Урок № 3. Тема: Інформаційні системи та технології. Інструктаж з БЖД
Опис уроку: Даний урок – третій у розділі 1 «Інформаційні технології у суспільстві». Учні знайомляться з різновидами інформаційних систем та технологій. Вчяться визначати основні їхні характеристики. Зростання потреби в інформації і збільшення потоків інформації в людській діяльності зумовлює появу нових технологій - розробку і використання електронних засобів для роботи з інформацією. Саме на всіх етапах уроку використовуються електронні медіа , які дають можливість безпосереднього спілкування, оперативність подання інформації, контроль за станом навчального процесу. Інтерактивні вправи за комп’ютером дозволяють учням більш ефективно вивчати пропонований матеріал та аналізувати інформацію різних джерел, у творчій, цікавій формі представляти результати своєї роботи.
Учень має знати |
Учень має розуміти |
Учень має вміти |
|
|
|
Мета уроку
|
Навички з інфо-медійної грамотності
|
Що необхідно підготувати до вправи уроку |
|
|
|
Опис уроку
|
Зображення, схема, фото, відео, слайд із презентації, посилання на ресурс тощо |
І. Організаційний момент Повідомлення теми та мети уроку ІІ. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «Ланцюжок» Учні по черзі відповідають на поставлені вчителем запитання, називаючи по одному типу.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Мозковий штурм»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Інформаційна система — це сукупність взаємопов’язаних засобів і методів здійснення інформаційних процесів. Засоби ІС — це об’єкти живої та неживої природи, а методи ІС — це способи дії (взаємодії) об’єктів. Незалежно від виду, архітектури та сфери застосування ІС складаються з матеріальної та інформаційної частин.
2. Розповідь вчителя про «Інформаційні технології» Інформаційна технологія — це сукупність методів і процесів опрацювання інформації та комплексу відповідних засобів. Сучасні інформаційні технології ґрунтуються на досягненнях інформатики, математики, електроніки, психології, економіки та ін.
Робота в групах Учні об’єднуються в групи по 2-3 чол. Дослідить призначення сервісів, використовуючи інтернет-джерела інформації, та заповніть спільну Google-таблицю.
3. Розповідь вчителя про Smart-технології. Посилення впливу інформаційних технологій зумовило появу Smart- як однієї зі складових розвитку інформаційного суспільства. Smart-технології (від англ. smart — розумний) — це поєднання кількох інформаційних технологій або технологічних об’єктів в одному «розумному» об’єкті. Smart-технології знаходять застосування в різних сферах нашого життя.
Робота з підручником (Рис. 3.3)
4. Розповідь вчителя про «Технології штучного інтелекту». Існує багато тлумачень поняття «людський інтелект». За одними з них інтелект людини є наслідком природних процесів у мозку. За іншими — інтелект є проявом духу, наданого людині вищими силами. У психології інтелект (від латин. intellectus — розуміння, осягнення) — це загальна здатність людини до пізнання й вирішення проблем Як не існує єдиного визначення людського інтелекту, так не існує й вичерпного визначення поняття «штучний інтелект». Одним із них є таке. Штучний інтелект — це імітація людського інтелекту за допомогою технічних інформаційних систем.
5. Розповідь вчителя про застосування штучного інтелекту
6. Розповідь вчителя про «Нанотехнології». Не менш цікавим і перспективним є ще один технологічний напрям. Нанотехнології (від грец. — карлик) — це технології опрацювання об’єктів атомарних розмірів (кілька нанометрів). Тобто це технології молекулярного рівня. Нанотехнології являють собою міждисциплінарну область наук (хімія, фізика, інформатика тощо).
7. Розповідь вчителя про «Штучні нейронні мережі». Мозок людини є природною нейронною мережею, яка складається з величезної кількості нервових клітин — нейронів, пов’язаних між собою. Нейрон штучної нейронної мережі є спрощеною інформаційною моделлю нервової клітини. Нейронна мережа (нейромережа) — це інформаційна система, здатна до навчання.
V. Закріплення. ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся вимог безпеки жит- тєдіяльності та санітарно-гігієнічних норм.
1. Визначте призначення інформаційної системи Україна. ІСУО, яка доступна за адресою https://isuo.org
Вправи для зняття втоми під час роботи на комп’ютері
VI. Підбиття підсумків уроку «Відгадай хто?» Учням по черзі приклеють на лоб стікер з назвою smart-приладу, а учень повинен здогадатися, хто він. Учень зі стікером може ставити запитання учням з класу, але відповідати вони можуть лише «так» чи «ні»
|
https://learningapps.org/watch?v=ppobmr7q517
C:/Users/Admin/AppData/Local/Temp/Rar$EXa0.213/Інтерактивна_вправа/Smart-технології.html
http://ru.akinator.com/personnages/
|
Домашнє завдання
|
|
Використані джерела
|
|
Додаткова література 1. Авторські заняття від медіапедагогів-лідерів: медіаосвітні практики в позакласній роботі учнів 5–7 класів / О. Волошенюк, І. Іванюк, О. Кущ, Г. Шевченко; За ред. В. Іванова, О. Волошенюк. – К. : ЦВП, АУП, 2017. – 50 с.
|
|
Словник (якщо введені нові терміни, що формують інфо-медійну грамотність, не є основними за програмою) |
|
Авторка уроку: Якушенкова Оксана Анатоліївна |
1