Методика складання конспекту уроку під час змішаного (синхронного/асинхронного) навчання в питаннях і відповідях.

Про матеріал
Ці рекомендації допоможуть зробити уроки змішаного навчання продуктивними та цікавими як для вчителя, так і для учнів
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика складання  конспекту уроку

під час змішаного (синхронного/асинхронного) навчання

в питаннях і відповідях.

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання конспекту уроку – це невід’ємна частина підготовки вчителя. В умовах сучасної освіти, що активно впроваджує змішане навчання, цей процес набуває нових вимірів. Змішане навчання поєднує традиційні методи навчання з онлайн-інструментами, що вимагає від вчителя гнучкості та креативності при плануванні уроків.

Що таке змішане навчання?

Змішане навчання – це педагогічна методика, яка поєднує традиційні методи навчання (лекції, семінари, практичні заняття) з онлайн-інструментами та ресурсами (веб-сайти, відео, інтерактивні завдання). Цей підхід дозволяє персоналізувати навчання, збільшити залученість учнів та підвищити ефективність освітнього процесу.

Створення конспекту уроку за змішаною системою навчання: поєднання традиційного та інноваційного

У сучасному освітньому просторі, де технології стали невід'ємною частиною навчального процесу, створення конспекту уроку перетворилося на справжнє мистецтво. Змішане навчання, що поєднує в собі як традиційні методи, так і онлайн-інструменти, вимагає від вчителя гнучкості, креативності та вміння ефективно планувати свою роботу.

Чому конспект так важливий у змішаному навчанні?

Конспект уроку – це не просто набір завдань, а детально продуманий план, який допомагає вчителю:

  • Структурувати навчальний процес: Чітко визначити послідовність етапів, розподілити час між різними видами діяльності та підібрати оптимальні ресурси.
  • Персоналізувати навчання: Врахувати індивідуальні особливості кожного учня та підготувати завдання, які відповідають їхнім потребам та рівню знань.
  • Забезпечити плавний перехід між онлайн та офлайн-активностями: Створити логічну послідовність між різними форматами роботи.
  • Оптимізувати використання часу: Ефективно використовувати кожну хвилину уроку, уникнути зайвих пауз та забезпечити високу продуктивність навчання.
  • Підготуватися до непередбачених ситуацій: Швидко адаптуватися до змін у навчальному процесі та знайти альтернативні рішення.

Які ключові елементи конспекту уроку за змішаною системою навчання?

  • Цільова аудиторія: Визначення вікової категорії та рівня підготовки учнів.
  • Навчальні цілі: Чітке формулювання того, що учні повинні знати та вміти після уроку.
  • Обладнання та ресурси: Перелік необхідних технічних засобів (комп'ютери, інтерактивна дошка, проєктор) та онлайн-платформ (Google Classroom, Zoom, Microsoft Teams тощо).
  • Детальний опис кожного етапу уроку:
    • Організаційний момент: Створення позитивної атмосфери, перевірка готовності учнів.
    • Актуалізація опорних знань: Підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу.
    • Вивчення нового матеріалу: Поєднання традиційних методів (лекція, бесіда) з інтерактивними елементами (презентації, відео, онлайн-симуляції).
    • Закріплення матеріалу: Виконання різноманітних завдань (індивідуальних, парних, групових), як онлайн, так і офлайн.
    • Рефлексія: Аналіз власної діяльності учнями, з'ясування труднощів та досягнень.
    • Домашнє завдання: Диференційоване домашнє завдання з використанням онлайн-платформ.
  • Оцінювання: Визначення критеріїв оцінювання та способів збору інформації про досягнення учнів.

Рекомендації щодо створення ефективного конспекту

  • Баланс між онлайн та офлайн-активностями: Оптимальне поєднання різних форматів навчання для збереження зацікавленості учнів.
  • Використання інтерактивних елементів: Застосування інтерактивних дошок, онлайн-платформ, відеоконференцій для активізації пізнавальної діяльності.
  • Персоналізація навчання: Створення індивідуальних траєкторій навчання для кожного учня.
  • Зворотній зв'язок: Регулярне надання зворотного зв'язку учням щодо їхніх досягнень.
  • Гнучкість: Готовність адаптувати конспект до змінних умов навчання.

Які цифрові інструменти використовувати для змішаного навчання?

  1. Інструменти для синхронної роботи:
    • Zoom, Google Meet, Microsoft Teams. Використовуйте функції спільного доступу до екрану, кімнати для обговорень.
    • Google Jamboard, Miro. Для візуалізації ідей у ​​реальному часі.
    • Mentimeter, Slido. Для інтерактивних опитувань під час уроку.
  2. Інструменти для асинхронної роботи:
    • Google Classroom, Moodle. Завантаження матеріалів, обговорення завдань.
    • Kahoot, Quizizz. Створення інтерактивних тестів та вправ.
    • EdPuzzle. Відеоуроки із вбудованими запитаннями.
  3. Робота з проектами:
    • Trello. Для організації спільних завдань.
    • Padlet. Ведення колективних нотаток чи розміщення ідей.
  4. Забезпечення доступності:
    • Враховуйте, чи всі учні мають доступ до інтернету та технічних засобів.
    • Підготуйте альтернативні варіанти завдань (наприклад, друковані матеріали для самостійної роботи).

Створення конспекту уроку за змішаною системою навчання – це творчий процес, який вимагає від вчителя постійного професійного розвитку. Дотримання наведених рекомендацій допоможе створити ефективні та цікаві уроки, які сприятимуть всебічному розвитку учнів.

 

 

 

 


Приклад структури конспекту уроку з географії (6 клас)

для змішаного (синхронного/асинхронного) навчання.

 

Предмет/спеціальність

Географія

Обрана модель

Ротаційна модель : перевернутий клас (здобувачі освіти самостійно опрацьовують новий теоретичний матеріал, а на занятті відбувається його практичне опрацювання).

Назва розділу (кількість годин)

Земля на глобусі й карті. Глобус – модель Землі

(3 год).

Теми до розділу

Форми змішаного навчання

Оцінювання/цифрові застосунки

Очна форма навчання:

види діяльності/цифрові застосунки

Онлайн навчання

Онлайн-заняття:

види діяльності/цифрові застосунки

 

Самостійна робота: індивідуальна/групова

види діяльності/цифрові застосунки

 

Форма і розміри Землі. Навколосвітня подорож Ф. Магеллана

 

  •       

 

 

 

  •      Робота з матеріалами підручника “ Форма і розміри Землі. Навколосвітня подорож Ф. Магеллана

 

 

 

  •      Робота в малих групах: підготовка презентацій та розміщення в Гугл класі для загального перегляду й оцінювання 
  •      Інтерактивне завдання створене викладачем  для мотивації до перегляду відео, з'ясування готовності до вивчення теми на edpuzzle (застосунок дає можливість накладати на відео тести або інші інтерактивні завдання);

 

  •      Перейдіть  за покликанням
  •      https://cutt.ly/A1Txq4d та ознайомтесь із вір-туальним глобусом Google Earth. Задайте в пошуку
  •      державу Україна, свої населений пункт, вулицю,
  •      школу. Ви маєте шанс облетіти територію України
  •      на імітаторі польоту. Які ваші враження від вірту-
  •      альної мандрівки?
  •      Уявіть, що ви вирішили вирушити у навколосвітню подо-
  •      рож по паралелі, на якій розташований ваш населений пункт.
  •      Визначте приблизне місце розташування його на глобусі, а,
  •      відповідно, й цю паралель. Щоб здійснити таку мандрівку, які
  •      перешкоди вам прийдеться подолати?

Рухи Землі та їх наслідки.

 

  •      Обговорення
  •      та створення хмари тегів до понять
  •      Робота в групах над розумінням сутності понять: психологічна новела, «поезія в прозі», імпресіонізм.
  •      Мозковий штурм думок та обговорення “Географічні наслідки орбітального руху Землі”
  •      (Lino it)

 

 

  •      Інтерактивне завдання - вікторина на знання фактів з відео та вебресурсів (Mentimeter)

 

 

Глобус та карта, її класифікація та, умовні знаки. Визначення напрямів на глобусі.

 

  •      Практикуймо:
  •      Обговоріть у групах ситуації:
  •      а) команда туристів зупинилася на нічліг. Для приготу-
  •      вання вечері необхідна вода. Керівник групи відправляє
  •      двох туристів до джерела за азимутом 110°. За яким ази-
  •      мутом вони повинні повернутися в табір? (Підказка: щоб
  •      знайти зворотній азимут, необхідно додати (якщо заданий
  •      азимут менше 180°) або відняти від заданого 180° (якщо за-
  •      даний азимут більше 180°));
  •      б) вранці група мандрівників піднялася на вершину гори
  •      чітко в західному напрямку. За яким азимутом група по-
  •      винна повернутися з вершини?
  •      Перегляд відеозапису «Географія. Визначення напрямків на карті й плані місцевості»

 

  •      Вправа «Інсерт»

Проблемне питання:

як орієнтуватися на місцевості за природними орієнтирами.

  •      Заповнення аркушів визначення азимуту об’єкту
  •      Прокладання маршруту за даним азимутом, складання схеми руху 

Тематична контрольна робота

 

 

  •       
  •      тестування
  •      Розміщується в гугл класі для оцінювання викладачем

 

 

ВИКОРИСТАНІ ІНТЕРНЕТ -РЕСУРСИ:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=vP35ODbo2Q0&list=PLsWyMT6uUTrfe3QsZkySNN3p4yFpDmdqt&index=3
  2. https://cutt.ly/A1Txq4d

https://www.youtube.com/watch?v=1PVAiJniwbc&list=PLsWyMT6uUTrfe3QsZkySNN3p4yFpDmdqt&index=4

  1. (https://www.canva.com/design/DAGZX7ga1QI/KRaTg-LpakCbYnIYGazJNw/view?utm_content=DAGZX7ga1QI&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h30b35fdace
  2. https://vseosvita.ua/user/id530662/library?id_folder=19902&s=%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0+%D1%96+%D1%80%D1%83%D1%85+%D0%97%D0%B5%D0%BC%D0%BB%D1%96
  3.  

 

docx
Додано
22 грудня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку