Майстер-клас "Розвивальне навчання у дзеркалі навчальної практики»

Про матеріал
В даний час у початковій школі існує кілька паралельних освітніх систем. Чим освітня система Д.Б. Ельконіна-В.В.Давидова відрізняється від нової української школи?Особливий інтерес в даний час до даної системи пов'язаний насамперед з тим, що вона практично повністю відповідає Концепції модернізації освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Розвивальне навчання у дзеркалі навчальної практики» Система розвивального навчання Ельконіна-Давидова – це інноваційна педагогічна технологія випереджувального психологічного та інтелектуального розвитку особистості дитини.

Номер слайду 2

Смайлик настрою

Номер слайду 3

Ваші очікування Перш ніж ми розпочнемо нашу роботу з вами я хочу, щоб ви на ялинкових іграшках, які лежать у вас на столі написали свої очікування від сьогоднішнього майстер-класу.

Номер слайду 4

«...Щоб відкрити перед учнями іскорку знань, учителю треба ввібрати море світла, ні на хвилю не відходячи від променів вічно сяючого сонця знань людської мудрості» В.Сухомлинський Головна мета застосування розвивального навчання на уроках математики і української мови –  є формування активного, самостійного творчого мислення учня і на цій основі поступового переходу в самостійне навчання.

Номер слайду 5

На уроках математики і української мови, так само як і в НУШ використовую різноманітні методи, а саме : - робота в парах, робота в малих групах. - мікрофон; незакінчене речення; мозковий штурм; навчаючи – учусь; аналіз ситуації. - імітаційні ігри; розігрування ситуації за ролями; виробнича ситуація. - обговорення складних і дискусійних питань і проблем: займи позицію; зміни позицію; дискусія. - випереджаюче домашнє завдання, закріплення вивченої теми шляхом створення мультимедійних презентацій, робота з тестами, складання кросвордів

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Особливості уроку в системі розвивального навчання Це – свобода можливість вибору способу, доведення своєї думки готовність спокійно визнати, виправити свої помилки опора на власний досвід відсутність жорстких рамок можливість кожного учня просуватися по власній траєкторії розвитку

Номер слайду 8

Завдання уроку для мене: - це по-перше відмова від шаблону в проведенні; - урок починаю з ситуації успіху, щоб пригадати вивчений матеріал на попередньому уроці і закріпити вивчене; - наступним кроком є ситуація розриву(де діти зустрічаються з проблемним завданням, яке створює навчальну (проблемну) ситуацію; -на уроках працюю за принципом: алгоритм-схема -приклад; -обов язковим є використаня на уроках «пасток» у завданнях, щоб проспостерігати повну присутність дітей на уроці, а не автоматизм

Номер слайду 9

Залежно від навчальної задачі використовую певний тип уроку 1-й урок: Урок постановки навчальної задачі (ситуація успіху, ситуація розриву) - Задача аналіз умов (розв язання навчальної задачі ( група, пара)) моделювання та перетворення моделі планування дій з пошуку способу (група, пара)

Номер слайду 10

2. Урок розв язання навчальної задачі –загальний спосіб (групова робота), виведення алгоритму,схеми 3. Урок розв язання часткових загальних задач (парна робота, де один учень контролер, інший-виконавець) 4. Урок розв язання конкретно-практичних задач (виконуємо всі види завдань з даної теми. Чим більше тренувань, тим більше самостійної роботи). Уроків цього типу може сягати від 2 до певної кількості, для того щоб діти дійшли до автоматизму з даної теми, або коли більша частина дітей вільно виконують завдання з даної теми

Номер слайду 11

5. Урок контролю і оцінювання (наскільки ми навчилися виконувати навчальні задачі), діагностувальні роботи.

Номер слайду 12

Математика Підручник математики розвивального навчання для першого класу не схожий на підручник з математики НУШ з картинками яблук і монет, із стовпчиками прикладів, з текстами завдань. Учні вже з першого дня навчання в школі починають знайомитися з числом і різними методами підходу роботи з ним. Матеріал побудований на роботі переважно з кількістю предметів. У підручнику РН навчання починається з предметного моделювання, де діти порівнюють предмети за кольором, розміром, формою, довжиною, шириною, висотою,об ємом, площею, периметром та повідомляють про результати порівняння (відношення) словами однакові, різні, неоднакові, плоскі, об ємні. У завданнях відсутні числові дані.

Номер слайду 13

Наступний етап у вивченні математики - це графічне моделювання (зображення результатів порівняння за допомогою відрізків) ми називаємо схемою

Номер слайду 14

(Найпростіші схеми – пара рівних відрізків розповідає про рівність, пара нерівних про нерівність (більшу або меншу). Надалі, при вивченні додавання, віднімання, множення і ділення, схеми ускладнюються.

Номер слайду 15

Формули з невідомими. У завданнях відсутні числові дані, але присутні буквенні. На цьому етапі діти вчаться працювати з величинами: порівнювати A=B C D К H; додавати, віднімати A+B C-D ; розв язувати з ними завдання.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Розглянь малюнки

Номер слайду 18

. І тільки тепер переходимо до вивчення числа, де вже більш усвідомлено працюємо з величинами

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Крім того, часто пропоную дітям перевірити “самостійну роботу” кого-небудь із персонажів із “Лісової школи”. Із задачами починаємо працювати з 2 класу. Кожен новий тип задач дається дітям в групи на дослідження (ситуація розриву).

Номер слайду 22

Тому у нас на уроках кожна нова тема – це невеличка подорож у незнайоме, де діти є дослідниками. Тож пропоную разом з нами прожити урок ознайомлення з дією множення…

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

А якщо збільшена мірка помістилась би у величині 5 разів?

Номер слайду 32

Рефлексія Що найбільше вам сподобалось? Що нового ви дізналися? Що взяли для себе цікавого? Як ви думаєте, що ми будемо робити на наступному уроці?

Номер слайду 33

Українська МОВА НУШ (теми кожного року повторюються, тільки вивчаються більш поглиблено)

Номер слайду 34

УКРАЇНСЬКА МОВА РН(тема вивчається лише один раз, але до повного досягнення автоматизму, або щоб приблизно 80% дітей могли відтворити вивчений матеріал. До вивченої теми більше не повертаємося (можу давати лише додаткові завдання на повторення вивченого матеріалу на каліграфічній хвилинці).

Номер слайду 35

Викладання матеріалу при вивченні тем істотно не відрізняється, лише при синтаксичному розборі речення є відмінність. В НУШ діти в першу чергу визначають підмет, а потім присудок. В РН першим визначаємо короля часу (присудок), а потім підмет. Так як присудок – це слово, яке відповідає за подорож у часі.

Номер слайду 36

Алгоритм встановлення зв язку слів у реченні Визначаємо короля часу. Для цього змінюємо речення за часами (минулий, майбутній, теперішній). Слово, яке змінюється і буде королем часу (присудок) підкреслюємо двома рисочками. Визначаємо королеву. Королева – слово, яке виконує дію. Це – підмет, підкреслюємо однією рискою. Ставимо питання від короля до королеви і навпаки

Номер слайду 37

Зєднуємо слуг слів (сполучники, прийменники) з господарями (зі словами, до яких вони відносяться) … Визначаємо свиту короля ( присудка) ставимо питання до придворних короля … Визначаємо свиту королеви (підмета) ставимо питання до придворних королеви Визначаємо придворних вже визначених придворних короля та королеви

Номер слайду 38

Другорядні члени речення ми позначаємо:

Номер слайду 39

Щасливі діти спускаються з гірки на санчатах . які? з чого? на чому? хто? що роблять?

Номер слайду 40

коли? виконували з ким? які? ? ? що?

Номер слайду 41

Самооцінювання Оцініть свою роботу за допомогою цеглинок ЛЕГО Чи справдились ваші очікування (покажіть на шкалі) Оберіть смайлик свого настрою.

Номер слайду 42

ppt
Додано
30 січня 2022
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку