Методична робота І семестр

Про матеріал
Зразок наказу "Про результати методичної роботи у І семестрі 2022/2023 навчального року". Проведено аналіз методичної роботи (також додається аналітична довідка).
Перегляд файлу

УКРАЇНА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

АДМІНІСТРАЦІЇ СЛОБІДСЬКОГО РАЙОНУ

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ

ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 90

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

НАКАЗ

 __________________        №_____

 

Про результати методичної роботи

за І семестр  2022/2023 навчальному році.

 

У 2022/2023 навчальному році методична робота у школі здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції «Нова українська школа» та іншими нормативними документами, передбаченими чинним законодавством у 2022/2023 навчальному році, на досягненнях науки, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загального культурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності освітнього процесу.

         У І семестрі 2022/2023 навчальному році освітня діяльність педагогічного колективу закладу здійснювалася відповідно до обраної навчальної стратегії, спрямованої на особистісно зорієнтоване навчання й виховання та формування в учнів здорового способу життя, з метою подальшого вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, підвищення фахового рівня вчителів школи, їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних, загальних та надпредметних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів, на реалізацію нових Державних стандартів загальної середньої освіти та початкової загальної освіти.

        Пріоритетними напрямками в методичній роботі закладу на 2022/2023 було визначено:

- побудову нової гнучкої моделі методичного сервісу, яка б оперативно і своєчасно реагувала на потреби суб’єктів педагогічної діяльності;

- проведення методичних заходів на основі компетентнісного підходу;

- упровадження інноваційного досвіду методичної діяльності (проєктів, елементів інноваційних форм роботи, технологій тощо), оригінальних прогресивних ідей з метою застосування у практичну діяльність, забезпечення нових якісних результатів;

- забезпечення науково-методичного супроводу професійного розвитку педагогічних працівників в умовах глобалізації та відкритості інформаційного освітнього простору;

- створення у закладі оптимальних  умов для забезпечення неперервної самоосвітньої діяльності педагогічних працівників; сприяння формуванню позитивної мотивації педагогічних працівників до самостійного вибору форм і змісту підвищення кваліфікації.

       Організаційно-методичну роботу з педагогічними працівниками у І семестрі 2022/2023 навчальному році здійснювали за такими напрямами:

- підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання;

- науково-методичне забезпечення організації освітнього процесу в умовах реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, оновлених програм;

-  підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

 - реалізація програм розвитку освіти;

- оптимізація виховного простору навчального закладу, формування ціннісних орієнтирів;

- аналіз стану викладання навчальних предметів;

- підвищення якості й ефективності сучасного уроку;

- результативність участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів, конкурсах, тощо.

Виходячи з аналізу методичної роботи школи (додаток),

 

Н А К А З У Ю: 

 

  1. Визнати науково-методичну роботу протягом І семестра  2022/2023 навчального року достатньою для забезпечення ефективного освітнього процесу, створення умов для становлення та розвитку особистості кожного учня, підвищення педагогічної майстерності вчителів, проведення дослідно-експериментальної, інноваційної діяльності.
  2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи Солдатьонковій А.О.:
    1.           Сприяти активізації творчої діяльності вчителів, стимулюванню неперервної фахової та загальної освіти, підвищенню їхньої персональної відповідальності за результати навчання й виховання дітей.
    2.           Продовжити роботу з інформатизації освітнього процесу.
    3.           Інформувати вчителів про можливості, які надають освітні платформи для організації та вдосконалення можливостей дистанційного навчання з метою саморозвитку та підвищення кваліфікації (участь у вебінарах, конференціях тощо).
  3. Вчителям предметникам:
    1.           Активізувати самоосвітню діяльність з метою безперервної освіти, підвищення фахової майстерності. Продовжувати роботу над підвищенням рівня індивідуальної професійної успішності.
    2.           Не допускати порушення орієнтовного плану підвищення кваліфікації.
    3.           Посилити роботу з обдарованими учнями.
  4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи Г.М.БОГДАНОВ

Додаток

до наказу Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №90

Харківської міської ради

Харківської області

від _________ № _____

Аналітична довідка

Про результати методичної роботи

у  І семестрі 2022/2023 н.р.

 

          У  2022 -2023  навчальному році методична робота в школі здійснювалася відповідно до Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”. 

         Роботу закладу було спрямовано на реалізацію єдиної педагогічної мети: «Підвищення якості освіти, різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя».

    Спрямовувалися  зусилля на реалізацію таких навчально- методичних проблем:

Педагогічна тема: «Реалізація особистісно орієнтованого навчання з метою формування ключових компетентностей моделі випускника початкової, базової та старшої школи»

Методична тема: «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризма».

З цією метою:

  • Забезпечено  виконання плану проходження вчителями школи курсів підвищення кваліфікації на 2023 навчальний рік.
  • У відповідності до  плану атестації педагогічних працівників на 2022/2023 навчальний рік проведено заходи з атестації вчителів у відповідності до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого  наказом МОН України від 06.10.2010 №930 зі змінами.
  • Створено необхідні умови для активної роботи з обдарованими учнями  шляхом залучання їх до участі в інтелектуальних конкурсах, предметних олімпіадах різних рівнів, змаганнях, роботі МАН  тощо.
  • Продовжено роботу з подальшої інформатизації освітнього процесу, оволодівати інструментами дистанційного навчання.
  • Підвищено особисту відповідальність кожного члена педагогічного колектива за якість та результативність роботи.
  • Забезпечено  соціальний захист учнів та працівників школи.
  • Підвищено  ефективність роботи з попередження дитячого травматизму.
  • Спрямовано  виховну роботу на формування в дітей та молоді любові до Батьківщини, загальнолюдських  якостей.
  • Працювали над формуванням духовно-моральних взаємин між усіма учасниками освітнього процесу, толерантного ставлення до представників інших народів, культур і традицій, до однолітків, батьків, інших людей; вихованню пошани та любові до культурного спадку свого народу та мистецтва, культивуванню кращих рис української ментальності: працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, відповідального ставлення до природи.
  • Активізовано  застосування сучасних форм і методів правової та превентивної освіти, формування здорового способу життя, фізичного розвитку і культури, спрямованих на формування сталої відповідальної поведінки, імунітету до негативних впливів соціального оточення.

Діяльність шкільних методичних об’єднань за І семестр 2022/2023 н.р.

МО вчителів початкових класів

         Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2022/2023 навчальному році продовжило працювати над проблемою: «Використання інноваційних технологій, творчих та потенційних можливостей педагога для забезпечення якісної освіти та реалізації ініціативи вчителів початкових класів та учнів через систему компетентнісно зорієнтованого навчання» тільки тепер вже в умовах дії правового режиму воєнного стану.       

         Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи, не дивлячись на відстань, яка нас розділяє, є:

психолого-педагогічні консультації

*семінари-практикуми

*теоретичні семінари

 *аукціони методичних ідей

*співбесіди

*консультації на актуальні теми

* огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури

*онлайн-круглі столи

    Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

        Протягом навчального cеместру вчителі початкових класів працювали творчо, наполегливо, ефективно та результативно.

     Усі вчителі МО початкових класів дбають про безперервне підвищення та удосконалення свого професійного рівня(своєчасно проходять курси підвищення кваліфікації, беруть участь в вебінарах, семинарах, тренінгах), спрямовують свою роботу на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей. Невід’ємною частиною навчання учнів початкових класів НУШ є дослідницька діяльність. Колеги не  втрачають можливість проводити на онлайн уроках досліди, лабораторні дослідження, експерименти, від яких наші маленькі наукові співробітники у великому захваті. Вони залюбки проводять їх і вдома під наглядом дорослих. У цьому навчальному році найважче довелося першокласникам. Спільними зусиллями МО сплановано і втілено в життя заходи для безболісної адаптації малюків у шкільному житті. В новому 2023/2024 навчальному році в перших класах будуть працювати вчителі Клименко Тетяна Сергіївна та Ілющенко Любов Олексіївна.

      Багато уваги приділяють педагоги виявленню обдарованих діток, для цього залучають їх до участі в різноманітних шкільних, міських, обласних, всеукраїнських конкурсів, олімпіад. Так в І семестрі  2022/2023 н.р. до участі в предметних олімпіадах з різних предметів та конкурсах на платформах НаУрок і Всеосвіта були залучені учні 1-4 класів. Тісна співпраця з батьками дає можливість краще впливати на моральне виховання учнів. Взаємодія трикутника учитель-учень-батьки матиме плідні результати і в навчанні і в вихованні підростаючого покоління, а тим більше в такий складний час, коли іде війна.

       Метою роботи методичного об'єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь освітній процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

         Вчителі нашого закладу постійно демонструють використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі.

МО вчителів філологічного циклу

      Діяльність  методичного об'єднання вчителів філологічного циклу у 2022/2023 навчальному році була спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту",   "Про   загальну   середню  освіту",   постанов  Уряду   України,   інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення української мови та літератури та світової літератури у  2022/2023 навчальному році, виконання державних програм   викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури, англійської мови,  створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.

      Організація роботи шкільного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури, англійської мови, здійснюється у відповідності до плану, який визначався необхідністю виконання державної національної програми. Робота  ШМО розпочалася в серпні з діагностики, вивчення питань та пропозицій членів метод об’єднання щодо складання плану на 2022/2023 навчальний рік  і  спрямована на реалізацію проблем шкільного методичного об’єднання.

     Упродовж першого семестру вчителі ШМО активно працювали над підвищенням рівня володіння онлайн-сервісами, створенням кейсів онлайн-уроків, опановували нові форми та методики  викладання.

      В листопаді 2022 року відбувся ІІ етап XІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. У ньому взяли участь 6 учнів нашої школи. Учні показали знання життя і творчості великого українця – Т.Г. Шевченка.

   11 листопада 2022 року відбувся ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури. У ньому взяли участь 5 учнів нашої школи. Учні показали досить не погані результати але нажаль призових місць не було.

       Дуже цікаво у нас пройшов День української писемності та мови в режимі онлайн.Учні писали диктант разом з Адою Роговцею, відгадували вікторини, кросворди, брали участь у квестах.

18 листопада 2022 року відбувся ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови У ньому взяли участь 4 учні нашої школи. Всі учні показали непогані результати, учениця 11-А класу Жданова В., посіла ІІ місце.

       Отже, наші вчителі завжди у пошуках шляхів, форм і методів, які б давали можливість розвивати в учнів здатність мислити та бути творчими людьми.

МО  вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін

     Основні вектори свого розвитку на 2022/2023 навчальний рік. Ці напрями не втратили актуальність і зараз:

- забезпечувати психологічну підтримку здобувачам освіти в умовах воєнного часу та після перемоги;

- підвищувати  якість знань з предметів суспільно-гуманітарних дисциплін;

- вдосконалювати   технології онлайн спілкування;

- зміцнювати зв’язок між вчителями та батьками дітей;ї

- підвищувати свою кваліфікацію щодо використання інформаційно-комунікативних технологій.

       Активно брали  участь у І та ІІ етапах Всеукраїнських олімпіад. І показали досить високий результат. Переможцем ІІ етапу з правознавства стала учениця 9-В класу Коваль Є., посіла І місце. Одним із переможців ІІ етапу з біології стала учениця 11-А класу Бочкова М.,  посіла ІІІ місце.  Одним із переможців ІІ етапу з екології стала учениця 11-А класу Котляр А., посіла ІІ місце.

       Учителі кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін взяли участь у фахових конкурсах, заходах, спецкурсах для підвищення кваліфікації.

МО вчителів математики, фізики та інформатики

МО вчителів математичного циклу в 2022/2023 році працює над проблемою «Формування математичної та інформаційно-цифрової компетентності учнів як стратегічна задача загальної середньої освіти НУШ».

Велася робота над наступними питаннями:

- опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій викладання математики, фізики, інформатики у 2022/2023 н.р.;

-  на початок навчального року учителями були розроблені навчальні програми за обраними модельними програмами для 5 класу НУШ;

Дистанційне навчання під час карантину та бойових дій знизило рівень виконаних завдань з програмування (інформатики).

Робота над науково-методичними проблемами вимагає всебічної обізнаності вчителів із питань науки та педагогічної практики. З цією метою вчителі брали участь  роботі у дистанційних, семінарах, вебінарах, майстер-класах. 

Основною складовою в підвищенні наукового, фахового та методичного рівня вчителів є самоосвіта.

Вчителі нашого МО діляться своїми наробками, ідеями, презентаційними матеріалами, публікуючи свої роботи на сайтах «На Урок», «Всеосвіта».

У нас є досягнення, але є проблеми, які потрібно вирішувати. Вчителям математичного циклу потрібно звернути увагу на наступні моменти:

  •              підвищувати  якість знань з предметів математичного циклу;
  •              звернути увагу на індивідуальну роботу з школярами;
  •              намагатися працювати по сучасному, як вимагає концепція НУШ.

МО вчителів фізичної культури, Захисту України

Кожен предмет, маючи власний компетентісний потенціал, вносить свій внесок у формування ключових компетентностей, тобто утворення навчального середовища Нової української школи.

       Робота МО  вчителів фізичної культури, Захисту України спрямована на реалізацію  науково - методичної проблеми: «Формування ключових компетентностей, ціннісних орієнтирів та здобування наскрізних умінь у школярів в умовах нової української школи».

До цього об’єднання входять  предмети різні за напрямком, але всі вони пов’язані з життям та розвитком учнів як сьогодні ,так і в майбутньому. Вчителі спрямовують свою діяльність на формування життєвих компетентностей, як необхідного елемента високоякісної освіти майбутнього випускника.

10 вересня 2022 року в Україні відзначали День фізичної культури та спорту. З метою популяризації олімпійського руху та здорового способу життя у кожному класі був проведений Єдиний Олімпійський урок «Спорт і фізичне виховання-утвердження здорового способу життя та зміцнення миру». На цих уроках учні  отримали знання про історію виникнення та розвиток Олімпійських ігор, дізнавалися імена Олімпійських чемпіонів, які захищали честь нашої держави, готували повідомлення та презентації.

На підставі вище зазначеного необхідно у ІІ семестрі 2022/2023 н.р.:

  1. Визнати науково-методичну роботу протягом І семестра  2022/2023 навчального року достатньою для забезпечення ефективного освітнього процесу, створення умов для становлення та розвитку особистості кожного учня, підвищення педагогічної майстерності вчителів.
  2. Сприяти активізації творчої діяльності вчителів, стимулюванню неперервної фахової та загальної освіти, підвищенню їхньої персональної відповідальності за результати навчання й виховання дітей.
  3. Продовжити роботу з інформатизації освітнього процесу з акцентом на використання ІКТ у навчальному процесі.
  4. Не допускати порушення орієнтовного плану підвищення кваліфікації.
  5. Посилити роботу з обдарованими учнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
2473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку