МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
„ФАСТІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ”
Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» за професією «Офіціант» на тему:
«Збереження довкілля»
Підготував
Викладач предмету
«Основи енергоефективності та екології»
Мельник Іван Анатолійович
План – конспект уроку
Тема уроку: Збереження довкілля. (за професією «Офіціант»)
Ця методична розробка спрямована на формування екологічно відповідального ставлення здобувачів освіти до використання ресурсів та відходів у їхній професійній діяльності, допомагає розвивати навички екологічного обслуговування в закладах громадського харчування.
Мета уроку:
-
Навчальна: Ознайомити здобувачів освіти з основними принципами збереження довкілля, зокрема в галузі обслуговування та громадського харчування.
-
Розвивальна: Розвивати навички екологічно свідомого обслуговування клієнтів, використання ресурсів та поводження з відходами.
-
Виховна: Формувати екологічну відповідальність і сприяти усвідомленню важливості збереження природних ресурсів у професійній діяльності офіціанта.
Тип уроку: Комбінований урок (лекція з елементами практичної діяльності та обговорення).
Завдання уроку:
-
Ознайомити здобувачів освіти із впливом громадського харчування на навколишнє середовище.
-
Вивчити принципи екологічно відповідальної роботи в ресторанах і кафе.
-
Сформувати у здобувачів освіти навички економного використання ресурсів та відповідального ставлення до відходів.
Обладнання та матеріали:
-
Презентація з основними принципами збереження довкілля.
-
Роздаткові матеріали: схеми енергоефективних заходів у сфері громадського харчування.
-
Відеоматеріали з екологічними прикладами обслуговування клієнтів.
-
Аркуші для виконання практичного завдання.
Методи навчання:
-
Лекція з візуальною підтримкою.
-
Дискусія та групове обговорення.
-
Практичні вправи з аналізу реальних ситуацій.
-
Робота в групах над екологічними кейсами.
Структура уроку
І. Організаційний момент……………………………………………………2-3 хв.
ІІ. Актуалізація знань……………………………………………………….5-7 хв.
ІІІ. Виклад нового матеріалу……………………………………………20-25 хв.
ІV. Закріплення та оцінювання знань………………………………….15-20 хв.
V. Підсумок уроку, домашнє завдання та рефлексія……………………5-7 хв.
Хід уроку
І. Організаційний момент:
-
Привітання, перевірка присутніх.
-
Оголошення теми, мети та завдання уроку.
ІІ. Актуалізація знань:
-
Бесіда з здобувачами освіти про важливість збереження довкілля в їхній професії.
-
Запитання щодо особистих прикладів екологічно свідомого ставлення до довкілля.
ІІІ. Виклад нового матеріалу:
Збереження довкілля має величезне значення для ресторанного бізнесу з кількох ключових причин.
-
Роль офіціантів у збереженні довкілля.
-
Зменшення витрат;
-
Підвищення репутації та залучення клієнтів;
-
Дотримання екологічного законодавства;
-
Внесок у сталий розвиток;
-
Зміцнення відносин із постачальниками та місцевою громадою;
-
Підвищення конкурентоспроможності;
-
Довгострокова стійкість бізнесу.
-
Використання екологічних матеріалів.
-
Біорозкладні матеріали: важливість використання екологічно чистого посуду, серветок, упаковок для страв на виніс.
-
Зменшення використання пластику: перехід на багаторазовий або біорозкладний посуд, відмова від пластикових трубочок та інших одноразових продуктів.
-
Впровадження «зелених» ініціатив у ресторанах.
-
Еко-меню: страви з місцевих та органічних продуктів, зменшення вуглецевого сліду.
-
Залучення клієнтів до екологічних ініціатив: пропозиція клієнтам взяти участь у сортуванні сміття, використання своїх контейнерів для їжі на виніс.
-
Важливість навчання та підвищення екологічної свідомості.
-
Екологічна освіта персоналу: важливість постійного навчання для підвищення рівня екологічної обізнаності.
-
Участь у громадських ініціативах: офіціанти можуть підтримувати місцеві еко – проекти та залучати клієнтів до таких ініціатив.
Загалом, економічна свідомість дозволяє ресторанному бізнесу не тільки знизити витрати та підвищити свою конкурентоспроможність, але й сприяти створенню сталого майбутнього для суспільства та планети.
ІV. Закріплення знань:
-
Практичне завдання: Уявити себе на місці офіціанта та визначити, які прості екологічні практики вони можуть впровадити у своїй роботі (наприклад, пропонування багаторазових посуду для клієнтів, економне використання серветок тощо).
-
Групова робота: Розробка власних ідей щодо збереження довкілля в закладах громадського харчування, обговорення та представлення пропозицій.
Оцінювання знань:
-
Оцінка активності та участі у практичному завданні.
-
Оцінювання групових ідей щодо збереження довкілля.
-
Перевірка домашнього завдання на наступному уроці.
V. Підсумок уроку:
-
Узагальнення ключових екологічних принципів у професії офіціанта.
-
Підкреслення важливості особистого внеску в збереження довкілля через щоденні дії.
Домашнє завдання:
-
Підготувати короткий звіт на тему: "Як я можу впливати на збереження довкілля в закладах громадського харчування".
Рефлексія:
-
Обговорення з здобувачами освіти їхніх вражень від уроку та нових знань.
-
Здобувачі освіти можуть поділитися, які навички вони зможуть використовувати у своїй професії для збереження довкілля.