Методична розробка показового поза аудиторного заходу з англійської мови за темою «У готелі» для студентів І-ІІ курсів

Про матеріал
Методична розробка показового поза аудиторного заходу з англійської мови за темою «У готелі» для студентів І-ІІ курсів
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Кам'янський фаховий  енергетичний коледж

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка показового поза аудиторного заходу

з англійської мови за темою «У готелі»

для студентів І-ІІ курсів

 

 

 

 

Розроблено викладачкою  іноземної мови Довгою Ю.М.

 

 

 

 

 

 

 

м.Кам’янське

2023

Укладачі – Довга Ю.М. спеціаліст ІІ категорії, викладач іноземної мови

 

 

 

Мета заняття :

 

Систематизувати та узагальнити знання учнів на тему «Готель». Закріпити лексику на тему «Готель». Розвивати вміння використовувати лексику на тему уроку.

 

Завдання:

Навчальні: Закріпити лексику на тему «Готель». Розширити мовний кругозір учнів на тему «Готель». Вміти робити повідомлення на тему «Готель». Вміти вести діалог під час замовлення номера в готелі. Вміти використовувати прийменники з лексикою на тему «Готель».

Виховні: Створити позитивну мотивацію подальшого вивчення англійської. Виховувати та підтримувати пізнавальну активність учнів. Формувати відповідальне ставлення до своєї поведінки. Виховувати толерантне ставлення до культури іншої країни.

 

Форми проведення заняття : Мультимедійна презентація з англійською мовою. Аудіювання. Робота з роздавальним матеріалом. Опитування. Драматизація діалогу «Переклад з російської на англійську». Читання тексту. Аудіювання. Говоріння.

 

  1. Организацінний момент ((WARM-UP)

«Hello, everybody. I am glad to see you. Sit down, please». How are you?Dear students, we have a lot of guests. They are teachers from our colleges. Have you got any questions to me?

“Tell me and I will forget

Show me and I will remember

Involve me and I will understand“

«Скажи мне и я забуду: покажи мне и я запомню, вовлеки меня и я пойму». Слова Беннджамина Франклина идеально подходят для нашего занятия. Не правда ли?

 

  1. Актуализація знань практичних навичок.  Conversation drill.

Let’s begin with everyday questions:

What day of week is it today?What date is it today?What season is it now? What are autumn months?What is your favorite season? Whoisabsenttoday? Doyoulikeatravelling? a.t.r

  1. Визначення теми заняття.  (AIM)

First of all, we’ll guess what the topic of our lesson we are going to have.

 I have a short video for you to watch. Please watch this video.(През.видео)

1.​ What is video?

2.​ What’s your idea?

3.​ What are we going to talk about today?

That’s right. And now we are going to work on the topic “At the Hotel”. As you know most of people travel nowadays. They prefer to stay at the hotels while travelling. If you travel abroad you have to speak English because English is an international language all over the world.

First of all you have to register at the reception, you can ask about the services there, that is – where you can have your meal, whether they have a swimming pool, a laundry, whether you can rent a car or maybe you want to order some excursion around the city. Or imagine you lost your way, it is necessary to ask smb how to get to the hotel or to the place you need.

I think it is necessary for you to master English to use your knowledge properly in different situations.

Do you agree? And try to determine the purposes of our lesson. Whatisit?(определяем цели урока)

 

  1. Ознаймлення з новим матеріалом, новою лексикою.

. Presentation new material.

First of all let’s get acquainted with new words and expressions on the topic. Please, look at the blackboard, listen and repeat after me.

make a reservation for a room

забронювати   номер

booking confirmation

підтвердження бронювання

in advance, beforehand

заздалегідь

discount

знижка

a service bell panel

панель виклику

maid service

послуги покоївки

clearing service

послуги прибирання

averagetourist

турист середнього рівня

affordable

доступный

hotelchains

мережа готелей

hotelfacilities

комплекс послуг, які пропонує готель

payforservices

сплатити за послуги

paycash

розрахуватися  готівкою

allinclusive

все  включено

at the moment there are no rooms available.

На разі вільних номерів не має

Номера:

singleroom

одномісний номер

twinroom

двомісний  номер  з  двумя ліжками

doubleroom

двухмісний номер з  одним двоспальним ліжком

Категории номеров (по комфортности):

Standardroom

стандартний номер

Superiorroom

номер підвищеної комфортності

Suite room

номер "люкс"

Look at the screen. Good. I want you to put your attention to the video “At the Hotel”, you may make notes.(Дивимося відео та відпрацьовуємо нову лексику )

 

5. And now let’s do some exercises:

You see the dialogue phrases. You are to put them in a right order.

1. -Yes, hear you are.

-Single or double, sir?

-Good morning!

-How much will it cost?

-Good morning! Can I help you?

-Yes, I’d like a room.

-Mark Shtain.

-Yes, we have one.

-Today’s room costs 125€

-What’s your name?

-That’s exactly what I need.

-Can I have your passport, mister?

-A single room, please.

2. -Parttison.

-Good morning!

-New Ziland.

-Single or a double?

-Good morning, sir! Can I help you?

-Jhon.

-I’d like a room for a week-end.

-And your first name?

-Translator.

-Single, please. A room with a mini bath.

-Yes, sir. Your last name, please?

-Here is your key. Enjoy your stating.

-Home address.

-What’s your occupation?

Ok. Read your versions.

Right versions are:

1.-Good morning!

-Good morning! Can I help you?

-Yes, I’d like a room.

-Single or double, sir?

-A single room, please.

-Yes, we have one.

-How much will it cost?

-Today’s room costs 125€

-That’s exactly what I need.

-What’s your name?

-Mark Shtain.

-Can I have your passport, mister?

-Yes, hear you are.

 

2. -Good morning!

-Good morning, sir! Can I help you?

-I’d like a room for a week-end.

-Single or a double?

-Single, please. A room with a mini bath.

-Yes, sir. Your last name, please?

-Parttison.

-And your first name?

-Jhon.

-Home address.

-New Ziland.

-What’s your occupation?

-Translator.

-Here is your key. Enjoy your stating.

I like your work.

  • work with the text (the picture of some hotel)

And now I’d like to introduce the text "Some Useful Things to Remember in a Hotel". Read and translate it in chain.

"Some Useful Things to Remember in a Hotel".

It's advisable for you to reserve a room in advance by telephone, letter, cable, telex or fax so thatwhen you arrive at a hotel a room will be reserved for you.

In larger hotels you fill out a registration form. In smaller hotels you simply write your name in the hotel register (or sign) and give your permanent address.

In most hotels you may ask for any service by telephone. In some hotels there is a service bell panel such as this:

A service Bell Panel

Room service

Maid service

Clearing service

Hotels are rated by a Star rating system. A one star is the cheapest and poorest quality, while a five - star hotel is very expensive and nice. The average tourist usually stays in a three-star hotel. These hotels are usually comfortable, clean, and affordable. The average price for a room per night at a three-star hotel is 50 dollars. It is much cheaper to stay at a motel where a decent room will cost you 30 - 40 dollars. Hotels with the same name can be found in many cities and towns of the USA and even in other countries. They are called hotel chains. Travelers are provided with many services including air tickets, tours, etc and you can stay in the hotel of the same name around the world. It is very convenient. The most famous hotel chains are Mariott, Holiday Inn, Sheraton, Ramada lnn, and Hilton.

And now answer my questions, please.

Questions:

  1. How can you reserve a room in the hotel? - We can reserve a room in advance by telephone, letter, cable, telex or fax.
  2. How are the hotels rated? - Hotels are rated by a Star rating system.
  3. Where does the average tourist usually stay? - The average tourist usually stays in a three-star hotel.
  4. What can you say about such hotels? - These hotels are usually comfortable, clean, and affordable. The average price for a room per night at a three-star hotel is 50.00 dollars.
  5. What are the most famous hotel chains? - The most famous hotel chains are Mariott, Holiday Inn, Sheraton, Ramada lnn, and Hilton.

А тепер повертаємось до тексту. Уважно перегляньте його та зачитайте речення чи частину речення, у яких дієслово стоїть у пасивній стані.  Їх у тексті п'ять.

  1. A room will be reserved for you.
  2. Hotels are rated by a Star rating system.
  3. Hotels with the same name can be found in many cities and towns.
  4. They are called hotel chains.
  5. Travelers are provided with many services.

Образуйте вопросительную форму этих предложений.

  1. Will a room be reserved for you?
  2. Are hotels rated by a Star rating system?
  3. Can hotels with the same name be found in many cities and towns?
  4. Are they called hotel chain?
  5. Are travelers provided with many services?

 

 Consolidation.

Translate the sentences into Ukrainian

  1. A modern hotel was built in our city
  2. Tourists are attracted with ancient architecture.
  3. A sea view room for me will be booked by my friends. 

 Translate the sentences into English.

  1. 1. Номер у готелі замовляють заздалегідь. (A room in a hotel is booked beforehand)
  2.  2. Цікаві екскурсії запропонував менеджер готелю. (Interesting excursions was offered by the hotel manager)
  3. 3. Наше перебування в готелі сплатить наш бос. (Our hotel staying will be paid by our boss)
  1. Summarizing
  • conclusion
  • marks

 

Today we spoke about staying at the hotel, what kind of hotels the tourists prefer, what services the hotels provides their customs with. I hope you have got enough information, how to ask for the room you need or how to apply to the hotel manager for a help.

You have worked fruitfully and got such marks.

 

  1. Home assignment

Before saying goodbye I’d like to right down your home assignment. Your home assignment for the next lesson will be:

  • to learn new words and lexical units by heart
  • to write about your real or imaginable staying at the hotel.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
14 червня 2023
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку