Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» за професією «Офіціант» на тему: «Збереження довкілля»

Про матеріал
Ця методична розробка спрямована на формування екологічно відповідального ставлення здобувачів освіти до використання ресурсів та відходів у їхній професійній діяльності, допомагає розвивати навички екологічного обслуговування в закладах громадського харчування.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ 

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

„ФАСТІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ”

 

Відеоролик на тему енергозбереження та енергоефективності - YouTube

 

Методична розробка та проведення уроку «Основи енергоефективності та екології» за професією «Офіціант» на тему:

 

«Збереження довкілля»

 

 

 

 

 

 

Підготував

Викладач предмету

«Основи енергоефективності та екології»

Мельник Іван Анатолійович

План – конспект уроку

Тема уроку: Збереження довкілля. (за професією «Офіціант»)

 Ця методична розробка спрямована на формування екологічно відповідального ставлення здобувачів освіти до використання ресурсів та відходів у їхній професійній діяльності, допомагає розвивати навички екологічного обслуговування в закладах громадського харчування.

 

Мета уроку:

  • Навчальна: Ознайомити здобувачів освіти з основними принципами збереження довкілля, зокрема в галузі обслуговування та громадського харчування.
  • Розвивальна: Розвивати навички екологічно свідомого обслуговування клієнтів, використання ресурсів та поводження з відходами.
  • Виховна: Формувати екологічну відповідальність і сприяти усвідомленню важливості збереження природних ресурсів у професійній діяльності офіціанта.

 

Тип уроку: Комбінований урок (лекція з елементами практичної діяльності та обговорення).

 

Завдання уроку:

  • Ознайомити здобувачів освіти із впливом громадського харчування на навколишнє середовище.
  • Вивчити принципи екологічно відповідальної роботи в ресторанах і кафе.
  • Сформувати у здобувачів освіти навички економного використання ресурсів та відповідального ставлення до відходів.

 

Обладнання та матеріали:

  • Презентація з основними принципами збереження довкілля.
  • Роздаткові матеріали: схеми енергоефективних заходів у сфері громадського харчування.
  • Відеоматеріали з екологічними прикладами обслуговування клієнтів.
  • Аркуші для виконання практичного завдання.

 

Методи навчання:

  • Лекція з візуальною підтримкою.
  • Дискусія та групове обговорення.
  • Практичні вправи з аналізу реальних ситуацій.
  • Робота в групах над екологічними кейсами.

 

Структура уроку

І. Організаційний момент……………………………………………………2-3 хв.

ІІ. Актуалізація знань……………………………………………………….5-7 хв.

ІІІ. Виклад нового матеріалу……………………………………………20-25 хв.

ІV. Закріплення та оцінювання знань………………………………….15-20 хв.

V. Підсумок уроку, домашнє завдання та рефлексія……………………5-7 хв.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент:

  • Привітання, перевірка присутніх.
  • Оголошення теми, мети та завдання уроку.

ІІ. Актуалізація знань:

  • Бесіда з здобувачами освіти про важливість збереження довкілля в їхній професії.
  • Запитання щодо особистих прикладів екологічно свідомого ставлення до довкілля.

ІІІ. Виклад нового матеріалу:

 Збереження довкілля має величезне значення для ресторанного бізнесу з кількох ключових причин.

  1. Роль офіціантів у збереженні довкілля.
  • Зменшення витрат;
  • Підвищення репутації та залучення клієнтів;
  • Дотримання екологічного законодавства;
  • Внесок у сталий розвиток;
  • Зміцнення відносин із постачальниками та місцевою громадою;
  • Підвищення конкурентоспроможності;
  • Довгострокова стійкість бізнесу.
  1. Використання екологічних матеріалів.
  • Біорозкладні матеріали: важливість використання екологічно чистого посуду, серветок, упаковок для страв на виніс.
  • Зменшення використання пластику: перехід на багаторазовий або біорозкладний посуд, відмова від пластикових трубочок та інших одноразових продуктів.
  1. Впровадження «зелених» ініціатив у ресторанах.
  • Еко-меню: страви з місцевих та органічних продуктів, зменшення вуглецевого сліду.
  • Залучення клієнтів до екологічних ініціатив: пропозиція клієнтам взяти участь у сортуванні сміття, використання своїх контейнерів для їжі на виніс.
  1. Важливість навчання та підвищення екологічної свідомості.
  • Екологічна освіта персоналу: важливість постійного навчання для підвищення рівня екологічної обізнаності.
  • Участь у громадських ініціативах: офіціанти можуть підтримувати місцеві еко – проекти та залучати клієнтів до таких ініціатив.

Загалом, економічна свідомість дозволяє ресторанному бізнесу не тільки знизити витрати та підвищити свою конкурентоспроможність, але й сприяти створенню сталого майбутнього для суспільства та планети.

ІV. Закріплення знань:

  • Практичне завдання: Уявити себе на місці офіціанта та визначити, які прості екологічні практики вони можуть впровадити у своїй роботі (наприклад, пропонування багаторазових посуду для клієнтів, економне використання серветок тощо).
  • Групова робота: Розробка власних ідей щодо збереження довкілля в закладах громадського харчування, обговорення та представлення пропозицій.

Оцінювання знань:

  • Оцінка активності та участі у практичному завданні.
  • Оцінювання групових ідей щодо збереження довкілля.
  • Перевірка домашнього завдання на наступному уроці.

V. Підсумок уроку:

  • Узагальнення ключових екологічних принципів у професії офіціанта.
  • Підкреслення важливості особистого внеску в збереження довкілля через щоденні дії.

 

Домашнє завдання:

  • Підготувати короткий звіт на тему: "Як я можу впливати на збереження довкілля в закладах громадського харчування".

Рефлексія:

  • Обговорення з здобувачами освіти їхніх вражень від уроку та нових знань.
  • Здобувачі освіти можуть поділитися, які навички вони зможуть використовувати у своїй професії для збереження довкілля.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 листопада
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку