Плюси мінуси різних варіантів розміщення учнів у класі
Варіанти розміщення |
«Плюси» такого розташування учнів |
«Мінуси такого розташування учнів |
Учні сидять по одному |
Таке розташування сприяє кращим результатом тестування та індивідуальній роботі. Вони не можуть списувати та розмовляти один з одним. |
Учень може стати демотивованим, оскільки йому немає з ким обговорити завдання. Більше роздаткового матеріалу доводиться готувати вчителю. |
Учні сидять по двоє |
Взаємодопомога та підтримка. |
Можуть заважати один одному; спричиняти складні ситуації під час уроку. Спільна робота між учнями не зручна – доводиться розвертатися через прохід. |
Учні сидять групами по чотири або по п’ять |
Діти вчаться працювати командою, налагоджувати нові дружні стосунки. Можливо керувати окремих дітей, посадивши їх попереду. |
Можуть «випадати» з навчального процесу, сховавшись за спинами своїх однокласників. Те ж – під час контрольних і самостійних робіт, коли діти можуть легко списувати. |
Парти в класі розташовані по периметру ( буквою «П») |
Учні бачать один одного, що заохочує до загального обговорення; полегшується спостереження вчителя за класом. Зручне розташування дає можливість вчителю та учням краще опрацьовувати різні методи та форми навчання. Звільняється простір в центрі, який можливо використовувати для презентацій та виступів. |
Забирає багато місця, не підходить для дискусій в малих групах, до центру класу доводиться проходити довго ( це треба враховувати для дітей з інвалідністю). Неможливо або важко організувати таку форму навчання для дуже великої кількості дітей. Неможливо або важко застосовувати для класів з маленькими дітьми, з класами, де багато дітей зі складною поведінкою. Сором’язливим та невпевненим в собі учням некомфортно бути в центрі уваги. |