Уже з приходом моїх перших Нушенят, я почала працювати над цим систематично, маючи вже невеличкий досвід. На даний момент це подобається мені і моїм дітям. Для них ранкова зустріч це одне єдине слово КОЛО. Нехай буде так, головне, щоб їм подобалося. І подобалося мені. Це теж валиво. Що ж нам відомо про ранкову зустріч? Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі. Завдання ранкової зустрічі:
Звичайно, що усі завдання є важливими. Але, на мою думку, основне – створення позитивної атмосфери на весь навчальний день у школі. Етапи ранкової зустрічі:
Педагоги по-різному ставлять черговість 2 і 3 етапів. Я поки що роблю так . Закінчую «Щоденними новинами», так як це є плавним переходом до теми . Зазвичай приурочую до теми тижня чи дня . Хоча буває працюємо над якоюсь іншою важливою для нас темою .
Вітання. Стаємо в коло. Вітаємося .Бажаємо гарного настрою, гарного дня і т.п. Різні варіанти. Є коротенькі. Є довші. Є й декілька улюблених віршів .
Фото «Наші вітання» До вітань можуть входити не тільки вірші, пісні , а й коротенькі вправи. Це може йти і як вітання, і як вправа «Знайомство» наприклад під час етапу «Обмін інформацією». Тобто , як ви вже зрозуміли, не обов’язково чітко відмежовувати етапи. Усі вони тісно пов’язані і можуть переплітатися. Пропоную зараз виконати одну із подібних вправ .
Вправа «Плутанка» Утворіть коло. Назвіть кожен своє ім’я так , як вам подобається, коли до вас звертаються. І чому саме так. Діти дуже люблять цю вправу. Завдання і запитання можна використовувати різноманітні. По-черзі передаємо клубочок. Умови визначають почерговість. Зараз вишикуємо свої імена в алфавітному порядку і почергово передамо клубочок. Що дає нам ця вправа?( Повторити алфавіт. Запам’ятати імена. Можна пригадати, як пишуться імена. Вчимося висловлюватись. Діти дізнаються нове про однокласників. Тобто це може використовуватись і як обмін інформацією. ) Невід’ємною частиною ранкової зустрічі є «Куточок настрою» . Його не відносимо окремо до конкретного етапу. Це може бути ,як елемент вітання. І також ,як обмін інформацією. Основні етапи, окрім «Вітання» ви можете проводити в будь-якій послідовності. Так, як вам зручно. Мені так зручно. Діти люблять час від час змінювати умови показу настрою. Наприклад це можуть бути роздаткові малюнки, смайлики, шкала… А ще робота з LEGO. Робота з LEGO 1. Утворіть світлофор з потрібних цеглинок. ..Які кольори має світлофор? Поставте пальчик на зелений колір , у кого сьогодні чудовий настрій. Поставте пальчик на жовтий колір, хто не дуже хотів іти сьогодні на роботу. Поставте пальчик на червоний колір, у кого сьогодні сумний настрій. Поставте пальчик на зелений колір, хто сьогодні бачив гарний сон.
2. Побудуте вежу за моїм зразком на швидкість 3. Побудуйте свою вежу . Об’єднайтеся в групи, у кого верхній колір трави, нижній блакитний... 4. Побудуйте кубик . Поставте його на підлогу. Перестрибніть через нього вперід, назад, праворуч, ліворуч. Покружляйте навколо. 5. Передайте цеглинки під пісню на кожне слово.
Обмін інформацією. Це може бути обмін інформацією про себе, на задану тему. Дивлячись як ви сплануєте і побудуєте ранкову зустріч. Можу я давати завдання. Діти можуть їх самостійнопо одному, парами, групами.
Групове заняття Метою цього компоненту ранкової зустрічі є навчити дітей працювати у групах. Групові заняття менш структуровані, аніж інші компоненти зустрічі. Перед груповою роботою обов’язково повторюємо розроблені правила роботи в групах. Фото «Наш обмін інформацією та групові заняття»
Щоденні новини Це коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Ми з дітьми називаємо її «Інформаційна дошка». Письмове оголошення налаштовує учнів на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання: заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка, тощо. Спочатку щоденні новини проводила для дітей я. Тепер мої учні по-чергово готують їх для однокласників з моєю допомогою. Головні умови новин: коротко але змістовно і цікаво донести інформацію цього дня до своїх однолітків. Діти дуже люблять готувати це завдання. Використовують різноманітні цікавинки . Та вчитель щодня має бути готовий провести їх самостійно , в разі непідготовки дитини, яка мала це зробити. Фото «Наші щоденні новини» Приміряємо Жовту і Чорну шапочки. Дозвольте нагадати інформацію, щодо почерговості приміряння капелюшків( шапочок) у початкових класах при використанні методу. Першою обов’язково має бути біла шапочка, останньою – синя(висновок). Послідовність інших кольорів обираєте самі. Та слід пам’ятати, що в початкових класах після чорного капелюшка(негатив) обов’язково повинен йти жовтий (позитив).
Гра «Дискусія» Пропоную гру, яка дасть можливість проговорити сильні сторони ранкових зустрічей (позитивні) та які труднощі виникають під час їх проведення (негативні сторони). Утворммо2 групи. Перша наводить аргументи( називаючи негативні сторони), друга – заперечує (позитивні). За допомогою цієї гри ми можемо підсумувати наші думки. Чорна шапочка. Які недоліки? Що може піти не так?
Жовта шапочка. Значення ранкової зустрічі.
Приміряємо Червону шапочку (емоції) Вправа «Емоції» Пропоную на аркушах , де є таблиця з етапами зустрічі, зобразити смайл, який відображає ваші емоції, які виникають у вас ( можна у ваших учнів) під час конкретного етапу . Я хочу, щоб під час і після проведення ранкових зустрічей виникали такі емоції і почуття: радість, цікавість, здивування, задоволення, захоплення, впевненість, гордість, зацікавленість, довіра, щастя.
Зелена шапочка дає можливість пофантазувати і запропонувати один одному свої нові цікаві ідеї та рішення .
Синя шапочка. Висновок. Чого ми досягли на цей момент?
Вправа «Прикрась ялинку» Напередодні новорічних свят прикрасимо ялинку яскравими іграшками . У вас є стікери у вигляді ялинкових прикрас. Прошу прикрасити ними деревце і висловити свою думку. Чого ми досягли з учнями на даний момент. Які побажання? На мою думку, ми з учнями уже вміємо:
Дякую усім за активність. Бажаю вам, колеги, аби ранкові зустрічі приносили радість і вам, і вашим учням. Нехай вони завжди налаштовують вас на позитив і продуктивну працю.
|