Методична розробка вiдкритоï виховноï години «Свiт твоïх захоплень». Викладено методику проведення вiдкритоï виховноï години «Свiт твоïх захоплень» з використанням iндивiдуальних, колективних та групових форм роботи, тренінгу, майстер-класу, використанням методів педагогіки співробітництва та інтерактивних методів виховання . Методична розробка складена згідно Закону України про освіту Для кураторів груп, викладачів та студентів закладів передвищої освіти.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДОНБАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ КОЛЕДЖ ТЕХНОЛОГІЙ ТА УПРАВЛІННЯ
Методична розробка
вiдкритоï виховноï години
«Свiт твоїх захоплень»
2019
Методична розробка вiдкритоï виховноï години «Свiт твоïх захоплень»
Підготувала Павлова Г.В.– спеціаліст ІІ категорії, викладач iноземноï мови.
Викладено методику проведення вiдкритоï виховноï години «Свiт твоïх захоплень» з використанням iндивiдуальних, колективних та групових форм роботи, тренінгу, майстер-класу, використанням методів педагогіки співробітництва та інтерактивних методів виховання . Методична розробка складена згідно Закону України про освіту .
Для кураторів груп, викладачів та студентів закладів передвищої освіти.
Рецензент: Cлуженко I. В.,
спеціаліст першої категорії,
голова цикловоï комiciï
гуманiтарних дисциплiн ДонДКТУ
Розглянуто та схвалено на засіданні
Ради з організації виховної діяльності ДонДКТУ
Протокол № 2 від 26 жовтня 2019 р.
Голова ради ____________В. М. Ларіна
РЕЦЕНЗІЯ
на методичну розробку вiдкритоï виховноï години
«Свiт твоïх захоплень»
Методична розробка вiдкритоï виховноï години «Свiт твоïх захоплень» відповідає плану виховної роботи ДонДКТУ на 2019-2020 навчальний рік та складена згідно з Законом України про освіту та Концепції національно – патріотичного виховання дітей та молоді (наказ МОН № 641 від 16.06.2015). Її створення зумовлене необхідністю донести до студентів важливість розвитку творчих здiбностей та пробудити в них бажання до самопiзнання та саморозвитку. Методика виховної години базується на новітніх здобутках пошуку інформації та яскравих прикладах, враховуючи принципи особистісно зорієнтованого виховання, комунікативно-діяльнісного підходу, а також наступності й перспективності з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей студентів .
Структура виховної години чітка: визначено зміст і обсяг обов’язкових для засвоєння відомостей, окреслено логіку й послідовність їх засвоєння студентами відповідно до вимог освітнього процесу. В виховній годині застосовано функціональний підхід до вивчення матерiалу .
Особливий інтерес становить подана на виховній годині вправа «Чарiвний сад» та майстер – клас по виготовленню органайзеру для навушникiв, в яких використовуються рiзнi форми роботи (iндивiдуальна, колективна).
Отже, завдання виховної роботи, були сформульовані так, що повною мірою дають змогу змотивувати студентів до саморозвитку, перевірити, як студенти розширили знання про власнi iнтереси або у процесi творчого пошуку винайшли собi нове хобi.
Методична розробка надає можливість вдосконалити методику проведення виховних заходів з розвитку творчих здiбностей, розвивати у студентів повагу до одногрупникiв.
Рецензент: Служенко I.В., спеціаліст першої категорії
ЗМІСТ
План заходу ………………………………………
Вступ ………………………………………….……
Сценарій …………………………………………..
Додатки …………………………………………
ПЛАН
Тема: Вiдкрита виховна години «Свiт твоïх захоплень»
Виховна мета: вчити пізнавати свій внутрішній світ і світ ближнього; формувати адекватну самооцінку; виховувати самоповагу і повагу до інших; розширяти пізнавальні інтереси та розвивати творчі здібності студентів.
Дата проведення: 12.12.19
Група : УА – 19(о.)
Місце проведення: аудиторiя № 11
Форма проведення: година спiлкування з елементами тренінгу та майстер-класу.
Забезпечення :
- ватман (для тренiнговоï вправи «Чарiвний сад», кольоровi олiвцi, ножицi, двустороннiй скотч);
- ватмани (для створення газети);
- вироби студентiв(орiгамi, малюнки), тощо;
- деталi виробiв з фетру та картону, iнструкцiя (з приводу виконання послiдовностi дiй пошиву виробiв), ножицi, клей, голки з нитками, стрази;
- розмальовки - антiстрес.
Вступ
Добрий день, студенти та шановнi колеги! Сьогоднішня година спілкування присвячена темi «Світ твоїх захоплень». Впродовж виховноï години поговоримо про вашi мрії, захоплення, ви дізнаєтесь про те, чим цікавляться ваші одногрупники. Адже кожна людина має власні уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому з задоволенням виконує ту чи іншу роботу. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються. Виникає запитання, коли ж у людей з'являються захоплення? Напевне, в дитинстві, коли дитина починає гратися і усвідомлювати, що їй подобається, а що ні. Захоплення, ігри кожен вибирає за своїми уподобаннями. І по тому, що тебе цікавить, можна зрозуміти, які риси виховуєш у собі. Свої захоплення діти часто стараються втілити у грі. Можна побачити, як вони граються у школу, лікарню, продавців, водіїв тощо. В народі кажуть: «У що ти граєш, тим і захопишся». У грі, як і в дорозі, пізнають людей. Вибирати свої дороги треба свідомо. Людина на землі не може просто існувати, бути пустоцвітом. А навпаки - мріяти, старатися робити так, щоб мрії здійснювалися. Бо той, хто прагне до досягнення своєї мети, досягає її. Кожна особистість в чомусь неповторна і виразна. Зараз у вас пора юності. Це період поєднання грайливих мрій та серйозних задумів. В юності людина робить найвеличніше відкриття – відкриває саму себе. У цих пошуках глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, досі незнані можливості, через світ захоплень.
Сценарій вiдкритоï виховноï години
«Свiт твоïх захоплень»
І. Організаційний момент .
Вступне слово викладача.
ІІ. Робота над темою заняття. 1. Бесіда - А чим захоплюєтеся ви, що вам подобається, чим цікавитесь?
2. Захоплення студентів.
Викладач: Готуючись до виховної години, ми провели опитування серед студентів нашоï групи, запитуючи: «Чим вони люблять займатися у вільний час, яке в них хобі?»
Коли ми підвели підсумки опитування, перед нами постала така картина.
На 1 місці - малювання,
2 місце - тварини і колекціонування,
3 місце - співи, танці, гра на музичних інструментах.
3. Розповіді студентів про свої захоплення.
- А зараз нам розкажуть про своï вподобання студентки групи УА – 19(о.):
Богомол О., Житник Н., Кураченко Т., Максименко В.,Новак Д., Пасічник К.
Виступ з промовою Максименко В.:
На даний момент, мене захоплює малювання. Дуже люблю малювати одяг, людей, природу.Кількість матеріалів та різних технік дуже велика. Фарби бувають гуашеві, акварельні, акрилові, масляні, плакатні. А ще люди малюють чорнилами, олівцями,фломастерами, ручками. Малювати для мене – велике задоволення. Я люблю накладати фарби шар за шаром та дивитися, як утворюється малюнок. Сам процес малювання для мене велика насолода. Мені подобається і змальовувати, і вигадувати щось своє. А як цікаво побачити відблиски сонця на мокрому листі, переливи світла на воді та відобразити це на папері. Як приємно намалювати все, що нас оточує, мовою фарб, ліній та кольорів. На мовчазних листах народжується гомінка природа, яка починає говорити шелестом листя, лементом птахів, хвилями річок та морів. Малюнки починають створювати прекрасну атмосферу тепла, щирості, гарного настрою. Я раджу вам теж спробувати намалювати щось своє, адже творити - це дуже цікаво.
Виступ з промовою Новак Д.:
Особливою популярністю відзначаються мініатюрні календарики. На зворотньому їх боці – різнобарвні малюнки. Календарики розповідають про розвиток авіації і авто будівництва , про видатних майстрів кіно і цирку, про природу і туризм. Збирайте календарики. В них відображена історія і культура нашої Батьківщини, неповторна краса її природи.
Виступ з промовою Пасічник К.:
Кожна людина має свої захоплення, свою улюблену справу. Маю хобі і я. Мені дуже подобається квітникарство. Вдома на підвіконниках маю безліч квітів як рідкісних, так і широко популярних.
Усього в мене близько 20 видів кімнатних квітів, серед них є такі, що сягають двох метрів – це дифінбафія, тропічна ліана – монстера, яка теж виростає великою. Ще є вашинхтонія. У неї листя схоже навеликі віяла. Особливе ставлення я маю до кактусів. У мене їх до десяти видів, найбільш оригінальним є кактус, який ніби щільно обплетений павутиною. А як вони квітнуть! Величезні квіти, ніби з шовковими пелюстками, схожими на латаття. Хоча, нажаль, квітнуть усього добу. А от сенполії квітнуть майже постійно, ніби різнокольорові метелики посідали на вазони з квітами. Зазвичай квіти потребують великої уваги, догляду, турботи. Цими справами я займаюсь залюбки тому, що за свою турботумаю велику нагороду – бачу, як з пуп’янка з’являється квітка, що зачаровує своєю красою і неповторністю.
5. Пам’ятка студентам при обираннi хобi:
• Свої зацікавлення і захоплення обирайте свідомо. Нехай не заважає вам у цьому ваш вік.
• Чим більше буде у вас інтересів, тим повнішим буде ваше життя.
• Пам'ятайте: щоб чимось зацікавитися, треба його ближче пізнати.
• Не засуджуйте і не відкидайте сфери інтересів, якої ви не знаєте.
• Намагайтеся спочатку все пізнати, а потім робити висновок.
Викладач: Зараз переходимо до арт-терапії
III. Вправа «Чарiвний сад» (8 хв.)
Сама по собі арт-терапія — потужний інструмент психологічної корекції і вивчення почуттів, розвитку навичок спілкування, зміцнення самооцінки та впевненості в собі. Арт-терапія дозволяє зрозуміти й відчути себе, бути самим собою, вільно виразити свої думки й почуття, а також осягнути унікальність кожного, побачити місце, яке ти займаєш у різноманітті цього світу, й відчути себе його частиною.
Викладач пропонує спокійно посидіти, можна заплющити очі та уявити себе квіткою.
— Якою квiткою би ти була?
— Які в тебе листочки, стебло, а може, й колючки? Ти висока чи низька?
— Яскравий чи не дуже?
Викладач. А тепер, після того, як усі уявили це, намалюйте свою квітку. Студентам роздають папір, фломастери, крейду.
Далі квітку слід вирізати . Викладач розстеляє всередині кола полотно, бажано однотонне, роздає кожному учасникові скотч. Ватман оголошується галявиною саду, яку потрібно засадити квітами. Усі учасники по черзі виходять і прикріплюють свою квітку.
Обговорення
Викладач пропонує помилуватися «прекрасним садом», зберегти цю картинку в пам’яті, щоб вона випромінювала позитивну енергію. Квітів хоч і багато, але всім вистачило місця, кожен зайняв тільки своє, те, що вибрав сам. Учасникам пропонуєся подивитися, серед яких різних, несхожих квітів росте їхня власна. Але є й спільне — у когось забарвлення, у когось розмір або форма пелюсток. І всім без винятку квітам потрібні сонце й увага.
Кожна людина — це неповторний світ думок, бажань, мрій, почуттів, до якого слід ставитися з повагою й бути готовим прийти на допомогу. Адже можна й самому опинитися в ситуації, коли буде потрібна допомога. Найцінніша риса — це людяність, повага до внутрішнього світу іншого і здатність до співчуття(емпатiї).
IV. Виготовлення газети за темою «Мої мрії та захоплення» та обговорення завдання.
Викладач: Помiркуйте чим би ви хотiли займатись у вiльний час, презентуйте газету , пiсля чого обґрунтуйте свiй вибiр.
V. Майстер -клас пошиву органайзера для навушникiв (за Afinka DIY).
Викладач нагадує студенткам правила техніки безпеки при використаннi гострих, колючих предметов. Усi отримають iнструкції щодо виконання органайзеру.
VI. Заключне слово вчителя. Звичайно, про захоплення ми можемо говорити ще і ще. Не знаю, чи є людина, яка б нічим не цікавилася. Та не всі, хто захоплюється моделюванням, створюватимуть машини; не всі, хто захоплюється спортом, стануть спортсменами; не всі, кому подобається музика, стануть музикантами... Головне — мати якесь улюблене заняття, щось робити. Бо, як писав відомий педагог В. О. Сухомлинський, - «Ти не завжди будеш дитиною. Ми з'являємося на світ і спочатку буваємо маленькими дітьми для того, щоб ставши дорослими, залишити свій слід на землі, прожити життя справжніми людьми...» Ось і підійшла до завершення наша виховна година. Велике спасибі студентам, які щедро поділилися з нами часточкою свого духовного багатства. Бажаю вам всім творчих пошуків. Хай світ ваших захоплень завжди буде цікавим і корисним!