Поняття. ВИХОВНИЙ ЗАХІД – це сукупність різноманітних виховних впливів з відповідними матеріальними і духовними умовами, що підпорядковані єдиній комплексній виховній меті, таких, що взаємодіють між собою і утворюють єдине ціле; яскраве сценічне видовище. ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ – це спілкування класного керівника з учнями, це корисна інформація, необхідна учням для майбутнього дорослого життя, яку не можна отримати на уроках, це збір класного колективу для вироблення плану участі класу в загальношкільних заходах
Мета та завдання. Година спілкування. Формування чітко визначеного ставлення учнів до об’єктів та явищ оточуючого світу, розвиток моральних, етичних, трудових, естетичних, науково-пізнавальних, світоглядних поглядів, умінь та навичок спілкування, доцільної поведінки у різних життєвих ситуаціях. Допомогти у вирішенні проблеми, розвивати в учнів здатність вирішувати ці проблеми самостійно;Викликати дітей на відверту розмову один з одним;Ініціювати зразкову дисципліну серед школярів;Привернути увагу учнів до психології творчості, до пошуку своїх креативних можливостей
РекомендаціїПри виборі форми проведення класних годин в ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ потрібно враховувати психологічні особливості дітей, то, що вони ще погано вміють концентруватися. Тому важливо часто міняти види діяльності, перемикати їх інтерес. Також під час проведення виховної роботи потрібно активно використовувати наочність, інтригувати дітей, вносити елемент несподіванки. Найпростіше організувати спілкування з класом у вигляді вікторини. Це посприяє розвитку пізнавальних здібностей дітей. В ході вікторини можна використовувати ребуси, невеликі завдання, цікаві питання, кросворди, репродукції картин
Напередодні будь-яких цікавих дат можна на годині спілкування організувати цілі свята. При цьому слід залучити до роботи всіх учнів класу та провести їх у позаурочний час. В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ форми проведення годин спілкування мають носити творчий характер, можливі ігрові форми роботи. Для учнів 5-9 класів варто обирати такі форми виховної діяльності, що передбачають відкриті яскраві суперечки на якусь серйозну тему, на яку можна поглянути з різних сторін, і які сприяють розвитку діалектичного мислення дітей
На превеликий жаль, частина класних керівників вважає, що виховна година – це час для нотацій вчителя по відношенню до учнів за їх навчання та поведінку, забуваючи, що виховна година, як основна форми роботи класного керівника з класом, повинна реалізовувати свої функції, мати чітко визначену мету