КРИВОРІЗЬКИЙ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
ВИХОВНОГО ЗАХОДУ,
ПРИСЯЧЕНА
ІІ МІЖНАРОДНОМУ УРОКУ ДОБРОТИ
на тему «Гуманне та відповідальне ставлення до собак і котів.
МОЇ МОЛОДШІ ДРУЗІ»
Підготувала
заступник директора
з виховної роботи
Литвинова Олеся
Миколаївна
КРИВИЙ РІГ - 2021
УРОК ДОБРОТИ
Тема: Мої молодші друзі
Мета: формування і розвиток в учнів гуманної свідомості, самосвідомості та людських цінностей, активної життєвої настанови, моральної культури; мотивації до створення добрих справ по відношенню до тварин; виховання любові та відповідальності перед молодшими друзями (тваринами); розповсюдження антижорсткого ставлення до домашніх та безхатніх тварин, їх право на свободу та життя.
Тривалість: 40 хвилин.
Обладнання: мультимедійна дошка, картки-смайлики трьох кольорів, кольоровий папір, магніти для дошки, роздатковий матеріал.
Кількість учасників: 31 учень.
ПЛАН
І. Організація класу.
ІІ. Вивчення емоційного стану учнів на початок уроку та його корекція.
ІІІ. Оголошення теми уроку та принципу роботи на уроці.
ІV. Фізична пауза.
V. Підбиття підсумків уроку.
VІ. Рефлексія.
ХІД УРОКУ
"Прийде час, коли люди будуть
дивитися на вбивцю тварини
так само, як вони дивляться
зараз на вбивцю людини.»
Леонардо да Вінчі
І. Організація класу.
ІІ. Вивчення емоційного стану учнів на початок уроку та його корекція.
ІІІ. Основна частина. Оголошення теми уроку та принципу роботи на уроці.
Тварини – дуже милі друзі: не ставлять питань і не критикують. Немає звіра настільки дикого, щоб він не відгукнувся на ласку.
Як ви розумієте поняття «гуманізм»?
(Учні діляться думками.)
Гуманізм — система поглядів, яка визначає цінність людини як особистості, її право на свободу, щастя, розвиток і виявлення всіх здібностей.
Як ви гадаєте, що лежить в основі принципу гуманізму?
Гра « Ромашка»
СЛАЙД 4
(Кожен учень висловлюється та містить на пелюстки ромашки свою відповідь).
Як ви гадаєте, а чи можна ці принципи віднести до ставлення молодших наших братів – тварин?
Гуманне ставлення до тварин (гуманне поводження з тваринами) — неспричинення жорстокості тваринам, уважне, любовне, добре ставлення до тварин, співчуття до них, повага до їхнього життя, прав і свобод, сприяння їхньому благу, бути їм корисними, надавати їм допомогу, покращувати якість життя тварин.
СЛАЙД 5
Сьогодні ми з вами поговоримо про статтю 6 Закону України «Про захист тварин від жорсткого поводження»:
Виховання гуманного ставлення до тварин є важливою складовою етичного, культурного та екологічного виховання громадян.
Виховання гуманного ставлення до тварин передбачає формування високого рівня еколого-етичної свідомості та культури громадян.
Виховання гуманного ставлення до тварин забезпечується шляхом викладання курсів з екологічної етики та гуманного ставлення до тварин у дошкільних навчальних закладах, у системі загальної середньої, професійно-технічної і вищої освіти.
СЛАЙД 6
Повідомлення учням правил і вимог щодо використання виховних фракцій знань по сходинкам до « Дивергенту».
Під час виконання завдань протягом уроку команда учнів піднімається фракціями знань по сходинкам до «Дивергенту». Учні в команді поступово виконують завдання, проходячи відповідні фракції, які приближують їх до поставленої мети – стати дивергентом (відмінником) уроку.
СЛАЙД 7
Фракція № 1 «Зречення»
Гра «Вірю – не вірю»
СЛАЙД 8
Фракція № 2 «Щирість»
У більшості випадків, загублені тварини потрапляють до притулків, де дуже часто не вистачає засобів для їх утримування, лікування та задоволення інших потреб.
Як же допомогти тим тваринам, які вже опинились у такій ситуації?
ДОПОМОГА ПРИТУЛКАМ ТА БЛАГОДІЙНИМ ФОНДАМ
Якою вона може бути?(Табл.1)
Таблиця 1
Фінансова |
Добрі справи |
На сайті або на сторінках в соціальних мережах практично кожного притулку та фонду допомоги тваринам є можливість перевести пожертвування декількома способами. Проте, перед цим обов'язково ознайомтесь чи публікуються актуальні новини, звітність про вже виконану роботу та фінансові звіти. Якщо всі ці складові є, можете сміливо робити пожертвування: ваші кошти точно підуть на допомогу тваринам. |
Притулкам і фондам завжди потрібні помічники. Волонтери можуть займатися годуванням і вигулом собак, прибиранням та ремонтом вольєрів. |
Способів допомогти тваринам – багато, та найдієвіший метод зменшення кількості тварин на вулицях та у притулках – всиновлення. Чи є в когось із вас історія ситуації «всиновлення» безхатньої тваринки?
СЛАЙД 9
Фракція № 3 « Ерудити»
В сучасному світі людина все далі відходить від природи. Спілкування з нею поступово заміщується соціальними мережами, комп’ютерними іграми, віртуальним світом. Дуже часто ми забуваємо, що поряд з нами живуть вірні друзі – тварини. Вони відданими очима дивляться на нас, очікуючи уваги і любові. Наші домашні улюбленці так багато роблять для нас: охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя, чекаючи від нас лише уваги. Вони для нас лише сторінка життя, а ми для них і є все життя.
У всьому світі створено громадські організації борців за права тварин. Вони проводять акції, спрямовані на захист тварин від знущань та жорстокого ставлення.
(Виступ учнів)
25 червня, у світі відзначають Міжнародний день з собаками на роботі.
1 березня – Міжнародний день кота
16 серпня – Міжнародний день безпритульних тварин
4 жовтня, відзначається Всесвітній день тварин.
Він був запроваджений Міжнародним конгресом прихильників руху за захист природи, що проходив у Флоренції в 1931 році. Це рішення підтримали організації, створені з метою захисту тварин у різних країнах світу.
Дата 4 жовтня вибрана не випадково. Це день католицького святого Франциска Ассизського, який вважається покровителем тварин.
СЛАЙД 10,11,12
Фракція № 4 «Відважні»
Представник команди виходить до дошки і знайомлять учнів з історичними пам’ятниками тваринам та за що їх було встановлено.
СЛАЙД 13
Фракція № 5 «Дружні»
Учням пропонується задати по одному питанню до учасника протилежної команди (один учень – одне питання).
Орієнтовні питання – народні прикмети:
- павук сидить у середні павутини |
дощ |
- павук плете нову павутину |
гарна погода |
- мурашки кидають мурашники і йдуть геть |
повінь |
- кінь хропе |
негода |
собака риє землю |
дощ |
кіт згортається клубочком |
мороз |
- корова ввечері жадібно їсть траву |
дощ |
- собака качається по землі |
дощ, сніг |
- кіт шкребе кігтями підлогу |
вітер |
ІV. Фізична пауза. СЛАЙД 14
Учням пропонуються вправи для відпочинку , наприклад для очей.(Рис.1)
Рисунок 1
V. Підбиття підсумків уроку.
Протягом виховного уроку ми почули багато інформації та можемо з впевненістю виробити свої правила поводження з тваринами.
СЛАЙД 15
Всі ми молодці! Адже сумісними зусиллями та знаннями ми досягли ДИВЕРГЕНТУ – відмінника сьогоднішнього уроку! Тільки любові, співчуттям та милосердям ми захистимо наших молодших друзів!
VІ. Рефлексія. Перевірка емоційного стану учнів після уроку (учні піднімають картки-смайлики трьох кольорів).
СЛАЙД 16
Інтернет ресурси:
http://tsytaty.ukrayinskoyu.pro/tvaryn.html