Методична розробка нестандартного уроку з манікюрної справи.Тема"Технологія виконання європейського (безобрізного) манікюру."

Про матеріал
Методична розробка нестандартного уроку(урок-телепередача з елементами ділової гри).На цьому уроці здобувачі освіти самостійно виконують роль ведучих,майстрів з манікюрної справи,клієнтів та гостей присутніх в студіїї. Урок-телепередача-це своєрідна рольова гра,що максимально наближає учнів до реального життя і є основним аспектом під час використання цієї форми роботи.
Перегляд файлу

 

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ШОСТКИНСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»

 

 

 

 

 

Тема: «Європейський (безобрізний) манікюр»

 

 

 

 

 

 

                                                                                      РОЗРОБИЛА:

                                                                 викладач професійно-теоретичної підготовки

                                                                                   Наталія ВАРЕНИК

 

 

 

 

 

                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        2022р.

 

           Тема програми.  Технологія виконання манікюрних робіт.

 

Тема уроку.  Виконання європейський (безобрізного) манікюру  у технологічній послідовності.

 

Мета уроку:

* навчальна:

-  формувати в учнів знання про європейський (безобрізний) манікюр;

- ознайомити з різними видами безобрізного манікюру та технологією виконання;

- розглянути переваги та недоліки європейського (безобрізного) манікюру.

* розвивальна:

- розвивати творчу активність, особистість кожного учня та пізнавальні інтереси;

- формувати допитливість, уважність, спостережливість;

- сприяти розвитку професійного інтересу;

- формувати вміння учнів самостійно працювати з літературою, аналізувати, робити висновки.

* виховна:

- виховувати етичні взаємовідносини в навчальному колективі (доброзичливості, взаємодопомоги), почуття відповідальності та вміння співпрацювати;

- виховувати спостережливість та допитливість, відповідальне ставлення до професії.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: урок – телепередача з елементами ділової гри.

Комплексно  методичне забезпечення:

а) матеріально-технічне забезпечення: мультимедійний проектор, ноутбук;

б) дидактичне забезпечення: презентація до уроку, опорний конспект, кросворд, бланк успішності.

 

Міжпредметні зв`язки: матеріалознавство; санітарія та гігієна праці; охорона праці; професійно-практична підготовка з професії «Манікюрник».

 

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

- Привітання.

- Перевірка наявності учнів.

- Перевірка готовності учнів до уроку.

- Психологічний тест «Смайлик».

 

 

 

 

Добрий день, шановні гості!

Добрий день, дівчата!

Сьогодні у нас дещо незвичайний урок — відкритий урок. А відкритий називається тому, що як ви бачите, до нас завітали гості з області та викладачі закладу.

Перед тим, як розпочати урок, я хочу звернути вашу увагу на те, що у вас на партах лежать листочки на яких зображено “ смайлик”. Але там не достає однієї деталі на обличчі – це ротика! За допомогою його відобразіть будь ласка, з яким настроєм ви прийшли на урок. (Діалог спілкування викладача та учнів стосовно «смайлика»).

 

Я бажаю співпраці, творчо проявити себе та продемонструвати свої знання.

 

До сьогоднішнього уроку ви підготували кожний фотографії, на яких зображені доглянуті руки та нігті.

Думаю, такі красиві руки і нігті не лишили нікого байдужими.

То якими професійними якостями має володіти майстер, щоб виконати таку роботу?

Правильно: Має бути майстром, професіоналом своєї справи.

Я згодна з вами,що професіонали мають володіти спеціальними знаннями, навичками, щоб  досягти високої майстерності, досконалості у своїй роботі.

Я думаю, що ви прийшли до нас навчатися, щоб стати професіоналами, а не горе майстрами. Для того, щоб саме це знати, важливе значення має тема сьогоднішнього уроку. 

Які знання попередніх тем нам  необхідні для кращого засвоєння нової теми?

Ми повинні повторити пройдений матеріал, пропоную вам графічний диктант (додаток № 1), вибірковий тест – контроль (додаток № 2).

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

-         Графічний диктант «Так-ні».

-         Вибірковий тест-контроль.

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

Тема уроку.  Виконання європейський (безобрізного) манікюру  у технологічній послідовності.

 

Епіграф уроку:

«Те, що навчилася робити одна людина,

може навчитися робити й інша.

 Бо ж не боги глечики обпікають».

            В.Туре

 

 

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Актуальність теми:

Подивившись на руки людини, багато чого можна сказати про неї вказати, її вік, чим вона займається. Жінка, яка не доглядає за своїми руками, завжди програє, бо її образ не є завершеним. Потрібно пам`ятати фразу: «Справжня жінка, до кінчиків нігтів». 

Красиві і доглянуті руки і нігті – це естетично, гігієнічно і, звичайно, сексуально. Жіночі руки завжди повинні бути красивими, ніжними і доглянутими. І європейський (безобрізний) манікюр, який є одним із найпопулярніших видів манікюру завдяки своїй простоті, швидкості виконання та безпечності, допоможе нам у цьому.

 

V. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

І. Лекція у вигляді телепередачі з елементами ділової гри та використанням презентації.

 

ПЛАН УРОКУ

 

  1. Історія європейського манікюру.
  2. Види безобрізного манікюру.
  3. Виконання «сухого» та «мокрого» безобрізного манікюру у технологічній послідовності.
  4. Гарячий манікюр, його особливості.
  5. Переваги та недоліки безобрізного манікюру.

 

Хід ділової гри

 

Робота з учнями проводилася з використанням методу  випереджувального навчання. Визначені основні дійові особи. Учні представляли себе у таких ролях як: майстер з манікюрної справи, клієнт, який відвідує салон, ведуча телепередачі та провідні  спеціалісти салонів з надання послуг по манікюру.

 

Ведуча телепередачі:

-Доброго дня, шановні телеглядачі та гості нашої телепередачі!

Сьогодні ми продовжуємо цикл передач  « Чарівний  ногіток» за темою: "Європейський(безобрізний)  манікюр" .

До студії ми запросили провідних спеціалістів салонів нашого міста, які брали участь в обласних та міжнародних конкурсах з манікюрної справи та нігтьового дизайну. То давайте познайомимося з нашими гостями:

гість №1-  викладач школи нігтьового дизайну "Подіум";

гість №2- сертифікований майстер дизайну з манікюру.

А тепер звернимося до історії:

Європейський манікюр зародився на початку минулого століття у Франції. Головним  популяризатором  цієї манікюрної техніки була мало кому відома француженка Джульєтт Марлен, яка відправилася в Америку, де в короткі терміни вона знайшла вдячну клієнтуру серед голлівудських актрис, перетворивши їх ручки просто до невпізнання!

"Vogue "- улюблений журнал жінок - в жовтні 1917 року рекомендує: "не обрізайте кутикулу!"

Професор В.Г. Корони винайшов "комплексний метод щадного манікюру,який не потребує ніяких інструментів",і отримав назву європейського манікюру , доступного кожній жінці.

 

Також сьогодні до нашої студії ми запросили майстра з манікюру, який працює в салоні "Любава". Вона розповість нам про підготовчий та заключний етапи роботи з клієнтом,  етику спілкування з клієнтом. Надаємо слово:

 

Майстер з манікюру:

 

Доброго дня, глядачі!

Сьогодні я хочу поділитися з вами підготовкою робочого місця та інструментами для виконання європейського манікюру.

Перед роботою ми обробляємо робочий столик дезінфікуючими розчинами  та розкладаємо  стерильні інструменти, розставляємо необхідні косметичні засоби.

Основними інструментами для проведення безобрізного манікюру є:

  • апельсинова паличка - використовується для видалення кутикули;
  • паличка - копитце з м'якої гуми - використовується для видалення кутикули;
  • скляні пилочки різного ступеня зернистості - використовуються для обпилювання вільного краю нігтя;
  • полірувальний баф – для полірування нігтів;
  • камінь – пемза- використовується для видалення кутикул та обробки бокових валиків нігтя,  складається з окисі алюмінію склеєної з фарфором;
  • засіб для зняття лаку без ацетону - для зняття старого лаку;
  • засіб для розм’якшення кутикули – кутик-ремувер.
  • масло для кутикули - робить кутикулу еластичною та запобігає утворенню  задирок, володіє дезінфікуючим ефектом.

Моє робоче місце готове! Я запрошую клієнта.

- Доброго дня. Проходьте, будь ласка, сідайте.

 

Клієнт:

Доброго дня! Сьогодні я прийшла до салону в призначений вами час, для чергового отримання послуг по догляду за нігтями та шкірою рук.

 

Майстер:

Ви мій постійний клієнт, тому оглянувши ваші руки, я рекомендую вам зробити безобрізний манікюр, бо на даний момент ваші руки не потребують виконання класичного манікюру. Цей манікюр безпечний,підходить для тонкої шкіри  та має невисоку ціну.

 

Ведуча телепередачі:

Про види та особливості проведення безобрізного манікюру нам повідомлять запрошені гості. (додаток 3)

 

Гість №1:

Мета будь-якого манікюру - надати нігтям і рукам бездоганний доглянутий вигляд. Не варто забувати про гігієну і безпеку. Виконання класичного обрізного манікюру пов'язано з небезпекою зараження гепатитом, СНІДом та іншими серйозними захворюваннями. Прекрасним є  європейський (без обрізний, препаратний) манікюр, який можливість інфікування зводить до мінімуму.

Безобрізний  манікюр підходить всім, але особливо він рекомендований людям з ніжною і тонкою шкірою. Якщо кутикула у вас від природи щільна і груба, доведеться набратися терпіння, оскільки гарного результату вдасться досягти не раніше, ніж за 5-7 процедур.

 Європейський (безобрізний) манікюр буває декількох видів:

• Сухий - на кутикулу наноситься спеціальна рідина, яка  розм'якшує кутикулу і перешкоджає її подальшому розростанню. Сухий манікюр не рекомендується застосовувати на сухих, ламких і травмованих нігтях.

Сухий безобрізний манікюр протипоказаний людям з алергією на складові препаратів, призначених для розм'якшення кутикули.

Порядок проведення процедури:

1. Дезинфекція рук майстра і клієнта.

2. На ватний тампон наносимо невелику кількість рідини для зняття лаку і видаляємо з нігтів залишки старого лаку. Бажано використовувати рідину, що не містить ацетону, який видаляє з нігтьової пластини жирові компоненти, роблячи її крихкою і ламкою.

 3. Пилочкою надаємо нігтям потрібну форму. Для створення овальної форми рухи пилкою повинні бути спрямовані від краю до краю, а квадратної - по прямій. Для запобігання розшарування нігтів ніколи не можна рухатися пилою з боку в бік, всі рухи повинні бути тільки в одному напрямку.

4. Наносимо на кутикулу спеціальну розм'якшувальну рідину і залишаємо на 3-5хв.

5. За допомогою апельсинової палички,манікюрною палички з гумовим «копитцем» , відсовуємо кутикулу рухами від центру до бічних валиків і прибираємо птерігій з нігтів, а також за допомогою апельсинової палички      зпід вільного краю нігтя видаляємо бруд.

6. Вологою серветкою видаляємо з нігтів залишки засобу для розм'якшення кутикули.

7. Шкіру навколо нігтя змащуємо живильним маслом або кремом для рук і кутикул і легкими масажними рухами втираємо в шкіру. Це не тільки сприяє зміцненню нігтів, але й запобігає появі задирок.

8. Перед покриттям нігтів лаком нігтьову пластину необхідно знежирити рідиною для зняття лаку без ацетону.

9. Для вирівнювання поверхні нігтя наносимо шар базового покриття. Даємо підсохнути протягом декількох хвилин, а потім покриваємо нігті лаком. Базове покриття надійно захищає нігті від негативного зовнішнього впливу і додає їм блиску.

10. Коли лак підсохне, нанести шар закріплювача для оберігання лаку від швидкого стирання.

Гість №2:

Мокрий європейський (безобрізний) манікюр відрізняється від сухого тим, що для видалення кутикули, руки розпарюються у ванночці зі спеціальними лосьйонами, ефірними маслами, морською сіллю або з додаванням рідкого мила.

 Ванночка для рук розм'якшує кутикулу і заспокоює шкіру рук.

Техніка виконання мокрого манікюру.

  1. Спочатку, як і при будь-якій процедурі манікюру, необхідно провести попередню дезінфекцію рук, видалити рідиною для зняття лаку старі залишки лаку і підпиляти нігті, поки вони не мокрі, в іншому випадку вони можуть почати розшаровуватися.
  2. Далі робиться безпосередньо мацерація - ванночка зі спеціальними добавками. Температура в ній повинна бути комфортною і зручною. Опустити  руки в ванночку на 5-10 хвилини. Потім серветкою почергово висушуємо кожний пальчик.
  3. Приступаємо  до видалення кутикули. Для цього  використовуємо апельсинову паличку, за допомогою якої відсовуємо і видаляємо кутикулу у напрямку від центру до бічних валиків.
  4. Завершуємо також змащуючи шкіру навколо нігтя маслом та втираємо масажними рухами.
  5. Знежирюємо нігтьову пластину.
  6. Наносимо базове покриття, лак та закріплювач.

 

Ведуча телепередачі:

Дякуємо гостям за надану цікаву інформацію. Якщо у присутніх виникли запитання, можете задати їх гостям.

 

Присутні в студії:

Запитання: Скажіть, будь-ласка, які переваги та недоліки є в проведенні безобрізного манікюру?

 

Гість №1:

 

Переваги

Недоліки

-         не висока ціна;

-         безпечний;

-         підходить, як дитячий манікюр;

-         підходить для тонкої шкіри;

-         підходить для хворих цукровим діабетом, з порушенням згортання крові, з грибковим захворюванням;

-         не потребує високої кваліфікації майстра;

-         не потребує дорогого оснащення;

-         можна використовувати в домашніх умовах.

-         низька ефективність;

-         не підходить для запущених нігтів з огрубілою та дуже зарослою кутикулою.

Майстер з манікюру:

 

Ми підійшли до завершального  етапу з проведення європейського (безобрізного) манікюру. Чи подобається вам даний манікюр?

 

 Клієнт:

Так, мені дуже подобається,тому що ця процедура безпечна, займає небагато часу, має невисоку ціну та надає рукам естетичного вигляду. Я вам дуже вдячна !

 

Майстер з манікюру:

Тепер я хочу дати вам рекомендації щодо догляду за руками в домашніх умовах. Для того, щоб ваші руки до наступного візиту мали естетичний вигляд, я рекомендую вам проводити такі процедури:

  • втирати ефірні олії в кутикулу, що зробить її еластичною та попередить утворенню задирок.
  •  користуватися поживним кремом, що захистить руки від дії зовнішнього середовища, і проводити ці процедури кожного дня.

Наступний візит я раджу зробити вам через 2 тижні. До побачення.

 

Ведуча телепередачі:

На цьому ми завершуємо нашу телепередачу. І дуже дякуємо нашим співрозмовникам за цікаву розповідь.

 

 Гість№2:

Мені дуже приємно, що ви запросили мене на вашу передачу, і бажаю, щоб все, почуте вами сьогодні, знадобилося майбутнім фахівцям у роботі,а телеглядачі могли проводити манікюр у домашніх умовах.

 

Ведуча телепередачі:

 До наступної зустрічі в ефірі!

 

ІІ. Робота учнів з опорним конспектом ( додаток №3).

 

 

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Загальнокласне обговорення за допомогою технології «Мікрофон».

-  Які види європейського (безобрізного) манікюру ви знаєте? (сухий, мокрий, гарячий).

  1. Асоціативний кущ.

З чим у вас асоціюється європейський (безобрізний) манікюр?

 

 

 

 

  1. Метод «Прес».

а) Який, з вивчених видів манікюру, є безпечним, і чому?

Я вважаю, що …

Оскільки…

Наприклад…

Отже…

     б) Якому із видів європейського ( безобрізного) манікюру ви надаєте перевагу і чому?

4. Випереджувальне домашнє завдання: підібрати або скласти вірші, загадки.

5. Кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1. Косметичний засіб для догляду за руками (крем).

 

 

 

М

 

 

 

2. Фарба для нігтів (лак).

 

 

 

А

 

 

 

3. Придатки шкіри (нігті).

 

 

 

Ц

 

 

 

4. Ванночки для рук (мацерація).

1

 

 

Е

 

 

7

5. Білкова речовина, що є в ороговілих тканинах нігтя(кератин).

К

 

 

Р

 

 

М

6. Інструмент, який служить для видалення кутикули та

Р

2

 

А

 

6

А

чистки бокових сторін та вільного краю нігтя (кюретка).

Е

Л

3

Ц

5

К

Т

7. «Серце» нігтя (матриця).

М

А

Н

І

К

Ю

Р

 

 

К

І

Я

Е

Р

И

 

 

 

Г

 

Р

Е

Ц

 

 

 

Т

 

А

Т

Я

 

 

 

І

 

Т

К

 

 

 

 

 

 

И

А

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

  1. Учні отримують оцінки за:

-         графічний диктант;

-         тестові завдання;

-         випереджувальне домашнє завдання.

  1. Рефлексія «Променева діаграма».

Вырезка экрана

 

 

VІІІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

-         опрацювати матеріал у опорних конспектах;

-         скласти 5 тестових завдань відповідно до опорного конспекту.

-         *Підготувати повідомлення- презентацію з теми: «Френч- манікюр».

-          

_________________________________________________________________

П.І.Б.

 

Бланк успішності

Бали (за кожну правильну відповідь)

1. Графічний диктант

 

2. Тестові завдання на встановлення зв`язків

 

3.Випереджувальне домашнє завдання

 

Загальна кількість балів

 

Примітка. Правильна відповідь з графічного диктанту – 1 б.

Тест – 2 б.

 

 

 

 

                                                                                                              Додаток №1.

Графічний диктант

 

  1. Класичний манікюр – це один з небезпечних видів манікюру, де не використовують ріжучі інструменти.
  2. Спеціаліст із манікюру повинен надавати послугу клієнту в три етапи.
  3. Для видалення нерівних країв кутикули, задирок використовують кюретку.
  4. Останнім, основним етапом класичного манікюру є вирівнювання вільного краю нігтя.
  5. Підпилювати природні нігті необхідно рухами пилочки назад-вперед.
  6. За допомогою щипців-кусачок підрізаємо нігті.

 

 

1 – ні

2 - так

3 – ні

4 – ні

5 – ні

6 – так

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                               Додаток №2.

 

 

Тестові завдання на встановлення відповідності.

 

  1. Установіть відповідність між інструментами та їх призначенням:

 

1

Зігнуті ножиці

А

Підняття кутикули біля основи нігтя та очищення вільного краю

2

Кюретка

Б

Надання форми вільному краю нігтя

3

Скляна пилка

В

Видалення зайвої кутикули біля основи нігтя та бокових сторін

4

Дерев`яна паличка

Г

Обрізання кутикули

 

  1. Установіть послідовність виконання класичного манікюру:

 

1

ІV етап

А

Пом`якшення шкіри пальців та нігтьового валика

2

І етап

Б

Покриття основою під лак та лаком

3

ІІ етап

В

Видалення кутикули та шкіри по краю нігтьового валика

4

ІІІ етап

Г

Надання форми нігтю

 

 

  1. Установіть відповідність між поняттям та їх визначенням:

1

Пілінг

А

Розм`якшення кутикули у водному розчині

2

Мацерація

Б

Спеціальні препарати, які під впливом електричного струму розчиняють відмерлі клітини

3

Масаж рук

В

Відшарування згрубілої шкіри

4

Дезінкрустанти

Г

Система механічного впливу на шкіру рук

 

 

Відповіді до тестових завдань

 

1

2

3

1 –Г

1 – Б

1-В

2-В

2-Г

2-А

3-Б

3-А

3-Г

4-А

4-В

4-Б

 


                                                                                 Європейський (безобрізний) манікюр                                                             Додаток №3.            

 

Інструменти та косметичні засоби:

-          пилочки різного ступеня абразивності;

-          апельсинова паличка, тупа металева лопатка, паличка з «копитцем» з м`якої гуми;

-          засіб для розм`якшення кутикули;

-          засіб для зняття лаку;

-          засоби для лікування, зміцнення нігтів та шкіри рук;

-          лаки, основа під лак, закріплювач, сушка;

-          косметичні засоби для пілінга рук  ;

-          камінь-пемза.

 

«сухий»

-          дезінфекція рук клієнта і майстра;

-          зняття старого лаку;

-          надання форми нігтям;

-          нанесення засобу для розм`якшення кутикули;

-          видалення кутикули за допомогою апельсинової палички;

-          видалення серветкою з нігтя залишків засобу для розм`якшення кутикули;

-          нанесення на ніготь крему або масла;

-          знежирення нігтьової пластинки;

-          нанесення лаку-основи;

-          нанесення лаку для нігтів та закріплювача.

«мокрий»

-          дезінфекція рук клієнта й майстра;

-          зняття старого лаку;

-          надання форми нігтям;

-          ванночки зі спеціальними добавками;

-          видалення кутикули за допомогою апельсинової палички або пемзи;

-          нанесення крему або масла на ніготь;

-          знежирювання нігтьової пластинки;

-          нанесення  лаку-основи;

-          нанесення лаку та закріплювача.

«гарячий»

-          дезінфекція рук клієнта й майстра;

-          зняття старого лаку;

-          надання форми нігтям;

-          пілінг шкіри рук;

-          гаряча ванночка (t 36-55 0 )з лосьйоном – 5-10 хвилин;

-          видалення кутикули за допомогою апельсинової палички або пемзи;

-          очищення рук від лосьйону;

-          поліровка нігтів;

-          нанесення лаку-основи;

-          нанесення лаку для нігтів та закріплювача.

 

Переваги

Недоліки

-          не висока ціна;

-          безпечний;

-          підходить як дитячий манікюр;

-          підходить для тонкої шкіри;

-          підходить для хворих цукровим діабетом, з порушенням згортання крові;

-          не потребує високої кваліфікації майстра;

-          не потребує дорогого оснащення;

-          можна використовувати в домашніх умовах.

-          низька ефективність;

-          не підходить для запущених нігтів з огрубілою та дуже зарослою кутикулою.

 

 


 


 

doc
Додано
10 січня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку