«Ми є діти українські, хлопці та дівчата».

Про матеріал
Поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Перегляд файлу

«Ми є діти українські, хлопці та дівчата».
 

Мета: поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до  українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.

Обладнання: комп’ютер, відеоролик «Україна на карті Європи», вишитий рушник, гілочки червоної калини, картки для роботи в групах, кольорові олівці, ручки, малюнки  з квітами, карта України.

Форма проведення: урок- вікторина.

Місце проведення: класна кімната.

Девіз уроку:

Може, десь земля є краща  й вища,

а над нею – небо золоте,

та мені найкраща та, де вишня,

та, де вишня мамина цвіте.

 

                                                           ХІД УРОКУ:

І. Вступна частина

  1.            Вправа «Обійми». Створення доброзичливої атмосфери.

Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила. (Обійми)

  1.               Вправа «Привітання»

Продовжити речення «Привіт. Я скучила (-в) за вами, бо я …»

  1. Вироблення правил
  •                Працювати із задоволенням.
  •                Брати учать у всіх вправах, активність.
  •                Один говорить, всі слухають.
  •                Всі мають право висловитись.
  •                Говорити за темою.
  •                Бути лаконічним.
  •                Звертатись один до одного на «ти», по імені.

ІІ. Основна частина

  1.            Вступна бесіда

Погляньте на дошку. Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

  •                Так, це наша рідна Україна.Як називається цей вірш? (Акровірш)

 

  1.            Вправа «Асоціативний кущ»
  •                Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді учнів: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, озер, морів, міст, сіл тощо.)
  1.            Повідомлення теми зустрічі
  •                Діти, якою буде тема нашої зустрічі? ( Про Україну)
  •                Так, тема нашого уроку «Ми-нація єдина.»
  1.            Вправа «Я стежками України»

Ось закінчилась весела пора для дітлахів. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз переглянемо презентацію де наші учні побували  минулого року.

Вправа «Я вам розкажу»

Починаючи з вчителя, розповідають, де відпочивали, що цікавого, унікального бачили, діляться враженнями.

  •                Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам – сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.
  1.            Вправа « Починаємо квест»
  •                Продемонструють свої знання про Україну, вміння, кмітливість у вікторині. Привітаємо учасників вікторини.

Капітан першої команди – 

Команда“Калина”

 

“Без верби і калини –

Нема України!”

Капітан другої команди – 

Команда “Козачата”

 

“Козацькому роду – нема переводу!”

  •                Що ж розпочинаймо! Наша гра буде складатися з декількох геймів. За розв’язання кожного з них, ви будете отримувать калинку. В кінці гри ми підрахуємо калинки і взнаємо, яка команда була кмітливішою. Готові?

Гейм №1 «Ми – патріоти!»

Завдання. Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

  1.            Без верби і калини … (нема України)
  2.            Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)
  3.            Птицю пізнати по пір’ю, а людину … (по мові)
  4.            Ранні пташки росу п’ють … (а пізні сльози лють)
  5.            Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки… (Батьківщину)
  6.            Праця годує, а… (лінь марнує)
  7.            Гостре словечко … (коле сердечко)
  8.            Хочеш їсти калачі, … (не сиди на печі)

 

Гейм №2 «Ти мені, я тобі»

  •                А зараз пропонуємо командам позмагатися у відгадуванні загадок. Кожна країна  світу обов’язково повинна мати свої символи. Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої державні символи. Назвемо їх. (Члени команд по черзі загадують загадки один одному.)

1 команда «Калина»

Символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави.  (Герб)

2 команда « Козачата»

Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню  на честь богів і героїв. (Гімн)

(Якщо в команд нічия, вчитель загадує загадки)

 

Гейм №3 «Чомучка»

  •                А зараз команди відгадають ребуси:
  1.            Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
  2.            Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
  3.            Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
  4.            Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)
  5.            Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

Гейм №5 «Далі, далі, далі»

  •                Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 2 хвилини.

Запитання для 1-ї команди:

  1.            Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами?(Запорізька січ)
  2.            Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (Тризуб)
  3.            Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
  4.            Як починається гімн України ( «Ще не вмерла України і слава, і воля»)
  5.            Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
  6.               Як називається основний закон України? (Конституція)

Запитання для 2-ї команди.

  1.            Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Лебідь)
  2.            Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
  3.            Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Гімн)
  4.            Назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? («Кобзар»)
  5.            Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став гімном? (Вербицький)
  6.            Що означає слово «козак»? (Вільна, незалежна людина)

 

ІІІ. Заключна частина

 

  1.            Розмальовка «Я знаю про  свої символи».
  1.               Рефлексія
    •                         Чи було вам цікаво?
    •                         Що корисного й нового ви дізналися?
    •                         Чи стануть у пригоді здобуті знання? Як?
    •                         В Україні є ще багато незвіданих нами місць, тому давайте загадаємо бажання, щоб на наступні літні канікули відвідати їх. (Загадують бажання.)

 

  1. Вправа «Повітряна кулька»

На  повітряних кульках діти пишуть, свої бажання. Повітряні кульки відпускаємо на подвір’ї.

 

doc
Додано
5 листопада 2019
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку