Методична розробка уроку з предмету " Товарознавство продовольчих товарів" з професії "Офіціант "

Про матеріал

Мета уроку - у формі рольової гри на основі програми дослідницької роботи сформувати конкретні уявлення про спеції та прянощі та їх вплив на смак страв з врахуванням особливостей кулінарії, розвивати естетичні смаки та здібності учнів, їхню пам'ять, увагу, вміння органолептичним методом визначати призначення продукту.

Перегляд файлу

ПЛАН –СХЕМА   УРОКУ

№ з/п

Етапи уроку

 Тривалість уроку

Форми і методи освітньої діяльності

 

Результат діяльності.

1.

Організаційний момент

1хв.

Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів в групах.

Налаштування учнів на працю.

2.

Мотивація навчальної діяльності

1хв.

Елементи технології навчального процесу

Активізація  та розвиток навчального процесу

3.

Актуалізація опорних знань

5хв.

Товарознавчий диктант

Налаштування учнів та сприйняття нової теми.

4.

Вивчення нового матеріалу

18-20хв.

Міні-проекти учнів,презентації.

Отримання знань із теми.

5.

Закріплення знань

12хв

Органолептичні відчуття натуральних зразків спецій і приправ.

Осмислення набутих знань

6.

Підсумки уроку

5хв.

Формування висновків . Оцінювання учнів.

Засвоєння навчального матеріалу.

7.

Домашнє завдання

1хв.

Завдання творчого характеру.

Осмислення інформації.

 


МЕТОДИЧНА  РОЗРОБКА  УРОКУ

з професії « Офіціант»

З предмету «Товарознавство продовольчих товарів»

Тема програми:   «Смакові товари»

Тема уроку:  «Прянощі і спеції»

Мета уроку:

Навчальна: у формі рольової гри на основі програми дослідницької роботи сформувати конкретні уявлення про спеції та прянощі та їх вплив на смак страв з врахуванням особливостей кулінарії.

Виховна:виховувати у майбутніх працівників бережливе ставлення до матеріальних цінностей,культуру обслуговування та почуття колективізму.

Розвивальна: розвивати естетичні смаки та здібності учнів, їхню пам'ять, увагу, вміння органолептичним методом  визначати призначення продукту.

Тип уроку: комбінований.

Метод проведення: рольова гра з використанням проектних технологій.

Міжпредметні зв’язки:кулінарна характеристика страв,санітарія і гігієна,хімія,географія,історія,організація обслуговування в ресторані,виробниче навчання.

Комплексно-методичне забезпечення: натуральні зразки спецій та прянощів; проектор; ноутбук; екран; додаткове приладдя(папір,ручки двох кольорів).


  1. Організаційна  частина.
    1. Перевірка присутності учнів на уроці(кількість у групі)
    2. Заповнення графи в журналі(дата,назва теми).

 

  1. Мотивація  навчальної частини.

 

Ми   з вами продовжуємо вивчати тему з товарознавства «Смакові товари». На попередньому уроці ми вивчили, що в групу «Смакові товари» входять чай,кава, кавові напої, кухонна сіль, глутамат натрію,харчові кислоти,сода. А сьогодні на уроці ми зрозуміємо,що для того щоб стравам посилити або надати іншого смаку застосовують прянощі та приправи. Але спочатку повторимо тему вивчену на попередньому уроці.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Для цього застосовую з учнями написання товарознавчого диктанту «Незакінчене речення». У кожного  учня на столі аркуш  із набраним текстом і пропусками. Учень повинен своєю рукою вписувати правильні відповіді.

Наприкінці виконання завдання учні обмінюються картками і вже червоним чорнилом виправляють помилки (ручки з червоним чорнилом заздалегідь виставлені на столах).

Додаток 1. «Товарознавчий диктант» додається.


4.Вивчення нового матеріалу.

З  часів заснування Землі древні люди харчувалися насінням трав,потім їли сире м'ясо тварин, тому що не знали вогню. І ось цей перехід до широкого асортименту їжі проходив дуже повільно. В наш час процес розширення набору продуктів харчування продовжується, і не останню роль в цьому відіграють прянощі, спеції, приправи. Спочатку спеції і приправи вносили в їжу різноманіття, потім стали культурною звичкою, а зараз – це необхідність.

Епіграфом сьогоднішнього уроку я вибрала китайську народну мудрість: «Людина  спочатку їсть очима,потім продовжує носом і закінчує ротом».

Для прикладу візьмемо Індію. За дві тисячі років до нашого літочислення рис був єдиною їжею бідних мешканців. Але там проростає дуже багато тропічних прянощів. В Індії люди вперше навчилися змішувати чорний перець, кардамон, імбир, куркуму і кокосове молоко, а потім цю жовту кашку додають до рису. Ця стара рецептура є основою сучасного «карі».

Заздалегідь, вам  була доведена тема нашого сьогоднішнього уроку, до якого ви готувалися самостійно. Ви готували міні-проекти, проводили дослідження і сьогодні нам готові показати результати цих досліджень. Отже, ви, учні,були поділені на маленькі групи, кожна з яких мала певне завдання і ці групи мають такі назви: «Історики», «Дослідники», «Класифікатори», «Професіонали».

То ж надаємо слово «Історикам».(учні доповідають).

З історичними фактами ознайомилися. А чи знаєте ви, що прянощі та спеції маючи  ароматичні властивості мають позитивний вплив на організм людини. Чим же вони корисні? Про це знають наші «Дослідники». Їхнім завданням було дослідити хімічний склад спецій та прянощів, їхній вплив на організм людини.(доповідають учні).

Отже, ми завдячуємо «Дослідникам»  і будемо знати чим корисні спеції. А як же  класифікують прянощі? Про це нам розкажуть «Класифікатори».(доповідають учні).

Однією з важливих умов використання прянощів у кулінарії є необхідні знання їх застосування. То ж «Професіонали» розкажуть нам про використання прянощів у кулінарній справі (доповідають учні).


5.Закріплення знань.

А зараз ми спробуємо закріпити вивчений матеріал. На столи учням розкладаю натуральні зразки спецій,кожен із яких під певним номером. Учні повинні органолептичним методом(на смак,дотик,запах) визначити і вказати назву,класифікацію і використання в кулінарії. Свої висновки слід записати у таблицю.

Додаток  2 (таблиця)  та Додаток 3  « Словник термінів для опису смако - ароматичних показників» додається.

 

6.Підсумки уроку.

Якщо замислитися над все вище почутим, побаченим сьогодні на уроці, тоді можна зрозуміти, що кожен  кулінар – трішки фармацевт. Пахучі порошки і трави можуть підлікувати або навпаки – принести шкоду. Щоб страви були смачними, а  приправи не розгубили корисні властивості поводитися з прянощами слід дуже акуратно і обережно, дотримуватись дозування, якщо «перестаратися», тоді страва може вийти гіркою. Якщо прянощі використовувати в цілому вигляді,не подрібнені, їх додають на початку теплової обробки, мелені ж – у кінці. Не слід розігрівати страви присмачені прянощами – зіпсується смак. Зберігають прянощі в щільно закритому скляному посуді, в темному сухому місці.

Оцінки за урок виставляються  за «Товарознавчий диктант»,за підготовлені міні-проекти,за активність на уроці.

 

7.Домашнє завдання.

7.1. Знайти прислів’я, приказки,легенди про спеції, прянощі.

7.2.Заповнити таблицю.

 

Урок я хочу закінчити словами британського письменника,мислителя,журналіста Гілберта Кіт  Честертона,який сказав: «Про смаки не сперечаються: через смаки сваряться, скандалять і лаються». І виною цьому  СПЕЦІЇ.

 

 

 


№з/п

Назва

Класифікація

Смако – ароматичні показники

Використання в кулінарії

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

Використання в кулінарії

 

ток 1

Додаток 2.

Словник термінів для опису  смако - ароматичних

показників прянощів та спецій.

 

Ароматний                                      Ароматно-пряний              З запахом деревини      

Пряний             Ароматно-гострий            Освіжає дихання

Солодкий                                         Пряно-солодкий                   Неймовірно стійкий

Гострий            Пряно-гострий                    Солодкий з гірчинкою

Гіркуватий                                      Гостро-пряний   З легкою гірчинкою

Пекучий         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Товарознавчий  диктант                                                Додаток 2

 

  1. Шляхом висушування екстракту свіжозвареного чаю одержують _____________________ чай.
  2. В процесі ферментації чай набуває _________ кольору.
  3. Чай вважають традиційним напоєм в країнах: ________, ____________, ______________.
  4. Найпоширеніші види чаю – _______ та ________.
  5. Насіння вічнозеленого кавового дерева – це _______________.
  6. Для покращення якості зерна каву обсмажують при t0  _________ 0С до __________кольору.
  7. Натуральну обсмажену каву випускають _______________________.
  8. Із підсмажених і перемелених рослинних продуктів таких як ячмінь, жолуді, цикорій готують _____ напої.
  9. “М'ясний” смак і аромат має водяний розчин ______________.
  10.                  Для приготування маринаду для м'яса, салату, соусів використовують ______.
  11.                  Кристалічна речовина, без запаху, з кислим смаком, сипучої консистенції, добре розчиняється  у воді – це ________________.

 

Виконав уч._______________                          Перевірив уч._____________-

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
1263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку