Міністерство освіти і науки України
Кам'янський фаховий енергетичний коледж
Методична розробка показового поза аудиторного заходу
з англійської мови за темою «У готелі»
для студентів І-ІІ курсів
Розроблено викладачкою іноземної мови Довгою Ю.М.
м.Кам’янське
2023
Укладачі – Довга Ю.М. спеціаліст ІІ категорії, викладач іноземної мови
Мета заняття :
Систематизувати та узагальнити знання учнів на тему «Готель». Закріпити лексику на тему «Готель». Розвивати вміння використовувати лексику на тему уроку.
Завдання:
Навчальні: Закріпити лексику на тему «Готель». Розширити мовний кругозір учнів на тему «Готель». Вміти робити повідомлення на тему «Готель». Вміти вести діалог під час замовлення номера в готелі. Вміти використовувати прийменники з лексикою на тему «Готель».
Виховні: Створити позитивну мотивацію подальшого вивчення англійської. Виховувати та підтримувати пізнавальну активність учнів. Формувати відповідальне ставлення до своєї поведінки. Виховувати толерантне ставлення до культури іншої країни.
Форми проведення заняття : Мультимедійна презентація з англійською мовою. Аудіювання. Робота з роздавальним матеріалом. Опитування. Драматизація діалогу «Переклад з російської на англійську». Читання тексту. Аудіювання. Говоріння.
«Hello, everybody. I am glad to see you. Sit down, please». How are you?Dear students, we have a lot of guests. They are teachers from our colleges. Have you got any questions to me?
“Tell me and I will forget
Show me and I will remember
Involve me and I will understand“
«Скажи мне и я забуду: покажи мне и я запомню, вовлеки меня и я пойму». Слова Беннджамина Франклина идеально подходят для нашего занятия. Не правда ли?
Let’s begin with everyday questions:
What day of week is it today?What date is it today?What season is it now? What are autumn months?What is your favorite season? Whoisabsenttoday? Doyoulikeatravelling? a.t.r
First of all, we’ll guess what the topic of our lesson we are going to have.
I have a short video for you to watch. Please watch this video.(През.видео)
1. What is video?
2. What’s your idea?
3. What are we going to talk about today?
That’s right. And now we are going to work on the topic “At the Hotel”. As you know most of people travel nowadays. They prefer to stay at the hotels while travelling. If you travel abroad you have to speak English because English is an international language all over the world.
First of all you have to register at the reception, you can ask about the services there, that is – where you can have your meal, whether they have a swimming pool, a laundry, whether you can rent a car or maybe you want to order some excursion around the city. Or imagine you lost your way, it is necessary to ask smb how to get to the hotel or to the place you need.
I think it is necessary for you to master English to use your knowledge properly in different situations.
Do you agree? And try to determine the purposes of our lesson. Whatisit?(определяем цели урока)
. Presentation new material.
First of all let’s get acquainted with new words and expressions on the topic. Please, look at the blackboard, listen and repeat after me.
make a reservation for a room
забронювати номер
booking confirmation
підтвердження бронювання
in advance, beforehand
заздалегідь
discount
знижка
a service bell panel
панель виклику
maid service
послуги покоївки
clearing service
послуги прибирання
averagetourist
турист середнього рівня
affordable
доступный
hotelchains
мережа готелей
hotelfacilities
комплекс послуг, які пропонує готель
payforservices
сплатити за послуги
paycash
розрахуватися готівкою
allinclusive
все включено
at the moment there are no rooms available.
На разі вільних номерів не має
Номера:
singleroom
одномісний номер
twinroom
двомісний номер з двумя ліжками
doubleroom
двухмісний номер з одним двоспальним ліжком
Категории номеров (по комфортности):
Standardroom
стандартний номер
Superiorroom
номер підвищеної комфортності
Suite room
номер "люкс"
Look at the screen. Good. I want you to put your attention to the video “At the Hotel”, you may make notes.(Дивимося відео та відпрацьовуємо нову лексику )
5. And now let’s do some exercises:
You see the dialogue phrases. You are to put them in a right order.
1. -Yes, hear you are.
-Single or double, sir?
-Good morning!
-How much will it cost?
-Good morning! Can I help you?
-Yes, I’d like a room.
-Mark Shtain.
-Yes, we have one.
-Today’s room costs 125€
-What’s your name?
-That’s exactly what I need.
-Can I have your passport, mister?
-A single room, please.
2. -Parttison.
-Good morning!
-New Ziland.
-Single or a double?
-Good morning, sir! Can I help you?
-Jhon.
-I’d like a room for a week-end.
-And your first name?
-Translator.
-Single, please. A room with a mini bath.
-Yes, sir. Your last name, please?
-Here is your key. Enjoy your stating.
-Home address.
-What’s your occupation?
Ok. Read your versions.
Right versions are:
1.-Good morning!
-Good morning! Can I help you?
-Yes, I’d like a room.
-Single or double, sir?
-A single room, please.
-Yes, we have one.
-How much will it cost?
-Today’s room costs 125€
-That’s exactly what I need.
-What’s your name?
-Mark Shtain.
-Can I have your passport, mister?
-Yes, hear you are.
2. -Good morning!
-Good morning, sir! Can I help you?
-I’d like a room for a week-end.
-Single or a double?
-Single, please. A room with a mini bath.
-Yes, sir. Your last name, please?
-Parttison.
-And your first name?
-Jhon.
-Home address.
-New Ziland.
-What’s your occupation?
-Translator.
-Here is your key. Enjoy your stating.
I like your work.
And now I’d like to introduce the text "Some Useful Things to Remember in a Hotel". Read and translate it in chain.
"Some Useful Things to Remember in a Hotel".
It's advisable for you to reserve a room in advance by telephone, letter, cable, telex or fax so thatwhen you arrive at a hotel a room will be reserved for you.
In larger hotels you fill out a registration form. In smaller hotels you simply write your name in the hotel register (or sign) and give your permanent address.
In most hotels you may ask for any service by telephone. In some hotels there is a service bell panel such as this:
A service Bell Panel
Room service
Maid service
Clearing service
Hotels are rated by a Star rating system. A one star is the cheapest and poorest quality, while a five - star hotel is very expensive and nice. The average tourist usually stays in a three-star hotel. These hotels are usually comfortable, clean, and affordable. The average price for a room per night at a three-star hotel is 50 dollars. It is much cheaper to stay at a motel where a decent room will cost you 30 - 40 dollars. Hotels with the same name can be found in many cities and towns of the USA and even in other countries. They are called hotel chains. Travelers are provided with many services including air tickets, tours, etc and you can stay in the hotel of the same name around the world. It is very convenient. The most famous hotel chains are Mariott, Holiday Inn, Sheraton, Ramada lnn, and Hilton.
And now answer my questions, please.
Questions:
А тепер повертаємось до тексту. Уважно перегляньте його та зачитайте речення чи частину речення, у яких дієслово стоїть у пасивній стані. Їх у тексті п'ять.
Образуйте вопросительную форму этих предложений.
Consolidation.
Translate the sentences into Ukrainian
Translate the sentences into English.
Today we spoke about staying at the hotel, what kind of hotels the tourists prefer, what services the hotels provides their customs with. I hope you have got enough information, how to ask for the room you need or how to apply to the hotel manager for a help.
You have worked fruitfully and got such marks.
Before saying goodbye I’d like to right down your home assignment. Your home assignment for the next lesson will be: