Методична розробка " Вчимось читати за допомогою транскрипції"

Про матеріал
Методична розробка розрахована на допомогу вчителю у формуванні навичок читання у школярів молодшої школи на прикладі конкретного тексту.
Перегляд файлу

                                                         

 

 

                     Методична розробка

«Вчимось читати за допомогою транскрипції »

 

                               Матеріал

          для навчання  навичкам  читання

               школярів молодших класів.

          Підготувала: вчитель англійської мови КЗЗСО   

                 « Гімназія № 2 »  м.Дніпро  ДМР

                                                

                               


                                             1

Часто бува так,  що  відпрацювання навичок читання  у молодших   школярів   -  це   досить  складний процес. Є різні способи навчити дітей читати на англійській: за допомогою  буквосполучень,  або «схопити» слово  разом і   запам'ятати   на слух, або читати за допомогою транскрипції.

У цьому методичному матеріалі розглянуто третій  з вищевказаних  способів читання. Саме знання  знаків транскрипції  та вміння застосовувати їх під час опрацьовування навичок читання дає дітям змогу ширше використовувати  не тільки електронні  засоби  навчання, а також і  друковані  словники.

Коли учень намагається прочитати текст  за допомогою будь – якого способу  читання, все одно часто виникає потреба звернутися до словника, але учням молодшої школи просто фізично інколи не вистачає сил та  часу  скласти власний словничок.

Головний сенс використання цієї розробки полягає в тому, що   вчителем складаються  тематичні словнички  безпосередньо до запропонованих текстів, де є тлумачення майже всіх! слів, які задіяні у навчальному матеріалі. Слова  у словничку розташовані  у  напрямку від початку  тексту до його завершення, що полегшує учню процес роботи   з текстом.  Розробка розрахована ,  як для використання  безпосередньо на уроках, так  і вдома, дітям , які вже опанували алфавіт.

Перша частина пояснює , як допомогти  дітям вивчити знаки транскрипції. Завдяки тому, що графічне зображенння знаків транскрипції часто співпадає з літерами англійського алфавіту, діти доволі довго плутають їх та читають слова з помилками. Та ще  молодшим школярам інколи  складно  навіть вимовити це слово «транскрипція» . Тому  спочатку   запропоновано такий спосіб  вивчення знаків транскрипції.

 

                                           

 

                                                  2

Вивчення знаків транскрипції.

 Вчитель вдається до таких «хитрощів»  - сповіщає учням, що при вивчені англійської мови вони познайомляться з нерозлучними друзями – «містером Пензликом»  та «містером Ноткою ». Відповідно асоціаціям попереднього досвіду з малювання ,  діти розуміють, що  образ « містера Пензлика» пов'язаний з графічними знаками, а при вимові слів « містер Нотка» вибудовується звуковий асоціативний ряд. Тому учні доволі легко засвоюють навички роботи із словничком.

Наводимо приклад початку роботи.

Вчитель малює на дошці своєрідний , подібний  емодзі, знак –символ

«містер Пензлик»     -

 

     

та «містер  Нотка » - 

 

додаємо далі, що  квадратні  скобки , де будемо писати знаки транскрипції – це своєрідні «квартирки» , де « живуть »  Пензлики .Та пояснює   учням , що « містер  Нотка  »  є нерозлучним другом з «містером Пензликом» і,  якщо  десь у «квартирці»  з’явиться  певний  «містер Пензлик»  то до нього приєднається  відповідний «містер Нотка».    Демонструється  приклад:

                      г   р  а   у   н   д            г  р  і  н

             [ ɡ r a ʊ n d ],       [ ɡ r i ːn ]      і   так  далі.

 

Відповідно   до такого  пояснення  для  учнів  і вносимо  корективи  до позначок у  таблиці  знаків  транскрипції.

                                                       3                 

   ТАБЛИЦЯ   ЗНАКІВ   ТРАНСКРИПЦІЇ

[ «пензлики» ] -  [знаки транскрипції] - - - - - - - - - - - - -бачимо,

 (« нотки »)  - ( звуки-літери українського алфавіту)- - - говоримо.

 

                  

           1.[ Λ ] – а                          13.[z] - з                    25.[r ]  -  р                                                                      

           2.[ a: ] - а                          14.[ð] -  зз                 26.[s ] -  с                                          

           3.[ ɑ ] - а                          15.[ i ] - і                    27.[ θ ] - С                                                             

           4.[ b ] - б                           16.[ j ] - й,ї                 28.[t ] -  т                                                                                                   

           5.[ w ] - В                          17. [ k ] – к                29.[u] -  у                                                                       

           6.[ v  ] - в                          18. [ l  ] - л                 30.[ f ] - ф                                              

           7.[ g  ] - г                          19.[.m ] - м                31.[ h ] - х                                                           

           8.[ d ] -  д                          20.[ n ] -  н                32.[ ts] - ц                                                         

           9.[ ə ] -  е                          21.[o ]  - о                 33.[ tʃ ] - ч                                                                  

         10.[æ ]-  Е                           22.[ ɒ ] - о                 34.[ ʃ ]- ш                                                            

         11.[e ] -  є                            23.[ ɔ ] -  о                35.[ ‘ ] -  ь                                                 

         12.[ʒ ]-  ж                      24.[ p ] - п              36.[ju] - ю 

                                   

                                                                                                                                                                                                   

                                                      37.[ja] -  я

 

 

                                                4

Текст з посібника Л.Д. Кузьмічова. English for Children.

-Київ., ТОВ «НІОС», 1998 стр.118.

 Text.

Winter.

1. It is winter. 2.December, January and February are winter   months. 3. It is cold in winter.4.The days are short, the nights are long. 5. The ground is white with snow.6. Children like to skate, to ski and to sledge down the snowhills.7.Boys play hockey.8 Girls make snowmen.9.They like to play snowballs

10. The weather is fine and frosty today. 11. The sky is blue.

12. The sun is shining but it is cold.  13. The ground is covered with snow. 14. There is much snow on the ground. 15. The snow is white.  16. The trees are grey and brown. 17. Fir-trees and pine-trees are green. 18. I like winter very much. 19. I like to make a snowman.  20. It has a carrot for its nose, coals for its   eyes and a bucket for its hat.   21. It is beautiful!

(Словник дивись далі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           

                                                                         

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
10 січня 2023
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку