Методична розробка виховної години на тему: „Харчування - запорука здорового життя”

Про матеріал
Виховна година на тему: „Харчування - запорука здорового життя” Мета. Обговорити правила культури харчування; провести дискусію на дану тему, акцентуючи увагу на зв’язок між здоров’ям і харчуванням; розширювати знання здобувачів освіти про харчові добавки; розвивати і зміцнювати у здобувачів освіти естетичні смаки, повагу до традицій і звичаїв української кухні.
Перегляд файлу

Виховна година на тему: „Харчування - запорука здорового життя”

Мета. Обговорити правила культури харчування; провести дискусію на дану тему, акцентуючи увагу на зв’язок між здоров’ям і харчуванням; розширювати знання здобувачів освіти про харчові добавки; розвивати і зміцнювати у здобувачів освіти естетичні смаки, повагу до традицій і звичаїв української кухні.

Обладнання: засоби мультимедіа (компютор, роздатковий матеріал: «Тарілка здорового харчування».

Хід роботи:

І. Вступ.

Викладач. Дорогі учні! Шановні гості! Тема нашої виховної години: „Харчування і наше здоров’я”. Сьогодні не є секретом, що зовнішній вигляд людини, її поведінка і самопочуття залежить від здоров’я, а також від піклування про нього.

Здоров’я має розумітись як цілісність, складові частини якої взаємозалежні. Я використовую малюнок квітки, щоб проілюструвати поняття цілісності. Кожна пелюстка символізує один із аспектів здоров’я: фізичний, емоційний, розумовий, соціальний, особистий і духовний.

Учень 1. Фізичне здоров’я – це функціонування нашого організму і стан здоров’я кожної з його систем.

Учень 2. Розумове здоров’я – це ваша здатність отримувати інформацію; це наша обізнаність звідки отримувати інформацію, як її використовувати.

Учень 3. Емоційне здоров’я – це здатність розуміти наші почуття і виражати їх. Знання про те, як почуваємося ми самі і як почуваються інші, допомагає нам виражати свої почуття у зрозумілий для інших спосіб.

Учень 4. Соціальне здоров’я – це те, як почуваємо ми себе.

Учень 5. Особисте здоров’я – це відчуття себе як особистості; це відчуття розвитку свого „его” („его” – це частина нашої суті, яка вимагає від нас розвитку почуття власної особистості і самовираження); це наші сподівання у досягненнях; це наше уявлення про успіх.

Учень 6. Духовне здоров’я є стеблом і серцевиною квітки. Це відноситься до суті нашого буття (що ми цінуємо і що є для нас важливим). Це є стрижнем всього існування, це нас об’єднує і дає можливість зрозуміти співвідношення цього аспекту здоров’я з іншими п’ятьма.

Викладач. Якщо я відірву пелюстку, чи буде повноцінною квітка – ні. Це стосується і здоров’я, якщо один із цих аспектів ліквідувати, це негайно позначиться на всіх інших.

II. Основна частина.

Викладач. Здоров’я людини, опірність до несприятливих умов навколишнього середовища, працездатність, здорове довголіття значною мірою залежить від того, наскільки правильно вона харчується. Отже, харчування – це складний процес надходження в організм людини харчових речовин, необхідних для поповнення його енергетичних витрат, забезпечення побудови та відновлення тканин. Їжа є важливим фактором забезпечення життєдіяльності людини, росту та розвитку ростучого організму, попередження та лікування хвороб. У кожного з нас ще з дитинства виробився свій стереотип харчування з роками він дещо міг змін итися. Давайте спробуємо розглянути деякі з них.

1. Бесіда.

- Що означає для вас їжа? (насолоду, традицію, любов, виживання, захист, утамування голоду).

- Що впливає на те як ви їсте? (голод, запах, релігія, географія, традиція, вартість продуктів, пристрасті, смак, вечірка, реклама, упаковка, вплив ровесників)

- Чому ви їсте? (нудьга, задоволення, привабливий вигляд, насолода, гнів, утамування голоду, щастя, розчарування, приємні запахи, святкування).

Викладач. „Людина, власне, являє собою те, що вона їсть”. Поетичним натурам це може видатись грубим, проте... А що таке здорове харчування?

Учень. Здорове харчування – це раціональне харчування, а раціональне харчування – це фізіологічне повноцінне харчування, що забезпечує потреби організму людини в енергії та основних поживних речовинах у найбільш сприятливому їх співвідношенні та з урахуванням віку, статі, характеру праці. Основними вимогами до раціонального харчування є його повноцінність, різноманітність і помірність.

Викладач. Все життя людини зв’язане з безперервним обміном речовин, діючим в організмі. На це затрачується велика кількість енергії. Ця енергія використовується для побудови і відновлення клітин і тканин. Хороший стан шкіри, волосся, нігтів, нормальна робота і органів, і систем людського організму – все це і багато чого іншого залежить від правильного харчування.

2. Перегляд презентації «Смачна, але шкідлива їжа»

3. Рубрика „Між іншим”.

Викладач. А тепер розглянемо харчування з погляду історії та географії.

Учень 1. Молодих мужчин, вага тіла яких перебільшувала допустимі норми, у Спарті піддавались тілесним покаранням або виганяли їх із міста. А кухарів, які насмілились приготувати смачну їжу, скидали з пагорба.

Учень 2. Наполеон, якому набридло їсти щоденно кури, пообіцяв відрубати голову тому кухаря, якщо він ще хоч раз приготує йому їх на обід. Але у кухаря не було вибору і він у черговий раз приготував імператору курку. Але так „замаскував” її різноманітними приправами, що Наполеон просто не впізнав її.

Учень 1. Бог лікування Асклепій мав двох дочок: Панацею – богиню-цілительницю і Гігею – богиню здоров’я, від імені якої прийшов термін „гігієна” – наука про здоров’я. Гігея зображувалась у вигляді стрункої, молодої, здорової жінки із змією, яку вона годувала із чаші. Змія – символ медичної мудрості, і чаша – символ науки про правильне харчування і гігієни харчування стали у наш час емблемою медицини.

Учень 2. Діти і дорослі деяких індійських поселень до сих пір із задоволенням їдять індійських мурашок і хворіють від споживання смаженої курки (симптоми хвороби нагадують харчове отруєння). У Кореї делікатесом вважається м’ясо собаки, у Франції жаб’ячі лапки.

4.  Перегляд презентації: «Особливості української національної кухні»

 - Гра «Так чи ні ?»

- Завдання «Відгадай страву»

5. Конкурс «Зваримо борщ»

(Учні поділяються на 2 команди. Пропонується плакат з зображенням каструлі, треба намалювати продукти, які необхідні для приготування борщу. Хто швидше?)

6. Конкурс «Хто більше?»

(Проводиться між командами. Умова: хто більше і швидше назве слів, які стосуються здоров’я. Наприклад: спорт, зарядка, сміх, сон, чисте повітря, режим, харчування…)

7. Викладач: А зараз ми проведемо невеличкий конкурс.  За 3 хвилини ви повинні написати і розрекламувати свій улюблений рецепт!

8. Тарілка здорового харчування.

Викладач: Експерти з харчування Гарвардської школи громадського здоров'я розробили керівництво для здорового та збалансованого харчування.

«Тарілка здорового харчування» створена експертами Гарвардської школи громадського здоров'я. Це керівництво для здорового, збалансованого харчування, подане у формі простої та зрозумілої інфографіки.

Порівняйте свою їжу з «Тарілкою здорового харчування»

Така картинка з поясненнями щоденно нагадуватиме Вам про можливості здорового, збалансованого харчування. Просто прикріпіть її на холодильник.

На інфографіці зображені основні принципи здорового харчування:

Овочі та фрукти повинні становити основну частину прийому їжі – ½ тарілки. Забезпечте різноманітність кольору і виду їжі. І пам'ятайте, що картопля не вважається овочем у «Тарілці здорового харчування» через негативний вплив на рівень цукру в крові.

Віддавайте перевагу цільнозерновим продуктам – ¼ тарілки: цільні та неочищені зернові – ячмінь, зерна пшениці, вівсянка, гречка, неочищений рис і продукти, виготовлені з них. Наприклад, макарони з твердих сортів пшениці корисніші, ніж білий хліб, білий рис і інші очищені зерна.

Сила білка – ¼ тарілки. Риба, курка, квасоля, горіхи – здорові та різноманітні джерела білка. Їх можна додати в салат, і вони добре поєднуються з овочами. Обмежте споживання червоного м'яса і уникайте переробленого, як бекон і сосиски.

Корисні рослинні олії – в помірній кількості. Обирайте корисні рослинні олії, як-от оливкова, рапсова, кукурудзяна, соняшникова, арахісова та інші. Уникайте частково гідрогенізованих олій, які містять шкідливі трансжири. Пам'ятайте, що знижена жирність не завжди означає користь.

Пийте воду, каву або чай. Відмовтеся від солодких напоїв. Споживайте одну або дві порції молока і молочних продуктів на день. Обмежте вживання соку до маленької склянки на день.

Будьте активні. Червоний чоловічок, який біжить уздовж «Тарілки здорового харчування» – це нагадування, що активність також важлива для контролю ваги.

Віддайте перевагу якості харчування.

Щоб розпочати використовувати «Тарілку здорового харчування», слід візуально поділити тарілку на чотири частини. Заповнювати тарілку варто таким чином, щоб кожну частину займала певна група продуктів: білкові страви, зернові, фрукти та овочі.

Фрукти можна вживати як десерт або окремий прийом їжі. Не обов'язково розміщувати їх на тарілці. Головне не забувати про споживання фруктів у достатній кількості.

Головний лікар Київського міського центру здоров'я Отто Стойка нагадує, що варто запам’ятати кілька простих порад для здорового харчування: «Насолоджуєтеся їжею, але не переїдайте. Не поспішайте під час їжі, щоб повноцінно насолоджуватися стравами. Коли ви їсте занадто швидко або відволікаєтеся – можете з’їсти більше, ніж слід. Не варто нехтувати сигналами про голод і ситість до, під час і після їжі».

ІІІ. Заключна частина.

Підведення підсумків виховної години:

Ø усім нам потрібні поживні речовини, щоб жити і рости;

Ø необхідні нам поживні речовини – жири, білки, вуглеводи, вітаміни, мінерали і вода;

Ø основні вимоги до раціонального харчування: повноцінність, різноманітність, помірність;

Ø при покупці товару завжди потрібно звертати увагу на етикетки, де міститься інформація про продукт, а саме маркування, харчові добавки тощо;

Ø пам'ятати про те, що українцям найкраще харчуватись українською кухнею; харчування – це завжди актуальна тема.

 

Частування учнів ласощами.

  •                 І на останок хочу побажати від щирого серця: смачного вам! Шануйте нашу українську кухню! Вона – це такий же спадок українського народу, як мова, література, музика, ним можна всерйоз пишатися і не потрібно забувати. Пам’ятаймо, хто ми є, бережімо наші звичаї і традиції!

Щоб родила щедра нива,

Щоб у хаті все, як слід,

Щоб до віку був щасливий

Український славний рід!

Список використаних джерел:

1. https://moz.gov.ua/article/health/porivnjajte-svoju-izhu-z-tarilkoju-zdorovogo-harchuvannja

1

 

docx
Додано
24 червня 2021
Переглядів
699
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку