Ми українці, достойна нація.

Про матеріал
- Цей навчальний рік проходить в умовах війни, у часи, коли Україна гордо чинить супротив. Для нашої країни вона стала народною війною за незалежність і суверенітет, за цивілізаційний вибір і приналежність до європейської цивілізації. Кожного дня ми платимо занадто високу ціну за свою свободу і незалежність – життя наших захисників і захисниць, життя дітей, зруйновані долі, міста і села.
Перегляд файлу

 

Тема: Ми українці, достойна нація.

 

 

І. Вступне слово вчителя.

-         З початком 2022 року настали значні випробування для українського народу.

-         Цей  навчальний рік проходить в умовах війни, у часи, коли Україна гордо чинить супротив одній з найпотужніших армій світу. Для нашої країни вона стала народною війною за незалежність і суверенітет, за цивілізаційний вибір і приналежність до європейської цивілізації. Кожного дня ми платимо занадто високу ціну за свою свободу і незалежність – життя наших захисників і захисниць, життя дітей, зруйновані долі, міста і села.

-         Давайте згадаємо усіх, хто боронив нашу Україну – хвилинею мовчання.

-         Ця війна стала війною за існування не лише держави, але й українського народу в цілому, позаяк є практичним втіленням імперської тоталітарної ідеології путінського режиму – рашизму.  

-         Раши́зм – термін, який використовується науковцями, політиками і публіцистами для позначення політичної ідеології та соціальної практики владного режиму Росії кінця XX – початку XXI століття, що базується на ідеях «особливої цивілізаційної місії» росіян, «старшості братнього народу», нетерпимості до елементів культури інших народів; на тоталітаризмі й імперіалізмі радянського типу, використанні російського православ'я як моральної доктрини, на геополітичних інструментах впливу, насамперед енергоносіях для європейських країн, військовій силі, стосовно країн, що входять до сфери впливу Російської Федерації.

ІІІ. Основна частина.

-         Що таке війна? (Записати в хмарці відповіді дітей)

-         Війна – це збройна боротьба між державами, народами або групами людей за владу, багатство, власність, виживання, ресурси (зокрема, землю). Це примушування людей шляхом насилля виконувати чужу волю. Історики вважають, що свого часу війни були рушіями розвитку суспільств. Проте війна – це завжди руйнування, горе, страх і смерть. Війни виникають тоді, коли люди або групи людей не поважають погляди, переконання і поведінку інших. Тоді вони агресивно вирішують суперечності. Агресія та зброя стають останнім аргументом розв’язання задоволення власних інтересів.

-         Коли відзначають День Героїв.

-         Про яких героїв ви знаєте або чули?

-         Написання листа воїну для підняття бойового духу.

-         Чи вірите ви в нашу перемогу? Що можна робити, щоб її наблизити?

-         Що ви знаєте про дітей, які допомагають ЗСУ та наближають нашу перемогу?

-         Чому українці не шкодують ні коштів, ні здоров'я, ні навіть життя заради свободи, незалежності та цілісності нашої держави?

 Чи хотіли б ви відчувати себе справжніми українцями? Що для цього потрібно робити? Як ви розумієте поняття Батьківщина? Який зміст вкладено у це слово, Адже слово українець походить від слова Україна. Тож кожен українець має відповісти на запитання: «А що є для мене Україна, Батьківщина, Вітчизна».

Виявляється, що відповідь на це запитання приховане у самому слові Україна. У кожній букві зашифровані певні символи нашої Батьківщини. Розшифрувавши їх, ми зрозуміємо, який зміст приховано в цьому слові.

Вправа «Кольорові олівці»

-         На що схожа перша буква у цьому слові?

У

(На розлоге дерево). Учитель пояснює, що ця буква є символом того, який багатий наш край своєю природою: широкими ланами, густими лісами, красивими парками, скверами, садами. Проводить бесіду про те, у яких парках, скверах, лісах, садах бували учні; які дерева ростуть в їхньому краї, чи

посадив хтось дерево; які рослини є символом України; про які рослини учні знають вірші, пісні, загадки.

-         Відгадайте загадки.

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду  (Калина)

Олена зелена,

Не сіяна, не саджена,

Хто доторкнеться,

Той обпечеться. (Кропива)

Зацвітають навесні

Білі квіти лісові.

Їх не варто, друже, рвати.

Слід ці квітки охороняти (Підсніжник)

Багатство природи нашого краю не давало спокою сусіднім державам. Хто ж захищав Україну від ворогів у далекі часи? (Козаки)

На яку букву схоже зображення козака на коні ?

К

-         Правильно, на букву к. Отже, наступна буква  у слові Україна символізує наших давніх захисників.

-         А чи знаєте ви, як називається техніка, на якій пересуваються наші воїни зараз? (артилерійські установки, танки, літаки, ППО.

Р

-         Погляньте на наступну букву. На що вона схожа? ( шабля козака, люлька, оселедець)

-         Чи хтось з ваших знайомих чи близьких захищає Україну зараз?

-         А чи знаєте ви як ховали в давнину загиблих у бою воїнів? (У високих курганах (могилах). Про це завжди буде нам нагадувати ця буква, теж схожа на курган). Кургани (могили) видно здалеку, вони зберігають пам’ять про загиблих захисників рідної землі багато століть.

Ї

-         Українці переважно є православними християнами. У християн є традиція, коли хочуть пом'янути когось із близьких людей, то запалюють у церкві свічку. Такою свічкою, що не дасть нам ніколи забути про кращих синів і дочок України, буде буква ї.

Н

-         Сучасні воїни живуть і боряться в сурових умовах, але гарний настрій, бадьорість допомагає їм зберігати велику силу. Великою підмогою на службі , на війні є бадьора військова пісня. Багато пісень складено вже після початку цієї війни з Україною. І нагадуванням про це є наступна буква, яка хоч і має одну струну, але схожа на бандуру, кобзу і нагадує про любов українців до пісні.

А

-         Остання буква А нагадує нам старовинну українську хату, тобто наш з вами дім ,у якому живе сім'я кожного з нас. Сім'я - це наша родина, рід. Це найдорожче, що ми маємо.

-         Зараз український народ згуртувався наче одна родина. Україна стала одним домом для всіх українців.

-         Багато наших громадян втратили власні домівки. Та їх прихистили в інших містах і селах не лише   України, а й усього світу. Але всі, хто покинув власну Батьківщину, мріють повернутись на рідну землю. Тому українці, які живуть в інших країнах продовжують вивчати українську мову, історію, не забувають про її державні символи. Давайте і ми про них згадаємо.

Учні називають державні символи України (Прапор, герб, гімн).

Учні згадують вірші про прапор та герб України.

Прапора мого полотнище

Загаси червоне вогнище.

Висуши криваві ріки

В краї нашому навіки.

Хай заграють у тобі

Фарби жовто-голубі.

Допоможуть хай нам жити

Синє небо й поле жита.

П. Копосов

Гордо сяє герб-тризуб

Немов гілля розкинув дуб.

В дубі тім відвага й сила –

Процвітай Вкраїна мила.

П. Копосов 

- Розгляньте частини герба України. Яке слово зашифроване в ньому? Проспівайте рядочок з Гімну України, в якому зустрічається це слово.

- Давайте, ми разом з Вами напишемо плани на рік : що ми хочемо зробити за цей рік разом (усім класом)

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

-         Давайте пригадаємо, яке слово стало картою нашого сьогоднішнього уроку?

-         Яким чином в ньому зашифроване минуле, теперішнє і майбутнє України?

-         Що для вас значить бути справжнім українцем?

-         Кращого побажання  українцям, ніж це зробив поет Володимир Сосюра, висловити важко. (Діти декламують вірш).

Любіть Україну

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води,

В годину щасливу і радості мить

Любіть у годину негоди!...

Любіть Україну ві сні й наяву, вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову, і мову її солов'їну.

                                                                Володимир Сосюра

 

 

docx
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку