Методична розробка до уроку доброти на тему «Гуманне та відповідальне ставлення до собак та котів. Мої молодші друзі».

Про матеріал
Матеріал розробки уроку допоможе класному керівнику провести урок доброти в будь-якому класі, формувуючи і розвиваючи в учнів гуманної свідомості, самосвідомості та людських цінностей, активної життєвої настанови, моральної культури; мотивації до створення добрих справ по відношенню до тварин; виховання любові та відповідальності перед молодшими друзями (тваринами).
Перегляд файлу

 

КРИВОРІЗЬКИЙ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ВИХОВНОГО ЗАХОДУ,

ПРИСЯЧЕНА

ІІ МІЖНАРОДНОМУ УРОКУ ДОБРОТИ

на тему «Гуманне та відповідальне ставлення до собак і котів.

МОЇ МОЛОДШІ ДРУЗІ»

 

 

                                                                               

 

 

                                                                                Підготувала

                                                                                                   заступник директора

                                                                                         з виховної роботи

                                                                                       Литвинова Олеся

                                                                               Миколаївна

 

КРИВИЙ РІГ - 2021

УРОК ДОБРОТИ

Тема: Мої молодші друзі

Мета: формування і розвиток в учнів гуманної свідомості, самосвідомості та людських цінностей, активної життєвої настанови, моральної культури; мотивації до створення добрих справ по відношенню до тварин; виховання любові та відповідальності перед молодшими друзями (тваринами); розповсюдження антижорсткого ставлення до домашніх та безхатніх тварин, їх право на свободу та життя.

Тривалість: 40 хвилин.

Обладнання: мультимедійна дошка, картки-смайлики трьох кольорів, кольоровий папір, магніти для дошки, роздатковий матеріал.

Кількість учасників: 31 учень.

ПЛАН

І. Організація класу.

ІІ. Вивчення емоційного стану учнів на початок уроку та його корекція.

ІІІ. Оголошення теми уроку та принципу роботи на уроці.

ІV. Фізична пауза.

V. Підбиття підсумків уроку.

VІ.  Рефлексія.

ХІД УРОКУ

"Прийде час, коли люди будуть

дивитися на вбивцю тварини

так само, як вони дивляться

 зараз на вбивцю людини.»

Леонардо да Вінчі

І. Організація класу.

ІІ. Вивчення емоційного стану учнів на початок уроку та його корекція.

  1. Урок починається з того, що визначається психологічний настрій кожного учня та емоційне налаштування до уроку (дитина сама усвідомлює свій стан і ділиться ним з вчителем, діти відчувають увагу до себе).
  2. Вчитель налаштовує учнів на позитивний настрій та плідну роботу на уроці, стоворює ситуацію «Успіху».

ІІІ. Основна частина. Оголошення теми уроку та принципу роботи на уроці.

Тварини – дуже милі друзі: не ставлять питань і не критикують. Немає звіра настільки дикого, щоб він не відгукнувся на ласку.

Як ви розумієте поняття «гуманізм»?

(Учні діляться думками.)

Гуманізм — система поглядів, яка визначає цінність людини як особистості, її право на свободу, щастя, розвиток і виявлення всіх здібностей.

Як ви гадаєте, що лежить в основі принципу гуманізму?

Гра « Ромашка»

СЛАЙД 4

(Кожен  учень висловлюється  та містить на пелюстки ромашки свою відповідь).

Похожее изображениеC:\Users\Вчитель\Desktop\images.png

Як ви гадаєте, а чи можна ці принципи віднести до ставлення молодших наших братів – тварин?

Гуманне ставлення до тварин (гуманне поводження з тваринами) — неспричинення жорстокості тваринам, уважне, любовне, добре ставлення до тварин, співчуття до них, повага до їхнього життя, прав і свобод, сприяння їхньому благу, бути їм корисними, надавати їм допомогу, покращувати якість життя тварин.

СЛАЙД 5

Сьогодні ми з вами поговоримо про статтю 6 Закону України «Про захист тварин від жорсткого поводження»:

Виховання гуманного ставлення до тварин є важливою складовою етичного, культурного та екологічного виховання громадян.

Виховання гуманного ставлення до тварин передбачає формування високого рівня еколого-етичної свідомості та культури громадян.

Виховання гуманного ставлення до тварин забезпечується шляхом викладання курсів з екологічної етики та гуманного ставлення до тварин у дошкільних навчальних закладах, у системі загальної середньої, професійно-технічної і вищої освіти.

СЛАЙД 6

Повідомлення учням правил і вимог щодо використання виховних фракцій знань по сходинкам до « Дивергенту».

Під час виконання завдань протягом уроку команда учнів піднімається фракціями знань по сходинкам до «Дивергенту».  Учні в команді поступово виконують завдання, проходячи відповідні фракції, які приближують їх до поставленої мети – стати дивергентом (відмінником) уроку.

 

СЛАЙД 7

Фракція № 1 «Зречення»

Гра «Вірю – не вірю»

  1. 57% українців мають домашніх тварин (так)
  2. Україна входить в Топ-10 країн світу за найбільшою кількістю тварин, у тому числі безпритульних (так)
  3. Сьоме місце у цьому рейтингу займають Сполучені Штати Америки (ні, перше)
  4. У собак та у котів, які мають доступ до прогулянок на вулиці, обов’язково має бути адресник з вашими контактними даними, а ще краще – електронний чіп (так)
  5. Самовигул – досить безпечне явище як для собак, так і для котів (ні)
  6. У багатьох містах є служби реєстрації втрачених/знайдених тварин (так)
  7. У соціальних мережах безліч груп, що займаються допомогою тваринам (так)

СЛАЙД 8

Фракція № 2 «Щирість»

У більшості випадків, загублені тварини потрапляють до притулків, де дуже часто не вистачає засобів для їх утримування, лікування та задоволення інших потреб.

Як же допомогти тим тваринам, які вже опинились у такій ситуації?

ДОПОМОГА ПРИТУЛКАМ ТА БЛАГОДІЙНИМ ФОНДАМ

Якою вона може бути?(Табл.1)

Таблиця 1

Фінансова

Добрі справи

На сайті або на сторінках в соціальних мережах практично кожного притулку та фонду допомоги тваринам є можливість перевести пожертвування декількома способами.

Проте, перед цим обов'язково ознайомтесь чи публікуються актуальні новини, звітність про вже виконану роботу та фінансові звіти.

Якщо всі ці складові є, можете сміливо робити пожертвування: ваші кошти точно підуть на допомогу тваринам.

Притулкам і фондам завжди потрібні помічники.

Волонтери можуть займатися годуванням і вигулом собак, прибиранням та ремонтом вольєрів.

Способів допомогти тваринам – багато, та найдієвіший метод зменшення кількості тварин на вулицях та у притулках – всиновлення. Чи є в когось із вас історія ситуації «всиновлення» безхатньої тваринки?

СЛАЙД 9

Фракція № 3 « Ерудити»

В сучасному світі людина все далі відходить від природи. Спілкування з нею поступово заміщується соціальними мережами, комп’ютерними іграми, віртуальним світом. Дуже часто ми забуваємо, що поряд з нами живуть вірні друзі – тварини. Вони відданими очима дивляться на нас, очікуючи уваги і любові. Наші домашні улюбленці так багато роблять для нас: охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя, чекаючи від нас лише уваги. Вони для нас лише сторінка життя, а ми для них і є все життя.

У всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення.

(Виступ учнів)

25 червня, у світі відзначають Міжнародний день з собаками на роботі.

1 березня – Міжнародний день кота

16 серпня – Міжнародний день безпритульних тварин

4 жовтня, відзначається Всесвітній день тварин.

Він був запроваджений Міжнародним конгресом прихильників руху за захист природи, що проходив у Флоренції в 1931 році. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнах світу.

Дата 4 жовтня вибрана не випадково. Це день католицького святого Франциска Ассизського, який вважається покровителем тварин.

СЛАЙД 10,11,12

Фракція № 4 «Відважні»

 

Представник команди виходить до дошки і знайомлять учнів з історичними пам’ятниками тваринам та за що їх було встановлено.

  1. Балто  — сибірський хаськи, їздовий собака з упряжки, що перевозила медикаменти під час епідемії дифтерії в 1925 році в містах штату Аляски, США.
  2. Пам'ятник в Бердянську "бичкові-годувальникові", рибці, що рятувала жителів міста від голодної смерті в голодомор.
  3. Грейфраєрс Бобі — скай тер'єр, що здобув популярність в 19 столітті, після того, як впродовж чотирнадцяти років, до його власної смерті, охороняв могилу його померлого власника в місті Едінбург, Шотландія. Через рік після того, як собака помер, баронесою Анджелой Бердетт-Куттс була споруджена статуя і фонтан на честь Бобі. Декілька книг і фільмів було засновано на житті Бобі, включаючи «Грейфраєрс Бобі» Елеанор Аткинсон і фільми «Грейфраєрс Бобби» (1961, виробництво Уолта Діснея) і «Приключения Грейфраерс Бобби» (2006)
  4. Капітолійская вовчиця  — етруська бронзова скульптура, по стилістичних ознаках датована V століттям до н.е.  що зберігалася в Римі. Змальовує (приблизно у натуральну величину) вовчиху, що вигодовує молоком двох дитят , — Ромула і Рема, легендарних засновників міста.
  5. Пам'ятник Голубу в Парижі за те, що приніс звістку про аварію англійського підводного човна під час Другої світової війни.
  6. Пам'ятник Гусям у Римі за те, що колись врятували місто від ворога, зчинивши галас і попередивши цим мешканців.
  7. Пам'ятник Дельфіну в США за відмінне виконання обов’язків зв’язківця між глибоководною і наземною станціями
  8. Пам'ятник п'явці встановлений на території Міжнародного центру медичної п'явки за питомий  і величезний вклад в боротьбу за здоров'я людини.
  9. Пам'ятник свині в Полтаві . У центрі Полтави біля корпусу аграрної академії 5 квітня 2003 року відбулося урочисте відкриття пам'ятника свині. На постаменті прикріпили таблицю з надписом «Одвічній годувальниці українського народу».
  10. Пам'ятник шимпанзе. Китай, Острів мавп, Хайнянь. Філософський пам'ятник шимпанзе, що сидить на працях Дарвіна і людини, що роздивляється череп, найближчому до людини за генетичним кодом, тварині(96% загальних генів).
  11. Пам'ятник Хатіко. Весь світ обійшла історія японського собаки Хатіко. Маленьке цуценятко подарував професору Токійського університету Хідесабуро Уено його колишній учень, власник ферми. У професора уже було сім собак, тому новий песик отримав ім'я Хаті (вісім), або ласкаве - Хатіко. Кожного дня Хатіко проводжав професора на станцію, потім вертався додому, а о 15 годині знову повертався, щоб зустріти господаря з роботи. Але 21 травня 1925 року сталася біда. Під час занять у професора стався інфаркт і він помер. Хатіко марно чекав на пероні свого господаря. З того часу довгих дев'ять років Хатіко приходив на станцію кожного дня о 15 годині та пильно вдивлявся в натовп, що виходив з поїзда, шукаючи поглядом професора. А коли Хатіко помер, в Японії оголосили траур, а згодом, собаці поставили два пам'ятника: біля будинку та на пероні станції Самбуї. До цього місця часто приходять закохані. Для них воно є символом справжньої вірності.

 

СЛАЙД 13

Фракція № 5 «Дружні»

Учням пропонується задати по одному питанню до учасника протилежної команди (один учень – одне питання).

Орієнтовні питання – народні прикмети:

- павук сидить у середні павутини

дощ

- павук плете нову павутину                                       

гарна погода

- мурашки кидають мурашники і йдуть геть            

повінь

- кінь хропе                                                                  

негода

собака риє землю

дощ

кіт згортається клубочком

мороз

- корова ввечері жадібно їсть траву                           

дощ

- собака качається по землі                                        

дощ, сніг

- кіт шкребе кігтями підлогу                                     

вітер

 

ІV. Фізична пауза. СЛАЙД 14

Учням пропонуються вправи для відпочинку , наприклад для очей.(Рис.1)

Рисунок 1

Картинки по запросу вправи для очей при роботі з комп'ютером

V. Підбиття підсумків уроку.

Протягом виховного уроку ми почули багато інформації та можемо з впевненістю виробити свої правила поводження з тваринами.

СЛАЙД 15

Всі ми молодці! Адже сумісними зусиллями та знаннями ми досягли ДИВЕРГЕНТУ – відмінника сьогоднішнього уроку! Тільки любові, співчуттям та милосердям ми захистимо наших молодших друзів!

VІ.  Рефлексія. Перевірка емоційного стану учнів після уроку (учні піднімають картки-смайлики трьох кольорів).

СЛАЙД 16

Інтернет ресурси:

http://tsytaty.ukrayinskoyu.pro/tvaryn.html

https://happypaw.ua/ua/bioethics/news/one/40

https://life.pravda.com.ua/society/2018/03/7/229362/

docx
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку