Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» ІІІ курс на тему: «Застосування інформаційних технологій для вирішення проблем енергоефективності "

Про матеріал

Ця методична розробка дозволить викладачу ефективно провести урок, спрямований на ознайомлення здобувачів освіти з важливістю застосування інформаційних тохнологій у вирішенні проблем енергоефективності та енергозбереження, що особливо актуально в сучасних умовах розвитку закладів громадського харчування.

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

„ФАСТІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ”

 

 

Енергозбереження в побуті | Держенергоефективності України

 

 

Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» ІІІ курс на тему:

 

«Застосування інформаційних технологій для вирішення проблем енергоефективності та енергозбереження»

 

 

 

 

Підготовив:

Викладач предмету

«Основи енергоефективності та екології»

Мельник Іван Анатолійович

План – конспект уроку

 

Тема уроку: Застосування інформаційних технологій для вирішення проблем енергоефективності та енергозбереження.

Ця методична розробка дозволить викладачу ефективно провести урок, спрямований на ознайомлення здобувачів освіти з важливістю застосування інформаційних тохнологій у вирішенні проблем енергоефективності та енергозбереження, що особливо актуально в сучасних умовах розвитку закладів громадського харчування.

 

Мета уроку:

  • Навчальна: Ознайомити здобувачів освіти з можливостями використання інформаційних технологій (ІТ) для підвищення енергоефективності та впровадження енергозберігаючих заходів у закладах громадського харчування.
  • Розвивальна: Розвивати у здобувачів освіти навички аналізу та використання ІТ-рішень для оптимізації енергоспоживання в професійній діяльності.
  • Виховна: Формувати у здобувачів освіти відповідальне ставлення до енергозбереження та розуміння толі ІТ у досягненні екологічних цілей.

 

Тип уроку: Комбінований урок з елементами лекції, практичної роботи та групової дискусії.

 

Завдання уроку:

  • Ознайомити студентів з сучасними ІТ-рішеннями, що застосовуються для енергоефективності та енергозбереження в закладах громадського харчування.
  • Розглянути приклади використання програмного забезпечення для моніторингу енергоспоживання та управління ресурсами.
  • Провести практичне заняття з аналізу та оптимізації енергоспоживання за допомогою ІТ.

 

 

 

Обладнання та матеріали:

  • Комп’ютери з доступом до спеціалізованого програмного забезпечення для моніторингу енергоспоживання.
  • Проектор для демонстрації презентацій.
  • Роздаткові матеріали (схеми, діаграми, інструкції щодо використання ІТ для енергоефективності).
  • Відеоматеріали про успішні кейси застосування ІТ у закладах громадського харчування.

 

Методи навчання:

  • Словесні (лекції, пояснення, обговорення).
  • Наглядні (демонстрація презентацій, відео, робота з програмними забезпеченнями).
  • Практичні (робота з ІТ-рішеннями, групова робота, аналіз доних).

 

Структура уроку

І. Організаційний момент…………………………………………………2-3 хв.

ІІ. Актуалізація знань……………………………………………………..5-7 хв.

ІІІ. Виклад нового матеріалу…………………………………………..20-25 хв.

ІV. Закріплення знань та оцінювання здобувачів освіти………….10-15 хв.

V. Підсумок уроку та повідомлення домашнього завдання………….5-7 хв.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

  • Привітання студентів, перевірка присутніх.
  • Оголошення теми, мети та завдань уроку.

 

ІІ. Актуалізація знань

  • Обговорення зі здобувачами освіти їхнього досвіду використання ІТ в професійній діяльності та знань про енергоефективність.

 

ІІІ. Виклад нового матеріалу

Застосування інформаційних технологій у професії кондитера для вирішення проблем енергоефективності та енергозбереження є важливим кроком до підвищення ефективності виробництва, зниження витрат та мінімізації впливу на довкілля. Кондитерська промисловість потребує значних енергетичних ресурсів, особливо на етапах випічки, охолодження та зберігання продукції. Інформаційні технології допомагають оптимізувати ці процеси, забезпечуючи ефективне використання ресурсів.

Застосування ІТ у кондитерському виробництві:

1. Системи управління енергоспоживанням

Використання систем управління енергоспоживанням дозволяє кондитерським підприємствам контролювати і регулювати використання енергії на різних етапах виробництва.

  • Енергоефективне обладнання: Модернізація кондитерського обладнання та використання енергоефективних печей, холодильників і міксерів, які автоматично регулюють свою роботу залежно від навантаження.
  • Автоматизація процесів: Системи автоматизації можуть контролювати тривалість і інтенсивність випікання, зберігання та інші етапи виробництва, мінімізуючи споживання енергії.

2. Системи моніторингу та аналізу

ІТ-рішення допомагають у моніторингу енерговитрат та аналізі ефективності використання ресурсів у реальному часі.

  • Моніторинг обладнання: Датчики можуть відстежувати споживання енергії кожним елементом обладнання, що дозволяє виявити неефективності та можливості для зниження витрат.
  • Прогнозування та планування: Використання аналітичних платформ для прогнозування попиту на продукцію та оптимізації виробничих процесів, що знижує надмірне використання ресурсів.

3. Розумні системи управління будівлею (BMS)

Розумні системи управління будівлею дозволяють кондитерським фабрикам автоматично регулювати освітлення, вентиляцію, опалення та кондиціонування повітря.

  • Оптимізація умов зберігання: Контроль за температурою і вологістю в приміщеннях для зберігання кондитерських виробів, що знижує потребу в охолоджуванні та обігріві.
  • Інтеграція з виробничими процесами: Синхронізація роботи виробничого обладнання з системами HVAC (Heating, Ventilation, and Air Conditioning) для зниження енерговитрат.

4. Відновлювані джерела енергії

Використання ІТ для інтеграції відновлюваних джерел енергії, таких як сонячні панелі або міні-електростанції, у виробничі процеси.

  • Оптимізація використання енергії: Використання програмного забезпечення для управління енергоспоживанням, яке автоматично перемикає обладнання на використання енергії з відновлюваних джерел під час пікових навантажень.

5. Впровадження технологій Інтернету речей (IoT)

Інтернет речей дозволяє підключати до мережі різні пристрої на виробництві, що дає можливість віддалено контролювати і управляти енергоспоживанням.

  • Розумні лічильники: Встановлення розумних лічильників для точного вимірювання енерговитрат на кожному етапі виробництва.
  • Автоматизоване регулювання: Здатність автоматично регулювати роботу обладнання на основі аналізу даних з підключених пристроїв.

6. Підвищення енергоефективності через навчання персоналу

ІТ-рішення можуть також використовуватися для навчання і тренування персоналу з питань енергоефективності.

  • Онлайн-платформи та тренінги: Впровадження програм навчання для працівників з використанням ІТ-платформ, де вони можуть дізнатися про кращі практики щодо енергозбереження та раціонального використання ресурсів.

Переваги використання ІТ у кондитерській промисловості:

  • Зниження виробничих витрат: Ефективне управління енергією дозволяє значно скоротити витрати на енергоресурси.
  • Підвищення якості продукції: Завдяки точному контролю умов виробництва та зберігання, продукція має стабільно високу якість.
  • Зменшення негативного впливу на довкілля: Зниження споживання енергії та інтеграція відновлюваних джерел енергії сприяють екологічній стійкості підприємства.
  • Конкурентоспроможність: Використання передових ІТ-рішень підвищує конкурентоспроможність кондитерського бізнесу як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.

Таким чином, інтеграція інформаційних технологій у кондитерське виробництво є важливим кроком на шляху до підвищення енергоефективності, зниження витрат та збереження ресурсів.

 

 

ІV. Закріплення знань

  • Практична робота в групах: Студенти отримають завдання проаналізувати дані енергоспоживання з використанням ІТ-рішень і запропонувати заходи для підвищення енергоефективності.
  • Презентація результатів: Кожна група представляє свої висновки та пропозиції.

Оцінювання знань здобувачів освіти

  • Оцінювання активності здобувачів освіти під час уроку, участі в обговоренні та роботі з ІТ.
  • Аналіз виконання домашнього завдання.

 

V. Підсумок уроку

  • Узагальнення основних аспектів використання ІТ для енергозбереження.
  • Оцінка результатів роботи здобувачів освіти.
  • Відповіді на запитання здобувачів освіти.

 

Домашнє завдання

  • Підготувати есе або презентацію на тему: «Перспективи використання ІТ для підвищення енергоефективності в закладах громадського харчування» з конкретними прикладами та рекомендаціями.

 

 

docx
Додано
29 серпня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку