«Ми є діти українські, хлопці та дівчата».
Мета: поглибити знання учнів про куточки України; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати духовне багатство особистості, патріотичні почуття приналежності до українського народу, України; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; поповнювати учнів новим багажем знань про Україну; виховувати почуття прекрасного, любов до природи, патріотичне ставлення до багатств нашої держави.
Обладнання: комп’ютер, відеоролик «Україна на карті Європи», вишитий рушник, гілочки червоної калини, картки для роботи в групах, кольорові олівці, ручки, малюнки з квітами, карта України.
Форма проведення: урок- вікторина.
Місце проведення: класна кімната.
Девіз уроку:
Може, десь земля є краща й вища,
а над нею – небо золоте,
та мені найкраща та, де вишня,
та, де вишня мамина цвіте.
ХІД УРОКУ:
І. Вступна частина
-
Вправа «Обійми». Створення доброзичливої атмосфери.
Рада вас всіх бачити здоровими, веселими, щасливими. Хочу кожного з вас обійняти, бо дуже скучила. (Обійми)
-
Вправа «Привітання»
Продовжити речення «Привіт. Я скучила (-в) за вами, бо я …»
-
Вироблення правил
-
Працювати із задоволенням.
-
Брати учать у всіх вправах, активність.
-
Один говорить, всі слухають.
-
Всі мають право висловитись.
-
Говорити за темою.
-
Бути лаконічним.
-
Звертатись один до одного на «ти», по імені.
ІІ. Основна частина
-
Вступна бесіда
Погляньте на дошку. Прочитайте вірш. Що ви прочитали? (Відповіді учнів.)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай.
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
-
Так, це наша рідна Україна.Як називається цей вірш? (Акровірш)
-
Вправа «Асоціативний кущ»
-
Давайте пригадаємо, що ми знаємо про нашу державу. (Відповіді учнів: столиця України, державна символіка, народна символіка, назви річок, озер, морів, міст, сіл тощо.)
-
Повідомлення теми зустрічі
-
Діти, якою буде тема нашої зустрічі? ( Про Україну)
-
Так, тема нашого уроку «Ми-нація єдина.»
-
Вправа «Я стежками України»
Ось закінчилась весела пора для дітлахів. Яка це пора? (Відповіді учнів.) Впевнена, що літо кожного з вас було неповторним, теплим, солодким, грайливим та пізнавальним. Зараз переглянемо презентацію де наші учні побували минулого року.
Вправа «Я вам розкажу»
Починаючи з вчителя, розповідають, де відпочивали, що цікавого, унікального бачили, діляться враженнями.
-
Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам – сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.
-
Вправа « Починаємо квест»
-
Продемонструють свої знання про Україну, вміння, кмітливість у вікторині. Привітаємо учасників вікторини.
Капітан першої команди –
Команда“Калина”
“Без верби і калини –
Нема України!”
Капітан другої команди –
Команда “Козачата”
“Козацькому роду – нема переводу!”
-
Що ж розпочинаймо! Наша гра буде складатися з декількох геймів. За розв’язання кожного з них, ви будете отримувать калинку. В кінці гри ми підрахуємо калинки і взнаємо, яка команда була кмітливішою. Готові?
Гейм №1 «Ми – патріоти!»
Завдання. Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
-
Без верби і калини … (нема України)
-
Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш)
-
Птицю пізнати по пір’ю, а людину … (по мові)
-
Ранні пташки росу п’ють … (а пізні сльози лють)
-
Можеш вибирати друзів і дружину, вибрати не можна тільки… (Батьківщину)
-
Праця годує, а… (лінь марнує)
-
Гостре словечко … (коле сердечко)
-
Хочеш їсти калачі, … (не сиди на печі)
Гейм №2 «Ти мені, я тобі»
-
А зараз пропонуємо командам позмагатися у відгадуванні загадок. Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої символи. Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої державні символи. Назвемо їх. (Члени команд по черзі загадують загадки один одному.)
1 команда «Калина»
Символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави. (Герб)
2 команда « Козачата»
Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню на честь богів і героїв. (Гімн)
(Якщо в команд нічия, вчитель загадує загадки)
Гейм №3 «Чомучка»
-
А зараз команди відгадають ребуси:
-
Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
-
Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
-
Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
-
Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)
-
Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
Гейм №5 «Далі, далі, далі»
-
Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 2 хвилини.
Запитання для 1-ї команди:
-
Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами?(Запорізька січ)
-
Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (Тризуб)
-
Автор слів гімну України? (П. Чубинський)
-
Як починається гімн України ( «Ще не вмерла України і слава, і воля»)
-
Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
-
Як називається основний закон України? (Конституція)
Запитання для 2-ї команди.
-
Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Лебідь)
-
Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)
-
Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (Гімн)
-
Назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченко? («Кобзар»)
-
Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став гімном? (Вербицький)
-
Що означає слово «козак»? (Вільна, незалежна людина)
ІІІ. Заключна частина
-
Розмальовка «Я знаю про свої символи».
-
Рефлексія
-
Чи було вам цікаво?
-
Що корисного й нового ви дізналися?
-
Чи стануть у пригоді здобуті знання? Як?
-
В Україні є ще багато незвіданих нами місць, тому давайте загадаємо бажання, щоб на наступні літні канікули відвідати їх. (Загадують бажання.)
-
Вправа «Повітряна кулька»
На повітряних кульках діти пишуть, свої бажання. Повітряні кульки відпускаємо на подвір’ї.