«Місто майстрів» (квест-гра)
Мета: розширити словник дітей за темою «Професії», формувати уявлення про соціальну роль праці та значення різних професій для життя людей, навчити цінувати результати не тільки своєї, а й чужої праці; виховувати шанобливе ставлення до людей будь-яких професій, вчити дітей засобам взаємодії в командних іграх.
Обладнання: ключ, розрізаний на 6 частин, предметні картинки із зображенням продуктів харчування, інструментів, бинт, градусник, набір геометричних фігур.
Хід заняття:
Педагог: - Діти, погляньте навколо себе. Назвіть речі, які вас оточують. (Відповіді дітей). А звідки вони взялися? Скільки і якої було вкладено людської сили, праці й натхнення у дані речі? (Діти розказують, наводять приклади про своїх батьків, про їх роботу, про продукцію, що виходить з-під рук їхніх батьків).
Педагог: Діти! Сьогодні ми з вами вирушимо в цікаву подорож. В Місто Майстрів. Там живуть та працюють майстри своєї праці: кухарі, художники, водії і багато інших. Вони запрошують вас у гості. Ми отримали листа від професора Майстрика.
"Любі діти! Чи любите ви працювати? Шлях до Міста майстрів буде нелегким. Його подолає тільки дружний, завзятий екіпаж, умільці якого вміють підтримати один одного. Сподіваюся, ви зможете одержати ключі від міста Майстрів. На кожній зупинці та станції ви будете отримувати частини ключів, які в кінці зможете скласти у ключ від міста Майстрів.
(Ключі намальовані на цупкому папері і розрізані на 6 частин).
Над будиночком кожного майстра є вказівник, який допомагає мешканцям міста узнати людина якої професії тут проживає і яку допомогу може надати. Орієнтуватися в Місті майстрів вам допоможе карта, яку прислав разом із листом професор Майстрик.
Діти отримують карту (план групи, на який вказано різні куточки групи- будиночки майстрів).
Станція 1 «Загадкова» (пральна). Відгадування загадок.
Що це за машина – просто диво!
Після неї все чисто і красиво…
П'ятна і бруд весь відіпрала
Сама все віджала і прополоскала. (Пральна машина – автомат)
От загадка, то загадка:
Де поїду – стане гладко.
Тільки пальцем не торкай,
Обпечешся, так і знай.
Щоб зручніше було тобі-
Маю ручку на собі. (Праска)
Отримують частину ключа
Станція 2. «Найкращий кухар» Педагог: Звичайно, що кожен українець вважає, що наша кухня найсмачніша. Тому-що ми не можемо уявити себе без борщу, вареників, сала, галушок, холодцю, кулішу, юшки, ковбас... Професія кухар важка та відповідальна. І зараз ви усі перетворитесь на кухарів. Необхідно розділитися на 3 команди. Перша команда буде готувати борщ, друга команда – вареники, третя команда – узвар.
На столі лежать предметні картинки із зображенням різних продуктів харчування. По сигналу команди починають вибирати картинки, які необхідні для приготування блюд.
Отримують наступну частину ключа
Станція 3. «Найкращий лікар»
Педагог: На цій станції ми перевіримо ваші знання з надання першої медичної допомоги. Ви усі знайомі із Незнайкою. Уявіть собі ситуацію, що Незнайка гуляв у саду, з'їв там яблуко, сливу, грушу. Через деякий час йому стало зле. Як ви гадаєте, через що це трапилось? (Відповіді дітей)
Незнайка перегрівся на сонці. Що необхідно зробити? Завдання: показати як правильно виміряти температуру.
Незнайка подряпав руку. Як правильно обробити рану? Що для цього потрібно? Завдання: перев'язати руку (педагог показує, діти повторюють).
Після виконання завдань діти отримують наступну частину ключа.
Станція 4. « Найкращий дизайнер»
Педагог: Дизайнер - потрібна людина, ні з чого він зробить цукерочку. І навіть на чавунній прасці він здатний зобразити гілочку бузку.
Діти знову поділяються на 3 команди. За сигналом педагога отримують конверти з геометричними фігурами, з яких потрібно побудувати і наклеїти композицію на аркуш паперу. Педагог оцінює якість виконання роботи кожною командою. Після виконання завдань діти отримують наступну частину ключа.
Станція 5«Пошукова» (знаряддя праці)
Гра «Кому без них не обійтися?»
Педагог показує знаряддя праці, а діти картинку, із зображенням професії людини, якій це знаряддя необхідно.
Знаряддя: шприц, ножиці, телефон, сокира, сковорода, олівець та інші.
Станція 6«Логічна».
Завдання: перелічити професії, пов'язані з людьми, технікою, предметами тощо.
1. З технікою працюють: водій, машиніст, токар…
2. Із людьми працюють: вчитель, лікар, вихователь, юрист, артист, екскурсовод…
3. Хто працює з паперами: секретар, інженер, бухгалтер…
4. Хто працює з рослинами: агроном, садівник.
5. Хто працює з тваринами: ветеринар, дресирувальник, доярка. Після виконання завдання діти отримують останні фрагмент ключа. Підведення підсумків.
_ Діти, де ми сьогодні пбували, що знайшли, які професії згадали?
- Ким ви бажаєте стати в майбутньому?
НАГОРОДЖЕННЯ
.