Тема. Ми - проти СНІД у ! Ми - за життя !
Мета: надати інформаційну підтримку в питаннях здорового способу життя, Тренінг для учнів старших класів
об’єктивну інформацію про ВІЛ, СНІД, сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробляти толерантне ставлення до ВІЛ- інфікованих.
Обладнання: фліп -чарти, маркери, олівці, ручки, аркуші паперу.
Час: 2 години
Хід тренінгу
І. Вступна частина
Мета:познайомити учасників групи один з одним
Хід вправи:
Учасники тренінгу по-колу дають відповіді на запитання тренера:
Не хочу хвалитися, але я .... (назвати те, що ви вмієте робити найкраще).
Мета . Сприяти створенню доброзичливої, комфортної атмосфери для конструктивної роботи.
II. Основна частина
Мета : активізувати увагу учасників і підготувати їх до подальшої роботи.
Хід гри:
Тренер пропонує учасникам за командою «Почали!» виразити свій емоційний стан оплесками. Тренер починає плескати в долоні першим.
Здоров'я! Як часто ми чуємо це слово у повсякденному житті. Здоров'ям цікавимося лід час зустрічей, по телефону, у листах. Здоров'я бажаємо, коли розлучаємося. Але, на жаль, часто забуваємо істинне значення цього слова, використовуємо його як ознаку гарного ставлення, культури, вихованості. Здоров'я — обов'язкова умова життя кожної людини. Здоров'я — це не пігулка, яку можна проковтнути і більше ні про що не турбуватися.
У 80-ті роки минулого сторіччя на шпальтах газети «Комсомольська правда» під рубрикою «За рубежем» було надруковане невелике повідомлення про те, що серед молоді США останнім часом з'явилася нова, не вивчена лікарями, хвороба. Через неї до шпиталю потрапило 32 особи, а за останній тиждень п'ятеро із них пішли з життя. Лікарі зазначили, що люди молоді й на перший погляд дужі, але «їхній організм зовсім не бореться з інфекціями». Та це було вчора. А як цю проблему розглядають сьогодні?
На сьогодні ця хвороба відома всім, від малого до старого, на всіх континентах. ВІЛ-інфекція, подібно до пожежі, охопила майже всю планету. За надзвичайно короткий час вона стала проблемою № 1 для Всесвітньої організації охорони здоров'я й ООН. Війна з вірусом СНІДу ведеться постійно. Щомісяця у світовій науковій пресі публікують нові розвідки про ВІЛ- інфекцію та її збудника. Однак поки що загадок більше, ніж відповідей.
У світі нині налічується 38,6 млн. людей, які живуть з ВІЛ. Лише в 2005 році близько 4,1 млн. осіб заразилися ВІЛ і 2,8 млн. померли від хвороб, спричинених СНІДом.
Від страху, пов'язаного із ВІЛ/ СНІДом, світ поступово переходить до розуміння, що для зупинення епідемії потрібно не лише говорити про ВІЛ- інфекцію і те, яка вона небезпечна. Настає час учитися жити в світі, де носієм інфекції може бути будь-хто.
Отож, 1 грудня Міжнародний день порозуміння з ВІЛ- інфікованими, Всесвітній день боротьби з ВІЛ/ СНІДом.
Мета : активізувати знання прозахворювання.
(На дошці наклеєні букви, що разом складають слова «ВІЛ», «СНІД»+червона стрічка
Учні по черзі розшифровують кожну букву абревіатури з коментарем
В - «Вірус» - збудник
І - «Імунодефіциту» - відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Л - «Людини».
С - «Синдром» - ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану.
Н - «Набутого» - такого, що набутий протягом життя, а не від народження.
І- імунної системи - яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричинюють хворобу.
Д - дефіцит - відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.
Червона стрічка - у 1991 році Франком Муром було створено символ Всесвітнього антиснідівського руху у вигляді червоної стрічки, щоб об’єднати, консолідувати зусилля борців з різних куточків землі в боротьбі з цим страшним захворюванням.
Мета: показати швидкість поширення ВІЛ - інфекції, а отже, і необхідність знання учнями шляхів зараження й методів захисту від ВІЛ.
Хід гри
Учасникам роздають аркуші. За 1 хв кожен повинен зібрати на них якнайбільше автографів.
Потім учасники шукають на своєму аркуші крапку( він - інфікований), (той, хто взяв автограф носія інфекції), вони теж «інфіковані».
Висновок: так само швидко поширюються ВІЛ, якщо люди не захищаються від нього.
Тренер читає твердження, якщо твердження міф - учасники піднімають долоню, факт - кулак.
Висновок : Три шляхи зараження ВІЛ
Чи існують засоби захисту від ВІЛ інфекції ?
(Знання про хворобу, відповідальна безпечна поведінка, турбота про своє здоров ’я)
ВІЛ -інфекція не заважає дружити ! Дискримінація людей , які живуть з ВІЛ- це порушення прав людини.
6. Вправа « Серце друга» .
Мета : виробити практичні навички підтримки інфікованих.
Хід вправи
Учасники діляться на три групи за принципом : повітря, вода, сонце. Кожна група отримує аркуш паперу у вигляді частинки серця.
Завдання : написати листа ВІЛ- інфікованому. Проаналізувати його перед групою та прикріпити до фліп - чарту. Після виконання завдання -утворюють серце.
ІІІ. Заключна частина
Мета:отримати від кожного учасника коротку інформацію про враження від проведеного тренінгу.
Хід вправи
Тренер звертається до учасників із пропозицією скласти йому телеграму з 11 слів, яка містила б відповіді на такі запитання:
Далі він збирає телеграми, прикріплює їх на плакат «Телеграма» і зачитує. Учасники, прослухавши всі телеграми, визначають, яка з них їм найбільше сподобалась.
У колі всі беруться за руки і, починаючи з тренера, передають один одному потиск руки, при цьому зберігаючи повну тишу. Коли імпульс дійде до тренера з іншого боку, учасники піднімають руки вгору і промовляють: „До побачення! До наступної зустрічі!”