Виховна година "Ми зробимо Ураїну кращою" для учнів старших класів.
Архів містить конспект виховної години, презентацію, Відео "Лист Батькам", відео "Неймовірне відео про красу Української землі"
Виховна година 7 клас
Тема: "Ми зробимо країну кращою"
Мета: Розвивати громадянську позицію, причетність до традицій та цінностей своєї країни, формувати усвідомлення власної долі й значення в житті суспільства, виховувати в учнів свідоме ставлення до обов'язків людини – громадянина; пізнати себе, свій народ, землю.
Довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості, допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших.
Завдання: створити в колективі мікроклімат, який сприяв би духовному і творчому саморозкриттю, саморозвитку й само формуванню кожної особистості.
Обладнання: відеофільм "Неймовірне відео про красу Української землі", Соціальний фільм учнів 7 Б класу "Лист - звернення до батьків" , мікрофон, цукерки, плакат.
1. Привітання
Доброго дня діти ! Перед тим, як розпочати наш виховний захід, я хочу попрохати Вас повернутися один до одного та привітати своїх друзів щирою посмішкою, адже посмішка дуже важлива, тому, що завжди допомагає у нашому житті. А щоб впевнитися в цьому, я подарую цукерки тим дітям, які будуть згодні просидіти нашу виховну жодного разу не посміхнувшись, але якщо Вам цього не вдасться, ви будете змушені повернути їх мені назад.
- роздаються цукерки.
2. Вступне слово вчителя
Ми живемо в неповторній та квітучій країні Україні. ЇЇ краса неймовірна, а люди добрі, щирі та привітливі. Красу України не передати словами, тому давайте переглянемо відео, щоб ще раз в цьому переконатися.
- Показ відеофільму "Неймовірне відео про красу Української землі
Вчитель: Та найчудовіше, найкрасивіше, що є у нашої країни - це молодь і доля України саме в ваших руках, і саме ви можете змінити її на кращу. Як ви думаєте , що ви можете для цього зробити? Давайте журналіст з нашого класу проведе невеличке опитування.
- Приом "Відкритий мікрофон" , Висновки вчителя та дітей.
Вчитель: Ви ще самі не знаєте, але вже зробили багато всього, щоб стати справжніми Українцями, це і Листи Солдатам, Мотанки, акція Миру, пластикові кришечки для протезів та багато іншого, але щоб зробити Вкраїну кращою, ви ще й повинні прикласти багато зусиль для власного саморозвитку. Пам'ятаєте ми створювали відео, яке я показувала вашим батькам на минулих Батьківських зборах? Коли вони його переглядали, я помітила у більшості батьків сльози на очах, це означає , що їх розчулили ваші слова і ви змогли зробити перший крок для власного саморозвитку. Але самі ви ще не бачили цього відео, тож давайте його всі разом переглянемо.
- Показ Соціального фільму учнів класу "Лист - звернення до батьків"
Вчитель: Цей фільм є теж ваше досягнення, але ви робите в своєму житті крім досягнень ще й багато помилок. Давайте переглянемо їх та спробуємо виправити.
- Інсценування «Розмова на уроці»
(наперед виходять Учитель та Учень)
Учень. Валентино Дмитрівно, ви мене сьогодні викличете? Я хочу виправити оцінку, отриману на минулому уроці.
Учитель. Ні, я подаватиму новий матеріал. Приходь на консультацію, там я прийму перездачу.
Учень ( через хвилину ). Валентино Дмитрівно, пересадіть мене від Сергія. Він увесь час підштовхує мій лікоть.
Учитель. Я не можу пересаджувати тебе щотижня на нове місце.
Учень (через хвилину). Погляньте, я правильно розібрав перше речення?
Учитель (роздратовано). Денис, припини мене весь час відволікати! Ти заважаєш класу працювати! Виконай вправу повністю.
Запитання до учнів
Чому учитель невдоволений поведінкою учня? Поясніть свою точку зору.
Інсценування «Подруги»
1 – ша дівчинка: Привіт, Віко.
2-га дівчинка: Привіт, Яно. Як справи?
1-ша дівчинка: Відверто кажучи, не дуже добре.
2-га дівчинка: Чому?
1-ша дівчинка: Уявляєш, вчора цілий вечір вчила англійські слова, а на уроці отримала лише «задовільно». Потім на українській до дошки викликали, отримала 6 балів…після уроків побігла в бібліотеку,так потрібної книги вже не було. Уявляєш?
2-га дівчинка: нічого. Завтра буде кращий день.
1-ша дівчинка: Який там кращий! Завтра ж контрольна з математики і атестація з української. Я не уявляю, як я переживу цей кошмар!
2-га дівчинка: Але ж інші якось з цим справляються, хоча також переживають.
1-ша дівчинка: Так то інші. В них все легше і простіше, ніж у мене. Мене просто не люблять ні діти, ні вчителі…
Запитання до учнів
Яка з дівчат викликає симпатію? Віка чи Яна? Чому виникає негативне ставлення до її подруги?
Мотивація
Вчитель. Ось послухайте притчу про вільну людину
Одна людина не мала, що втрачати, тож цим пишалась і вважала себе вільною.
«Мені нічого утрачати, — говорила вона. —- Мені нічого втрачати!»
Якось вона захотіла побачити себе. Поглянувши на чисту поверхню озера, вона дуже здивувалася, тому що вода відображала тільки небо і хмари.
«А де ж я?» — розлютилася людина.
«А тебе немає», — відповіло озеро.
Вчитель. Як ви думаєте, чому так сталося?
- відповіді учнів.
Вчитель. Щоб такого не сталося з кимось із вас, потрібно постійно працювати над саморозвитком своєї особистості.
- Прийом "Я про себе, друзі про мене"
- Прийом Конституція дружби
Тепер натупне випробування. Не менш складне. А називається воно «Конституція дружби». Річ у тім, що в королівстві Добра діють злі закони, які заважають мешканцям королівства потоваришувати одне з одним. Повсюди тут сварки, негаразди, ворожнеча. Тож вам потрібно придумати такі закони, що об'єднають мешканців королівства і зроблять їх добрими і дружніми.
- Проводиться гра «Конституція дружби»
Учасників гри поділяють на команди. Кожній команді дають аркуш паперу й олівець. Завдання командам — за дві хвилини придумати якнайбільше добрих законів дружби, за якими мають жити мешканці казкового королівства. Перемагає команда, яка придумає найбільше законів.
Орієнтовний список законів:
Наш клас – це теж єдиний колектив. І хоча ми всі різні, у нас є спільна мета: пізнати світ, рости і товаришувати, добре навчатися, бути щасливими, жити в квітучій, незалежній та розвиненій країні
3. Релаксація
- Вправа на саморегуляцію «Врятуй пташеня»
Вчитель. Заплющ очі.Уяви, що в твоїх долонях безпорадне пташня. Зігрій його. Повільно, по одному пальчику склади долоньки, сховай у них пташеня, подихай на нього, зігріваючи рівним спокійним диханням. Приклади долоні до своїх грудей, віддай пташеняті добро і ласку свого серця і дихання. А тепер розкрий долоні — і побачиш, що пташеня радісно злетіло. Посміхнись йому і не сумуй,— воно ще повернеться до тебе.
Тому, що все наше життя - це бумеренг. І добро випущене тобою завжди повернеться.
А тепер давайте поглянемо, хто зберіг цукерку. Ось бачте, але не сумуйте, адже це означає, що ви веселі та життєрадісні. А для людини це дуже важлива риса.
Успіх, задоволення, щастя не приходять самі собою, вони залежать від нас. Жодна людина не приходить у світ досконалою. Все її життя – постійний розвиток, пізнання, формування власного „Я”.
Не буває людей з абсолютно однаковими почуттями і думками. Саме це робить кожну людину унікальною і особливою.
Дякуємо всім учням за участь у бесіді і бажаю вам успіху у пізнання самих себе.