Тема: Соціальні мережі: ЗА і ПРОТИ.
Мета
Навчальна: вивчити вплив соціальних мереж на фізичне і психологічне здоров'я людини, ознайомити з правилами спілкування в соціальних мережах і небезпекою, яка може виникнути під час роботи у мережі; формування навичок правильного реагування на небезпеку мережі; формування культури поведінки в Інтернеті;
Розвиваюча: розвиток інформаційної культури, здатності аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
Виховна: виховувати бажання дотримуватися правил особистої безпеки.
Обладнання на наочність: презентація «Рейтинг соцмереж у світі та Україні», відеофільми, аркуші соціологічного опитування «Я та Інтернет».
Форма проведення заходу: дискусія.
Хід заходу
Вступне слово вчителя. Двадцять перше століття. Вік комп'ютерних технологій і новинок. В останні роки в інтернет просторі з’явилися веб сайти, які надають можливість створити власну анкету, знайти друзів, встановити зв'язки між ними. Надають можливість завантажувати особисті фото та демонструвати їх. Оцінювати фото інших учасників даних сайтів… Здогадалися про що йде мова? Так, саме про соціальні мережі.
За статистикою:
Для того щоб отримати 50 мільйонів користувачів: радіо знадобилося 38 років, телебаченню - 13 років, Інтернету - 4 роки, iPod - 3 роки, facebook - більше 200 млн. користувачів менше, ніж за рік.
Слайд
Чому ми так любимо, проводити час за комп'ютером і в соціальних мережах, як це на нас впливає, чи зможемо ми сказати собі стоп? (чи зможемо ми зупинитися?) Це і багато іншого ми спробували з'ясувати у своїй роботі.
Соціальні мережі - це тип відносин людей один з одним.
Перша соціальна мережа в Інтернеті з'явилася в 1995 році. Це був американський портал classmates.com. Проте офіційним початком життя соціальних мереж прийнято вважати 2003-2004роки.
Які ж на сьогоднішній день соціальні мережі користуються популярністю серед українців та у світі вцілому, зясовували наші учні.
Учень________
Слайд 1 Карта1
Починаючи з 2009 року соціальний медіастратег Вінченцо Козенца створював карти найпопулярніших соціальних мереж для кожної країни. Його карта сформована 2018 року показує, що Фейсбук є лідером у 129 з 149 держав.
Слайд 2 карта2
Для порівняння, карта створена італійцем у 2017 році показала, що Facebook є найпопулярнішою соціальною мережею у 116 з 137 країн.
Це відмінність може бути пов'язане з низкою тенденцій. З початку 2017 року, LinkedIn перейшов у виграшне положення в ряді африканських країн, в той час як Instagram, який належить Facebook, був найпопулярнішою соціальною мережею в Ботсвані, Мозамбіку, Намібії, Ірані та Індонезії.
У той же час Вконтакте (відомий як Vk.com) і Однокласники (OK.ru), які контролюються групою Mail.ru, також мають поширення у країнах колишнього СРСР.
Слайд 3 таблиця1
Представляємо рейтинг найбільш популярних соціальних мереж, які володіють великою аудиторією користувачів в світі за 2019 рік. У рейтингу ми посилалися в основному на статистику gs.statcounter.com.
Слайд 4 таблиця2
Станом на липень 2020 року в Україні ситуація була наступна:
Учень
Ми зібрали деяку інформацію про найвідоміші соціальні мережі:
Facebook Майже 2,5 мільярди відвідувачів в місяць.
Соціальна мережа, заснована молодим бізнесменом Марком Цукербергом у 2006 р., впевнено лідирує серед аналогічних сервісів. Щомісяця близько двох мільярдів чоловік з різних куточків планети користуються цим ресурсом в різних цілях. Така затребуваність у населення планети зобов’язує Фейсбук підлаштовуватися під кожного користувача. Тому на сьогоднішній день існує більше 60 мовних версій веб-ресурсу, щоб люди з різних держав мали можливість спілкуватися між собою. Незважаючи ні на які перипетії і фінансові кризи, Facebook успішно розвивається, залучаючи до себе все більшу кількість передплатників. Оціночна вартість компанії Facebook подолала позначку у $505 мільярдів. А засновник інтернет-мережі, користуючись зростаючою популярністю свого дітища, не втомлюється жертвувати отримані грошові кошти на благодійність, тим самим ще більше завойовуючи любов інтернет-користувачів.
Власником системи Твіттер є компанія Twitter Inc, головний офіс якої знаходиться в Сан-Франциско. Створений Джеком Дорсі в 2006 році. Оціночна вартість компанії Twitter становить $50 мільярдів. Інтерес до Твіттер пояснюється простотою використання даного сервісу, а також швидкістю відображення повідомлень. Немає нічого простішого, ніж зареєструватися на сторінці соцмережі і відразу ж потрапити в гущу подій, дізнаватися останні новини, ділитися своєю думкою з іншими людьми тощо. Твіттер був заснований на два роки пізніше, ніж Фейсбук, але вже впевнено дихає в спину визнаному лідеру. Ця соціальна мережа популярна в багатьох країнах світу, не тільки на просторах пострадянських держав, а й далеко за їх межами.
Linkedin (Понад 206 млн. Користувачів в місяць)
Ця веб-система особливо затребувана серед бізнесменів. Така любов підприємців з усього світу пояснюється досить просто: використовуючи цей інтернет-ресурс, можна успішно просувати свій бізнес, заводити корисні знайомства, шукати співробітників в різних куточках земної кулі, а також отримувати замовлення від компаньйонів, які проживають далеко від них самих. Тут ви зможете без праці розмістити своє резюме або оголошення про вакансії, знайти компанії, профіль роботи яких збігається з вашими інтересами і багато іншого.
Pinterest (Приблизно 366 000 000 щомісяця)
В даному рейтингу світових лідерів Пінтерест займає гідну позицію. Хоча, за кількістю користувачів Pinterest на 7 позиції в таблиці, він швидко набирає популярність. І швидше за все, жителі України, Росії, Білорусі, Казахстану та інших країн СНД скоро включать цю соціальну мережу в лідируючий список, оскільки вона має достатній потенціал.
Instagram - соціальна мережа, що базується на обміні фотографіями, дозволяє користувачам робити фотографії, застосовувати до них фільтри, а також поширювати їх через свій сервіс і низку інших соціальних мереж. Є одним із найпопулярніших сервісів у мистецтві айфонографії.
Популярність ресурс Instagram отримав завдяки продуманому менеджменту власників Фейсбук. Саме вони квітні 2012 року за 323 мільйони доларів викупили права на цю соц. мережу і вивели її в лідери.
Крім уже названих, особливу увагу хочеться приділити ще й іншим соціальним сервісам, які включені до деяких переліків найпопулярніших соціальних мереж. Йдеться про веб-ресурсі Youtube (мільярд зареєстрованих користувачів), який займає друге місце. Крім того, варто згадати ВКонтакте і Однокласники, одні з найбільш улюблених платформ для спілкування, якими користуються жителі країн СНД. Тепер уже в їх список не входить Україна, оскільки на території держави провайдерами блокуються згадані соц. мережі, такий указ був підписаний президентом України.
Вчитель
В Російській Федерації був ухвалений пакет законів, відомий як «закони Ярової», який вступив в силу 1 серпня 2016 року. Цей закон надає повне право Федеральній службі безпеки РФ отримувати доступ до всіх особистих даних користувачів інтернет-ресурсів, зареєстрованих у РФ. Таким чином ФСБ на законодавчому рівні отримує повне право втручатися в особисте життя не тільки громадян Росії, а й іноземців. Дані про всі логіни і електронні адреси своїх користувачів, списки їхніх контактів, відомості про кількість, обсяги і адресатів переданих повідомлень власники поштових серверів, блог-хостингів, форумів і соцмереж будуть зобов'язані надавати на першу ж вимогу представників російських державних структур.
Прямий доступ до бази даних соціальних сервісів із надзвичайною легкістю дозволяє російським спецслужбам виявити якнайширший спектр інформації, яку звичайні громадяни завантажують до соцмереж.
Звертаюсь до хлопців, майбутніх захисників нашої країни.А також і до дівчат, які сьогодні є хто друзями, хто сестрами захисників, а завтра стануть дружинами захисників. Зверніть на це свою увагу і не нехтуйте законом президента нашої країни про заборону користування російськими сайтами.
На сьогодні вже зявились на ринку інтернет послуг і українські соціальні мережі. Наші учні склали топ-4 лідерів українських соцмереж, в яких українці проявляють найбільшу активність.
Учень___________
Ми склали топ-4 перших українських соцмереж, в яких українці проявляють найбільшу активність.
UkrOpen багатокористувальницька інтерактивна соціальна мережа, яка створена з використанням сучасних технологій. Вона розроблена з урахуванням ваших побажань і продовжує оновлюватися щодня.
UKRFACE являє собою якийсь гібрид "ВК" і "ФБ". Там точно не загубишся: є й особиста сторінка, і друзі, і музика, фото, відео та інші звичні пункти меню запису. Головна фішка - доступна кримськотатарська мова.
Українці - одна з перших вітчизняних соцмереж з патріотичним ухилом.Створена в січні 2009 року, проте користувачів там не так вже й багато, та й фото, відео або музики тут немає. Також немає і стрічки новин.
Vreale.net позиціонує себе як незалежне українське інтернет-співтовариство, яке надає актуальні та популярні інструменти для знайомства, спілкування, розваги, самоосвіти, проведення конкурсів і віртуальних змагань, організації груп спільних інтересів і захоплень, а також для організації особистих та корпоративних зустрічей у реальному житті.
Вчитель. Великий вибір соц.паутин змушує їх власників постійно розвиватися, а користувачі тільки виграють від такого суперництва. Головне, щоб конкуренція була чесною і здоровою, з використанням тільки відкритих (і законних) методів боротьби за місце під сонцем. А споживачі будуть самі вирішувати, якій саме соціальній мережі віддавати перевагу.
З появою нового виду спілкування виникла і нова «хвороба» сучасності – інтернет-залежність. Яка з кожним днем набуває все більших ознак загальної пандемії. Батьки панікують, спостерігаючи, як їх діти перестають спілкуватися з однолітками або ходити на секції, воліючи годинами «зависати» в інтернеті.
Чи проявляються у вашій поведінці ознаки інтернет-залежності? Став комп'ютер для вас другим життям? Хочете знати напевно? Пропоную пройти тест на інтернет-залежність і з'ясувати, яка ступінь впливу на ваше життя комп'ютерного світу, і чи в змозі ви самостійно виплутатися з його павутиння?
Інструкція: пройдіть тест, відповідаючи на питання якомога чесніше. Оцініть свої відповіді на кожне питання за наступною шкалою.
Проведення тестування
Слайд з шкалою балів
Вчитель.
Підсумуйте свої результати. Шкала результатів і висновків на екрані.
слайд
Подібне анкетування було проведено і у нашому коледжі. На питання: скільки часу ви проводите в соціальних мережах, отримали такі результати: слайд
76% ученьів І курсу, 44% ученьів ІІ курсу, 55% дорослих проводять в соціальних мережах кілька годин на день.
Але, незважаючи на це, (слайд) лише 6% ученьів І курсу, 32% ученьів ІІ курсу та 27% дорослих визнають, що відчувають залежність від соціальних мереж.
Сьогодні соціальні мережі стали дуже поширеними і іх використання набирає швидких обертів. Давайте ж з'ясуємо, в чому полягають позитивні і негативні моменти при роботі з комп'ютером в соціальних мережах.
Учень Переваги:
Правила спілкування
Учень Небезпеки
Це так, але не завжди інформація яка викладена у блозі - достовірна. Багато людей видають себе в мережі не за того, ким вони є у реальному житті. Жертвами такого обману є люди, які розміщують правдиву інформацію про себе. У такому випадку псевдоособистість обманом домагається розположення до себе і рано чи пізно може піддати небезпеці людину, з якою веде активну бесіду.
Ще один негативний момент соцмереж — вони допомагають не тільки придбати віртуальних друзів, а й розгубити реальних.
Учень Небезпеки:
В соцмережах діють групи, які спонукають підлітків до самогубства. Діти «ведуться» на романтичні назви спільнот і активно долучаються. Найстрашніше починається зі слів «Я у грі». Це означає, що користувач погоджується робити все, що скаже модератор. А далі – порізані лезом руки і те, що може спричинити біль. Фіналом квесту стає самогубство.
Фільм Групи смерті
Учень Переваги:
Для бізнесу ж соціальні мережі виступають новим каналом комунікації із споживачем, та інструментом дослідження уподобань аудиторії. Соцмережі можна використовувати як засіб заробітку. Увага на екран.
Фільм Спосіб заробітку (або фільм Е-dinar) (або продаж сумок)
Учень Небезпеки:
Одним із недоліків є відкритий доступ до особистої інформації користувача.
Доповідь ученьа
Учень Переваги:
На сьогодні соціальні мережі пропонують користувачам массу дозвілля (ігор), допомогу в навчанні, всебічний розвиток. Також, через соціальні мережі можна долучатися до благодійних справ. Наприклад, як у наступному сюжеті.
Фільм Благодійність
Вчитель. Так, як учні та учні залучені в соціальні мережі більше, ніж в інші веб-ресурси. Оскільки учні в соціальних мережах з’являються по кілька разів на день. То педагоги деяких країн намагаються спрямувати цей інтерес в навчально-виховний процес. Про що наступний сюжет.
Фільм Фейсбук в навчанні.
Заключне слово вчителя.
Отож, ми розглянули лише окремі переваги та деякі недоліки використання соціальних мереж. Загалом, соціальні мережі – це зручний інтернет сервіс, якщо ним не зловживати. Завдяки якому у нас є можливість ділитися досвідом, відкрито висловлювати свою думку, розповідати про своє життя, демонструючи себе у всій красі, обмінюватися інформацією, підтримувати зв’язки і знаходити нових друзів. Однак слід пам’ятати, що тепло справжнього дружнього спілкування в реальному житті не замінить навіть найкраща віртуальна дружба.
Комп’ютер може стати другом або ворогом, може допомогти в біді, а може додати купу проблем, може допомогти знайти однодумців, а може привести до самотності.
Вирішувати тільки ВАМ!!!
1